1.0 ecoboostin ajomäärät

Suht paljon ajava

Minkalaisia kilometrimääriä näillä pikkumoottoreilla on Suomessa ajettu?
Onko tekniikka kestänyt.

43

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Farkkufocus

      Syksyllä ostettiin 42tkm ajettu 125hv vm.12 farkku-focus ja nyt on mittarissa 51tkm. Ongelmia ei ole ollut edes lapin reissussa! Pakkasella lähtee hyvin käyntiin ja lämpöä tulee kabiiniin ihmeen nopeasti!! Lämmitettävä tuulilasi ja pesurin suuttimet on pakkasella ja loskassa loistava lisävaruste!
      Ajettavuus on tuttua Focusta, mutta kone on miellyttävämpi kuin vanha 1.6!!


      Myynnissä on ollut ainakin 80tkm ajettuja ja nytkin on 68tkm ajettu 2012 ainakin..Hintansa nuo Ecoboostit näyttävät pitävän tosi hyvin ja uusien hinnat ovat hieman nousseet. Vähän ajetut hyvillä varusteilla olevat menevät nopeasti kaupaksi! Pari ehdokasta meni ennenkuin ehdin katsomaan syksyllä!
      http://www.nettiauto.com/ford/focus?page=1&sortCol=price&ord=ASC&id_fuel_type=1&show_search=1&engineTo=1.0&id_make=23&id_model=319
      Hyvin nuo näyttävät kestävän ja toimivan, vaikka aluksi noin pieni kone ja noin isolla teholla tuntui hullulta keksinnöltä! Ja saahan tuosta lastuttamalla ainakin 150hv, jos haluaa!?

      Palaan tarvittaessa asiaan kunhan kilsoja karttuu!!

      • Kaupparatsuna

        Kokemusta 28thkm,pakkasten tultua melkoisen kylmä ilman lisälämmitintä,takasivulasit huurussa jos useampi kyydissä,melko karkea käynti kylmänä,kulutus tuplasti yli luvatun,pakkasten tultua yli 9l sekalaisessa ajossa,kierrokset ryntäilee välillä miten sattuu,softa päivitetty kahdesti,ei apua,ikkunan nostimen moottori ja takakontin lukkoa korjailtu.hirveän ura ja sivutuuli herkkä,omaksi en ottaisi,nyt työsuhde autona.


      • Niinpä niin
        Kaupparatsuna kirjoitti:

        Kokemusta 28thkm,pakkasten tultua melkoisen kylmä ilman lisälämmitintä,takasivulasit huurussa jos useampi kyydissä,melko karkea käynti kylmänä,kulutus tuplasti yli luvatun,pakkasten tultua yli 9l sekalaisessa ajossa,kierrokset ryntäilee välillä miten sattuu,softa päivitetty kahdesti,ei apua,ikkunan nostimen moottori ja takakontin lukkoa korjailtu.hirveän ura ja sivutuuli herkkä,omaksi en ottaisi,nyt työsuhde autona.

        Ja kommentin tarjosi "toyota no,1" tutulla kirjoitustyylillään.


      • Kaupparatsuna
        Niinpä niin kirjoitti:

        Ja kommentin tarjosi "toyota no,1" tutulla kirjoitustyylillään.

        Lisäksi vaatii paljon vaihteiden käyttöä ja kierroksia,sujuva ohitus 85km vaatii kolmoisvaihdetta,auto 1 l ecobuuts,esittely materiaalia kyydissä jonkun verran mutta ei paljon,alle 100kg,ja juuri tuo kierrosten pakollinen käyttö on huono juttu kulutukselle,kylmänä auto on erittäin hidas lämpenemään


      • Keppihevosellako??
        Kaupparatsuna kirjoitti:

        Lisäksi vaatii paljon vaihteiden käyttöä ja kierroksia,sujuva ohitus 85km vaatii kolmoisvaihdetta,auto 1 l ecobuuts,esittely materiaalia kyydissä jonkun verran mutta ei paljon,alle 100kg,ja juuri tuo kierrosten pakollinen käyttö on huono juttu kulutukselle,kylmänä auto on erittäin hidas lämpenemään

        Eli ei metriäkään ajokokemusta 1.0Ecoboost Focuksella!!!!!!


      • Kaupparatsuna
        Keppihevosellako?? kirjoitti:

        Eli ei metriäkään ajokokemusta 1.0Ecoboost Focuksella!!!!!!

        Auto on kuusi vaihteisella manuaalivaihteistolla varustette focus 1 l ecoboots trend m6 2013.kuutosvaihteella ei voi ajaa kuin tasaisella tiellä,loivakin ylämäki vaati viitos vaihteen,ilmeisesti kukaan täällä kommentoijista ei ole focuksella edes ajanut


      • Niinpä niin
        Kaupparatsuna kirjoitti:

        Auto on kuusi vaihteisella manuaalivaihteistolla varustette focus 1 l ecoboots trend m6 2013.kuutosvaihteella ei voi ajaa kuin tasaisella tiellä,loivakin ylämäki vaati viitos vaihteen,ilmeisesti kukaan täällä kommentoijista ei ole focuksella edes ajanut

        Et ole ainakaan itse sellaisella ajanut. Et osaa edes kirjoittaa moottorin tyyppiä oikein. Kirjoitustyyli on kaikille tuttu: toyota no,1.


      • Kaupparatsuna
        Niinpä niin kirjoitti:

        Et ole ainakaan itse sellaisella ajanut. Et osaa edes kirjoittaa moottorin tyyppiä oikein. Kirjoitustyyli on kaikille tuttu: toyota no,1.

        Käy oikeasti koeajamassa,huomaat nuo negatiiviset asiat melko pian.muutaman km.n lenkki riittää.pitää taas lähteä kierrokselle,olin toimistolla tilauksia tekemässä.


      • Hanki dieseli!!
        Kaupparatsuna kirjoitti:

        Käy oikeasti koeajamassa,huomaat nuo negatiiviset asiat melko pian.muutaman km.n lenkki riittää.pitää taas lähteä kierrokselle,olin toimistolla tilauksia tekemässä.

        Oletko ajanut millään muulla 6vaihteisella autolla??
        Aika harvalla pystyy ajamaan 6vaihteella 80km/h rajoituksella!! Eikä se ole tarkoituskaan. Itse ajan kutosella yleensä moottoritiellä ja kesällä 100km/h rajoitus alueella jolloin mäet ei tunnu missään!!

        Kannattaa seurata hetkellistä kulutusta ja sen mukaan käyttää vaihteita...mutta eipä tuollainen -86 Corollalla ajava apina sellaisesta mitään tiedä!!

        Pyydä pomoasi ostamaan dieseli, niin voit jurnuttaa 1000rpm ja ajaa aina 6vaihteella!!!


      • tarinaseppo

        nyt on taas joku urpo sepittäny kunnon p.skaa.miten joku voi olla noin v.tun idiootti ja sepustaa tänne täyttä skeidaa.ei ole todellakaan tämä urpo ecopaskalla ajellu metriäkään


      • ei mittän jakoo
        tarinaseppo kirjoitti:

        nyt on taas joku urpo sepittäny kunnon p.skaa.miten joku voi olla noin v.tun idiootti ja sepustaa tänne täyttä skeidaa.ei ole todellakaan tämä urpo ecopaskalla ajellu metriäkään

        totta,totuus on toisenlainen,tuo kaupparatsuna on ainut kuka varmaan puhuu totta

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288539592578.html?pos=ok-trm-auto

        kulutukset kesälläkin jo reilusti yli 8l satasella oikeassa ajossa

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaihmeellinen/a2135703
        testissä kävi todella huonosti

        ekoautovertailun pitkät päivittäiset ajomatkat heikensivät Opel Amperan menestystä. Sähkön osuus Amperan energiankulutuksesta jäi vain 4,2 prosenttiin, ja sähköinen voimansiirto ei pysty hyötysuhteellaan kilpailemaan mekaanisen kanssa. Myös Ford Focus Ecoboost menestyi odotettua heikommin. Sen litramääräinen kulutus oli vertailun suurin. Tämä oli yllätys,
        8.8 litraa sadalla

        tulisipa tm.n tai tuulilasin talviautotesti,silloin käy ecobootsille todella huonosti

        katsotaanhan


      • hahaaa hihii höhöh
        ei mittän jakoo kirjoitti:

        totta,totuus on toisenlainen,tuo kaupparatsuna on ainut kuka varmaan puhuu totta

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288539592578.html?pos=ok-trm-auto

        kulutukset kesälläkin jo reilusti yli 8l satasella oikeassa ajossa

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaihmeellinen/a2135703
        testissä kävi todella huonosti

        ekoautovertailun pitkät päivittäiset ajomatkat heikensivät Opel Amperan menestystä. Sähkön osuus Amperan energiankulutuksesta jäi vain 4,2 prosenttiin, ja sähköinen voimansiirto ei pysty hyötysuhteellaan kilpailemaan mekaanisen kanssa. Myös Ford Focus Ecoboost menestyi odotettua heikommin. Sen litramääräinen kulutus oli vertailun suurin. Tämä oli yllätys,
        8.8 litraa sadalla

        tulisipa tm.n tai tuulilasin talviautotesti,silloin käy ecobootsille todella huonosti

        katsotaanhan

        tää nm. farkkufocushan on täysi pelle


      • C180 Kompressor
        Hanki dieseli!! kirjoitti:

        Oletko ajanut millään muulla 6vaihteisella autolla??
        Aika harvalla pystyy ajamaan 6vaihteella 80km/h rajoituksella!! Eikä se ole tarkoituskaan. Itse ajan kutosella yleensä moottoritiellä ja kesällä 100km/h rajoitus alueella jolloin mäet ei tunnu missään!!

        Kannattaa seurata hetkellistä kulutusta ja sen mukaan käyttää vaihteita...mutta eipä tuollainen -86 Corollalla ajava apina sellaisesta mitään tiedä!!

        Pyydä pomoasi ostamaan dieseli, niin voit jurnuttaa 1000rpm ja ajaa aina 6vaihteella!!!

        "Aika harvalla pystyy ajamaan 6vaihteella 80km/h rajoituksella!"

        Kokemusta kahdesta omasta 6-vaihteisesta. Corolla 2.0 D4D kulki nätisti 82-83km/h kuutosella. Nykyinen C180 kulkee vielä tasaisemmin jo 80km/h kuutosella. 2006-2007 Mondeo 2.0TDCi taas ei ollut ajettavissa kuutosella alle satasen nopeuksilla. Muita en äkkiseltään hoksaa ajaneeni kuusivaihteisella manuaalilla.


      • Tsi hyytyy pakkaseen
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "Aika harvalla pystyy ajamaan 6vaihteella 80km/h rajoituksella!"

        Kokemusta kahdesta omasta 6-vaihteisesta. Corolla 2.0 D4D kulki nätisti 82-83km/h kuutosella. Nykyinen C180 kulkee vielä tasaisemmin jo 80km/h kuutosella. 2006-2007 Mondeo 2.0TDCi taas ei ollut ajettavissa kuutosella alle satasen nopeuksilla. Muita en äkkiseltään hoksaa ajaneeni kuusivaihteisella manuaalilla.

        Öööö..oletko oikeasti noin TYHMÄ vai esitätkö vain??

        Eikös nuo kaikki ole Dieseleitä ja aikalailla isommalla väännöllä!?


      • C180 Kompressor
        Tsi hyytyy pakkaseen kirjoitti:

        Öööö..oletko oikeasti noin TYHMÄ vai esitätkö vain??

        Eikös nuo kaikki ole Dieseleitä ja aikalailla isommalla väännöllä!?

        No ei tietääksi ole.


      • Mach1 ZF
        C180 Kompressor kirjoitti:

        No ei tietääksi ole.

        niin...tuota C180:stähän on molempia bensaa ja dieseliä..vai eikö "mesemies" tiedä itekkään millä ajelee??

        TDCi Mondeo ja D4D Corolla ovat yllensä Dieseleitä! ;)


      • C180 Kompressor
        Mach1 ZF kirjoitti:

        niin...tuota C180:stähän on molempia bensaa ja dieseliä..vai eikö "mesemies" tiedä itekkään millä ajelee??

        TDCi Mondeo ja D4D Corolla ovat yllensä Dieseleitä! ;)

        Mersuun olen kyllä tankannut vain 95E:tä. Hyvin on toiminut. Luulen, että jos siihen laittaisi dieseliä, saattaisi esiintyä jotain käyntihäiriöitä.


      • Ekoteko
        C180 Kompressor kirjoitti:

        "Aika harvalla pystyy ajamaan 6vaihteella 80km/h rajoituksella!"

        Kokemusta kahdesta omasta 6-vaihteisesta. Corolla 2.0 D4D kulki nätisti 82-83km/h kuutosella. Nykyinen C180 kulkee vielä tasaisemmin jo 80km/h kuutosella. 2006-2007 Mondeo 2.0TDCi taas ei ollut ajettavissa kuutosella alle satasen nopeuksilla. Muita en äkkiseltään hoksaa ajaneeni kuusivaihteisella manuaalilla.

        Tuo on kyllä totta että Mondeo ei oikein mukisematta jaksa kutosella mennä 80 km/h mutta, onko se jokin itseisarvo että pitäisi mennä ? Vaihtaa pykälää pienemälle ja ajaa sillä. Ei se korilla tai mese kovin kummoisesti hyökkää ohitukseen kutosella kahdeksastakympistä, pykältää pitää. Mondeo kyllä lähtee viemään vitosella jo ihan kohtuullisesti.


      • hahh hah hah
        Kaupparatsuna kirjoitti:

        Käy oikeasti koeajamassa,huomaat nuo negatiiviset asiat melko pian.muutaman km.n lenkki riittää.pitää taas lähteä kierrokselle,olin toimistolla tilauksia tekemässä.

        Et varmasti ole ajanut litrasella ecoboostilla. Juttusi ovat silkkaa potaskaa.


      • oli jo hyvin pärjäsi
        ei mittän jakoo kirjoitti:

        totta,totuus on toisenlainen,tuo kaupparatsuna on ainut kuka varmaan puhuu totta

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288539592578.html?pos=ok-trm-auto

        kulutukset kesälläkin jo reilusti yli 8l satasella oikeassa ajossa

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaihmeellinen/a2135703
        testissä kävi todella huonosti

        ekoautovertailun pitkät päivittäiset ajomatkat heikensivät Opel Amperan menestystä. Sähkön osuus Amperan energiankulutuksesta jäi vain 4,2 prosenttiin, ja sähköinen voimansiirto ei pysty hyötysuhteellaan kilpailemaan mekaanisen kanssa. Myös Ford Focus Ecoboost menestyi odotettua heikommin. Sen litramääräinen kulutus oli vertailun suurin. Tämä oli yllätys,
        8.8 litraa sadalla

        tulisipa tm.n tai tuulilasin talviautotesti,silloin käy ecobootsille todella huonosti

        katsotaanhan

        Ecoboosti oli jo viimevuoden talviautotestissä ja olikin testin taloudellisimpia moottoreita, itse asiassa taisi olla bensamoottoreista taloudellisin.


      • ladisti
        Kaupparatsuna kirjoitti:

        Lisäksi vaatii paljon vaihteiden käyttöä ja kierroksia,sujuva ohitus 85km vaatii kolmoisvaihdetta,auto 1 l ecobuuts,esittely materiaalia kyydissä jonkun verran mutta ei paljon,alle 100kg,ja juuri tuo kierrosten pakollinen käyttö on huono juttu kulutukselle,kylmänä auto on erittäin hidas lämpenemään

        Suosittelen Kaupparatsulle Ladaa, jos löydät jostain 1200l mallin se olisi sinulle kuin tehty!


    • ammattimiehet hylkää
      • Niinpä niin

        Sairas urpo kävi taas tänäänkin provoilemassa ja vastailemassa itselleen. Kyllä toyota no,1 jaksaa ja jaksaa. Melkein koko ketju pilalla yhden ja saman takia. Jokainen lukija huomaa, miten hän vastailee itselleen.


    • hekoo hekoo

      nyt tais löytyä tämä ns,miljoonamikko taas,ajelee kaikilla fordeilla miljoona kilometriä ilman vikoja ja joka kerta vielä lapissa pyörähtää joutessaan.urpojen urpo

      • Niinpä niin

        Jaaha. Millähän lailla ja kuka miljoonamikko?


    • poistukoon kauas

      nm. farkkufocus älä palaa enää koskaan tänne höpöttämään omiasi,häpäiseet kaikki

    • joo!!

      en kyllä uskaltaisi lähteä edes lappiin jos alla olisi klonksuvaagen/sokoloota tsi,dsg yhdistelmällä!

      foordin focus maailman myydyin jo kolmantena vuonna! loistava 1,0 litrainen joka on palkittu kansaivälisesti toisena vuonna peräjälkeen esim tolloloota ei enää mitään tee itse bemarilta koneet ja se polttokenno tollolootakin sakemannien tekniikkaa!

    • ettänäin

      On se kumma miten nämä ihmiset jaksaa valittaa tästä Ecoboost koneiden kulutuksesta...harvalla valmistajalla ilmoitetut on sellaisia mihin oikeasti päästään. Ja on se kumma kun edellisellä 125 hv ecoboost Focuksella menin jatkuvasti seka ajossa 5,5-6,0 kulutuksella ja nyt pikkasen jopa painavammalla/otsa pinta-alaltaan korkeammalla C-Maxilla kulutus pyörinyt max 6,0 tuntumassa satasella. Toki nyt pakkasilla kulutus noussut, mutta se ei kai liene kellekään ylläri. Mitä jos opettelisitte hyvät ihmiset ajamaan niiden taloudellisen ajon oppien mukaan ja jos ei ole hallussa niin opettelemaan...silleen sitä pääsee lähemmäs ilmoitettuja lukuja...ei ole ainakaan itselle tuottanut haasteita.

      • Totuus tämä

        Kumma kun kukaan muu ei osaa mopoautolla ajaa,kaikissa testeissä suomessa yli 8 l satasella,näin talvella yli 9 l


      • ekavoorti
        Totuus tämä kirjoitti:

        Kumma kun kukaan muu ei osaa mopoautolla ajaa,kaikissa testeissä suomessa yli 8 l satasella,näin talvella yli 9 l

        30tkm takana ilman minkäänlaisia ongelmia.Kulutus 6-6,2 L/100km.Ainoa miinus on ensiasennus nastarenkaiden(Continental)kova melu.Kesärenkailla rengasmelu pysyy siedettävänä.


      • ekavoorti kirjoitti:

        30tkm takana ilman minkäänlaisia ongelmia.Kulutus 6-6,2 L/100km.Ainoa miinus on ensiasennus nastarenkaiden(Continental)kova melu.Kesärenkailla rengasmelu pysyy siedettävänä.

        Kesärenkaina 20tkm ajeltu eikä mitään valittamista.Kulutus keskimäärin 5.5 L sadalla.

        Meillä toisessa focuksessa myöskin continentalit, jotka kieltämättä aika äänekkäät. Toisessa focuksessa on nokian talvirenkaat jotka ovat huomattavasti hiljaisemmat.
        Suosittelen nokian nastarenkaita.
        michelinit ovat hiljaisemmat.


      • hgjghjgj
        mokateko kirjoitti:

        Kesärenkaina 20tkm ajeltu eikä mitään valittamista.Kulutus keskimäärin 5.5 L sadalla.

        Meillä toisessa focuksessa myöskin continentalit, jotka kieltämättä aika äänekkäät. Toisessa focuksessa on nokian talvirenkaat jotka ovat huomattavasti hiljaisemmat.
        Suosittelen nokian nastarenkaita.
        michelinit ovat hiljaisemmat.

        Nastarenkaina Continen IceContact eikä juurikaan ole äänekkäät.

        Kesärenkaina Bridgestone Ecopia ER 300 ja ovat todella hiljaiset renkaat.
        Vastaava Continental Premium Contact on huomattavasti äänekkäämpi Bridgestoneen verrattaessa. Mutta eipä nuo ajaessa häiritse kun auto on loistava!


    • mokateko

      Siis michelinit ovat kesärenkaina hiljaisemmat kun continentalit.

    • diesel totta kai

      Paljon ajava ostaa dieselin. 1.0 Ecoboostilla pääsee pienellä kulutuksella, mutta vain paperilla, ei todellisessa elämässä.

      • Kovat pakkaset

        Totta,mutta kun nuo tdci dieselit ei kestä nekään,talvella etenkin meinaa kaiken näköiset huohottimet jäätyä ja öölit aholle,pata kaput.


    • Fiikkkkus 2012

      Kokemusta vähän vajaa kaksi vuotta ja noin 20.000km. Ei mitään ongelmia ja ollaan helvetin tyytyväisiä autoon.

    • nimimerkille

      toyota no 1!!!! toyotalla ei uskaltaisi edes kauppareissua tehdä talvella katos ku laitat sen penkinlämmittimen päälle niin perskarvat kärähtää ekaksi ja sen mukana kaikki muukin!!
      niin siel amerikoossa on täipötti myyntikielossa useita malleja et silleen on TAAS pärnäsen pajalla töitä muiden korjaushommien lisäksi!

    • Anonyymi

      Yli 400 000 km on ainakin Suomessa ehditty ajaa vanhimmilla 1.0 Ecoboosteilla. 300 000 km:n raja on rikottu jo aika monella Ecoboostilla. Paljon ajavathan näitä ostavat säästääkseen polttoainekuluissa.

      PS. Ecoboost 1.0:n kuten muutkin öljykylpyisellä jakohihnalla varustetut moottorit saa rikki käyttämällä eri öljyä kuin on valmistajan ohje. Ihmettelenkin mitä järkeä on rikkoa, kun ei sillä halvemmalla öljyllä mitään säästä...

    • Anonyymi

      Työkaveri osto kolme vuotta sitten 1.0 focuksen mihin oli Moottori vaihdettu 110 tkm ajon jälkeen kun hajonnut.
      Sillä oli ajettu 135 tkm kun hän sen osti.
      Nyt meni 195 tkm kohdalla toikin motti rikki.
      Nakuttaa kovasti .

    • Anonyymi

      Sellainen 250tkm on aika keskiverto suoritus tuolla koneella jos on huollettu oikein ja oikeilla öljyillä.

    • Anonyymi

      Jo alunperin ford ilmoitti että moottorin odotetaan kestävän 240 tkm ni ei ohmekkään että ne hajoaa .
      Mikään automerkki ilmoittanut kauanko moottorin odotetaan kestävän.

    • Anonyymi

      Siis saattaa kestää ääliömäisellä tuurilla tuon 240 tuhatta kun vaihtaa hihnan 4-5 kertaa, puhdistaa suodattimen hihnarämmälistä.
      Ja laittaa kädet ristiin ja on väleissä yläkertaan. Vaikka hajoaisi ennemmin niin taivaaseen aina pääsee silti.

    • Anonyymi

      Mulla itellä hajosi motti vaikka oli merkkihuollettu ja talviaikaan vielä väliöljyvaihtoja 10 tkm välein.
      130 tkm kesti.
      Sit on yhdellä kaverilla samanlainen mikä ei pidä huolta autosta ajaa 10 tkm vuodessa mut kerrankin veti 3 vuotta samoilla öljyillä kun ei muistanut huoltaa.
      Ei Kato koskaan pellin alle ,laittaa vaan lasinpesunestettä.
      Nyt pitäis jakoremmi vaihtaa mut sano ettei kiirettä ja se vaan käy ja kukkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe