Autohelm

Ei pelitä

Mikä firma huoltaa/korjaa Autohelm autopilottia?

11

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitiram

Maritim

• Pilotti5

NavSystems Lohjalla.

• ryymarin
        Pilotti5 kirjoitti:

NavSystems Lohjalla.

Ei navsystemsiä ole ollut vuosikausiin, raymarine osti sen ja toimipiste on heillä Espoossa, huolto taas alla olevan mukaisesti

• entä uuden osto?

Jos autopilotin merkki on Autohelm, se on jo aika vanha. Tietysti vanhan korjaileminen on mielekästä, jos kyseessä on eri komponenteista koostuva systeemipilotti.
      Jos kyse on vanhasta pinnapilotista, korjailemisen kannattavuus voi olla kyseenalaista. Esim. uuden Simrad TP10 pinnapilotin saisi alle 300 eurolla (svb:n hinta).

• Tarkempaa tietoa tuli tuossa venemessuilla rupattaessa

Autohelmiä on korjattu ja korjataan edelleenkin Maritimilla, niin kauan kuin varaosia riittää. Joskin alkaa olemaan jo aika rajoitettua, kun osat vähenee. Autohelmhän on Raytheonin tuote, joka on monien yrityskauppojen jälkeen nykyään nimeltään Raymarine, jonka edustus on ollut joskus Maritimillä, sitten Nav Systemsillä Lohjalla, jonka Raymarine osti ja maaorganisaatio on siis tehtaan. .

Paikalliset huollot on OK mechanics Helsingissä ja Aquamatic Turussa. Peruskeikat hoidetaan täällä ja keskushuolto on euroopassa.

Simradin huollot on edelleenkin Maritimillä, jossa ihan lokaalisti tehdään hommia. Tästä minulla oli ristiriitaista tietoa, koska Navico on perustanut suomeen oman organisaation, joka hoitaa suurasiakkaat ja tämä hoitaa ainoastaan siis sen segmentin.

• Korjaaseitse

Minkätyyppinen Autohelmi ja minkätyyppinen vika.?

• ei pelitä

Autohelm 4000, vika on, että on täysin "mykkä".

• -Mika-

Minä korjaan sen, jos se on korjattavissa. Laita meiliä osoitteeseen selami ät luukku piste kom.

• Juppe juputtaja

Entäs mikä vika mulla on. Autopiluuttina st4000 ja yritin parittaa sitä nmea 0183 väylän kautta Garminin GPSMAP 421:een. Ei liiku mikään tieto. Johdotusvaihtoehtoja olen kokeillut Garminin data out -> Autohelm nmea , Autohelm nmea- -> Garmin data in sekä em kytkentä toisinpäin, eli G in Ah - ja Ah G out lisäksi olen kokeillut Garminin data out -> Autohelmin nmea ja Autohelmin nmea- maahan sekä em kytkentä paitsi Garminin data in -> Autohelmin nmea ja nmea - maahan. Voiko nuo laitteet olla jotain nmea 0183 eri versioita eikä siten juttele keskenään? Entä auttaako kenties, jos ostan Raymarinen muuntimen, joka muuttaa nmea 0183:n seatalkiksi. Näytti sellainen purnukka löytyvän busselta parin sadan eskon hintaan... Tiedän juu että on jeesuksenaikainen autopilootti juu ja pitäisi merimetsoa paiskata sillä, mutta kun se pitää mulle riittävällä tarkkuudella suuntaa ja reittiäkin sen pitäisi osata ajaa jos vain saisi gepsulta tietoa ja muutoinkin toimii hienosti, joten sen puolen en nää syytä vaihtoon.

• 14+18

Tarkasta nyt ainakin, että tiedonsiirtonopeus on asetettu molemmissa laitteissa samaksi.
        Muutama vuosi sitten ihmettelin samoja ongelmia ST400 :n kanssa.

• Juppe juputtaja
        14+18 kirjoitti:

Tarkasta nyt ainakin, että tiedonsiirtonopeus on asetettu molemmissa laitteissa samaksi.
        Muutama vuosi sitten ihmettelin samoja ongelmia ST400 :n kanssa.

Tuosta st4000 ei mun mielestä tiedonsiirtonopeutta pysty säätämään. Garminissakin vaihtoehdot ovat nmea std ja nmea high speed. Nekin on testattu eikä pelaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      147
      8803
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2579
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2377
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2371
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      194
      1813
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1807
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      36
      1199
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe