Millainen objektiivi kannattaisi hankkia että pystyisi kuvata ulkona mm. Lumihiutaleita tarkasti? :)
Vastaukset 2
- Objektiivisesti
Pienen kohteen kuvaaminen suurena (= siten, että kohde täyttää suuren osan kuva-alasta) onnistuu tietyin edellytyksin:
1) Tavanomaisella objektiivilla sen eteen kiinnitettävällä lähilinssillä
2) Tavanomaisella objektiivilla loittorenkaalla (-renkailla)
3) Tavanomaisella objektiivilla paljelaitteella
4) Makro-objektiivilla
Makro-objektiivilla päästään parhaisiin tuloksiin. Esimerkiksi tällä lasilla voisi kuvitella onnistuvansa:
http://www.rajalacamera.fi/canon-ef-100-2-8l-is-usm-objektiivi.html?gclid=CLeak4WpirwCFcVX3god4ScAuw
Halvemmallakin voi päästä tyydyttäviin tuloksiin. Käytettävän rahamäärän ja saavutettavan tuloksen laadun optimaalinen suhde asettuu itse kullakin eri kohdalle.
Kunnon jalusta on lähikuvaajalle ensiarvoisen tärkeä varuste. - ulkona mm.
Lumihiutaleita tarkasti?
Sillä ei liene ratkaisevaa merkitystä objektiivin valinnassa kuvaako sisällä vai ulkona kunhan lämpötila on sopiva.
Minusta kätevin/helpon ratkaisu on kääntää objektiivi väärin päin
Voit vaikka irroittaa ixuksesta objekiivin ja teipata sen tilalle jäejestelmäobjektiivin takaperin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961892
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo137962En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213728- 62678
- 135666
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä24664Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578