Retket

Tiinu

Olemme menossa Tjäreborgin matkalle Khao Lakiin ja huomasimme että heidän järjestämät retket ovat melkein pelkkiä sukellusmatkoja. Finnmatkoillakin näyttää tarjontaa olevan huomattavasti enemmän. Tiedän että paikallisilta voisi retkiä ottaa, mutta mieluummin ottaisimme matkanjärjestäjältä. Meillä on 2 lasta, jotka eivät vielä englantia osaa ja isoäitikin pärjää vain suomella. joten tästä syystä olisi helpompaa suomen kielisellä retkellä. Onko täällä sellaisia jotka ovat lähiaikoina olleet Tjäreborgin matkalla Khao Lakissa? Onko retket tosiaan noin yksipuolisia kuin netistä löytyy?

6

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khaolaklover3

      Voe kuule.. puolellakaan Finnmatkojen retkistä ei puhuta suomea. Buukkaavat samoja retkiä mitä voisit itse ostaa 3kertaa halvemmalla kojuista. Millasella retkella tarvitset suomenkielistä selostusta.. nythän ei olla ilmeisesti eläkeläismatkalla luostariin..?

    • lapset matkalla

      olemme matkailleet eri thaimaan lomakohteisiin jo vuosia lasten kanssa ja käyneet retkillä. Olemme aina ostaneet retket kadulta, paikalliselta matkan järjestäjältä. Aina olemme pärjänneet hyvin. itse puhumme englantia, mutta lapset ovat olleet ja ovat edellen päiväkoti ikäisiä. Monet suomalaisten matkatoimistojen retkistä ovat kansainvälisiä retkiä ja opastuskielenä on englanti.

    • mamma1

      Minua kiinnostaisi tietää minkäikäisten lasten kanssa olette käyneet retkillä? Meillä vajaa 4 vuotias poika joka tykkää kovasti luonnossa liikkua, mutta hirvittää kun luontopuisto/viidakkoretkissä on kanootti ym vesimatkoja. Eihän siellä lapsille pelastusliivejä ole? Pitäskö oma ottaa mukaan?? Toki retkitarjonnan saa kartotettua nopeasti paikanpäällä, mutta mitä retkiä pienemmille olisi tarjolla? Ja sori Tiinu kun tulin sun ketjuun..

    • Jos pelkkälle luontoretkelle haluatte mennä. Miltäs kuulostaisi pieni viidakkosafari, hyvin edullisesti, ilman norsuja, ja konoottia yms?
      Hinta on taatusti kohdillaan.

      http://www.khaolaklovers.com/Khao-Lak-Map-2.htm
      kartan kohdassa 7 lukee lamru nationalpark office, juuri sitä ennen on puomi, josta pääsee kävellen *viidakkosafarille*, ihan omin jaloin. Polkua myöten pääsee joko pienelle hiekkarannalle, jossa voitte syödä omia eväitä, ja pääsette uimaan, tai sitten siellä on opastetut reitit pidemmille lenkeille.

      100 thb lavataksilla, jos ette halua sitä pariakilometriä khao lakin keskustasta kävellä. Ottakaa ainakin leipää, pähkinöitä, mukaan jos pieniä apinoita sattuu nälättämään. Aina niitää tosin ei näy, mutta kuuluu :)
      Tästä saman verran eteenpäin isoa tietä olisi ensimmäinen norsusafari paikkakin, jossa mahdollisuus pelkkään norsukyytiinkin.

      khao sokkiin on kuitenkin jo n.70km yhteen suuntaan, ja reissuun menee koko päivä vähintään.
      Näiden aikataulun voitte suunnitella itse, ja muuttaa suunnitelmaa oman halunne mukaan.

    • Jos uskotte että pikkumiestä perhoset kiinnostaa, perhospuisto löytyy khao lakin, ja bang niang välistä. siinä vieressä on orkideapuisto, jos kiinnostaa.

      Näissä en tosin ole vielä itse käynyt, mut kuulunee ensiviikon ohjelmaan.

      Yksi retkikohde teille voisi olla tietenkin vesiputouksille, joita khao lakissa on useita. song fa taitaa olla suosituin. Muistaakseni siellä oli ravintolakin jossa voi syödä. Kuitenkin paikallisten tapaan putoukselle voi mennä omilla eväilläkin.

      Vesiputouksilla vesi on viileämpää, ja pohja niljakas, siellä kyllä pitää jonkun aikuisen uittaa pieniä lapsia. Onhan ne kuitenkin eksoottisia paikkoja luonnossa.

      Khao lak sijaitsee keskellä luonnonpuistoa, niin luontokokemuksia kyllä saa , vaikka joka päivälle. Eikä tarvitse maksaa montaa euroa.
      Keskustastakin voi kiivetä näköalapaikalle, josta on hienot näköalat kauas andaman lahdelle.

    • mamma1

      m.y.m you are a star!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      107
      7714
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2852
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2432
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1583
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1436
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1434
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1397
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1359
    Aihe