Kauanko vie n. KEVALTA eläkepäätös osatyökyvyttömyyseläkkeelle

Saas kattoo kuis käy

Kauanko kestää eläkepäätöksen tulo keskimäärin? Kyseessä ei ole KELA vaan kuntien eläkevakuutus KEVA?
Olen hakemassa suoraan ilman sairauslomia osatyökyvyttömyyseläkettä.
Sillä olisi tarkoitus jatkaa pidempään työelämässä.

4

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpupalikka

Tasa 3 viikkoa kesti aikananaan (v.2010) osatyökyvyttömyyseläkkeeni käsittely KEVA:ssa. Mielestäni erittäin nopeaa asioiden käsittelyä. Ei valittamista. Ja muutenkin KEVA:n henkilöiden kanssa on ollut tosi mukava hoidella asioita: ystävällistä,asiantuntevaa ja palvelualtista porukkaa olleet he keiden kanssa olen ollut puhelimen kautta tekemisissä. Kiitos ja kumarrus heille !

• Kevan eläkeneuvonta

Kiitos Kevalle osoittamastanne hyvästä palautteesta! Mukava kuulla, että eläkeasian käsittely on sujunut joutuisasti.

Mitä itse asiaan tulee: Osatyökyvyttömyyseläkkeen myöntäminen edellyttää työkyvyn pitkäaikaista alenemaa vähintään 40 prosentilla.
      Osatyökyvyttömyyseläkettä haetaan yleisimmin ennakkopäätöksenä kokoaikaisen työn edelleen jatkuessa. Jos päätös on myönteinen, on se sitova 9 kuukauden ajan, joten osatyöhön siirtymistä voi maltilla suunnitella työnantajan kanssa. Tällaisen ennakkopäätöksen käsittelyyn on hyvä varata aikaa noin kaksi kuukautta. Tarvittavat lomakkeet on saatavilla työeläkelaitosten (esim. www.keva.fi Lomakkeet) ja Kelan verkkosivuilta.

Kevan eläkeneuvonta

• Kiitos vastauksista

Todella Ystävällistä Kevan eläkeneuvonta, KIITOS : )

TAUSTAA; Työkykyni on ollut jo pitkään, jo vuosia todella heikko, sekä minulla on ollut paljon rajoitteita selviytyä ihan normaalissa arjessakin.

Täydelle eläkkeelle kuuluisin, mutta en pärjäisi taloudellisesti ja tarkoitukseni on yrittää sinnitellä ja saada niin lisää työvuosia.
        Osatyökyvyttömyyseläkkeellekkään en taloudellisesti pystyisi jäämään, mutta kun terveys ei vaan riitä.

• Mallia 53

Kevassa on kokemukseni mukaan todella ystävällistä ja nopeaa päätöksentekoa.
      Sain oman hyväksytyn osatyökyvyttömyyspäätöksen kahdessa viikossa vuonna 2012.
      Muuten en olisi enää pystynyt jatkamaan työelämässä, olisi tullut pitkiä sairauslomia ja vääjämättä täysityökyvyttömyyseläke.

Tsemppiä sinulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2024
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1815
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      83
      1611
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1474
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1172
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1063
    8. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      75
      1056
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1046
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe