Olemme menossa Tjäreborgin matkalle Khao Lakiin ja huomasimme että heidän järjestämät retket ovat melkein pelkkiä sukellusmatkoja. Finnmatkoillakin näyttää tarjontaa olevan huomattavasti enemmän. Tiedän että paikallisilta voisi retkiä ottaa, mutta mieluummin ottaisimme matkanjärjestäjältä. Meillä on 2 lasta, jotka eivät vielä englantia osaa ja isoäitikin pärjää vain suomella. joten tästä syystä olisi helpompaa suomen kielisellä retkellä. Onko täällä sellaisia jotka ovat lähiaikoina olleet Tjäreborgin matkalla Khao Lakissa? Onko retket tosiaan noin yksipuolisia kuin netistä löytyy?
Retket
6
652
Vastaukset
- khaolaklover3
Voe kuule.. puolellakaan Finnmatkojen retkistä ei puhuta suomea. Buukkaavat samoja retkiä mitä voisit itse ostaa 3kertaa halvemmalla kojuista. Millasella retkella tarvitset suomenkielistä selostusta.. nythän ei olla ilmeisesti eläkeläismatkalla luostariin..?
- lapset matkalla
olemme matkailleet eri thaimaan lomakohteisiin jo vuosia lasten kanssa ja käyneet retkillä. Olemme aina ostaneet retket kadulta, paikalliselta matkan järjestäjältä. Aina olemme pärjänneet hyvin. itse puhumme englantia, mutta lapset ovat olleet ja ovat edellen päiväkoti ikäisiä. Monet suomalaisten matkatoimistojen retkistä ovat kansainvälisiä retkiä ja opastuskielenä on englanti.
- mamma1
Minua kiinnostaisi tietää minkäikäisten lasten kanssa olette käyneet retkillä? Meillä vajaa 4 vuotias poika joka tykkää kovasti luonnossa liikkua, mutta hirvittää kun luontopuisto/viidakkoretkissä on kanootti ym vesimatkoja. Eihän siellä lapsille pelastusliivejä ole? Pitäskö oma ottaa mukaan?? Toki retkitarjonnan saa kartotettua nopeasti paikanpäällä, mutta mitä retkiä pienemmille olisi tarjolla? Ja sori Tiinu kun tulin sun ketjuun..
Jos pelkkälle luontoretkelle haluatte mennä. Miltäs kuulostaisi pieni viidakkosafari, hyvin edullisesti, ilman norsuja, ja konoottia yms?
Hinta on taatusti kohdillaan.
http://www.khaolaklovers.com/Khao-Lak-Map-2.htm
kartan kohdassa 7 lukee lamru nationalpark office, juuri sitä ennen on puomi, josta pääsee kävellen *viidakkosafarille*, ihan omin jaloin. Polkua myöten pääsee joko pienelle hiekkarannalle, jossa voitte syödä omia eväitä, ja pääsette uimaan, tai sitten siellä on opastetut reitit pidemmille lenkeille.
100 thb lavataksilla, jos ette halua sitä pariakilometriä khao lakin keskustasta kävellä. Ottakaa ainakin leipää, pähkinöitä, mukaan jos pieniä apinoita sattuu nälättämään. Aina niitää tosin ei näy, mutta kuuluu :)
Tästä saman verran eteenpäin isoa tietä olisi ensimmäinen norsusafari paikkakin, jossa mahdollisuus pelkkään norsukyytiinkin.
khao sokkiin on kuitenkin jo n.70km yhteen suuntaan, ja reissuun menee koko päivä vähintään.
Näiden aikataulun voitte suunnitella itse, ja muuttaa suunnitelmaa oman halunne mukaan.Jos uskotte että pikkumiestä perhoset kiinnostaa, perhospuisto löytyy khao lakin, ja bang niang välistä. siinä vieressä on orkideapuisto, jos kiinnostaa.
Näissä en tosin ole vielä itse käynyt, mut kuulunee ensiviikon ohjelmaan.
Yksi retkikohde teille voisi olla tietenkin vesiputouksille, joita khao lakissa on useita. song fa taitaa olla suosituin. Muistaakseni siellä oli ravintolakin jossa voi syödä. Kuitenkin paikallisten tapaan putoukselle voi mennä omilla eväilläkin.
Vesiputouksilla vesi on viileämpää, ja pohja niljakas, siellä kyllä pitää jonkun aikuisen uittaa pieniä lapsia. Onhan ne kuitenkin eksoottisia paikkoja luonnossa.
Khao lak sijaitsee keskellä luonnonpuistoa, niin luontokokemuksia kyllä saa , vaikka joka päivälle. Eikä tarvitse maksaa montaa euroa.
Keskustastakin voi kiivetä näköalapaikalle, josta on hienot näköalat kauas andaman lahdelle.- mamma1
m.y.m you are a star!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418