Skyrim lahjaksi

Lainkuuliainen pelaa

Tervehdys,

Sain serkultani joululahjaksi Elder Scrolls: Skyrim -pelin, joka on K-18 PEGIn mukaan. Itse olen vasta 15-vuotias poika.

Itse olen kohtelias ja käyttäytyvä, enkä edes pelaa kaverieni tapaan mitään vanhempien pelaajien pelejä. Pelaan mieluummin tasohyppely- ja japanilaisia roolipelejä.

No, seuraavalla kerralla lun tapasin serkkuni, hän kysyi, miten olen pelaillut sitä. Vastasin, että pelaan sitä vasta täytettyäni 18. Serkku huokaisi ja sanoi jääväni paljosta paitsi. Serkku itse pelaa sitä ja hän myöskin on minun tavallani fantasiahöperö.

Taisin pahoittaa serkun mielen siinä, mutta minua ei tippaakaan kiinnosta Skyrim. Kannattaisiko minun käydä GameStopissa ja vaihtaa se johonkin peliin, mikä minua kiinnostaa? En tiedä, ymmärtääkö serkkuni, mutta itse olen ryvennyt tässä kysymyksessä jo pitkän aikaa.

Jos haluatte auttaa minua tekemään ratkaisun, ottakaa huomioon minun oma luonteeni ja innostukseni peleistä. En aio esim. vaihtaa Skyrimiä mihinkään CoD-peliin vaan vaikka johonkin fantasiapeliin, joka on K-3 -12.

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

18

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lainkuuliainen opett

Huomautan vielä, että menen tiistaina Joensuuhun ja otan pelin varalta mukaan, jos saan lopulta päätettyä pelin kohtalon. Menetän kuulemma paljon, mutta ei minua ole koskaan kiinnostanut Elder Scrolls -sarja.

• Millä pelaat?

Mielenkiintoinen kommentti roolipelaajalta... Kaikki omat roolipelituttuni, kuten minä itsekin, pidimme erittäin paljon skyrimistä :D Sinuna säästäisin pelin ja pelaisin sitten 18 vuotiaana, jos ei kerran aiemmin uskalla kokeilla. Vai siis kiinnostaako sinua vain japanilainen roolipeli vai yleensä roolipelit?

Jos huushollista löytyy 3ds niin sitten ihan äskettäin julkaistu Bravely Default on aivan loistavaa japsiropellusta. Ikäraja 12 pegiä... Kingdom Heartsit samaa ikäsuositusta käsittääkseni ja ainakin loistavia japsifantasiapelejä. Niitä saa vielä useammalle konsolillekin. Suurin osa omista ropellussuosikeistani ovat noita k16-18 pelejä, niin niistä ei sitten sen enempää.

Helpottaisi vähän, kun tietäisi että mille konsolille se peli pitäisi löytyä...

• Lainkuuliainen pelaa

Millä pelaat, olen pääasiassa japanilaisiin roolipeleihin kiinnostunut. Itselläni ovat Final Fantasy I, II, V, VI, VII, VIII ja IX, sekä Kingdom Hearts I, II, 1.5 ja DDD. Kotolta löytyy PS3, Vita ja 3DS. Suosin enemmän Vitaa, koska 3DS on pikkuveljeni omaisuutta.

Skyrimiin en ole koskenutkaan, sillä pidän paljon dualismista (Final Fantasyn taistelusysteemi siis), mutta KH:ta pelaan tarinan ja värikyyden takia. Itselläni on myös verikammo, ja realistinen kurkunviiltely ja kallojen murskaaminen ovat liian groteskia minulle. Tällaisen kuvan olen saanut Skyrimistä. Lisäksi serkku sanoi minun äidilleni, että peli vastaa Game of Thronesia, jota äiti katsoo, mutta en minä. Olen saanut äidiltä siitä sarjasta aika verisen kuvan.

Koska täytän ensi kuussa 16, jos vaihdan Skyrimin, voisin sen vaihtaa johonkin K-16 japanilaiseen roolipeliin. Jos vaihdan.

• _Anonyymi_

Oikeesti tyyppi oot 15 vuotias kannattasko alkaa heräilemää...

• Silviisii...

Mistä pitää herätä? Eivät kaikki pidä verestä ja mäiskeestä. Eivät aikuisena eivätkä lapsena. Ei kaikkien teinien tartte pelata kool of duutia tai pattlefiildiä ollakseen "isoja jätkiä". Enemmän tarvitaan munaa siihen, että pelataan sitä mitä mieli tekee, eikä sitä mitä naapuritkin pelaa.

Olkoon aloittaja sitten trolli, vajaaälyinen, prinsessa ruusunen tai ihan mitä tahansa, niin aloituksessa on paljon enemmän järkeä kun ps3 tai xbox palstoilla yhteensä.

• Jaa niillä pelaat :D

Listalta puuttuu ainakin FF X joka on sarjasta yksi ehdottomia suosikkejani. 13 ja 13-2 olivat sitten taistelusysteemiltään erilaisia, aluksi outoja, mutta kun siihen tottui niin ihan jees. 13-2 näistä mielestäni parempi.

3DS:lle on sitten ainakin olemassa Kingdom Heartseja 358/2 Days ja Dream Drop Distance. Eka noista pitäisi kohta itselle ottaa työn alle. Tuon Dream Dropin pelasin ja se oli... no aluksi vähän sekava :D Peli "katkeilee" vähän ärsyttävästi hahmon vaihtuessa tietyin väliajoin (samoja alueita saa juosta kahteen kertaan eri hahmolla) ja vaatii kaikenlaista säätöä ja olioiden kasvattamista, mutta kun siihen rytmiin ja juoneen pääsi kiinni, niin sit oli kyllä ihan hyvä peli. Psp:lle on olemassa ainakin loistava KH Birth By Sleep, mutta en tiedä miten on sen toimivuus Vitan kanssa.

Taistelusysteemiltään ja japanilaisuudeltaan suosittelisin vahvasti sitä Bravely Defaulttia. Saman lafkan tekeleitä kun Final Fantasytkin, ja jos tykkää Finaleista niin ei voi olla tykkäämättä tuostakin.Taistelusysteemi on kyllä vieläkin parempi. Vuorojaan voi käyttää etukäteen halutessaan tai säästää myöhemmäksi. Vihulaisten määrää voi säätää haluamalleen tasolle. Hahmoja kehittäessä sen voi kääntää täysille ja jos haluaa vaan seikkailla, voi vihulaiset laittaa kokonaan pois päältä. Final Fantasyn ystäville potionit, itemit, taiat ja varusteet ovat kokolailla tutusti nimettyjä. Jokainen tiimin jäsen voi myös käyttää kahden eri hahmoluokan kykyjä ja nämä ovat vapaasti valittavissa laajasta valikoimasta.

http://www.youtube.com/watch?v=Hg1xPa0-s20

Legopelit on hauskaa ja kevyttä viihdykettä vauvasta vaariin. Omat suosikkini näistä on Harry Potterit, Pirates OF The Caribean ja Sormusten Herra, mutta löytyy valikoimaa myös Star Warsin, Indiana Jonesin ja Batmanin ystäville. Harry Potterista löytyy myös tavallinen seikkailupeliversio, josta ainakin osat 1-5 on olleet hauskoja pelattavia ainakin näin aikuisella iällä :D Ne kaksi viimestä osaa ei jostain syystä enää jaksaneet kiinnostaa, meni vissiin liian realistiseksi... Näitä ainakin löytyy joka konsolille.

Ainakin omalla listalla testattavaksi tulevia pelejä on myös Tales-sarja, joka on ilmeisesti hyvin pidetty japanilainen pelisarja ropelluksen ja seikkailun ystäville. Löytyy ainakin pleikka kolmoselle. Zeldat tietenkin ovat kautta aikain suosittuja. Ocarina Of Time paras noista, mitä itse olen tähän mennessä ehtinyt pelaamaan. Paikoitellen hieman raivostuttava peli, mutta palkitsee kyllä satunnaiset hermonmenetykset moninkertaisesti! Nämä sitten DS pelejä, kun wiitä ei taloudessa ole.

Josko tuosta nyt jotain löytyisi =)

• FuckThisGeneration

Joo elikkä oon 12v ja suosittelen skyrimii. Todellaki jäät paljosta paitsi mutta whatever. Btw, this generation is fucked up.

• intelligenz

Japanilaiset roolipelit ovat sata kertaa pahempaa syöpää sun kehitykselle kuin mikään K18 materiaali.

• armin van buuri

Niitä pelaa vaan pedofiilit ja pikkulasten raiskaajat

• Ette vaan osaa
        armin van buuri kirjoitti:

Niitä pelaa vaan pedofiilit ja pikkulasten raiskaajat

Jonnet ei vaan osaa, kun niissä ei pärjääkään pelkällä aivottomalla räiskinnällä. Pitää ihan ajatellakin välillä. Se se on vaikeaa se.

• Lainkuuliainen pelaa

Joo, juttelin serkun kanssa tästä, että haittaako, jos ottaisin jonkun muun pelin Skyrimin tilalle, sillä siinä oleva materiaali ei kiinnosta eikä sovi minulle. Serkku ymmärsi kyllä, mitä tarkoitin. Hän sanoi, että pääasiassa olen tyytyväinen valintaani ja seuraavalla kerralla kysyy minun mielipidettä.

Päätin, että vien Skyrimin GameStopiin ja tulen sieltä jonkun muun pelin kanssa, mikä minua kiinnostaa, eikä ole niin groteski. Jos minua vanhempana alkaa kiinnostamaan The Elder Scrolls -sarja, voin käydä ostamassa sen sarjan pelin myöhemmin. Toki tulee kysymys, että miksen säilytä sitä, kunnes saisin sitä pelata. Jos minua ei silloinkaan innosta pelata niitä, mitä minä teen sillä sitten n. kolmen vuoden päästä? Ja vielä myös myyntihintakin vaikuttaa, eli en alhaisella hinnalla myy. Onhan se harmi, ettei Skyrim iskeydy minulle.

Jos saan siitä melko hyvät rahat, aion niillä ja omilla rahoillani hankkia ennakkotilaamalla tai odottamalla maaliskuuhun ehkä Final Fantasy X/X-2 HD Remasterin. Collector's Editionin, jos on tarpeeksi rahaa. Toisena vaihtoehtona tulee Bravery Default, alkoi sekin kiinnostaa :)

Kiitos neuvoista ja avunannosta!

• hootenanny trio

Alhaisella hinnalla myy? Skyrimiä saa 15 euroon kaikilla lisäosilla :D uutena.

• the_fasa

Kannattaa pelata World of Tanks. Brutaaliustaso on erittäin matala. Suosittelen.

• Erno Poinari

Joku Hello Kitty pelisarja on tuollaisille aivan sopiva.

• Ritva Mummo
      • oikea Ritva

Ritva Kuusisto lakkaa kirjoittamasta toisten nimillä tai tulee poliisijuttu

• Ritva Mummo
        oikea Ritva kirjoitti:

Ritva Kuusisto lakkaa kirjoittamasta toisten nimillä tai tulee poliisijuttu

Minä veikkaan, että on aika monta Ritvaa suomessa, ja minä olen oikea ritva.
        Asia on niin, että sinä et ole oikeasti Ritva vaan noin 12-vuotias poika joka on videopeli riippuvainen ja puolustaa pelejään henkeen ja vereen.

• on lapsille sopiva peli

Skyrim muuttuu k18 peliksi vasta kun käy options valikosta vaihtamassa decal quality asetuksen esim. high tai ultra-asentoon. Oletuksena se on none-asennossa, jolloin pelissä ei ole veriefektejä ollenkaan eikä väkivaltaa, ja se on täysin lapsille sopiva peli. Tietysti tappeluita on kuten missä tahansa lasten piirretyissäkin, mutta ei väkivaltaisia raakoja efektejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe