Millainen objektiivi kannattaisi hankkia että pystyisi kuvata ulkona mm. Lumihiutaleita tarkasti? :)
Canon EOS 1000D
2
233
Vastaukset
- Objektiivisesti
Pienen kohteen kuvaaminen suurena (= siten, että kohde täyttää suuren osan kuva-alasta) onnistuu tietyin edellytyksin:
1) Tavanomaisella objektiivilla sen eteen kiinnitettävällä lähilinssillä
2) Tavanomaisella objektiivilla loittorenkaalla (-renkailla)
3) Tavanomaisella objektiivilla paljelaitteella
4) Makro-objektiivilla
Makro-objektiivilla päästään parhaisiin tuloksiin. Esimerkiksi tällä lasilla voisi kuvitella onnistuvansa:
http://www.rajalacamera.fi/canon-ef-100-2-8l-is-usm-objektiivi.html?gclid=CLeak4WpirwCFcVX3god4ScAuw
Halvemmallakin voi päästä tyydyttäviin tuloksiin. Käytettävän rahamäärän ja saavutettavan tuloksen laadun optimaalinen suhde asettuu itse kullakin eri kohdalle.
Kunnon jalusta on lähikuvaajalle ensiarvoisen tärkeä varuste. - ulkona mm.
Lumihiutaleita tarkasti?
Sillä ei liene ratkaisevaa merkitystä objektiivin valinnassa kuvaako sisällä vai ulkona kunhan lämpötila on sopiva.
Minusta kätevin/helpon ratkaisu on kääntää objektiivi väärin päin
Voit vaikka irroittaa ixuksesta objekiivin ja teipata sen tilalle jäejestelmäobjektiivin takaperin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331289Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691085- 104936
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.35858Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56719- 42716
- 48693
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai94662Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi
Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks302656- 29635