Koira nieli pompulan!(akuutti,mitä teen)

Help!!

Pieni koiramme söi rapusta paksun hiuspompulan joten mitä minun kannattaisi tehdä ?? Oksettamiseen puolisoni ei suostu joten mitä tässä pitäisi tehdä??? Onko vakavaa?

13

5920

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rusettirinta

Koira saattaa oksentaa pampulan itse ulos noin parin vrk:n sisällä. Mikäli ei oksenna, niin kakat kannattaa tarkistaa, milloin pampula on tullut ulos. Voi kestää useita päiviä. Ei ole vaarallista, jos koira ei vaikuta kipeältä. Siis lopettaa syömisen ja yrittää oksentaa.
      Oksennuttaminen on ihan hyvä keino, mutta se pitää suorittaa parin tunnin sisällä vierasesineen syönnistä. Apteekista saa oksennuslääkettä, jos ei suolalla halua sitä tehdä. Nyt teillä se on kuitenkin jo myöhäistä.

• Klinikkaeläinhoitaja

Olisi kannattanut soittaa heti eläinlääkärille niin olisivat antaneet lääkkeen jolla oksentaa.. Suomi24 ei varmasti ole paikka johon akuutissa tilanteessa kannatta kääntyä.. Toivottavasti oli suhteessa pompulaan iso koira ja tulee ulos.

• rusettirinta

Klinikkaeläinhoitaja tervehdys. Onko tosiaan vielä sellaisia eläinlääkäreitä, jotka antavat soittamalla mitään. Yleensä olkoon asia vaikka kuinka pieni, niin vaativat koiran näytille. Lain mukaanhan ei puhelimitse saa määrätä mitään, vaikka ei tuo oksennuslääke edes ole oikeastaan lääke. Siinä kilahtaa kassaan noin 150eu koiran vatsan tunnustelusta.
      Varsinkin pennut syövät ennen hampaiden vaihtumista mitä ihmeellisempiä vierasesineitä. Olisiko mielestäsi järkevää soitella näistä kivien, keppien nielijöistä heti klinikalle. Meilläkin yksi popsi silmäneulan, jossa lanka mukana. Tuli lankoineen ulos parin vrk:den kuluttua.

Asia muuttuu toiseksi, jos koira vaikuttaa kipeältä. Lopettaa syömisen, vatsa turpoaa, ripuloi ym. Silloin saattaa olla suolistotulehdus ja ab-kuuri paikallaan

• Klinikkaeläinhoitaja

En tosiaan tarkoittanut että soitettaisiin mitään reseptiä kotiin. Se on ihan injektio tämä lääke jota tarkoitin, eli käynti eläinlääkäriin.

Ja kyllä minä tosiaan tiedän ettei puhelimella saa määrätä lääkkeitä ;)

• luomuhurtta

jos omituista syödään, niin reilu annos suolaa, heti, ja ulos tulee siitä mistä meni sisäänkin, eikä maksa juuri mitään.

• rusettirinta

3% vetyperoksidi apteekista vapaasti saatavissa koiran oksennuttamiseen. Maksaa muutaman eu ja toimii samoin kuin ell "lääke"

• what???

Ootko tosissas? Desinfiointiainetta koiralle?

• meniskönäin

No miten siinä kävi lopulta?
      Parafiiniöljyä ei kukaan muistanut mainita. Eli vierasesine, jota ei saada tai voida oksennuttaa, tulee yleensä toisesta päästä ulos päivien kuluessa. Parafiiniöljyn annos n. 10-40 ml eläimen koosta riippuen, juotetaan ruiskulla hitaasti ja rauhallisesti henkeenvetoa varoen. Kerran voi uusia annoksen vuorokauden sisällä.

Jos lähipäivinä esineen syömisestä on kuume-vatsakipu-apatiaoireita, oksentelee ruuan/veden tms. niin jätetään parafiiniöljykin kaappiin ja piipaa isohkolle klinikalle.

• rusettirinta

what:

• parapara

Klinikkaeläinhoitaja muka eikä tiedä parafiiniöljyä? Just juu, todella pätevä olet, toivottavasti olet työtön etkä saakaan töitä jos olet noin tietämätön kuin viestisi antavat ymmärtää.

• parapara
        parapara kirjoitti:

Klinikkaeläinhoitaja muka eikä tiedä parafiiniöljyä? Just juu, todella pätevä olet, toivottavasti olet työtön etkä saakaan töitä jos olet noin tietämätön kuin viestisi antavat ymmärtää.

Ai ei tuo ollutkaan tuo "what" kommentti parafiini-vastaukseen. Sori.
        Mutta missä ihmeessä maksaa muka vatsan tunnusteleminen 150€?? Itse käytin viime viikolla koiraa ortopedilla joka tutki koiran selkää niin maksoi 80€.
        Väitän että on fiksumpaa soittaa eläinlääkäriin kuin kysellä täälä. Voi käydä hassusti jos uskooo mitä täällä neuvotaan, kyllä monessakin paikassa neuvotaan puhelimitse, ilman että euron kuvat silmissä käsketään aina koira paikan päälle.

• rusettirinta

what: Olen ihan tosissani. Googlaa, ei onnistunut linkitys.

• Klinikkaeläinhoitaja

Haha missähän vaiheessa olen osoittanut etten tietäisi parafiiniöljyn käyttöä. Ja tukevasti työssä kyllä ollaan ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4373
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3005
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2908
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2595
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2269
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2025
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1623
    Aihe