Asunnon vuokraus Fuengirolasta

Jarris

Olemme vuokraamassa tyttöystävän kanssa 15.6. - 15.7 väliseksi ajaksi asuntoa Fuengirolasta tai sen läheltä. Seuraaviin kysymyksiin kaipaisimme paremmin tietävien mielipiteitä:

1. Mitkä ovat luotettavia ja edullisia sivustoja tarkoitukseen?

2. Miten aikaisin on varattava? Onko maaliskuussa enään hyviä vuokrakämppiä jäljellä?

3. Mihin muihin seikkoihin tulee kiinniittää huomiota? (sijainnin ja hinnan lisäksi)

4. Mitä jos kuukauden aikana joku kaveri haluaa tulla viikoksi "kylään", onko mahdollista vai kieltävätkö säännöt?

Kiitän jo etukäteen vinkeistä!

91

10884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. talven asukas

      Esim. kotikartio palvelee suomeksi. Halpa vuokra tarkoittaa usein myös alempaa asunnon tasoa.
      Pelkästään kartasta ei kannata katsoa sijaintia, sillä se voi olla korkealla mäellä raskaan kävelymatkan päässä.
      Kovasti hehkuttavat tuota Nuriasolia. Se on hotelli, mutta joku välittää siitä huoneistoja aika sopuhinnalla. Ei tule lisälaskuja vedestä, kaasusta tai sähköstä ja on kohtuullisen matkan päässä rannasta. www.e-lehdet.com/fuengirola.fi/2014/4/fuengirola_414.html Sivu 15. Muitakin ilmoituksia siinä taisi olla? Googlaamalla niitä löytää.
      Ole ajoissa asialla, parhaat menee kuitenkin ensin.

      Ketään tuskin kiinnostaa vieraasi ainakaan tavallisessa vuokra-asunnossa.
      Facebookissa on costa del solin kirpputori niminen ryhmä jossa on jatkuvasti asuntoja. Saattaisi olla paras paikka löytää asunto kuukaudeksi.

      • Pauli1976

        Joo pitää täysin paikkaansa, halpa vuokra tarkoittaa lähes aina myös vaatimattomampaa asunnon tasoa luonnollisestikin, itse vuokrasin ensin sellaisen 350,- pikku yksiön Koti Auringon kautta, se oli ihan siisti ja kuten kuvissa mutta keitiön kalusteet olivat vanhahkot tosin toimivat, seuraavana kesänä vaihdoin 450,- 1 makuuhuoneen asuntoon, myös Koti Auringon kautta, ja nyt taso on se mitä toivonkin, ainakin Koti Auringossa asunnot ovat juuri sellaisia kuin heidän nettisivuilla kuvissa, he ottavat ymmärtääkseni kaikki kuvat itse ja ne on tuoreita, olen aikaisempina vuosia varannut asunnon toisten välitystoimistojen kautta, ja ne ei vastannut lainkaan heidän ilmoituksissa olevia, kuvat oli varmaankin otettu joskus 10 vuotta sitten kun kalusteet oli uusia ja kämppä just rempattu.


    • helppoko elämä?

      Fugen kekustassa on baari nimeltä hot penos. Sinne kun menee ja kysyy Carlosta, tulee jostain kellarista hetken kuluttua. Osaa vöhän englantia. Siltä löytyy asuntoja joka lähtöön. Ei ihan keskustasta, eikä mitään luksus tasoa. Vesi tulee ja menee. Sähköt usein poikki, mutta mihis sitä tarvii kun lämmintä on ja syö ulkona.Yksiöitä saa parilla sadalla kuukaudeksi ja kaksioita 300-400€. Carlokselta löytyy myös monenlaista hommaa jos työnteko kiinnostaa. Ei ihan varokortilla, eikä aina niin mukavia, mutta kannattaa neuvotella.Vuokrat kannattaa maksaa ajallaan, ettei Carloksen mafian silmätikuksi joudu.

      • Anonyymi

        Oletko ihan tossissasi jutussasi?


    • 19+9

      Vuokrattavia asuntoja suomalaisilta välittäjiltä löytyy osoitteesta www.aurinkotori.org . Aikainen mato linnun nappaa, eli nyt varaamaan oma loma-asunto kesäksi!

      • Anonyymi

        Minulla oli Kotiauringon kautta asunto. Hyvä asunto olikin ja välittäjän kanssa kaikki toimi moitteettomasti. Suosittelen.


    • Fugen asukas
      • Pettyneet

        En kyllä suosittele Kodinonnea. Keksivät aiheettomia perittäviä eikä ole tarkoituskaan palauttaa varausmaksua. Perivät myös sähköstä enemmän kuin muut välittäjät.


      • Huijaustako
        Pettyneet kirjoitti:

        En kyllä suosittele Kodinonnea. Keksivät aiheettomia perittäviä eikä ole tarkoituskaan palauttaa varausmaksua. Perivät myös sähköstä enemmän kuin muut välittäjät.

        Kodinonnesta on myös vaikea saada takaisin varausmaksuja, jos niitä on yleensä mahdollista saada yllättävien lisäkustannuksien jälkeen. He eivät maksa käteisellä vaan tilille joskus. Otin yhteyttä reilun kahden viikon kuluttua ja kuulemma just sinä päivänä lähetetty! Heille taas ei käy kuin käteinen raha. Ei siis kortit. Persemon (ikkunan suoja). meni rikki, yrittivät maksattaa sen meillä! Vaihdoimme kämppää mielettömän homeen takia ja maksumiehinä olimme me eli maksoimme taas uuden varausmaksun, jos halusimme vaihtaa. Viimeinen reissu, jonka kävimme siellä oli kaksi kuukautta loka-marraskuussa ja tulimme vasta 6 pv lokakuuta ja toivoimme saavamme asua siellä vielä muutama ylimääräinen päivä, koska lennot lähtivät niin. Ei onnistunut, vaikka huoneistoon ei tullut ketään. Olimme kuitenkin maksaneet kuudesta ylimääräisestä päivästä. Kaikki saadut kuitit on ehdottomasti säilytettävä tai he eivät löydä jo maksettuja varausmaksuja. Meille kävi niin, mutta onneksi oli kuitit. Sähkönhinnasta he ottavat välirahaa. Jos olisimme ottaneet ensi vuonna heidän kauttaan talveksi huoneiston, se olisi alustavasti maksanut heidän ilmoittamansa mukaan n. 40 sent./kw. Otimme toista kautta ensi vuoden asunnon hinta on 30 sent./ kw. Olen sitä mieltä, että suomalaiset ovat valmiita maksamaan mitä vain ja mistä vain kunhan saavat asunnon. Tätä he käyttävät hyväkseen.


    • Täältä
    • charo1

      Hei. Meillä on kiva 2 mh:n asunto Fuengirolan Torreblancassa.
      Tilava parveke meri ja vuoristo näkymin. Uima-allas, oma autopaikka.

      tiedustelut : [email protected] ( vapaana vielä syyskesällä 2014 joitakin viikkoja)

    • Varokaa huijareita

      Muistakaa että teette sopimuksen vuokranvälitystoimiston kanssa ellette hanki asuntoa suoraan vuokranantajalta ilman välitysliikettä, koska jos teillä on ongelmia ja ei ole sopimusta välitysliikkeen kanssa, niin kuluttajavirasto ei auta eitä koska olette yksityisenä vuokranneet. Esim Koti-Auringoss tekee ovelasti niin että sopimuspuolina on vuokrantaja ja vuokralainen jolloin ko firman ei tartte olla vastuussa mistään. Kokemusta on!

      • Tena

        Mistä vastuusta oikein puhut ?
        Oliko sulla mitä ongelmia tarkalleen ?
        Ymmärtääkseni asunnon omistaja on 100% vastuussa asunnostaan, kuten maalaisjärkikin sanoo, minä en ainakaan haluasi että vuokrasopimuksessani olisi
        jonkun kiinteistövälitys firman nimissä, eikä asunnon oikean omistajan nimissä.


    • Rantakylää, ja Koti Kartiota olen käyttänyt,mielestäni olen saanut molemmilta
      sitä mitä on luvattukin, nyt syksyksi sain asunnon suoraan tuttavan kautta,
      ei ole takuuvuokraa, ja vuokrakin on hieman edullisempi.

      • Matti62

        Me olemme vuokranneet jo 8 talvena peräkkäin kodin kok talveksi Koti-Auringossa.com kauttra, ja he ovat aina hoitaneet kaikki asiat hyvällä ammattitaidolla ja kuten on sovittu, aikaisemmin olimme vuokranneet kerran Kodin Onni nimiseltä firmlata, ja se se vasta huijasikin aivan kaikessa, niin sähkölaskuissa kui siivousmaksuissa, meistä on todella harmillista ja hävettävää että joku kehtaa haukkua Koti Auringossa kiinteistön välitys yhtiötä täysin syyttä ja kaikenlisäksi nimettömänä, se se vasta on huijausta ja ihmisten harhaan johtamista, se että vuokrasopimuksessa ei ole välitystoimiston nimeä vaan asunnon omistajan ja vuokralaisen, on pelkästään siitä syystä että Koti auringossa ei omista niitä asuntoja, vaan vain välittää niitä kuten kuuluukin, mutta he hoitavat aivan kaikki sovitut ja paljon muutakin mitä vain vuokralainen toivoo, ne yhtiöt jotka tekevät vuokrasopimuksen omiin nimiin eikä asunnon oikean omistajan nimiin, on sen takia koska heillä on vuokraan piilotettu heille menevä osa, ja he maksavat asunnon omistajalle vain osan saadusta vuokrasta, näin esim. Kodin Onni tekee, jos joku vuokralainen ei ole saanut vakuutta takaisin siihen on varmasti varsin pätevä syy.


      • Taivaltaja2

        Vuokrasin 2015 Kodin Onni-firmalta kuukaudeksi asunnon. Edullinen,eli sama hinta kuin pitkäaikasissa sopimuksissa. Tein sopimuksen asunnon omistajan kanssa,hänen tililleen vuokra.
        Sähköistä maksetaan yleisesti milloin minkin tariffin mukaan, välitystoimistosta riippuen,se on fakta. Niillä hiukan tienaavat. Itselle tuli kuukaudesta 40e sähkölasku. Kodin Onnilaiset asiallisia,ystävällisiä,tarvittaessa napakoita. Jäi hyvä kuva.


    • 2h kk 39 m2 (baja)
    • Se Vende

      Leena ja Ari tarjoaa parhaan palvelun.

      http://www.lsphomes.info/index.php/fi/contact

      Vuokraavat kalustettuja, mutta asumattomia myynnissä olevia kohteita 1-3 vko:ksi. 100-400 e/vko. Kohteisiin voi tutustua heidän kotisivuillaan.

      • etstäänjalöydetään

        Mistähän Leenan ja Arin nykyään löytäs,ovat hävinnet kun pieru erämäähan.Olis vähän kalavelkoja selvittämättä.Jos joku tietää pankaa viestiä tänne.


      • ertovaarakossi
        etstäänjalöydetään kirjoitti:

        Mistähän Leenan ja Arin nykyään löytäs,ovat hävinnet kun pieru erämäähan.Olis vähän kalavelkoja selvittämättä.Jos joku tietää pankaa viestiä tänne.

        Leena oli eilisen Samulin konsertin järjestäjä. Kysy Aurinkorannikon koululta.


      • Tammerkoski
        etstäänjalöydetään kirjoitti:

        Mistähän Leenan ja Arin nykyään löytäs,ovat hävinnet kun pieru erämäähan.Olis vähän kalavelkoja selvittämättä.Jos joku tietää pankaa viestiä tänne.

        Heillä on firma Elegant Marbella Estates. Ilmoittelevat englantilaisissa ilmaisjakelu lehdissä. Sama meno jatkuu uusin kujein.


      • Oppirahat

        Heillä on uudet kotisivut. Elegant Marbella Estates. Toimivat Elviriassa. Asiakkaiden kusetus jatkuu nyt englanninkielellä. Googleta!


    • Jo riittää

      Kuten joku jo aikaisemmin kertoi olen kuullut myös että se Nässlingin Koti-Auringossa on todellinen huijari välittäjä. Ko henkilö ei pidä omia lupauksiaan aikatauluista. Esim on turha sopia hänen kanssaan mistään koska on aina myöhässä jos tulee ollenkaan ainakin eli muutaman tunnin myöhässä. Muistakaa pyytää vuokrasopimus välittäjän nimiin koska muutoin välittäjällä ei ole vastuuta mistään. Nässling pyrkii tekemää vuokralaisen ja vuokranantajan väliseksi jolloin ei itse vastaa mistään.
      Tupasi ja Rantakylä ovat kunnon toimistot.

      • rapu775

        Ei hitsi!! Onko todella niin että toi on huijari!!! Eikä, mä just olen maksanut sille vuokratakuut ja piti saada asunto 1.8 alkaen saankohan vuokravakuuden takaisin??


      • Ritva ja Teuvo

        Kyllä meitä vaimon kanssa hävettää nuo nimettöminä pysyvät herjaajat, me ilmoitamme niistä asiattomista viesteistä nyt Koti Auringon omistajille ja he voivat tehdä noista kaikista herjauksiat rikosilmoituksen.
        Onko mahdollista että ihmiset on niin tyhmiä että eivät tajua yksinkertaisia asioita, me olemme varmasti aivan jokainen joskus olleet myöhässä tapaamisesta, vai onko jossain joku aivan täydellinen ihminen, ??? Meidän kanssa aina kaikki tapaamiset he ovat hoitaneet ajoissa ja ajallaan kuten on sovittu.
        Se että vuokrasopimus ei ole Koti Auringossa nimellä vaan asunnon oikean
        omistajan nimellä on luonnollista, eihän Koti Auringossa omista niitä asuntoja, enemmän se on huijausta jos asunnon oikean omistajan nimi piilotetaan, sitäpaitsi vuokrasopimusta allekirjoitettaessa asunnon omistaja on aina ollut paikalla ihan itse, Koti Auringon välittäjän kanssa, mielestämme Koti Auringosta voisivat muut välitystoimistot ottaa mallia monessakin asiassa, koska he ovat aina hoitaneet kaikki sovitut asiat kuten kuuluukin.


      • Matti ja Seija
        rapu775 kirjoitti:

        Ei hitsi!! Onko todella niin että toi on huijari!!! Eikä, mä just olen maksanut sille vuokratakuut ja piti saada asunto 1.8 alkaen saankohan vuokravakuuden takaisin??

        Voiko olla mahdollista että on noin naiiveja ja tyhmiä ihmisiä jotka uskovat heti kaiken pahan mitä jotkut nimettöminä pysyttelevät kateelliset ihmiset selittävät,
        me olemme vuokranneet jo kahdeksana talvena kodin Koti Auringossa kautta, ja he ovat aina hoitaneet aivan kainen kuten on sovittu, asunnot ovat olleet juuri sellaisia kuten kuvissa näkyy, ja varustetaso kuten luvattu, Rafael niminen välittäjä on aina saapunut ajallaan hakemaan meitä sovitusta paikasta, ja asunnon välittämisen lisäksi hän on auttanut meitä kaikessa mahdollisessa mitä olemme häneltä pyytäneet, on vienyt meitä apteekkiin jossa puhutaan suomea, hankkinut meille nopean nettiyhteyden, sekä tullut meidän kanssa paikalliselle poliisiasemalla hankkimaan paikallisen NIE numeron, kahtena talvena on jopa säilyttänyt meidän tavaroita täysin ilmaiseksi seuraavaa talvea varten, Rafaeli on ollut meille oikea rafaelin enkeli, kukaan muu asunnon välittäjä ei ole ikinä palvellut meitä yhtä hyvin ja sydämellisesti.
        Te muista pahaa puhuvat ihmiset sietäisitte hävetä,
        Koti Auringossa on aina meidän kanssa ja monen meidän ystävä pariskunnan kanssa hoitanut kaiken todella mallikkaasti, me saimme yhdeltä toiselta eläkeläis pariskunnalta todella lämpimät suositukset Koti Auringon palveluista yli kahdeksan vuotta sitten, ja olemme myös itse suositelleet heitä kaikille jotka tunnemme.


      • Sirpa581
        rapu775 kirjoitti:

        Ei hitsi!! Onko todella niin että toi on huijari!!! Eikä, mä just olen maksanut sille vuokratakuut ja piti saada asunto 1.8 alkaen saankohan vuokravakuuden takaisin??

        Olen ollut kiinteistönvälittäjänä suomessa Kiinteistömaailmalla 6 vuotta, ja kyllä se on niin että jos varauksen peruu, oli se sitten osto asunnon tai vuokra asunnon varausmaksu, sen menettää tietenkin, se on ihan laissa määrätty. Syy on se että kun varaus otetaan vastaan ilmoitetaan kaikille muille ostja tai vuokra ehdokkaille että se kohde on jo varattu, jolloin omistaja menettää ne muut potentiaaliset asiakkaat. Luin tuossa noita viestejä, ja mielestäni yksikään noista negatiivisistä viestin kirjoittajasta ei perustellut juttuaan millään lailla, päinvastoin, ne oli jonkun toisen kertomia, tai huhuja ??? Positiivisia palautteita tuosta Koti Auringosta näyttäisi olevan myös aika lailla. Olen pitkällä ammatti urallani huomannut että aina on niitä jotka yrittävät mustamaalata toisia kateuttaan, tai muusta henkilökohtaisista syistä, tosin, onhan niitä ihan aiheellisiakin valituksia, mutta ne aiheelliset ja todelliset valitukset ovat yleensä perusteltuja eikä perustu kuulopuheisiin tai luuloihin, netissä kannattaa aina suhtautua varauksella kaikkeen mihin törmää.


      • Mikko.L

        Tuo "Jo riittää" on itse täysi huijari ja valehtelija, levittelee aina täysin tekaistuja ja perättömiä huhuja ja juoruja ympäriinsä, mikään mitä se selittää ei pidä paikkaansa, tunnen Koti Auringossa välittäjät jo vuosien takaa, ja voin vannoa että he ovat mitä rehellisempiä ja suoraselkäisiä henkilöitä kaikki, ottavat työnsä vakavasti ja ovat siksi hyvin menestyneitä, ja SE aiheuttaa kateutta noissa muissa alalla räpiköivissä.
        Ihan vaan tiedoksi kaikille, asunnon omistaja on AINA ensikädessä vastuussa kaikesta asuntoon liittyvässä, ja sen jälkeen välittäjä, jonka kuuluu hoitaa kaikki tarvittava kuten tulkkaukset yms. muut mitä asukas saattaa tarvita asuessaan vuokratussa asunnossa.


      • lycka till
        Matti ja Seija kirjoitti:

        Voiko olla mahdollista että on noin naiiveja ja tyhmiä ihmisiä jotka uskovat heti kaiken pahan mitä jotkut nimettöminä pysyttelevät kateelliset ihmiset selittävät,
        me olemme vuokranneet jo kahdeksana talvena kodin Koti Auringossa kautta, ja he ovat aina hoitaneet aivan kainen kuten on sovittu, asunnot ovat olleet juuri sellaisia kuten kuvissa näkyy, ja varustetaso kuten luvattu, Rafael niminen välittäjä on aina saapunut ajallaan hakemaan meitä sovitusta paikasta, ja asunnon välittämisen lisäksi hän on auttanut meitä kaikessa mahdollisessa mitä olemme häneltä pyytäneet, on vienyt meitä apteekkiin jossa puhutaan suomea, hankkinut meille nopean nettiyhteyden, sekä tullut meidän kanssa paikalliselle poliisiasemalla hankkimaan paikallisen NIE numeron, kahtena talvena on jopa säilyttänyt meidän tavaroita täysin ilmaiseksi seuraavaa talvea varten, Rafaeli on ollut meille oikea rafaelin enkeli, kukaan muu asunnon välittäjä ei ole ikinä palvellut meitä yhtä hyvin ja sydämellisesti.
        Te muista pahaa puhuvat ihmiset sietäisitte hävetä,
        Koti Auringossa on aina meidän kanssa ja monen meidän ystävä pariskunnan kanssa hoitanut kaiken todella mallikkaasti, me saimme yhdeltä toiselta eläkeläis pariskunnalta todella lämpimät suositukset Koti Auringon palveluista yli kahdeksan vuotta sitten, ja olemme myös itse suositelleet heitä kaikille jotka tunnemme.

        Lama on purrut suomalaisiinkin yrityksiin. Asunnonvuokraus ei todellakaan ole hyvä bisnes juuri nyt, koska vuoka-asuntoja on liikaa, vuokraajafirmoja on paljon ja hinnat ovat alhaalla. Kysyntää ei ole riittävästi ja moni vuokraajafirma yrittää kituutella pystyssä. Monilla asuntojen omistajilla ei myöskään ole varaa eikä haluja panostaa asuntojen kuntoon eli kaikenlaista kulahtanutta kämppää on tosiaan tarjolla. Usein kuvat ja sanahelinä ovat ristiriidassa todellisuuden kanssa. Vuokrafirmat taas säästävät kaikessa, myös siivouskuluissa.


      • Asiaks
        rapu775 kirjoitti:

        Ei hitsi!! Onko todella niin että toi on huijari!!! Eikä, mä just olen maksanut sille vuokratakuut ja piti saada asunto 1.8 alkaen saankohan vuokravakuuden takaisin??

        Saatteko vukrmakämpän?


      • Avaimia odotllessa
        Asiaks kirjoitti:

        Saatteko vukrmakämpän?

        Ei ole vila tieta. Varausmksu mksettu ja nyt odotmme. Avamet luvattin laittaa postiin


      • ErkkijaLiisa
        Matti ja Seija kirjoitti:

        Voiko olla mahdollista että on noin naiiveja ja tyhmiä ihmisiä jotka uskovat heti kaiken pahan mitä jotkut nimettöminä pysyttelevät kateelliset ihmiset selittävät,
        me olemme vuokranneet jo kahdeksana talvena kodin Koti Auringossa kautta, ja he ovat aina hoitaneet aivan kainen kuten on sovittu, asunnot ovat olleet juuri sellaisia kuten kuvissa näkyy, ja varustetaso kuten luvattu, Rafael niminen välittäjä on aina saapunut ajallaan hakemaan meitä sovitusta paikasta, ja asunnon välittämisen lisäksi hän on auttanut meitä kaikessa mahdollisessa mitä olemme häneltä pyytäneet, on vienyt meitä apteekkiin jossa puhutaan suomea, hankkinut meille nopean nettiyhteyden, sekä tullut meidän kanssa paikalliselle poliisiasemalla hankkimaan paikallisen NIE numeron, kahtena talvena on jopa säilyttänyt meidän tavaroita täysin ilmaiseksi seuraavaa talvea varten, Rafaeli on ollut meille oikea rafaelin enkeli, kukaan muu asunnon välittäjä ei ole ikinä palvellut meitä yhtä hyvin ja sydämellisesti.
        Te muista pahaa puhuvat ihmiset sietäisitte hävetä,
        Koti Auringossa on aina meidän kanssa ja monen meidän ystävä pariskunnan kanssa hoitanut kaiken todella mallikkaasti, me saimme yhdeltä toiselta eläkeläis pariskunnalta todella lämpimät suositukset Koti Auringon palveluista yli kahdeksan vuotta sitten, ja olemme myös itse suositelleet heitä kaikille jotka tunnemme.

        Eivät kaikki ole naiiveja eikä tyhmiä kun eivät luota "Rafael" Nässlingiin. Sen oikea nimi on Raineri ja voimme kokemuksella sanoa ettei häneen ole luottamista ja kerrotaan mielellään kaikille Aurinkorannalla. Tutkikaa hänen taustat ennenkuin teette sopimuksia, puhumattakaan ennen hurraamista hänen hyvyydestä.


      • ErkkijaLiisa

        Pitää vielä lisätä että tämä Rafael-raineri on romani-heimon edustaja. Kertoo kenties jollekin jotain...


      • 4-runnermaasturi
        Matti ja Seija kirjoitti:

        Voiko olla mahdollista että on noin naiiveja ja tyhmiä ihmisiä jotka uskovat heti kaiken pahan mitä jotkut nimettöminä pysyttelevät kateelliset ihmiset selittävät,
        me olemme vuokranneet jo kahdeksana talvena kodin Koti Auringossa kautta, ja he ovat aina hoitaneet aivan kainen kuten on sovittu, asunnot ovat olleet juuri sellaisia kuten kuvissa näkyy, ja varustetaso kuten luvattu, Rafael niminen välittäjä on aina saapunut ajallaan hakemaan meitä sovitusta paikasta, ja asunnon välittämisen lisäksi hän on auttanut meitä kaikessa mahdollisessa mitä olemme häneltä pyytäneet, on vienyt meitä apteekkiin jossa puhutaan suomea, hankkinut meille nopean nettiyhteyden, sekä tullut meidän kanssa paikalliselle poliisiasemalla hankkimaan paikallisen NIE numeron, kahtena talvena on jopa säilyttänyt meidän tavaroita täysin ilmaiseksi seuraavaa talvea varten, Rafaeli on ollut meille oikea rafaelin enkeli, kukaan muu asunnon välittäjä ei ole ikinä palvellut meitä yhtä hyvin ja sydämellisesti.
        Te muista pahaa puhuvat ihmiset sietäisitte hävetä,
        Koti Auringossa on aina meidän kanssa ja monen meidän ystävä pariskunnan kanssa hoitanut kaiken todella mallikkaasti, me saimme yhdeltä toiselta eläkeläis pariskunnalta todella lämpimät suositukset Koti Auringon palveluista yli kahdeksan vuotta sitten, ja olemme myös itse suositelleet heitä kaikille jotka tunnemme.

        Varsinainen enkeli Rafael joo. 14vuotias minäni, kun olisi tajunnut suojella silloin itseään. Lapsena sisin särjetty ja kannan vihaa aikuisena.


      • Mannenäsling
        Sirpa581 kirjoitti:

        Olen ollut kiinteistönvälittäjänä suomessa Kiinteistömaailmalla 6 vuotta, ja kyllä se on niin että jos varauksen peruu, oli se sitten osto asunnon tai vuokra asunnon varausmaksu, sen menettää tietenkin, se on ihan laissa määrätty. Syy on se että kun varaus otetaan vastaan ilmoitetaan kaikille muille ostja tai vuokra ehdokkaille että se kohde on jo varattu, jolloin omistaja menettää ne muut potentiaaliset asiakkaat. Luin tuossa noita viestejä, ja mielestäni yksikään noista negatiivisistä viestin kirjoittajasta ei perustellut juttuaan millään lailla, päinvastoin, ne oli jonkun toisen kertomia, tai huhuja ??? Positiivisia palautteita tuosta Koti Auringosta näyttäisi olevan myös aika lailla. Olen pitkällä ammatti urallani huomannut että aina on niitä jotka yrittävät mustamaalata toisia kateuttaan, tai muusta henkilökohtaisista syistä, tosin, onhan niitä ihan aiheellisiakin valituksia, mutta ne aiheelliset ja todelliset valitukset ovat yleensä perusteltuja eikä perustu kuulopuheisiin tai luuloihin, netissä kannattaa aina suhtautua varauksella kaikkeen mihin törmää.

        Tuo Näsling on täysverinen koijari !


      • Misuuna
        Asiaks kirjoitti:

        Saatteko vukrmakämpän?

        Koti Auringossa-välitystoimisto. Vuokrakokemuksena kuukauden vuokrasuhde. Asiallinen ja tietoa antava. Näytöstä sovittiin aika,joka piti,toimistolta lähdettiin apulaisen kanssa. Palattuamme tehtiin sopimus,sain avaimen. Laukku säilössä päivän heidän turvassaan. Vakuudet takaisin sovitusti. Yksi pieni valitus ,jonka näytössä tein,siitä ei koskaan kuulunut mitään,enkä heitä metsästellyt toimistolta. Se siitä. Kielteistä on se,että haalii ja ottaa asiakkaita,eikä langat pysy paikoitellen käsissä, työntekijätkin ovat kärsineet siitä,koska jos heille kerrotaan asioita,joihin heidän tulee saada vahvistus ja ratkaisu omistajalta,joka hoitelee sataa asiaa yhtä aikaa. Toimistolle suoraan asioimaan asumisaikanakin. Kyllä ne selviää kasvotusten. Se kirveli myös,että isoISO VÄLITYSPALKKIO kuukaudenkin asumisesta. Ja kuukauden vuokran suuruinen vakuus kyllä takaa korjauskulut omistajalle,jos sellaiseen tarvetta on. Heidän kannaltaan fiksua toimintaa.


      • Anonyymi
        ErkkijaLiisa kirjoitti:

        Pitää vielä lisätä että tämä Rafael-raineri on romani-heimon edustaja. Kertoo kenties jollekin jotain...

        Kaukana romaneista. Älä "huutele" asioita joista et ole 100 varma.


    • Heinoset

      Me menemme joka talveksi aurinkorannikolle vaimoni kanssa, noin syyskuun puolessavälissä, ja olemme Huhti toukokuuhun asti siellä, nauttien mukavan lämpimästä ja aurinkoisesta talvesta, joskus vuosia sitten teimme virheen että vuokrasimme Kodinonni nimiseltä firmalta asunnon, ja se ei vastannut ollenkaan mitä meille kerrottiin ja kuvia joita oli heidän nettisivuilla, asunnossa oli lisäksi pahoja homeongelmia ja se oli todella kylmä, vaidoimme kesken vuokrasopimuksen asuntoa ja vuokrasimme Koti Auringossa.com kautta todella mukavan ja siistin asunnon, jossa oli kodikas kalustus ja lämmin, sen jälkeen olemme aina vuokranneet Koti Auringossa kautta asunnon talveksi, ja he ovat hoitaneet aina kaiken todella hienosti ja kuten sovittu, vuokravakuus on aina saatu takaisin ja siitä on vähennetty vain sähkö ja vesilaskut jotka oli maksamatta, suosittelemme lämpimästi Koti Aurinkoa kaikille.

    • LiisaK

      Hei kaikki

      Täältä saa todella kivoja ja laadukkaita vuokra asuntoja, me vuokrasimme heidän kautta ja olemme todella tyytyväisiä, hyvä ja asiallinen palvelu, kaikki toimii niin kuin pitääkin, tässä suora linkki Koti Auringossa.com sivuille, suosittelemme.
      http://koti-auringossa.com/vuokrattavat/

    • pari firmaa
    • Totuus esiin

      kylläpä tuli kiire Koti Auringossa Nässlingille kiire kirjoittaa itselleen myönteisiä juttuja kun kaikki Teuvot, Maitit ja Heinosien kirjoitukset ilmestyivät samana päivänä ja vieläpä kellokin menee kronologisesti joten kyllä on huoli paljastumisesta.

      Totuus on se että Koti Auringossa tekee sopimuksia joissa heillä ei ole vastuuta mistään ja Fuengirolan kuluttajavirasto ei käsittele asiaa jos ei ole kiinteää toimistoa eikä Nässlingillä ole sellaista.

      • ErkkijaLiisa

        Hahaa.. Totesimme saman! Sama kirjoitustaidoton kaveri on niitä kaikki kirjoittanut. Pilkut ja-sanan jälkeen joka jutussa. Piste puuttuu ja Suomi pienellä. Koulut jääneet käymättä Rainerilla? Hölmö yritys yrittää olla nokkela. Käyttäisi ennemmin saman energian rehellisyyteen ja asioiden hoitamiseen!


      • jjybbjjb6b

        Teillä meni vaan 1,5 vuotta pitempään tajuta sama asia eli tuskin olette ainakaan mensan jäseniä ?


      • Oikeutta
        ErkkijaLiisa kirjoitti:

        Hahaa.. Totesimme saman! Sama kirjoitustaidoton kaveri on niitä kaikki kirjoittanut. Pilkut ja-sanan jälkeen joka jutussa. Piste puuttuu ja Suomi pienellä. Koulut jääneet käymättä Rainerilla? Hölmö yritys yrittää olla nokkela. Käyttäisi ennemmin saman energian rehellisyyteen ja asioiden hoitamiseen!

        Sama firma kuin otus fundi ja uskon myös huijarin olevan kyseessä omien kokemusten kautta.


      • fckjjybbjjb6b
        jjybbjjb6b kirjoitti:

        Teillä meni vaan 1,5 vuotta pitempään tajuta sama asia eli tuskin olette ainakaan mensan jäseniä ?

        Tai kenties lukeneet koko keskusteluaiheen vasta tammikuussa 2016..? Kävikö Mensan jäsenelle edes mielessä?:)


      • PkhPille
        Oikeutta kirjoitti:

        Sama firma kuin otus fundi ja uskon myös huijarin olevan kyseessä omien kokemusten kautta.

        Rainer Eugen Nässling. 1.4 1962


    • laki & rikos

      Tällä espanjapalstalla on valitettavasti joutunut näkemään liki kaikki ihmisyyden pimeät puolet asenne- ja arvomaailmassa.

      Kannusta puskista käsin nimettöminä julkisella foorumilla jotakin tahoa nimeltä maniten mustamaalaajia olla unohtamatta, että teidät on tunnistettavissa, löydettävissä ja saatettavissa tarvittaessa oikeuden eteen.

      Jonkin yritystoiminnan julkisessa mustamaalaamisessa ei ole kyse kevyestä asiasta juridisesti. Kaikki moraalisuushan siinä on täysin poissa.

      Kuten ylempänä yksi kommentoija totesikin, niin on merkillepantavaa miten "kritiiki" ei ole sisällä lainkaan asiapohjaista argumentointia ja asioiden yksilöintiä.

      Kyse on toistamiseen yleisluontoisesti mustamaalaavasta menetelytavasta, jossa rivien välistä vaikuttaisi mahdollinen yrityskateuskin paistavan lävitse.

      Lineekö oma kilpaileva toiminta vähemmän menestyksekästä ja katteiltaan tuottamattommapaa. Esiintymisestä päätellen se on vain luonnonlaki ja istuu aktiivisen mustamaalajan omaan profiiliin.

    • Vuokralaiseksi?

      Voisiko Koti Auringossa kommentoida, että onko se totta ettei Fuengirolan kuluttaja-asiamies ei puutu riita asiaan jos ei ole kiinteää toimistoa, tämä tietenkin siinä tapauksessa että vuokralaisen ja vuokranantajan välillä on erimilisyyksiä?

    • laki & rikos

      Ihan selkeän ja asiallisen oloiset sivustot. Olisin kuitenin kaivannut vaikkapa yhteystietojen yhteyteen tai "home" osioon yritysesittelyn jossa kerotaan "Koti Auringossa" yrityksestä yrityksenä hieman lähemmin mahdollisine virallisine tietoineen, välittäjä pätevyyksineen (mikäli joitakin diplomeita sen suhteen on hankittu) jne. maan tavasta riipuen.

      Ensimmäistä kertaa välittäjän sivustolle saapuvalle yksi ensimmäinen kysymys on välittäjän & yrityksen pätevyys ja luotetavuus. Avoin yritysniformaatio on siinä eduksi.

      - http://koti-auringossa.com/yhteystiedot/

      Samoin kaipaisi enemmän asuntoasiohin liittyvien opastussivujen sisältöön päivityksiä, mikäi olosuhteiin tai pelisääntöihin on tullut muutoksia.

      Vaikkapa "Rikkaat kiinteistön ostajat residenteiksi" artikkeliin vuodelta 2012 olisi kaivannut seurantaa ja asian ajankohaistusta ymv. asioihin, jotka koskettavat Espanjaan asettumaan harkitsevaa.

      Infosivun sisätöön kannatasi hieman panostaa lisää ja sitä aina tarpeen mukaan päivittää kun ja jos pelisääntöihin on suunnitteilla tai jo toteutettu muutoksia.

      Ps. Asuntoilmoituksissa oli hyödyllistä jos olisi myös pohjakuva mukana. Kuvat ovat hyvin tehdyt. Myös kerros ja ilmansuunta, sekä rakennusvuosi vois olla hyvä imoittaa. Kokonaiskuva sivustosta kuitekin myönteinen.

    • Aurinkorannalle

      Olemme suunnittelemassa tuloamme fuengirolaan vuokralle, mutta kun Koti-Auringossa on näin ristiriitainen kuten kaikesta kirjoittelusta näkee, jätämme tämän vuokraajan väliin.

      Ei savua ellei tulta!!!!!!

      • 15 v kokemus

        Hyvä päätös! Ei se huono maine itsestään synny.


    • Järkikäteen

      Hei oikeesti, onko mahdollista että ihmiset on noin typeriä, mitä hemmettiä te jossittelette ja ihmettelette tällaisilla palstoilla, onko vai eikö ole ? täysin typerää touhua, ja vielä typerämpää uskoa kaikenmaailman huhuja ja nimettömiö herjauksia ja väitteitä, ottakaa suoraan yhteyttä kyseisiin firmoihin jos on kysyttävää ja lopettakaa toi idioottimainen lässytys, jokainen yritys varmasti vastaa kaikkiin kyselyihin ja kysymyksiin, niin ei tartte raapia hölmöä päätään.

    • ponjo
    • Jo riitti

      Liian moni tietää Koti-Auringossa porukan touhut ja ennekaikkea sen että lupaukset asioiden hoidoista jää aina toteutumatta, joten emme enää vuokraa Koti-Auringosta! Piste!

    • Jo riittää huijaus

      Jättäkää tämä Nässlingin pyörittämä Koti-Auringossa väliin koska koko homma on yhtä huijausta. Nässlingin jutut tunnetaan rannikolla ja myös että on velkaa monille jättäen vuokratakuita maksamatta.

      • Petra ja Jouni

        Omat kokemuksemme Nässlingistä ovat huonot! Ensinnäkään emme saaneet asuntoa, jonka olimme kuukautta ennen varanneet Torremuellesta. Päivää ennen lentoamme Fuengirolaan saimme sähköpostin välittäjältä, että ko. asunto onkin remontissa, mutta hänellä on hyviä vaihtoehtoja. Vaihtoehtoja oli kaksi huonoa ja jouduimme asuntoon Los Pacosissa, jonka alunperinkin sanoimme alueeksi, jonne emme halua.
        Pyytäessämme apua käytännön asioissa, Nässling aina lupasi soittaa seuraavana päivänä, mutta eipä soittanut, ennen kuin tarpeeksi monta kertaa hätyyttelimme.
        Vuokratakuun palauttamiseksikin piti soittaa monta päivää ja lopulta piti odottaa asunnolla pari tuntia sovittua myöhempään!
        Olemme nyt käyttäneet kaksi vuotta espanjalaista perheyritystä Inmobiliario Ricoa, jota lämpimästi suosittelemme! Kaikki hoituu ystävällisesti, ripeästi ja ammattitaitoisesti, täsmäälleen kuten sovittu!
        Osaavat myös hyvin englantia ja vuokratakuu on vain puolet kuukauden vuokrasta. Toimistokin on kätevästi Los Bolichesin juna-aseman lähellä.


      • petra ja jouni
        Petra ja Jouni kirjoitti:

        Omat kokemuksemme Nässlingistä ovat huonot! Ensinnäkään emme saaneet asuntoa, jonka olimme kuukautta ennen varanneet Torremuellesta. Päivää ennen lentoamme Fuengirolaan saimme sähköpostin välittäjältä, että ko. asunto onkin remontissa, mutta hänellä on hyviä vaihtoehtoja. Vaihtoehtoja oli kaksi huonoa ja jouduimme asuntoon Los Pacosissa, jonka alunperinkin sanoimme alueeksi, jonne emme halua.
        Pyytäessämme apua käytännön asioissa, Nässling aina lupasi soittaa seuraavana päivänä, mutta eipä soittanut, ennen kuin tarpeeksi monta kertaa hätyyttelimme.
        Vuokratakuun palauttamiseksikin piti soittaa monta päivää ja lopulta piti odottaa asunnolla pari tuntia sovittua myöhempään!
        Olemme nyt käyttäneet kaksi vuotta espanjalaista perheyritystä Inmobiliario Ricoa, jota lämpimästi suosittelemme! Kaikki hoituu ystävällisesti, ripeästi ja ammattitaitoisesti, täsmäälleen kuten sovittu!
        Osaavat myös hyvin englantia ja vuokratakuu on vain puolet kuukauden vuokrasta. Toimistokin on kätevästi Los Bolichesin juna-aseman lähellä.

        Vielä korjaus, Ricon varausmaksu vain kolmanneksen kuukausivuokrasta ja sekin vähennettiin ekasta vuokrasta


    • Paco

      Ainakin Esa Törmälä ja hänen 1980-luvulle jämähtänyt pikkuputkansa Centro asunnot kannattaa kiertää kaukaa. Törmälä on Fuengirolassa pelkkä vitsi, ylimielinen, vanha örisijä ja paskanpuhuja, jolta kukaan täysjärkinen ei osta yhtään mitään. Käyttäkää mieluummin tällä vuosituhannella eläviä välittäjiä, kun olette tänne tulossa.

      • Asunnontarve

        Samaa mieltä,kiertäkää kaukaa


    • Syyskuussa

      Me olemme vuokranneet syyskuulle asunnon http://www.tupasi.net/index.php?id=5
      Kotikartion ja Rantakylän kanssa asiat toimivat, mutta meille ei löytynyt heiltä sopivaa halutulle ajanjaksolle. koti Auringossa ei koskaan vastannut kyselyihini. Jäi hieman huono kuva ko. firmasta.

    • Kauko75

      Rantakylä ja Sunlomasi ovat luotettavia. Hommat toimivat.

    • komero

      kyllä välttyy huijauksilta kun katsoo asuntoja tori,fi ja sieltä koko maa/asunnot ja tontit/ ulkomaan asunnot/ espanja .saa keskustella suoraan asunnon omistajan kanssa .omistajat ovat melkein aina suomalaisia ja on siitä niin hyvä kun on suora puh. numero omistajaan , eikä minkään välitysfirman kautta.

    • Kattokassinen22

      www.paulinaschulz.com
      Kaikkein luotettavin välitystoimisto Aurinkorannikolla.

      • joooooooo

        Pertti, Pertti.....


    • morkki

      Välitysfirma mistä minä vuokrasiin kämpän on tupas.net olen menossa sinne 2 viikon päästä asumaan

    • morkki

      tupasi.net

    • LosBoliches

      Toistaiseksi vain hyvää sanottavaa Koti Auringosta ja Rafaelista.
      Ainoa kahdeksasta välittäjästä joka piti aktiivisesti yhteyttä ja tarjosi tietoa ja asuntoja, kun etsimme pitkäaikaista vuokraasuntoa. Kahdeksaa välittäjää lähestyin.
      Kun pääsimme paikan päälle hyvä kuva firmasta vain vahvistui.
      Ja kyllä firmalla on toimisto junakadulla, Los Bolichesissa.
      Rafael löysi meille hyvän paritalon ja sai vielä neuvoteltua asuntoon uuden ilmalämpöpumpun omistajan toimesta. Myös vuokra saatiin ilmoitetusta 50€ alemmas/kk.
      Ja aina oli mies ajallaan paikalla, vaikka toki varauduimme paikalliseen tapaan...

      • paikallinentapa

        Varauduimme paikalliseen tapaan? Ei täällä ole varaa jättää saapumatta jos saa asiakkaan. Kaikki hoituu yleensä heti. Tilaa joku työ, niin tekijä lähtee samantien paikalle.


    • perseeseen

      Ei luotettava tyyppi laisinkaan. Jättäisin menemättä, varsinkin, jos sinulla on nuoria tyttöjä. Olen kuullut tyypistä todella huonoja juttuja, että oikein selkäpiitä karmii.

      • kjhftgjvgfklkl

        Joo, varsinainen namusetä..yöäk!!


      • Olet.Nolo

        Onko "kuulemasi" jotakin todellisuuteen perustuvaa?


    • uusifugelainen

      Kodin onnen ainakin itse kiertäisin kaukaa, kuullut jonkin verran juttua että valehtelevat asioiden olevan rikki vaikkeivät olekkaan ja näin pitävät takuuvuokran itsellään.

    • Fuge-5

      Asunnon vuokraustä ei Espanjassa valvo mikään taho, joten esim. Fuengirolassa on monta Suomalaista vuokranvälitysalan yritystä jotka toimivat miten sattuu. Toimistoja joita ainakin kannattaa välttää ovat Koti Auringossa, Jää Espanjaan/Nina Scelik ja Tupaasi. Moni ei palauta takuuvuokran vaikka kaikki olisi ok. Toinen seikka on asunnon kunto, eli jos esim. Pesukone on rikki eivät Nämä vuokrakoijarit ota siihenkään kantaa.

      • PuertoBenal

        No jaa.. Kokemuksia jokaisesta mainitsemistasi yrityksistä ja kaikki toiminut hyvin jokaisessa. Jos jotain ollut rikki yms, on aina asia korjaantunut. Takuuvuokratkin saatu takaisin.


      • ohranaa

        @Fuge-5
        Älä jauha paskaa! Suosittele nyt sitten jotain mielestäsi hyvää välittäjää... (Ei me sit paljasteta sua...)


    • kyrsiintynyt

      Kodin Onnelta taisteltu nyt kaksi viikkoa pyykinpesukonetta ja astianpesukonetta risojen tilalle! Huomenna otetaan juristi asialle.

    • Eityytyväinen

      Älkää koskaan ottako asuntoa koti Auringosta.. Mikään ei hoidu ja yrittävät huijata minkä kerkeävät.
      Taitaa positiiviset kommentit olla kirjottanut joku ihan omasta takaa kyseisestä firmasta...

      • Jooopajoo

        Kiinnostaisi tietää enemmänkin, että mikä sulla on mennyt pieleen ko. yrityksen kanssa. Me olemme aina saaneet hyvää palvelua ja sovitut asiat ovat pitäneet, puolin ja toisin. Säälittävää tollanen perustelematon nissutus.


      • KuxxikaaRnkkRaikkuPllyyn
        Jooopajoo kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää enemmänkin, että mikä sulla on mennyt pieleen ko. yrityksen kanssa. Me olemme aina saaneet hyvää palvelua ja sovitut asiat ovat pitäneet, puolin ja toisin. Säälittävää tollanen perustelematon nissutus.

        Jooopajoo on sama kuin "Rafael" Rainer Eugen Nässling . Kusettaja jo syntyessä ja elää kusetuksella. Moraaliton ja vitun säälittävä "miehen"-puolikas. Kasva vitun kääpiö mieheksi niin ehkä aivotkin kehittyvvät!


      • Anonyymi

        miten asian yksilöinti olisi?päästäisi jyvälle mekin,joilla on toisenlaisia kokemuksia. Alatyylistä sanailua joka tapauksessa.


    • Koskaentiedä

      Niinpä niin, mistä firmasta näitä negatiivisia juttuja tehtaillaan?

      • Nyttiedät

        Koska tyyppi on kusettava runkku. Niitä tehtaillaan ympäri maailmaa.. Aina!!


      • Fuengirolaainavaan

        Olen asioinut Rafaelin kanssa aika monta kertaa. Ihan ok äijä, ei valittamista.
        Mutta vuokran antaja voi olla todellinen asshole joka yrittää lypsää rahaa tekaistuilla jutuilla.
        Niiden kanssa saa kyllä tapella.


    • onkomelua

      Täällä vielä aurinkorannikolla käymätön kysyy kuuluuko ne discojen möykät myös esim. loma-asuntoihin tai hotelleihin sisään ? onko fuengirola täynnä möykkä discoja joissa soi musiikit aamuun asti? Kysyn vain koska en ole ikinä käynyt sielläpäin Espanjaa ja etsisin rauhallista kohdetta. Onko siellä mahdollisesti nuoria kovaäänisiä brittituristeja jotka meluavat discoissa yöstä aamuun vai kuvittelenko vaan?

      välillä tulee katseltua fugen asuntoja, mutta useat ovat varattuja ja italialaisia asuntofirmoja on samoja kuin Riminillä niihin en enää luota. Joidenkin asuntojen sisustukset täysin samoja kuin riminillä ja siitä tunnistin. Ilmeisesti pitkäaikaiset asukkaat ostavat omat talot/asunnot tuoltapäin.

      • Anonyymi

        Eihän siellä muita olekaan kuin möykkääviä brittejä ja joka talo alakerrassa on disco. Kannattaa mennä vaikkapa Tuupovaaraan jos rauhaa haluaa, eikä sielläkään kirkonkylän mopogangsterien lähelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siellä muita olekaan kuin möykkääviä brittejä ja joka talo alakerrassa on disco. Kannattaa mennä vaikkapa Tuupovaaraan jos rauhaa haluaa, eikä sielläkään kirkonkylän mopogangsterien lähelle.

        Fugessa on menoo ja meininkii. Paratiisi kelmeille ja rikollismielisille. Näin o.


    • Anonyymi

      Rohkeasti varailemaan. Suosittelen käyttämään arskalla jo pitkään toimineita vuokravälittäjiä. He ovat luotettavia ja kuvat ovat aidoista heidän välityksessään olevista asunnoista. Kertovat reilusti lähialueen melusta. Se on selvä, että aivan keskustassa huvipursisataman kohdilla on eniten meluhaittoja yöllä., siis Fuengirolassa
      En viitsi nimiä mainita, sillä selkäänpuukottajat iskevät trollauksillaan välittömästi. Sen verran pitää nähdä vaivaa, että selvittää nuo kaksi välittäjää ihan omatoimisesti.

    • Anonyymi

      En suosittele Par1golf, on kallis ja eivät hyvitä puutteista.
      Varausmaksua saa anoa takaisin useampaan kertaan.
      Asunnoissa yleensä torakoita ja moottoritien vieressä.

    • Anonyymi

      Idealistan sivuilta löytyy vuokrattavia asuntoja: www.idealista.com

    • Anonyymi

      Kylläpä tämä haku kestää! Tammikuussa tuli kymmenen vuotta täyteen. Vieläkö tyttöystävä jaksaa odottaa.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3752
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      115
      1474
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1164
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      58
      1044
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe