Mikä olisi hyvä koirarotu?

Koira hankinnassa

Hei, oon 16 vuotias tyttö ja olisin kiinnostunut koiranhankinnasta, mutta olen pähkäillyt sopivaa rotua. Asun rivitalo-asunnossa ja tässä muutamia juttuja mitä koiran kanssa tekisin ja mitä siltä vaatisin:

- koiran kanssa voisi käydä hölkkä/juoksu lenkillä vaikka 3 krt viikossa.
- olisi hyvä jos koira olisi kohtuu iso, vaikka keskikokoinen tai vähän suurempi rotu.
- Koira voisi asustaa rivitaloasunnossa sisätiloissa.
- Koira olisi hyvä oppimaan, ja sen kanssa voisi harrastaa hyvin liikuntaa. Eli en haluaisi kovin pientä koiraa, sillä niiden kanssa ei voisi aina käydä niin pitkillä hölkkälenkeillä.

Jos voisitte ehdottaa sopivaa rotua niin olisin kiitollinen. Koiran koulutuksesta vielä, että olisin valmis opettamaan koiran käytöstä pennusta sisäsiistiksi ja koiraksi, joka ei murise ja hauku vieraille tai lenkkitovereille.

Kiitos jos autatte :)

8

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöffitthebest!

      Suosittelen nöffiä. Meillä aikas samanlaiset olosuhteet ja hyvin pärjätään.

      Tuossa oli näköjään vastaus joka laitettiin eteenpäin, hyvin puree uusi häirintälaki- yllätyksenä tuskin tulee häirikölle että seuranta on nyt tiukkaa!

      Tutustuppas nöffiin ja ihastut, häirikkö on sairas ihminen josta ei tule välittää.

      • Koira hankinnassa

        Ja siis käyn lukiossa ja muuten olen aikalailla kokoajan kotona, En käy usein matkoillakaan niin koiralle löytyisi seuraa :)


      • Nöffisti
        Koira hankinnassa kirjoitti:

        Ja siis käyn lukiossa ja muuten olen aikalailla kokoajan kotona, En käy usein matkoillakaan niin koiralle löytyisi seuraa :)

        Katsoppa Nöffisivuja, hyviä kotikoiriksi kiltteytensä ja rauhallisuutensa vuoksi. Toki aika isoja- nartut vähän pienempiä.

        Onnea koiranhankintaan.


    • Koira tietoinen

      Koko ei kerro jaksaa ko koira lenkeillä pitkiä lenkkejä vai ei esim minulla on pieni amerikankääpiöterrieri ja se jaksaa minun kanssani hölkätä vaikka yli 2h ja esim tanskandoggi kuuluu laiskimpiin koira rotuihin niille esim riittä 15 min lenkki ihan hyvin kun taas pikku koira vaati vähintään 1h

      Jos kaipaat kunnon lenkki kaveria ja energistä koiraa niin osta jokin paimenkoira
      Niillä riittää virtaa ja ovat helposti koulutettavissa

      ja jos etsit laiskempaa ja vähemmän liikuntaa kaipaavaa koira rotua niin silloin suosittelen kaikia mastiffeja ja Buldoggeja niille riittää ihan hyvin 30min kävelylenkki

      • tiedoksi.

        Muistathan, että jokainen vastaa kirjoituksistaan.

        Miten voit suositella 16-vuotiaalle tollasii tappaja rotuja ja taistelu koiria ?

        Ei kuule hyvä heilu.


    • Koira tietoinen

      Kuulee mastiffit ovat hyvin lauhkeita rotuja älä levitä väärrää tieto että olisivat tappaja koiria koska se riippuu miten koulutatsen ja sosiaalistatsen


      Esim tanskandoggi kuuluu Buldoggeihin ja tunnetaan lapsi ystävällisestä luonteestaan ja lauhkeudestaan jonka se on saanut mastiffi koirarodulta

      Joten älä selitä roskaa tappaja koirista
      JOS ETTIEDÄ TOTUUTTA

    • Hyvästä sukulinjasta Dobermanni ja erityisesti narttu. Kaikkea mahdollista sylikoirasta suojeluun. :)

    • Maarit1

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3010
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2184
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1594
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      73
      1057
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      921
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      805
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      746
    Aihe