Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Haluaisin huolehtivat vanhemmat:(

epätoivoinen

Nyt oli vaan pakko kirjoittaa, koska en tiedä mitä teen. Tilanne alkaa olla niin ahdistava että tännekkin sorruin jo kirjoittamaan. Olen 16-vuotias vanhempani ovat eronneet. Jo pienestä pitäen sain kotoa sellaisen mallin että viina auttaa joka asiaan, eivätkä vanhempani välitä mitä teen. Rajoja ei ole, saan juoda, polttaa, tehdä oikeastaan kaikkea. Olen itse asettanut rajat itselleni että tulen 12 kotiin viikonloppuisin koska en halua joutua huonoille teille enään. Äitini juo joka viikonloppu ja usein löydän sammuneen äitini kun tulen kotiin :( Tämä tilanne alkaa jo ahdistamaan mua, kaverit pitää mun elämää "rentona" mutta ei siinä oo mitään hienoa että saan tehdä mitä haluan pidemmän päälle. Mitä voisin tehdä? Tuntuu että olisin ollut jokin vahinkolapsi, kun minusta ei huolehdita..:( Asiallisia vastauksia kiitos!

8

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivon parasta...

      Olipa kurja juttu. :( Mun tenavat joskus sanoivat, että olispa mukavaa, ku mä en koskaan komentelis, enkä muutenkaan hönöttäis joka asiasta. Silloin kerroin, että useimmiten sellaiset nuoret jotka saa tehdä mitä haluaa, niin eivät ole onnellisia. Se huolehtiminen on kumminkin sitä, että välittää ja rakastaa oikeasti.
      Onko sulla ketään semmosta sukulaista, jolle voisit kertoa kotioloistasi? Entäs isäsi? Juoko hänkin edelleen? Jos ei muu auta, niin hae koulukuraattorin kautta apua. Oletko jo jutellut äitisi kanssa suoraan näistä asioita, kun hän on selvinpäin?
      Uskon, että sydämmessään vanhempasi varmasti rakastavat sinua, mutta tuo alkoholismi aiheuttaa tuon käytöksen. Tsemppiä sulle..toivon koko sydämmestäni, että sinun elämäsi tuosta paranee..

      • tyvärr

        Sinun on ikäsi puolesta mahdollista jo päästä muutenkin omillesi asumaan. Mutta koska olet ollut noin tuuliajolla ikäsi, ota yhteys lastensuojeluun kotikunnassasi puhelimitse. Kerro samat asiat kuin aloituksessa ja kerro että kaipaat kotia jossa on rajat, kuria ja luotettavat vanhemmat tukena ja turvana. Eli sinulle sopisi parhaiten saada asua kaksi vuotta sijaisperheessä. Voisit keskittyä koulunkäyntiin ja voisit saada tukea ja keskusteluapua oman elämäsi kynnyksellä. Kaikki järjestyy, olet hieno tyttö jolla on huonot vanhemmat.


      • ...
        tyvärr kirjoitti:

        Sinun on ikäsi puolesta mahdollista jo päästä muutenkin omillesi asumaan. Mutta koska olet ollut noin tuuliajolla ikäsi, ota yhteys lastensuojeluun kotikunnassasi puhelimitse. Kerro samat asiat kuin aloituksessa ja kerro että kaipaat kotia jossa on rajat, kuria ja luotettavat vanhemmat tukena ja turvana. Eli sinulle sopisi parhaiten saada asua kaksi vuotta sijaisperheessä. Voisit keskittyä koulunkäyntiin ja voisit saada tukea ja keskusteluapua oman elämäsi kynnyksellä. Kaikki järjestyy, olet hieno tyttö jolla on huonot vanhemmat.

        Yritit varmaankin osua tuohon avaukseen, mutta meni huti. :)


    • Asiallinen vastaus

      Kyllä minäkin viikonloppuisin olen jo 12 aikaan yöllä unten mailla, kuten äitisi. Pitäisikö hänen odottaa valveilla, kunnes suvaitset tulla kotiin?

      Jos olet niin typerä, että juot ja poltat, se ei ole vanhempiesi vika... tai ehkä siinä mielessä, että ovat antaneet sinulle huonot geenit.

      Kysyt mitä voisit tehdä? Elä elämäsi eri tavalla kuin vanhempasi. Harkitse kauan, enenkuin ryhdyt parisuhteeseen, ettei tarvitse erota ja toistaa vanhempiesi kuvioita. Jos saat lapsen, harkitse vielä tarkemmin eroatko ensimmäisen vastoinkäymisen kohdatessasi. Älä juo, äläkä polta. Opiskele, tee töitä.

      • houruttaa

        Tuo sinun kirjoituksesi oli typerä!!


      • ...
        houruttaa kirjoitti:

        Tuo sinun kirjoituksesi oli typerä!!

        Huomaa, että sinua houruttaa.


      • houruttaa
        ... kirjoitti:

        Huomaa, että sinua houruttaa.

        Juu,tällä hetkellä kyllä, ku vaivaudun sullekki kirjoittamaan.


    • Aukaise silmiä

      Oletko sinä sanonut, kertonut sen vanhemmillesi(kin) suoraan ja rehellisesti? Sano, että haluat muuttaa sellaiseen perheeseen, jota toivot, jossa huolehditaan, välitetään ja rakastetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe