jumala ja yliluonnollisuus

usk

Usko jumalaan, en ole mikään himouskovainen tai käy joka viikko kirkossa, en lue raamattua tms. mutta silti uskon vahvasti jumalaan, rukoilen jne.

Mutta näen myös enneunia, käytän tarot-kortteja ja uskon henkimaailmaan, kuten myös seuraaviin elämiin. En kuitenkaan harjoita mitään magiaa jne.

Kysymys kuuluukin teille uskovaiset, onko elämänkatsomukseni vääränlainen uskovaiseksi? Enneuniakin näen ja itse en sille voi mitään.

7

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkelinuntuvatakki.

      Sinulla näyttää olevan ongelma ettet tiedä oikein mihin uskot, sekoitat uskonnon ja taikauskon keskenään.

    • usk

      Tuskinpa. Ei minulla ole ongelmaa uskomukseni kanssa. Uskon henkimaailmaan jne, koska asiasta on kokemuksia ja uskon jumalaan. Itseasiassa suuremmat todisteet minulla on henkimaailmasta kuin jumalasta, mutta uskon kumpaankin.

      mielenkiintoista vaan on tietää miten muut uskovaiset reagoivat tällaiseen?

    • Papin tytär

      Ei usko aikanaan sitä ole esteenä sille, että voisi uskoa mainitsimiisi asioihin. Itse en oikein pidä sanasta Jumala (ihmiset ovat ikään kuin pilanneet sen sanan merkityksen mielestäni), mutta uskon kyllä että jokin energia on luonut meidät ja asuu meidän sieluissamme. En ole kumminkaan mikään kunnon uskovainen, mutta ymmärrän hyvin miten uskonnon kautta voi tutkia totuutta ja itsekkin rukoilen suhteellinen usein, kumminkin omin kunnioittavin sanoin.

      Tunsin joskus Hyvin uskovaisen pojan, joka aikoi opiskella ihan papiksi saakka. Hänkin näki enneunia hyvin usein ja tästä sitten kysyi eräältä vanhemmalta papilta, että voiko luottaa uniinsa, ovatko ne pahoja yms. Pappi yritti saada pojan ikään kuin uskomaan, ettei sitä ole ikinä tapahtunutkaan ja että vaan kuvittelee, ettei enää sanoisi niistä muille. Mielestäni törkeää tuollainen, että papin jonka pitäisi olla hyvin ymmärtäväinen ja viisas yritti muunnella toisen ajatuksia sellaisiksi miksi haluse niiden olevan. Itse olen aina saanut sellaisen tuntemuksen enne-unien näkemisestä, että olen juuri sillä elämänpolulla joka minulle kuuluu, ikään kuin turvallinen merkki siitä, että sisälläni on jokin mikä muistaa sen mitä on tarkoitus tapahtua ja maailmassa ei ole mitään mitä minun tarvitsisi pelätä.

      Älä kiltti ajattele sitä, että mitä muut ajattelevat. Kadotat osan itsestäsi ja oman henkisen tiesi, jos alat muokkaamaan itseäsi ja uskomuksiasi sellaisiksi miksi muut haluavat ne.

    • sinua siunaten

      Ensinnäkin, hyvä rehellinen ihminen, vaikutat todella aidolta vakaumuksessasi. Kun on rehellinen niin saa myös sen mukaan. Toivottavasti en mitenkään loukkaa sinua, mutta minun on sanottava sinulle muutamia varottaviakin sanoja. Ja sitähän sitä juuri kysytkin, että oletko oikealla lähestymässä henkimaailmaan.

      Ihan ilmeistä on että Jumala on kutsumassa sinua yheyteensä. Kyllä sinun on luovuttava noista tarot-korteista ja epämääräisistä henkimaailman ulottuvuuksista.

      Ainaostaan Raamattu on luotettava tiedon lähde näissä asioissa ja ennenkaikkea aloittelijan kannattaa tukeua Uuteen testamentiin.
      Rukous on se ihmisen keino saada yhteys Jumalaan ja sinun pitää lähestyä Isää Jeesuksen Kristuksen kautta: sillä Hän on tie, totuus ja elämä ja ei yksikään pääse Isän luo kuin vain Jeesuksen kautta. Joh: 14.6.

      Jumala puhuu tavalla ja toisella ja yksilöllisesti, myös enneunien kautta. Itse en näe enneunia, mutta koen muuten johdatusta ja Jumalan voimaa.

      Kehotan sinua tutustumaan syvällisiemmin kristinuskoon. Käy kritittyjen tilaisuuksissa: kuuntele Radio-deit-ohjelmia ja TV7:n ohjelmia.
      Kyllä etisvä löytää.

      Siunausta elämääsi!

    • -Brina-

      Uskominen on omakohtainen asia. Ja itsensä kuunteleminen, siis omien tuntemusten erottelu toisten mielipiteistä on tärkeä askel lähtiessämme kohti 'valaistumisemme' päämäärää. Vain siten sinä itse voit päättää (Jumala on tosin aina kanssasi ohjaamassa päätöksiäsi, voit olla varma siitä!), mikä on sinun kehityksellesi hyväksi juuri tässä elämäsi vaiheessa. Itselläni on myös vahva usko Jumalaan, Kaikkeuden Lähteseen joka pitää sisällään meidät kaikki ja antaa meille elämän niin monta kertaa kuin tarvitsemme löytääksemme totuuden itsestämme. Raamatun kertomukset ovat joistakin kohdista hyviä ohjeita sisältäviä, mutta mikään ei ole niistä aitoa "Jumalan sanaa", vaikka niin on yritetty aivopestä meitä lapsesta lähtien. Uskonnoista löytyy paljon egoa miellyttäviä piirteitä, mutta ne eivät välttämättä (tai useinkaan) vie meitä eteenpäin tietoisuudessamme jääden siten tavallaan polkemaan paikallamme yhä uudelleen elämästä toiseen.

    • 13+15

      Miten ihmeessä Jumala ja "yliluonnollisuus" sulkisivat pois toisensa? Raamatusta sinä totuuden kaikesta "yliluonnollisesta" löydät. Myös siitä noituudesta (eli magiasta) mitä harjoitat. Tarot-kortit ovat noituutta, seuraavat elämät ovat New Agea ja enneunet riivausta.

      Kadu syntejäsi ja tee parannus niistä!

    • Järkeä peliin

      Miksi uskovainen pistäisi uskonsa Tarot-kortteihin? Jumalaanhan se pitää panna!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe