Subjektiivinen päivähoito

eläkkeellä pian

Suomi elää velkarahalla ja velkaantuu lisää. Yksi säästötoimenpide olisi subjektiivisen päivähoidon poistaminen. Yksi lapsen hoitopaikka päiväkodissa maksaa noin 10.000 euroa/vuosi. Kodinhoidontukea voitaisiin maksaa hiukan enemmän vanhemmalle,joka hoitaa lapsensa itse. Parempihan olisi,että koulutuksesta ei säästettäisi,eikä myöskään vanhuksilta. Pieni lapsi olisi kotona äidin tai isän luona varhaisen lapsuusajan. Tosin ajankohtaiseksihan tämä asia tulee lähivuosina,näyttää Suomikin kulkevan Kreikan tietä.

9

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • termit kuntoon

      Kodinhoidosta ei maksesta yhtään mitään eikä pidäkään. Sen sijaan lasten kotihoidosta maksetaan joitain hiluja.

      • samoin!

        Samassa lauseessa kodinhoidontuki ja lasten hoitaminen itse.Onhan näitä pilkunviilaajia. Mitä muuten ovat hilut?


      • Hiluja????

        Näsäviisaus ei ole viisautta.


    • termit kuntoon

      En voi sille mitään, jos alaluokkaisilla Jennoilla ja Jannikoilla on jäänyt sanavarasto suppeaksi.

      Hilut ovat pieniä rahoja tilanteesta riippuen. Hiluja miljonäärille ovat ehkä kymppitonnit, mutta sinulle ehkä joitain kymmensenttisiä. Suhteellinen käsite siis, jos raukka ymmärrät suhteellisuuden termin peruskoulun keskeen jättäneenä työttömänä.

      • eläkkeelle pian

        Hei "termit kuntoon" googlaa kodinhoidontuki, eli puhutaan sekä kodinhoidontuesta,että kotihoidontuesta ja aivan sama on asia. Voisit kommentoida itse asiaa, etkä etsiä virheitä toisten kirjoituksista.
        Minulle hilut ovat kolikoita,joita lapset pyysivät minulta ostaakseen karkkeja,mutta että KOTIhoidontukena maksettaisiin joitain hiluja...
        Peruskoulua en ole voinut jättää kesken,koska peruskoulua ei minun lapsuudessani ollut.Työtönkään en ole ollut päivääkään, eli se siitä.


      • JanneKaarina

        Mitä kiksejä saat tuosta viisastelusta? Omaa sinä-kuvaasi se ei nosta yhtään, päinvastoin. Sinusta saa epämiellyttävän ihmisen kuvan.


      • eläkkeelle pian
        JanneKaarina kirjoitti:

        Mitä kiksejä saat tuosta viisastelusta? Omaa sinä-kuvaasi se ei nosta yhtään, päinvastoin. Sinusta saa epämiellyttävän ihmisen kuvan.

        Ja sinusta moukan, joka on elänyt sosiaalipummina samanlaisten kanssa.illat vietätte lähipubissa ja voivottelette sitä ettei yhteiskunta auta enempää.Näihinhän olen törmännyt aika lailla elämässäni.Kirjoitustyylisi paljastaa sen.Ja huom, sinähän se viisastelet, tai yrität ainakin.


    • minna6

      Itse "nautin" subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Tyttö ehti vuoden olla kokopäivähoidossa kunnes kakkonen syntyi. Tytön elämä olisi muuttunut liian radikaalisit, jos hänet olisi otettu päiväkodista pois ja siirretty esim. kerhoon. Uusi sisarus on muuttanut hänen asemaa perheessä. Mitä jos tärkeät kaverisuhteetkin olisi viety pois? Moni ajattelee, että "kyllä ne lapset uusia kavereita saavat." Kyllä, niin saavat. Mutta miltä sinusta tuntuisi, jos sinut erotettaisiin omista kavereista sinusta riippumattomista syistä? Vain, koska joku käskee.

      Tyttäreni on sen sijaan osapäivähoidossa. Hän käy päiväkodissa joka arkiaamupäivänä 3h leikkimässä ja touhuamassa kavereiden kanssa. Ikää on jo 4v joten oman ikäistä leikkiseuraa tarvitaan. Asiat eivät ole aina niin yksiselitteisiä. Lasta ei pitäisi myöskään aina riepotella ryhmästä toiseen ja hoitopaikasta toiseen. On eriasia mielestäni, myönnetäänkö hoitopaikka "uudelle" lapselle, jos perheeseen syntyy lapsi.

      Itse koen, että olemme oikeutettuja pitämän hoitopaikan, koska lapsi on siellä ollut jo entuudestaan ja talo ja tavat ovat hänelle jo tuttuja.

    • Ei vaan ymmärrä.

      3 tuntia päivässä on ok, mutta meillä on hoidossa isompia sisaruksia 8 tuntia/pv äidin ollessa kotona pienemmän kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe