mitkä kuulokkeet olis hyvät.

tore

mitkä kuulokkeet olis laadukkaat nyt minulla on sennheiser HD 518 enkä ole niihin oikein tyytyväinen.hintaa sais olla noin 200 euroa.

13

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hephep_
      • Hifiman!

        Senkun 598 maksaa 200€. Tuo Hifiman lienee parempi. Ovat todella arvostetut kultakorvien hifi piireissä.

        "HE300 is a level above the HD598 just like the HD600 & 650. HE 300 has better fidelity, warmer sound signature and is more dynamic & open sounding. "


    • Örp

      Olisi hyvä saada tietää että mihin ajattelit kytkeä kuulokkeet? Et myöskään sanonut että tuleeko kotikäyttöön vai matkalle?

      • tore,

        kotikäyttöön rock/pop musiikin kuunteluun ja tykkään kuunnella ääni lujalla .enkä halua että naapurit häiriintyy musiikista.


    • rockille vaihtoehtoj

      No Gradoja suositellaan yleensä rock musiikille. Nuo voivat vaan olla hiukan epämukavat tai sitten ei. Potkivaa bassoa niistä ei löydy.

      Senheiserin 880, 990 voisi olla hyvä valinta sulle. Yhdet mukavimmista päässä ja hyvä saundi, ainakin jos vertaa Sennheiseriin niin tuntuisi sopivan paaaaljon paremmin rock/heavy yms. tiukemmalle kamatsulle.

      990:ssä on samat elementit kuin 880:ssa, mutta hiukan erilainen rakenne ja bassoja enemmän. Jos kotona kuuntelet niin se on ihan yksi lysti onko avoimet / puoli-avoimet vai suljetut. Ei se ääni naapuriin asti kuulu, saat korvavaurion ennen kuin näin tapahtuu, jos silloinkaan. Toki samassa kämpässä jos muija on vieressä tms. niin kuuluu siihen.

      http://www.hifitalo.fi/beyerdynamic_dt880_kuulokkeet

      http://www.hifitalo.fi/beyerdynamic_dt990_kuulokkeet

      http://www.hifitalo.fi/grado_sr_125i_kuulokkeet

      Nuo kuulostaa aivan erilaisilta Sennheiserin HD sarjan jälkeen. Kannattaa kuunnella tykkääkö. Mun mielestä Senkut sopii rauhallisemmalle musiikille. Toi 200€ raja ei onnistu, ei löydy siihen hintaluokkaan tarpeeksi erilaisia. Toki HD598 on parempi kuuloke kuin 518, mutta ei sovi rockille. Tämä on myös yleisesti 95% omistajien mielipide kun lukee.

      Eli googlettamaan paikallinen hifiliike ja kuuntelemaan, ota omat musiikit mukaan ja saat kuunnella rauhassa. :)


      PS. Nuo Hifiman-300 kuulokkeet kilpailee samassa hintaluokassa. Sopii erityisesti pop-rockille tuon arvostelun mukaan: http://www.headfonia.com/hifiman-he-300-the-dynamic-driver/

    • akgk171
      • 19+5

        Sennheiserin kuulokkeet


    • Nadaguri

      Sanoisin että tuo Beyerdynamic DT-880 voisi olla hyvät kuulokkeet noille genreille.
      Mielestäni liian tumma sävyisiä kuulokkeita ei kannata hankkia. Beyerdynamic DT-990 voi olla liian basso voittoinen ja diskantti saattaa hieman riipiä rock musiikin kanssa.

      Neutraalit kuulokkeet yleensä toimivat paremmin Rock / Pop musiikin kanssa, varsinkin Rock musiikin kanssa.
      Nuo Hifiman HE-300 on hyvät kuulokkeet, hieman tumman puoleiset ääneltään.
      Gradoja pidetään usein Rock luureina mutta joillekkin niissä saattaa olla liiankin kirkas yläpää. Malleissa on kyllä jotain pieniä eroja. Mukavuus on asia mistä Gradoja on moitittu. Äänenlaatua taas ylistetty. Kokeilemisen arvoiset.

      Tulee mieleen jokunen malli mitä ehkä kannattaisi kokeilla.

      Suljettuja kuulokkeita. Shure SRH440, Shure SRH880, Shure SRH940 KRK KNS-6400, KRK KNS-8400, Audio technica ATH-M50, AKG K-271 MK II, AKG K-550, Sony MDR-1R, Philips Fidelio L1, Creative Aurvana Live!2

      Puoliavoimet ja Avoimet kuulokkeet. Akg K-240 mkii, Beyerdynamic DT-880, AKG K-612 Pro, Beyerdynamic DT-990 PRO, Akg K-702, Hifiman HE-300.

      Lisääkin toki on kuulokkeita mutta esim. Sennheiser 598 malli ei oikein sovellu rock musiikille vaikka äänenlaadullisesti hyvät kuulokkeet. Monet Näistä kuulokkeista vaativat kuitenkin kuulokevahvistimen. Tämä lista on vain ehdotuksia että mitä kannattaa mahdollisesti kuunnella jos saat tilaisuuden siihen. Myöskin listalla on pari muutakin mitkä eivät välttämättä toimi rock musiikille mutta ovat hyvät kuulokkeet, Audio Technica ATH-M50 ja Beyerdynamic DT-990.

    • EiPROmAllia!!

      Edelleen unohtakaa nuo halpis PRO mallit Beyereistä. Eivät yllä äänenlaadussa ja mukavuudessa premium (normaali) mallin tasolle. Tämä on testeissä ja omistajien arvioita lukemalla todettu jo satoja kertoja. Turha vedota rahaan, hyvästä kannattaa maksaa!

    • Rautaa

      Olisi kiva tietää mitä testejä tarkoitat koska suurin osa on todennut että Beyerdynamic PRO ja Premium mallissa on identtiset elementit. Samaa mallia.
      Samalla on todettu että Puristus voima on ainoa mikä vaikuttaa ääneen ( korostaa bassoa koska elementti on lähempänä korvaa ).

      Kannattaisi lukea ehkä paremmin koska monessa verrataan DT PRO 250ohm ja DT Premium 600ohm mallista, Jos kuulokkeita ajetaan täysin väärällä Ohm määrällä tulee häiriöitä ääneen, eli monet ovat työntäneet 250ohm PRO mallin heidän 600ohm kuulokkeille tarkoitettuun kuulokevahvistimeen ja tulos on sitten mitä on.
      Toinen juttu mikä niissä on se että tehty olevinaan "sokkona" mutta testihän on mennyt pieleen jo siinä ettei ole saannut volumea täysin samaksi.
      Kukaan näissä testeissä ei ole osoittanut että kuulokkeissa olisi mitään muita eroja kun Puristus voimassa, ulkonäössä ja kaapelissa, Premium mallissa on Suora kaapeli ja PRO mallissa kierre kaapeli.

      Tekniset mittaukset taas ovat osoittaneet että ero äänessä on kutakuinkin ihmisen korvan erottamattomissa.

      Mukavuus on ainoa kyseenalainen asia. Siispä sanon että jos Saa Premium mallin samaan hintaan niin ehdottomasti kannattaa hankki Premium kuulokkeet.

      Tämä on taas näitä asioita että jotkut Hifistit uskoo Yksisarvisiin, sateenkaariin ja keijuihin kun taas toiset uskovat faktaan ja todellisiin mittauksiin.

    • PremiumWayToGo

      Basson korostuminen ei ollut ainut asia. Lue testejä, huonot ovat Premium 250ohm:iin vertaillessa. Onneksi omistan Premiumit, voi pitää 8h päässä mukisematta. :) Suomalainen juntti ostaa kaikki halpiksena. Välillä hävettää olla Suomalainen kun lukee näitä juttuja. Hae kunnon töihin, jos ei ole varaa kunnon luureihin. V*tuttaa nämä tyhjätaskut huutelemassa halpis mallien perään.

    • Nadakura

      Minua taas hävettää ihmiset jotka eivät edes tiedä mistä puhuu. Heitäppäs linkkiä näihin niin sanottuihin testeihin että me muutkin voidaan todeta asia ihan itse, suosittelen myös lukemaan ne testit uudestaan kokonaisuudessaan.
      Useampia lähemmäs 30 sivun ketjujakin asiasta missä todetaan ettei eroja ole.
      Ainoat jotka ovat kuulleet olevinaan jotain eroa eivät edes useimmiten omista kumpiakin kuulokkeita ja tuntuvat sivuuttavan kaiken mitattavissa olevan todistusaineiston. Vauhkoavat tunteellisesti asiasta ilman mitään subjektiivista näkemystä ja vailla minkään näköistä todistusaineistoa asiasta.

      Kaikki mitä olen itse lukenut kyseisistä kuulokkeista sanoo että Basso on lähinnä erona PRO ja Premium version välillä sitten hyvin vähäisessä määrin tilantuntuma. Monien käyttäjien mukaan kummatkin korjaantuu täysin samaksi kun PRO versiot venyvät ja löystyvät käytössä. Monet ovat venyttäneet Kirjojen avulla PRO versiot täysin samaan puristuvoimaan kun Premiumit.

      Kyse on siitä mitä saat sillä rahalla mikä sinulla on käytettävissä.
      Jos saat täysin samaa laatua 50€ - 100€ halvemmalla niin miksi ei?
      Kai tajuat että koululaisetkin ostavat laadukkaita kuulokkeita, tai ainakin yrittävät ostaa.
      Monille myös 200€ upottaminen kuulokkeisiin on todella iso summa.

      Aika henkilökohtaisesti tunnut asian ottavan, eikä tunnu juurikaan fakta painavan mielipidettäsi asiassa. Eikä se että ehdotin että jos Premium mallin saa samaan hintaan kuin PRO mallin niin kannattaa ehdottomasti hankkia ne.

    • Anonyymi

      Mulla on playstation kuulokkeet jotka menee playstation 4 ja 5 mulla on playstation 5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe