Soneran laskutus

ihime touhua

Miksi Sonera lähettää e-laskuasiakkaalle paperilaskun, jossa maksukaan ei ole kuin pari euroa?

13

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Moikka "ihime touhua"

      Oletko jo verkkopankin kautta kytkenyt kyseiselle laskulle e-laskutuksen voimaan? Oliko välissä tullut samaisen laskun tuotteista verkkopankkiin laskuja ja nyt jäi välistä yksi, joka tuli paperisena? Mikä tuote/palvelu on kyseessä?

      Selene@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

    • ihime touhua

      Kyllä, kyseinen tuote laskutetaan verkkopankissa e-laskuna. Kytkentä tehty viime kesänä. Matkapuhelinlasku.

    • Hmmm, onko laskulle tapahtunut muutoksia? Esimerkiksi lisätty kiinteä laajakaista samalle laskulle matkapuhelimen lisäksi? Tällöin tulee e-laskutus uusia verkkopankin sivuilla laskulla olevilla uusilla tunnistetiedoilla. Ne tunnistetiedot ovat muuttuneet.

      Jos tästä ei ole kyse niin monella pankilla on sivuillaan "Lähetä viesti asiakaspalveluun" tms käytössään, josta ensin kannattaa kysyä, onko jokin muuttunut heidän päässään e-laskun suhteen.

      Jos kaikki sielläkin kunnossa niin me täällä päässä tarkistamme, että e-laskusopimus seisoon nätisti meidän järjestelmissämme. Tarkistuksen voi tehdä joko soittamalla p.0200 17000 tai SoMessa: http://bit.ly/1e0AcOb

      Pääsetkö näillä alkuun?

      Selene@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • ihime touhua

        Laskulle ei ole tapahtunut muutoksia. Kuten aiemmin kerroin, verkkopankissa on viime kesänä tehty e-laskusopimus ja laskut ovat sinne aiemmin tulleet.

        Omakohtaisena kokemuksena totean, että Sonera osaa kyllä sössiä hyvin toimivatkin asiat, tämä on tiedossa myös pankissa.

        Toki yritin aspaan soittaa. Kun kuulin jonotusajan, se loppui siihen.


      • ihime touhua kirjoitti:

        Laskulle ei ole tapahtunut muutoksia. Kuten aiemmin kerroin, verkkopankissa on viime kesänä tehty e-laskusopimus ja laskut ovat sinne aiemmin tulleet.

        Omakohtaisena kokemuksena totean, että Sonera osaa kyllä sössiä hyvin toimivatkin asiat, tämä on tiedossa myös pankissa.

        Toki yritin aspaan soittaa. Kun kuulin jonotusajan, se loppui siihen.

        Linjassa on ollut pienoista ruuhkaa, SoMessa voitaisiin tarkistaa puolestasi asia näppärästi. Takuuvarma vastaus tulee.
        Linkkasinkin tuossa edellisessä viestissäni mistä meidän SoMe-aspan tavoittaa.

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • ihime touhua
        sonerapartio kirjoitti:

        Linjassa on ollut pienoista ruuhkaa, SoMessa voitaisiin tarkistaa puolestasi asia näppärästi. Takuuvarma vastaus tulee.
        Linkkasinkin tuossa edellisessä viestissäni mistä meidän SoMe-aspan tavoittaa.

        Selene@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Taas mennään :)

        Alkuperäisen rutkutukseni jälkeen e-laskutus toimi - hetken.

        Syksyllä 2014 asioidessani Soneran Aspan kanssa, Aspa ehdotti ko. liittymän muuttamista halvempaan.

        Näin tehtiin.

        Nyt tuli puolen vuoden lasku paperisena, joka on sellaista sillisalaattia jotta...ja paperilaskun lisä 2,90 euroa! E-LASKUSOPIMUS ON TEHTY!

        Ainut asia joka laskusta selviää on liittymän muutoksen hinta. Mitään päivämääriä ei laskussa ole, esim. milloin muutos on tapahtunut.

        Syksyllä 2014 MTV -Tolal paketti muutettiin puolen vuoden määräaikaiseksi.
        Kk/ -hinta putosi viidellä eurolla. Sitten tuli lasku: puolitoista kuukautta laskutettiin tuplana.

        Ja taas soittamaan. Aspa kertoi, että asia korjataan seuraavaan laskuun.

        Vaan ei korjattu - taas soittamaan Aspaan.

        Pari vuotta sitten taloyhtiömme liitettiin Soneran valokuituun
        Asiaan liittyvässä infotilaisuudessa kerrottiin, paikalla kaksi Soneran edustajaa, mm. siitä. minkälainen Internetin nopeus sisältyy yhtiövastikkeeseen.

        Halusin täyden nopuden, jonka Soneran asiantuntija naputteli koneelleen.
        Täyden nopeuden saamiseksi piti myöhemmin ottaa yhteyttä Soneraan, jolloin Aspa kertoi että tästä asiasta ei ollut tietoa, ja että asia korjataan - korjaantui sekunnissa.

        Tämän jälkeen alkoi tulla laskuja maksu -tv -tilauksista.
        Minun tiedoillani (sotu)i oli tilattu maksu -tv -palveluja aikana, jolloin taloyhtiöömme tv -palvelut toimitti muu kuin Sonera.

        Vaikka tätä miten yritin Aspalle selvittää, väitti tämä että olen tilannut kaapelikortin, ja maksu -tv -kanavia - jo paljon ennen kuin yhtiökokouksessa edes päätettiin liittyä Soneran valokuituun.

        Asian korjaaminen vei toista kuukautta, ja toistakymmentä soittoa Aspaan.
        Lopulta, kun asia selvisi, Aspa soitti ja pyysi anteeksi.

        Teknisesti Sonera toimii hyvin, poislukien lähiajan matkapuhelinvika.
        Viestintävirasto vaatinee parempaa varmuutta.

        ET


      • hermot menee
        ihime touhua kirjoitti:

        Taas mennään :)

        Alkuperäisen rutkutukseni jälkeen e-laskutus toimi - hetken.

        Syksyllä 2014 asioidessani Soneran Aspan kanssa, Aspa ehdotti ko. liittymän muuttamista halvempaan.

        Näin tehtiin.

        Nyt tuli puolen vuoden lasku paperisena, joka on sellaista sillisalaattia jotta...ja paperilaskun lisä 2,90 euroa! E-LASKUSOPIMUS ON TEHTY!

        Ainut asia joka laskusta selviää on liittymän muutoksen hinta. Mitään päivämääriä ei laskussa ole, esim. milloin muutos on tapahtunut.

        Syksyllä 2014 MTV -Tolal paketti muutettiin puolen vuoden määräaikaiseksi.
        Kk/ -hinta putosi viidellä eurolla. Sitten tuli lasku: puolitoista kuukautta laskutettiin tuplana.

        Ja taas soittamaan. Aspa kertoi, että asia korjataan seuraavaan laskuun.

        Vaan ei korjattu - taas soittamaan Aspaan.

        Pari vuotta sitten taloyhtiömme liitettiin Soneran valokuituun
        Asiaan liittyvässä infotilaisuudessa kerrottiin, paikalla kaksi Soneran edustajaa, mm. siitä. minkälainen Internetin nopeus sisältyy yhtiövastikkeeseen.

        Halusin täyden nopuden, jonka Soneran asiantuntija naputteli koneelleen.
        Täyden nopeuden saamiseksi piti myöhemmin ottaa yhteyttä Soneraan, jolloin Aspa kertoi että tästä asiasta ei ollut tietoa, ja että asia korjataan - korjaantui sekunnissa.

        Tämän jälkeen alkoi tulla laskuja maksu -tv -tilauksista.
        Minun tiedoillani (sotu)i oli tilattu maksu -tv -palveluja aikana, jolloin taloyhtiöömme tv -palvelut toimitti muu kuin Sonera.

        Vaikka tätä miten yritin Aspalle selvittää, väitti tämä että olen tilannut kaapelikortin, ja maksu -tv -kanavia - jo paljon ennen kuin yhtiökokouksessa edes päätettiin liittyä Soneran valokuituun.

        Asian korjaaminen vei toista kuukautta, ja toistakymmentä soittoa Aspaan.
        Lopulta, kun asia selvisi, Aspa soitti ja pyysi anteeksi.

        Teknisesti Sonera toimii hyvin, poislukien lähiajan matkapuhelinvika.
        Viestintävirasto vaatinee parempaa varmuutta.

        ET

        Se että asia selvisi, ei tarkoita, että asia olisi kunnossa. Itse olen samasta aiheesta joutunut soittamaan useita kertoja ja aina asia selviää, sitä pahoitellaan ja luvataan korjata, mutta mitään ei tapahdu. Lisäksi noista asiakaspalvelusoitoista peritään laittomasti maksu. Mutta minkäs teet kun palvelupyyntöihin ei vastata.


    • Wallu Heinomaa

      maksaisin laskun 11420362118 1.7. Kunnioittavasti Kalevi Heinomaa. Kiitos.

    • äläota

      Miksi Sonera nostaa laajakaistan ja koti tv:n maksuja kesken sopimuskauden (24kk.)maksuja oli aiemmin n.64 € n. nyt 81 € kuukaudessa ???

      käyttäjä 0000037898

    • ölygw

      Soneran laskut 2 matkapuh ja Kodinnetti on pankin suoramaksussa. Paperilasku tulee kotiin jossa laskutuslisä kummassakin on 2.90e. Sivuilla mainitaan että suoramaksuilmoitus voidaan lähettää myös sähköposti ilmoituksena asiakkaalle. Ei ole S sivuilla ohjetta ja tapaa miten toimia jos haluaa eroon paperilaskutuslisästä? Ei uskalla kysyä puhelimitse koska on vaara että Soneran työntekijä möhlii taas ja lopettaa suoramaksun ja ties mitä menee vikaan. On huonoja kokemuksia tullut.

      • ihmehommaa

        Mistäs hitossa tämä laskutusongelmat johtuu? Itellä oli kanssa ihan tarpeeksi ongelmia niissä, on jopa tullut mieleen että kavaltaako joku sonerassa? Tai suositaan jonkun laskutusfirman piikkiin. Jos pankissa työntekijä tekee laskuissa, kuiteissa virheen niin se on kavallus.


      • SeleneE
        ihmehommaa kirjoitti:

        Mistäs hitossa tämä laskutusongelmat johtuu? Itellä oli kanssa ihan tarpeeksi ongelmia niissä, on jopa tullut mieleen että kavaltaako joku sonerassa? Tai suositaan jonkun laskutusfirman piikkiin. Jos pankissa työntekijä tekee laskuissa, kuiteissa virheen niin se on kavallus.

        Ei mistään kavalluksesta ole kyse.
        MIllaisia ongelmia sulla oli laskutuksessa? Vieläkö jotain on?

        Selene


    • vihaanen

      Mistä helevetti pääsöö asiakspalveluun s.postilla?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe