Eli siis meille on tulossa amstaffi narttu ja mietin että miten vaikea on kouluttaa? Ja kannattaako leikata kun steriloinnistakin voi tulla niin paljon haittavaikutuksia. Vai olisiko järkevämpi ottaa uros? Kun olen kuullut että urokset eivät ole helppo kouluttaa. Kertokaa omia mielipiteitä :)
auttakaa
5
120
Vastaukset
- 17+10
Narttu on aina helpompi kuin uros.
Olet kovin huolissasi, onkohan koko koiran hankinta nyt varmasti loppuun saakka mietitty? Ikävä sitten, kun käy vahinkoja ja koira pistetään piikille... - yu8q 7y i
Amstaffin kanssa pitää pysyä tiukkana ja varmana, ei koulutus mahdotonta ole mutta koira vaistoaa jos olet epävarma ja helposti käyttää sen hyödyksi eli tarkoitan että jos ei voi luottaa sinuun laumanjohtajana niin pyrkii tekemään päätökset itse ja voi alkaa rähisemään muille kun suojelee sinua epävarmaa lauman yksilöä!
Kuulostat siltä ettet ole varma koiran hankinnasta joten älä tee sitä vielä!
Mieti, opiskele koirapsykologiaa, tutustu rotuun vielä muutama vuosi!- alottaja
No entäs tuo sterilointi? Ja olen kyllä varma.
- gvuw8iJ
alottaja kirjoitti:
No entäs tuo sterilointi? Ja olen kyllä varma.
meillä on narttu bostoninterrieri jolta poistettiin kohtu 1/2 vuotta sitten, ja luonne tai vauhti ei ole yhtään muuttunut. On nyt pian jo4v ja käyttäytyy kuin kakara heti jos huomaa tilaisuuden, eli esim. jos puhun puhelimessa kun tulee vieraita, hyppii ja hyörii kuin mielipuoli, lopettaa kun käsken, mutta jos jatkan puhelimessa niin jatkaa heti riehumista. Mutta samantien lopettaa kokonaan kun lopetan puhelimen ja vaistoaa että olen tosissani.
Eli uskallan kyllä väittää että vaikka steriloisit tulevan amstaffisi, niin vaikeuksissa luultavasti olet siinä vaiheessa kun alkaa testaamaan johtajuuttasi.
Koirat ja varsinkin vahvaluonteiset rodut vaistoavat herkästi epävarmuuden.
Miksi otat vahvaluontoisen rodun? Ymmärrän toki sillä itsekin rakastan staffeja.
Voisitko harkita jtn rotuja joilla on luonnetta mutta helpommin hallittavissa?
Esim.ranskanbulldoggi vahva ja itsepäinenkin luonne mutta ehkäpä hiukan helpompi hallita ja pärjätä jos koulutus menee pieleen.
Tai esim.bostoninterrieri, vahva ja itsepäinen, rohkea rotu, mutta miellyttämishalua enemmän kuin ranskanbulldogilla.
Varmasti muitakin hyviä vaihtoehtoja löytyy.
Itse haaveilen staffista ja bokserista, mutta nykyelämäntilanteeseen bostonit sopivat paremmin!
- huoh...
sulle ei ees vois koiraa hankkia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303441Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81484Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241235Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34873Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht241861- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.122818Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97798