pelottavimmat/mahtavimmat hahmot

kontu

kirjan luettuasi mikä/mitkä oli sinusta pelottavimmat hahmot/oliot keskimaassa?
koskee kirjaa (lotr)

Minusta Lukitar/sormus aaveet.

Entä elokuvat katsottuasi?

minusta sauron,kirjassa sauron tuntui vaan olevan jossain kaukana.elokuvassa sen mahti näkyi, sekä myös siivekkäät pedot olivat kauheita..

11

1608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Lalaith

Tuo keskustelu ei kylläkään koskenut pelottavimpia hahmoja... Ei pidä olla niin tosikko ;D

• kontu

eikö niin?

• nedra

no ei se mikään syntikään ole.:)
        pelottavimpia hahmoja oli...vastaisin sormus, mutta se ei taida oikeastaan olla mikään hahmo, joten sanoisin nazgûlit.

• Lalaith

Sauron on pelottavin, vapisen aina lukiessani niitä kohtia, joissa silmä etsii Frodoa. Pelkään hirveästi myös Moriaa - balrogia, rummutusta syvyyksistä ja veden vartijaa (joka muuten ei elokuvassa ole ollenkaan niin pelottava kuin mielikuvituksessani vaan näyttää vain ylikokoiselta mustekalalta minkä tahansa kauhufilmin rekvisiittavarastosta). Lisäksi pelkään sormusta itseään enkä käsitä niitä ihmisiä, joiden mielestä on hauskaa kuljeskella replica kädessään. Minähän en niihin koske, ajatuskin oksettaa.

Elokuvassa tosiaan siivekkäät pedot olivat hienosti tehtyjä ja melkein pelottavampia kuin kirjassa. Muuten elokuva oli minusta kaikkiaan paljon kirjaa laimeampi, ei valkokankaalla vain pysty näyttämään mitään niin hirveää kuin sitä pystyy lukiessa kuvittelemaan... Balrog oli kyllä hieno. En osaa sanoa, mikä elokuvissa oli pelottavinta - ellei sitten se, mikä kohtaus seuraavaksi tulee eri tavalla kuin kirjassa ;) Koko ajan oli sydän kurkussa...

• argh

Minua alkaa aina ahdistaa kun luen sormuksen ritareista sitä Moria kohtaa. :)

• Tiina

Kun trilogian sain luettua, niin sormusaaveet ei ollu niin kamalia ku luulin. Elokuva olikin sitte toinen juttu, se niiden kiljuminen oli hirvee..
      Sauronia luulin kamalaksi myös, elokuvassa Sauronista puolestaan oli tehty halogeenilamppu :)

• Iltatähti-91 (ex.Arwen91)

Kaikista kauheimpia ovat Sormusorjat eli aaveratsastajat.
        Ne ovat valkokankaalla ihan selkäpiitä karmivia yötä mustempiakin isoine viittoineen, äänettömänä valtavana kauhuna, himoiten hulluna sormusta.
        Ihan kuin patsaita, kuolleita painajaisia,
        ja niiden huuto....
        Vaikuttavimpia kohtauksia oli Kuninkaan Paluun Angmarin Noitakuninkaan kiljuminen Morgulin portilla, sekä ykkösen äänettömät kauhut.
        Nazgulit ovat yksi lempihahmoistani.
        Sauron on myös kauhea, mutta se ei ole se ns. Barad-Durin nokassa killuva silmä.
        Mileikuvituksessani silmä ei ollut aineellinen olento, vaan suuri kauhu tornissaan, mahtavissa varustuksissaan.
        Tämä hölmö tietsikka-kissansilmä on aivan naurettava, ei ollenkaan pelottava.
        Klonkun luonne on pelottava.Se olisi valmis murhaamaan, mutta silti se on kuin hellyyttä kaipaava, huomionkipeä ja ystävää vailla oleva hobitin kaltainen jokivarren pikkuväen vanhus.
        Omalla tavallaan Gandalfkin uhkuu suurta voimaa.
        Denethor oli myöskin leffassa sekä eniten kirjassa karmaiseva, puhui niin totta, vaikkei ollut sydämmeltänsä paha, mutta sydän jäätyneenä epätoivoon.
        Tässä kauhut, mutta aina ei ole suurin kauhu olento vaan käden lujuus.

• aLiEn
        Iltatähti-91 (ex.Arwen91) kirjoitti:

Kaikista kauheimpia ovat Sormusorjat eli aaveratsastajat.
        Ne ovat valkokankaalla ihan selkäpiitä karmivia yötä mustempiakin isoine viittoineen, äänettömänä valtavana kauhuna, himoiten hulluna sormusta.
        Ihan kuin patsaita, kuolleita painajaisia,
        ja niiden huuto....
        Vaikuttavimpia kohtauksia oli Kuninkaan Paluun Angmarin Noitakuninkaan kiljuminen Morgulin portilla, sekä ykkösen äänettömät kauhut.
        Nazgulit ovat yksi lempihahmoistani.
        Sauron on myös kauhea, mutta se ei ole se ns. Barad-Durin nokassa killuva silmä.
        Mileikuvituksessani silmä ei ollut aineellinen olento, vaan suuri kauhu tornissaan, mahtavissa varustuksissaan.
        Tämä hölmö tietsikka-kissansilmä on aivan naurettava, ei ollenkaan pelottava.
        Klonkun luonne on pelottava.Se olisi valmis murhaamaan, mutta silti se on kuin hellyyttä kaipaava, huomionkipeä ja ystävää vailla oleva hobitin kaltainen jokivarren pikkuväen vanhus.
        Omalla tavallaan Gandalfkin uhkuu suurta voimaa.
        Denethor oli myöskin leffassa sekä eniten kirjassa karmaiseva, puhui niin totta, vaikkei ollut sydämmeltänsä paha, mutta sydän jäätyneenä epätoivoon.
        Tässä kauhut, mutta aina ei ole suurin kauhu olento vaan käden lujuus.

joo, en voi muuta sanoo kun että oot ihan oikeessa!!!!! en ois paremmin osannu mitään noista sanoo!! wii!! oot best!!

• Tolkienisti

Haudanhaamut.

Elokuvaa en ole nähnyt.

• Iltatähti-91 (Ex.Arwen91)

Kiitoksia. Minusta ne ovat juuri tuollaisia.
        Kuitenkin kirja on parempi, vaikka kaikki, joka on valkokankaaalla, saadaan elämään musiikin, esineiden, lavasteiden ja näyttelijöiden avulla.
        Haudanhaamut ovat hirveitä myös, luisine käsineen, kalmanlaulullaan, kuiskinnallaan ja kummuillaan.
        Hyvä että tuli mainittua.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe