Haluaisin olla kotona rauhassa

meluraja

Naapurissamme asui lapsiperhe, jonka 3-vuotias poika oli sitä vilkkainta sorttia ja itkua, kiukuttelua, potkimista ja karjumista saivatkin naapurit kuunnellaoikein kyllikseen. Asiasta huomautettiin monesti ystävällisesti, tuloksetta. Perhe muutti pois ja ah sitä ihanaa hiljaisuutta.No, sitä kesti vain kuukauden, kun uusi asukas muutti sisään vauvansa kanssa. Tämäkin vauva on todella huutavaa sorttia ja nyt kun olen joutunut olemaan sairaana kotona, alkaa melumittari olla täynnä.Jatkuvaa itkua. Äiti antaa vauvan huutaa yksinään ja hyvin harvakseltaan rauhoittelee.
Enkä ala kodissani kävelemään korvatulpat päässä. Voi lapsiperheet, voisitteko huomioida myös naapurinne, kiitos.

7

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huono äänieristys

      Voisitko sinä huomioida, että esimerkiksi koliikkivauvan itkuun ei välttämättä auta mikään? Ei vaikka vanhemmat päällään seisoisivat. Valitettavasti se vain ei ole aina kiinni siitä, etteivätkö vanhemmat haluaisi naapureita huomioida. Eikä se ole muuten niiden vanhempien vika myöskään, jos talossa on niin huono äänieristys, että lapsen itku kuuluu täydellä pauhulla toiseenkin asuntoon. Älä ymmärrä väärin, minusta on todella harmillista, että jotkut joutuvat asumaan naapurien metelissä. Sille metelille kun vaan ei välttämättä voi mitään. Muuttaessa olisi hyvä yrittää selvittää talon äänieristys, koska sillä on todella suuri merkitys.

      • meluraja

        Olen kanssasi samaa mieltä.Olenkin miettinyt, olisiko taloyhtiö velvollinen tarkistamaan äänieristyksen laadun.


      • Huono äänieristys
        meluraja kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä.Olenkin miettinyt, olisiko taloyhtiö velvollinen tarkistamaan äänieristyksen laadun.

        Kannattaa ilman muuta kysyä. Isännöitsijään voi ottaa yhteyttä ja tulkoot vaikka paikan päälle kuuntelemaan miten se meteli naapurista kantautuu. Tuskin kovin todennäköistä on saada muutosta asiaan, mutta eihän se mitään maksa jos yrittää. Kai tästäkin asiasta jotain säädöksiä on olemassa. Jaksamista sinne, itselläni oli todella itkuinen vauva ja pahoittelin sitä useaan otteeseen naapurillemme, joka onneksi on ollut kovin ymmärtäväinen. Meillä tosin on sen verran paremmat äänieristykset kämpässä, että itku ei ilmeisesti kuulu kovin voimallisesti hänen asuntoonsa. Ikäväähän se on kaikille osapuolille silti. Kotona pitäisi kuitenkin saada jokaisen ihmisen olla rauhassa ja rentoutuneena, mutta tämä ei huonoista äänieristyksistä johtuen aina onnistu.


    • Melumittaus

      Voit kokeilla valveilla ollessasi pitää tv:tä tai radiota päällä, niin että se peittää vauvan huudon. Öiseen meteliin ei auta muu kuin korvatulpat. Voit myös itse harkita muuttoa esimerkiksi omakotitaloon.

    • 5r4gtfd

      No nämähän ovat niitä "elämisen ääniä", joille ei voi mitään. Eikä siihen taloyhtiö yleensä ole korvausvelvollinen, ainakaan vuokrataloissa. Vuosia eräs tuttavani painiskeli naapuriensa kanssa, joille alko maistui ja toinen puolikuuro kuunteli televisiota suurella yöt läpeensä eikä tuttavani voinut nukkua. Kaikenlaisia varotuksia tuli, asukkaita vaihtui, vaan kun äänieristys oli niin huono, että tuttava kuuli, jos alakerrassa yskittiin, ei asialle ollut muuta ratkaisua kuin uusi asunto tuttavalleni.

      Eli jos ne elämisen äänet vaikeuttaa elämääsi, muuta pois. Ei se äiti varmasti tahallaan sitä lastaan huudata, ei siihen mikään naapurin huomioimisen halu vaikuta, jos muksu huutaa.

      • järki käteen

        Kerrostaloon ei kannata muuttaa jos ei siedä yhtään ääniä..
        molemmat osapuolet voivat kuitenkin varmasti tehdä kuitenkin asialle jotain, jos vauvataloudessa ei ole makuuhuoneen seinällä mitään, niin tottakai Se ääni kaikuu sinun asuntoosi paremmin, jo pelkät taulut hajottaa ääntä niin ettei kaikki mene suoraan naapuriin.
        jos taas itse haluat tehdä asialle jotain, niin verhoile koko seinä jätesäkeillä (toimii yllättävän hyvin)
        ja vaikka päälle vielä verho niin näyttää siistimmältä :)


    • .............

      Lähtisin myös itse siitä ajattelutavasta, että se henkilö, jonka "fysiikka ja psyyke" ei kestä kerrostaloasumista, muuttaa pois, eikä yritä alkaa muuttaa asuinympäristöään.

      Se äänieristys siinä talossa on ollut huono jos silloin kun sinne on muutettu asumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe