Mutta renu on katastrofi kuten taulukosta nähdään. Tähän kun lisätään tunnetut laatuongelmat niin renun omistajalla on kusiset paikat ja onneton elämä.
http://www.hs.fi/autot/Nämä autot säilyttävät arvonsa parhaiten katso kuinka suosituimpien mallien arvo säilyy/a1390000846231
On onni omistaa Toyota
26
266
Vastaukset
- Näin on
Pösö myös, mutta missä citikka? SUZUKIA ei tarvitse mainita, siinähän arvo säilyy ja saattaa jopa nousta, vanhoissamalleissa, kun markkaa ja euroa vertaa.
- ekonomi_2014
Renault Laguna ei päässyt edes listalle.
- Fiiulla mennään
Mitä paremmin auto säilyttää arvonsa, tarkoittaa sitä, että loppukäyttäjät maksavat sen uuden auto. Nopea arvon lasku taasen mahdollistaa uudemman ja parempikuntoisen auton hankkimisen pienemmällä rahalla.
Laskekaapa miten paljon täytyy ajaa 8 centiä/km, että saa kuitattua ton 25 000 €. Se ei taida onnistua ainakaan Toyotalta. 600 € kiesillä jos pystyy ajaan vuodessa sen 30 000 km, niin se on vain 2 cent/km. Tämmöinen auto pitää arvonsa, vaikka ei saisi vuoden omistuksen jälkeen senttiäkään. Toisaalta jos se meneen vielä katsastuksesta läpi ja saa ajaa toisenkin vuoden, niin se alkaa olla todellien säästöpossu. Miksiköhän toimittajat eivät näitä halpojen kilometrien autoja huomaa.
- rikas avensis mies
Toyotan täytyykin olla kallis. Jollainhan ne takaisinkutsut on maksettava. Vaikka ne käyttäjälle periaatteessa ilmaisia ovatkin, valmistajalle niistä tulee kustannuksia. Tästä johtuu Toyotien korkeat hinnat. Omistajalle tulee kuitenkin tuon korkean hankintahinnan lisäksi vielä ylimääräisiä kustannuksia matkakuluista, kun auto on viikottain vietävä tarkastukseen.
- ihanaa omistaaa
Kyllä minäkin haluaisin toyotan. Sen kanssa ei tulisi aika pitkäksi. Tulee viikottain tuollaisia maakuntamatkoja ja saa ilmaiset kahvit ja pullat tojota-huollossa
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516350487.html
http://www.tekniikkatalous.fi/duuniauto/article396760.ece?service=mobile
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/14/toyota-kutsuu-korjaamolle-yli-19-000-autoa-suomessa/201241961/304
http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/talous/toyotan-ongelmat-japanissa-uskotaan-salaliittoon-suomessa-takaisinkutsut-takkuilevat/
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2011/11/09/toyotalla-taas-ongelmia-yli-puoli-miljoonaa-autoa-huoltoon/201116573/12
Sitten kun tojota on noilla takaisin -kutsuilla niin voi tulla tänne ajankuluksi - inte ens bil
Vuonna -90 kun sain kortin niin pappa-vainaa yritti puoli-ilmaiseksi myydä minulle vähän ajettua DX-corollaansa. Ei kelvannut silloin toijota (kun muitakin saa) eikä ole kelvannut sen jälkeenkään. Toijotassa vaan ei ole sitä jotain, ei sitten tippaakaan.
- .ihqua.
Renault tuo ainainen vikatilastojen ja tutkimusten hännänheikki. Eipä ihme miksi jälleenmyyntiarvo on nollassa muutaman vuoden jälkeen.
- 676ytr
Olisit nyt vähän paremman provon keksinyt. Täällä on sellaisiakin provoja, joille voi nauraa oikein kunnolla, kun ovat niin älyttömiä. Että vähän persoonallisuutta seuraavalla kerralla...
- leskimies_2014
Ostin Renaultin, muija otti heti avioeron ja naapurit lakkasivat tervehtimästä.
Sosiaalinen statukseni putosi maahanmuuttajien tasolle.
Nyt on kaikki lopussa eikä tuo ranskankinneri edes lähde käyntiin, eikä sinne edes pääse sisäänkään kun kaikki lukot ja ovet on jäässä.- tyhmästä päästä...
Ootko kuullut silikonispraysta? Ei, sitä ei laiteta tisseihin. Sitä laitetaan ovien tiivisteihin ennen pakkasia. Ja näin saadaan ovet toimimaan kuin kesällä. Näin saat sen kuvitteellisen rellusi käyntiin kun pääset sisälle...
- laguna 2
tyhmästä päästä... kirjoitti:
Ootko kuullut silikonispraysta? Ei, sitä ei laiteta tisseihin. Sitä laitetaan ovien tiivisteihin ennen pakkasia. Ja näin saadaan ovet toimimaan kuin kesällä. Näin saat sen kuvitteellisen rellusi käyntiin kun pääset sisälle...
Miten jäätyneet ovien lukkopesät tai jäätyneet takajarrut saa sulaksi, kosanilla vai?
Muistuu mieleen ukki-vainaa joka 60-luvulla vei hiiliämpärin moottorin alle että sai kuormurinsa pakkasilla käyntiin.
Renault on tehty etelän lämpöisiin olosuhteisiin ei pohjolan kylmiin ja kosteisiin oloihin.
Tuokin on tällä palstalla monesti käyty lävitse, Renault on rasvanyrkin ajopeli, maahantuojan korjaamopalveluita tarvitsevaa uhkaa henkilökohtainen konkurssi.
Jos autoon ei voi luottaa niin että se käynnistyy säässä kuin säässä ja vie aina perille ei sillä tee mitään suomen karuissa olosuhteissa.
Markkinoilla on kuitenkin parempia vaihtoehtoja jotka on tehty pohjolan oloihin hyvä niin, että valinnan mahdollisuuksia on tässä euroopan kuubassa. - pastori_lappi
tyhmästä päästä... kirjoitti:
Ootko kuullut silikonispraysta? Ei, sitä ei laiteta tisseihin. Sitä laitetaan ovien tiivisteihin ennen pakkasia. Ja näin saadaan ovet toimimaan kuin kesällä. Näin saat sen kuvitteellisen rellusi käyntiin kun pääset sisälle...
Pervo, sinulla on varmaan akselirasvaakin yöpöydällä?
- cyv-***
laguna 2 kirjoitti:
Miten jäätyneet ovien lukkopesät tai jäätyneet takajarrut saa sulaksi, kosanilla vai?
Muistuu mieleen ukki-vainaa joka 60-luvulla vei hiiliämpärin moottorin alle että sai kuormurinsa pakkasilla käyntiin.
Renault on tehty etelän lämpöisiin olosuhteisiin ei pohjolan kylmiin ja kosteisiin oloihin.
Tuokin on tällä palstalla monesti käyty lävitse, Renault on rasvanyrkin ajopeli, maahantuojan korjaamopalveluita tarvitsevaa uhkaa henkilökohtainen konkurssi.
Jos autoon ei voi luottaa niin että se käynnistyy säässä kuin säässä ja vie aina perille ei sillä tee mitään suomen karuissa olosuhteissa.
Markkinoilla on kuitenkin parempia vaihtoehtoja jotka on tehty pohjolan oloihin hyvä niin, että valinnan mahdollisuuksia on tässä euroopan kuubassa.Älä nyt jaksa naurattaa :) Palstalla on kyllä oikeiden Rellu-kuskien toimesta käyty moneen kertaan lävitse, että Rellu toimii pakkasessa ihan siinä missä mikä tahansa muukin auto.
Esim. mun kahdessa Laguna kakkosessa ei ole kertaakaan jarrut jäätyneet mitenkään. Tuossa uudemmassa on vieläpä sähköinen käsijarru ja sekään ei jäädy Suomen olosuhteissa.
Lukkopesien jäätymisestä en tiedä kun kumpikin on varustettu kauko-ohjauksella.
Ja kyllä siihen Relluun voi luottaa. Kumpikin noista Relluista on TASAN joka ikinen kerta käynnistynyt säässä kuin säässä, kunhan vain akussa on jännitettä.
Kun sä et kerran Relluista mitään tiedä, vaan sun mielipiteet on ABC:n juorukerhosta peräisin, niin valitsepa joku toinen palsta.
"ranskalaiset ei toimi talvella" on myytti, jossa ei ole totuuden hiventäkään. Ne toimii, kuten muutkin autot...
- ranskanpulla
Ainakin tuosta voi päätellä sen totuuden joka sai minut joskus Rellun ostamaan. Toyotat ovat kohtuuttoman kallita käytettynä. Rellut taas eivät, ainoastaan Lada ja Fiat lienevät halvempia. Ja Daciat, kunhan tulevat siihen ikään.
Ja miten sitten kävi? No, en minä loistoautoa tai Toyotaa kuvitellutkaan ostavani. Onhan siinä harmiakin ollut mutta korjaamiseen käytettyä rahaa ja aikaa on mennyt kuitenkin sen verran vähän että vieläkin ollaan plussan puolella verrattuna vastaavan kalliimman auton ostohintaan. Ja kai niitä kalliimpiakin pitää jonkun verran huoltaa? Luulen että minulla olisi mennyt rahaa moottoriöljyyn ja renkaisiin myös arvostetun automerkin kanssa.- 10+
Tässä on tervepäinen arvostelija joka PERUSTELEE väitteensä, hatunnoston arvoinen vastaus!
Juuri näitä tanne palstalle kaivattaisiin lisää, ei noita teinipellejä jotka pilaa hyvän palstan pätemisen tarpeessaan! - ranskanpulla
Lisätään tähän nyt vielä sellainen tieto että en minä tuota autoa ostaessani erityisesti Renaultia etsinyt, mikä tahansa vastaava olisi kelvannut kunhan on ok yksilö. Tämä oli supertarjouksessa, raha ratkaisi ja riski on kannattanut kolme vuotta tähän mennessä.
- vpskvpscv
ranskanpulla kirjoitti:
Lisätään tähän nyt vielä sellainen tieto että en minä tuota autoa ostaessani erityisesti Renaultia etsinyt, mikä tahansa vastaava olisi kelvannut kunhan on ok yksilö. Tämä oli supertarjouksessa, raha ratkaisi ja riski on kannattanut kolme vuotta tähän mennessä.
Sama juttu. Aikoinaan vain osuttiin Renault-autoja myyvään liikkeeseen ja ostettiin Clio. Nyt on neljäs Rellu menossa (Megsu farkku). Näissä neljässä Rellussa ei juuri vikoja ole ollut, joten kyllä se viideskin on saman konsernin auto mitä todennäköisemmin.
Iskän Toytalla ajelevat finninaamat ne yleensä onkin näillä palstoilla räkyttämässä. Tsekatkaa vaikka Skoda-palstaa, niin siellä sitä vasta haukutaankin - ja todennäköisesti ihan syyttä. - aikuinen mersumies
vpskvpscv kirjoitti:
Sama juttu. Aikoinaan vain osuttiin Renault-autoja myyvään liikkeeseen ja ostettiin Clio. Nyt on neljäs Rellu menossa (Megsu farkku). Näissä neljässä Rellussa ei juuri vikoja ole ollut, joten kyllä se viideskin on saman konsernin auto mitä todennäköisemmin.
Iskän Toytalla ajelevat finninaamat ne yleensä onkin näillä palstoilla räkyttämässä. Tsekatkaa vaikka Skoda-palstaa, niin siellä sitä vasta haukutaankin - ja todennäköisesti ihan syyttä.Nyt tulee oikealaista tekstiä, tuontapaisia omakohtaisia kokemuksia tänne kaivataan ei noita keskenkasvusten pellehermannien raivonpurkauksia.
Tämmöisiä kannanottoja on antoisaa lukea ja niistä voi oppiakin jotain. - Miksi niin monta?
aikuinen mersumies kirjoitti:
Nyt tulee oikealaista tekstiä, tuontapaisia omakohtaisia kokemuksia tänne kaivataan ei noita keskenkasvusten pellehermannien raivonpurkauksia.
Tämmöisiä kannanottoja on antoisaa lukea ja niistä voi oppiakin jotain.rellua jo mennyt ja joko viideskin hankittava? eikö samalla kannattaisi vaihtaa kestävämpään merkkiin? esim. TOYOTA. Tai tekee sille neljännelle kustannusarvion.
- pdsjwpjds
Miksi niin monta? kirjoitti:
rellua jo mennyt ja joko viideskin hankittava? eikö samalla kannattaisi vaihtaa kestävämpään merkkiin? esim. TOYOTA. Tai tekee sille neljännelle kustannusarvion.
No, jos haluat sillä vanhalla Carinalla ajella ja sen hengenvaarallisilla ajo-ominaisuuksilla, niin siitä vaan!
Meillä Rellu-kuskeilla on varaa vaihtaa tarvittaessa huipputurvalliseen autoon.
- Karinalla
en aja, eihän vara kirkkovenettä kaada, turvallinen varmasti renu, ainakin talvella, oma renuni on pihalla 67senttiä lunta päällä, ei ole vaaraksi kellekkään.
- 2,2 d4d-pommi
Tänään ajellessani Rellullani näin kuinka tuollainen uusikoppainen e-sarjan mese veti narun jatkeena edellisen mallin toyota aurista. Varmaan surullisen kuuluisa d4d-kone lauennut. Toivottavasti oli pidennetty takuu voimassa...
- Niinpä tietenkin
narulla on huono työntää.
- Toyota on paskaa
Toyotapellen ei paljon kannattaisi huudella.
http://www.hs.fi/tiede/Syynä ohjelmistovirhe puolet Suomen Toyota-hybridestä huoltoon/a1392173571349
Web of Trust - Dekra tietää
- Ei vielä ihan tojo
En ole vielä sortunut tojoon. Sitten kun niin käy, on peli pelattu. Tekarit suussa ja aivot jäässä. On se niin tavallista, että nimikin pitää pojalle valita se mitä on eniten muilla.Ei mitään omintakeista,kaikki muilta matkittua keskimääräistä . Saa sitä sitten muka yrittää kehua.Kehutkin pitäisi olla kaikille samanlaiset .Tojo hojo,sua ei kukaan tiellä huomaa. Tyylin ripauskin on liikaa. Tojo tyylittömyys näkyy elämässäsi
varmaan muutenkin, ikävä kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063