Terveiset Tallinnan ja Tukholman päättäjille

Hyvä me!

Suomen pääkaupungissa ei ymmärretä ottaa vastaan Guggenheim -säätiön tarjoamaa loistavaa mahdollisuutta saada upea kulttuurikohde ja turistihoukutin, kaupallinen tosin, mutta mikä ei olisi - kaupallahan Suomikin elää.

Mutta koska Helsingissä ei haluta muuta kuin ettei joku onnistu ja tuo hyvää, niin nyt, arvoisat Tallinnan ja Tukholman päättäjät, on Teidän mahdollisuutenne. Tarjotkaa kaupunkejanne museolle - ette tule katumaan.

Täältä Helsingistä on hyvät lauttayhteydet molempiin, mutta oma suosikkini olisi Tallinna, sillä silloin voisi palatessa tuoda täyden kuorman halpaa alkoholia.

Täydet pisteet helsingin päättäjille!

24

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsis

      Kaupallinen kohde!!!! Miksi sitä siis pitäisi rahoittaa verorahoilla?

    • Hyvä me!

      Koska se kokonaisuuden kannalta kannattaa: turistit tuovat rahaa koko kaupunkiin Helsingin ja Suomen kiinnostavuus nousee. Guggenheim tuo mukanaan osaamista mitä ei täältä löydy, muutenhan meidän kannattaisi perustaa itse vastaava museo, vai mitä?

      Minun puolestani myös esim. Kiasma ja Ateneum saisivat järjestää myyntinäyttelyitä. Myyntiä vartenhan taiteilijat taiteilevat, eikä voi odottaa valtion elättävän kaikkia taitelilijoita. Ei kaupallisuutta pidä pelätä.

    • Hyvä me!

      Ja jatkoa edelliseen: tukeehan moni kuntakin alueelle tulevaa yritystä esim edullisella tontilla tai jopa rakentaa yrityksen tarvitseman tilan. Kunta voi myös järjestää yrityksen tarvitseman työvoiman erityiskoulutuksen tms. Eli mitään outoa Guggenheimin tapauksessa ei ole.

      Laajemmin ajateltuna voi ajatella myös, että myös infrastuktuurin ja yhteiskuntarauhan järjestäminen ja ylläpito ovat tukia yrityksille, sillä ilman niitä yritystoiminta on lievästi sanottuna mahdotonta. Ja toisaalta, ilman yritystoimintaa ja sen tuomia tuloja/ veroja yhteiskunnallakaan ei ole mahdollisuutta toimia.

      Nyt siis pois kyräily ja kateus - katse eteenpäin ja parempaa Suomea rakentamaan!!

    • Höpsistä

      Johan samalla alueella on monta hihhuleille tarkoitettua kallista rakennusta mitkä kumisevat tyhjyyttään. Täysin turhia rakennuksia pitäisi siis saada vielä lisää. Kyllä nämä edellisetkin rahasyöpöt pitää saada hyötykäyttöön.

    • ccccccccc

      Voisiko luetella mitkä?

    • jooooo2

      miksi muka pitäisi pärjätä? nimenomaan on kyse siitä, että miksi tehdä itse, jos toinen tekee puolestaan. tallinaan vaan.

      autio suomi on itsessään taideteos.

      • allamahanan

        pohjolassa on jotakin erityistä. miksi pilata väkimäärällä. säilytetään helsinki ja suomi juuri sellaisena kylmänä, luotaantyöntävänä museopaikkana. pysäytetään siis aikaa.


      • outi paramouti
        allamahanan kirjoitti:

        pohjolassa on jotakin erityistä. miksi pilata väkimäärällä. säilytetään helsinki ja suomi juuri sellaisena kylmänä, luotaantyöntävänä museopaikkana. pysäytetään siis aikaa.

        suurissa korporaatioissa on hyviä ja huonoja puolia. niissä AINA petetään. niissä on kuitenkin se hieno anti, mitä he voivat aikansaada. ihminenhän toivoo juuri leipää ja sirkushuveja. valmis konsepti se guggis. kaikkine ongelmineen ja suuren kaupungin mafioineen siis. varokaa suomalaiset kapitalisteja ja toisaalta nauttikaa huippuosaajista, jotka tulevat pilaamaan alkuperäiskansaa.

        alkuperäiskansoja on tosin poljettu kysymättä. joten suu tukkoon ja guggis tontille!

        ja jos ei guggis niin mitä?
        helmiina vehviläinenkö?
        suomessa ei ole liikellepaneva voimaa riittävästi. muualla se voima ovat ulkomaalaiset.

        siksi guggis on helppo hyväksyä, jos vain ymmäretään kuinka tyhjä on suomi. kuten namibiassa oli yhtäkkiä suurin määrä langattomia puhelimia. vedetään vain kerralla päämme poikki ettei se tekisi kipeää jatkossa. hymyä suin.


      • kropo

        ja rakennetaan guggeinheim silta helsingistä tallinaan


      • martti vaari vuoan
        kropo kirjoitti:

        ja rakennetaan guggeinheim silta helsingistä tallinaan

        joo ei oo mitte uutta guggenheimis. nähty on kaikke. jaspers, warhols, asshols.

        rakennettais cameroon corporation fine art museum sen sijaan, black magic future surprise, never done that before. mother afrika!


      • lemminkäisen väinö
        martti vaari vuoan kirjoitti:

        joo ei oo mitte uutta guggenheimis. nähty on kaikke. jaspers, warhols, asshols.

        rakennettais cameroon corporation fine art museum sen sijaan, black magic future surprise, never done that before. mother afrika!

        marsalkka guggenheim olisi innostunut kun itse palveli venäjän armeijassa

        nato teretulemast. taidepommitusta!

        voiko nasa muuten tuoda helikopterilla valmis museokin?

        pitää olla tarkka ampuja, että talo osuu tontille.

        puhallettava versio olisi yhtä toimiva.


      • mara11
        lemminkäisen väinö kirjoitti:

        marsalkka guggenheim olisi innostunut kun itse palveli venäjän armeijassa

        nato teretulemast. taidepommitusta!

        voiko nasa muuten tuoda helikopterilla valmis museokin?

        pitää olla tarkka ampuja, että talo osuu tontille.

        puhallettava versio olisi yhtä toimiva.

        antakaa nyt vittu kulttuuriministeriölle lahjus!


      • topi ruotsalainen
        mara11 kirjoitti:

        antakaa nyt vittu kulttuuriministeriölle lahjus!

        avataan inuiittien suurin kansainvälinen nykytaidemuseo helsinkiin. rahoitus suomalaisten verorahoista.


      • bruno kaveri
        topi ruotsalainen kirjoitti:

        avataan inuiittien suurin kansainvälinen nykytaidemuseo helsinkiin. rahoitus suomalaisten verorahoista.

        tyhjiä kerrostaloja suomi täynnä. restauroidaan ja guggeinheimoidaan taiteella ja guggisrautateillä määränpäästä määränpäähän. lentokoneella tuodaan madonna kavereineen kattoo. ulkomaalaisilta ilmainen sisäänpääsylippu.


      • kalle4
        bruno kaveri kirjoitti:

        tyhjiä kerrostaloja suomi täynnä. restauroidaan ja guggeinheimoidaan taiteella ja guggisrautateillä määränpäästä määränpäähän. lentokoneella tuodaan madonna kavereineen kattoo. ulkomaalaisilta ilmainen sisäänpääsylippu.

        lahjotan oman pisuaarin museolle


      • ratsuille!
        kalle4 kirjoitti:

        lahjotan oman pisuaarin museolle

        hieno nimi Mannerheimin nykytaidemuseo


      • top design
        ratsuille! kirjoitti:

        hieno nimi Mannerheimin nykytaidemuseo

        museon muoto oven kahvan sijasta voisi olla aukaistu tulitikkurasia, josta tuli roihuaa. talo päällystetään mramorilaatoilla.


      • andre parkko
        top design kirjoitti:

        museon muoto oven kahvan sijasta voisi olla aukaistu tulitikkurasia, josta tuli roihuaa. talo päällystetään mramorilaatoilla.

        voiko varata näyttelyajan?

        paljonko on kuukausivuokra?

        kuka on ensimmäinen näytteilleasettaja?

        taiteenkeskustoimikunta voisi antaa apurahan.

        olen tosi hyvä veistäjä!

        eka kerros vanhoja töitä ja viideskymmenes aivan uutta tuotantoa.


      • arttu nousukainen
        andre parkko kirjoitti:

        voiko varata näyttelyajan?

        paljonko on kuukausivuokra?

        kuka on ensimmäinen näytteilleasettaja?

        taiteenkeskustoimikunta voisi antaa apurahan.

        olen tosi hyvä veistäjä!

        eka kerros vanhoja töitä ja viideskymmenes aivan uutta tuotantoa.

        voiko joku esitellä minua arhimäelle? mäkin oon hyvä maalari


      • matti9
        arttu nousukainen kirjoitti:

        voiko joku esitellä minua arhimäelle? mäkin oon hyvä maalari

        kuka se arhimäki on?


      • jerno
        matti9 kirjoitti:

        kuka se arhimäki on?

        en oo kuullutkaan.


      • jarska661
        jerno kirjoitti:

        en oo kuullutkaan.

        mulla on hieno mustang 69 vuosimallia. halvalla lähtee


    • avoin haku

      rakennetaan museo purukumista. jokainen pureskelee tiiliksi, joita värjätään ja kovetetaan. siinä olisi kesätyötä nuorille ja lehmille. värjätään tutkijoita sivuprojektinä, tutkimaan xylitolin haittavaikutuksia yliannostuksessa. asetetaan tavoite xylitolin kulutukselle ja tuottolle. osa rahoituksesta afrikan ja aasian huonohampaisille. kolmas tavoite on kehittää sellainen tuote, jossa puuttuu säilöntäaine ja tuote on luonnollisesti tuotettu. neljäs tavoite on terveydellinen, ei pelkästään suun hygienia vaan myös pitkä elinikä, sanotaan tavoitteeksi 50 elinvuotta lisää. voisi kehittää samalla laihdutuslisä, nikotiinin korvike, serotoniinin nostatus aineen, näön parannusaineen, älykkyyden kasvatusosasen ja onnea tuovan formulan. guggiksen rakentamisen peruspalkkaus vielä avoin, myös työhaku. työ on kovaa fyysistä leukatyötä. vaikka istua joutuu paljon, hyvä puoli on kuitenkin se, että työtä voi tehdä kotoa käsin. periaatteessa työsuoritus on neuvoteltavissa. saksalaisilla on vahvat leukaluut, joten saksalaistaustaiset arnoldit etusijalla. toisena ovat afrikkalaiset, mutta heiltä vaaditaan lääkärin lausunto hampaiden kunnosta. erityishampaita omaavat, tulevat suoraan työpaikkalääkärille. jos on paikkoja, työ saattaa olla vaarallista. rakennustavoiteaika on vuosi. ensimmäisen tiilen muuraa p. arhimäki salmiakki xylitolilla. enemmän tiileja muuranut saa erikoispalkinnon obama säätiöltä ja suuhygienistit järjestöltä seka vapaa muurarit järjestöltä. projektin vastaava on kenraaliprofessori Valko Hymynen ja lehmätutkija Pielessä Kaikkivoipainen.

      suuhygienisti Helena Purukuminen-Xylitol

    • .....

      justiinsa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe