Mikä hiton järjestelmänvalvoja ?????

Monaco

Laitoin win8:ssa kansion resurssienhallinnassa kirjaston kuvien alle.

Nyt kun haluaisin siitä eroon niin se hitto ilmoittaa kokoajan

"tämän kansion poistaminen edellyttää järjestelmänvalvojan oikeuksia"

Minä oon kyllä ihan ite valvoja.

23

2343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsfdfsdf

Et selvästikään ole.

• Monaco

Kiva huomautus mut et voi auttaa

• Laita kansio muualle tai muokkaa kansion oikeudet kuntoon.

• Anna se salasanas

Jos olet valvoja niin mikä estää poistamasta sitten sitä kansiota?

• Monaco

Kun en tiedä oonko valvoja muttei kukaan muu oo koskaan tätä käyttäny

• Monaco
        Monaco kirjoitti:

Ja miten se muokkaus tapahtuu

• näinonnäreet

estää windowsissa ne on huomioinu ettei käyttäjä välttämättä ymmärrä mitä koittaa tehdä
        (taas)
        Linux livellä helppo poistettava
        (kuten koko windowskin) oli pakko ;)

• Anna se salasanas
        Monaco kirjoitti:

Sanoit jo olevasi järjestelmänvalvoja, joten annat sitten sen jv salasanasi jonka olet tehnyt.

• Kansion päälle klikkaus.
      Oikea hiiren nappi > Ominaisuudet.
      Suojaus välilehti auki.
      Paina mukauta nappia.
      Lisäät käyttäjän "Järjestelmänvalvoja" tai siis sen tilin nimen jolla on järjestelmänvalvojan oikeudet. Esim. Matti tai Marko tai Veikko tai Admin tai mikä sen sun tilin nimi on jolla oot koneella. Se millä nimellä sun tili siellä on niin löytyy Käynnistä > kuvaka oikeassa ylälaidassa.
      Sitten paina "Tarkista nimet"
      Sitten OK.
      Sitten meet sen äsken lisäämäsi käyttäjän kohdalle ja annat täydet oikeudet.
      Sitten Käytä ja OK.

Jos sun tilin nimi jo on siellä listalla niin annat sille vaan täydet oikeudet.
      Sitten Käytä ja OK.

• Monaco

Kiitos asiallisesta vastauksesta, nää muut ilveilijät voivat vetää kouraansa

• Anna se salasanas
        Monaco kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta, nää muut ilveilijät voivat vetää kouraansa

lveilijät?

Itse sanot olevasi järjestelmänvalvoja, sitten sanot ettet ole, sitten olet, sitten et ole...
        Jos olet niin olet ja sillä sipuli, annat sitten sen salasanasi kun sitä kysytään tai jos olet jättänyt sen tekemättä niin painat sitä ok nappia.

Nuo ohjeet vaikuttaa niin uskomattoman työläältä ja turhilta etten edes käsitä miksi tuollatavalla pitäisi tehdä.

• 12341234
        Anna se salasanas kirjoitti:

lveilijät?

Itse sanot olevasi järjestelmänvalvoja, sitten sanot ettet ole, sitten olet, sitten et ole...
        Jos olet niin olet ja sillä sipuli, annat sitten sen salasanasi kun sitä kysytään tai jos olet jättänyt sen tekemättä niin painat sitä ok nappia.

Nuo ohjeet vaikuttaa niin uskomattoman työläältä ja turhilta etten edes käsitä miksi tuollatavalla pitäisi tehdä.

Windowssissa mitään salasanoja ole ne on jaossa ympäri nettii !!!

• Anna se salasanas
        12341234 kirjoitti:

Windowssissa mitään salasanoja ole ne on jaossa ympäri nettii !!!

Ei mun salsanat ole missään jaossa, Ubuntun salasanoistahan ei ole kysymys.

• Fly

Siis minä en tiedä miksi toi herjaa jotain tollasta (ei pitäis). Jos koneella on vain yksi käyttäjä, niin sen pitäisi olla automaattisesti olla järjestelmävalvoja, mutta jos kerran noin on, niin joko et ole valvoja tai sitten koko käyttöjärjestelmässä on joku bugi. Kysyppä sieltä liikkeestä mistä koneen ostit tai sitten kysyt joltakin kaverilta joka ymmärtää noiden päälle jotakin. Voisin toki neuvoa, mitä pitää tehdä, mutta se on suhteellisen vaikeaa kun ei tarkalleen näe mitä siellä sun ruudullasi näkyy.

Onnea yritykseen :)

• admin-nimda

Tuollaista tulee vastaan, ei minunkaan konetta koskaan ole kukaan muu käyttänyt

• tumpelo mummo

mun oli pakko tehdä se jv joskus n. vuosi sitten kun en saanut jotain päivitystä tehtyä ilman sitä... en kyllä tiedä olenko sen oikein edes tehnyt... kun koneen avaan niin siinä on 'koti' ja sitten se jv jolle olen antanut 'nimen' ... mutta mitään salasanaa en. Jotain firefoxin päivityksiä en saa tehtyä kuin sen jv. kautta... varsinkin jos menee vähän pidempi aika sen päivityksen tulosta.Miksi se jv. pitää yleensäkään olla, konetta käytän minä ja puoliso, kumpikaan ei tarvi mitään omia juttuja , eli se on vain ja ainoastaan jotta saan ne päivitykset jotka ei muuten onnistu.Aiemmin ei sitä jv ollut ollenkaan mutta tuolloin oli se pakko luoda.

• Vain järjestelmänvalvoja tekee muutokset järjestelmään, kuten asentaa ohjelmia ja sillä on salasana. Se on täysin eri tili kuin käyttäjät

Eli normaalisti kirjaudutaan ulos, kirjaudutaan järjestelmän valvojana sisään ja aletaan asentelemaan.

Normaalisti kerran kuussa kirjaudutaan järjestelmänvalvojana ja tehdään ylläpidot. Näin ollut kotiwindowseissakin Windows XP:stä lähtien, eli vuoden 2001 loppupuolelta lähtien.

• tumpelo mummo
        M-Kar kirjoitti:

Vain järjestelmänvalvoja tekee muutokset järjestelmään, kuten asentaa ohjelmia ja sillä on salasana. Se on täysin eri tili kuin käyttäjät

Eli normaalisti kirjaudutaan ulos, kirjaudutaan järjestelmän valvojana sisään ja aletaan asentelemaan.

Normaalisti kerran kuussa kirjaudutaan järjestelmänvalvojana ja tehdään ylläpidot. Näin ollut kotiwindowseissakin Windows XP:stä lähtien, eli vuoden 2001 loppupuolelta lähtien.

ei ole mitään salasanoja mihinkään, kun en siihen jv kohtaankaan laittanut.Enkä kirjaudu yhtään mihinkään.w-7 on tää 'käyttis'. Se 'koti' on se millä avataan, ennenkuin tein sen jv jutun , niin ei ollut edes sitä vaan suoraan siitä firefoxin kuvakkeesta auki.Mutta miksi se pitää olla se jv., kun päivittyihän ennenkin vaikkei sitä ollutkaan.

• Eihän tuosta saa...
        tumpelo mummo kirjoitti:

ei ole mitään salasanoja mihinkään, kun en siihen jv kohtaankaan laittanut.Enkä kirjaudu yhtään mihinkään.w-7 on tää 'käyttis'. Se 'koti' on se millä avataan, ennenkuin tein sen jv jutun , niin ei ollut edes sitä vaan suoraan siitä firefoxin kuvakkeesta auki.Mutta miksi se pitää olla se jv., kun päivittyihän ennenkin vaikkei sitä ollutkaan.

Mieti hetki ulosantia ennen kirjoitusta.

• tumpelo mummo
        Eihän tuosta saa... kirjoitti:

Mieti hetki ulosantia ennen kirjoitusta.

no joo. rivit menny jotenkin sekasin keskenään, sorry, no näithän jo nimimerkistä jotta on tumpelo...nyt mä tikahdun nauruun itsekin, pitää palata asiaan kun saan itseni tolkuun jotenkin tästä hepulista.

• Ei kysy saloja

Ei noinkaan. En ole laittanut salasanaa alunperinkään, eikä sitä ole kysyttykään. Ainoastaan käyttäjänimen olen koneelle ilmoittanut, joka on oma etunimeni, siinä kaikki. Näinhän se menee.

• sanaton

Ei oo seiskassa salasanaa.Järjestelmä kyllä suosittelee sen käyttämistä mut ei oo pakko sitä käyttää.

• Nopea ohje

Klikkaa tiedostoa oikeanpuoleisella näppäimellä ja valitse suorita järjestelmänvalvojana

paina delete näppäintä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      389
      5296
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1825
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      354
      1803
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      117
      1049
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      994
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      897
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      51
      757
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      65
      735
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      54
      698
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      35
      668
    Aihe