penisilliiniä ilma reseptiä?

lääkäri evp

Jossain luki, että antibiootteja ei enää saisi ilman reseptiä, mutta jonkun lähteen mukaan saisi joistain apteekeista?

Onko tietoa, että mikä Inglesissä on tilanne?

(ajan, vaivan ja palstatilan säästämiseksi ei tarvitse kirjoittaa kommentteja;
"Miksi et mene lääkäriin? Hyvä, että ei niitä noin vaan saa, jne)

21

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no huh huh

      Hyvä ettet ole enää lääkäri koska et ilmiselvästi käsitä miksi antibiootteja ei voi jakaa kun karkkia. En rupea tässä ilmiselvää asiaa selittämään etenkään lääkärille.

    • lääkäri evp

      Ei siis kellään tietoa?
      Pitää lähteä huomenna kyselykierrokselle

    • asukki68

      Monia Suomessa vain reseptillä saatavia lääkkeitä olen ostanut, eikä ole mitään reseptejä kukaan kysellyt. Mutta en osaa sanoa, että onko antibiooteissa joku eri kohtelu, niihin ei ole ollut tarvetta.

      • 2+3

        Taitaa olla muuttuneet käytännöt antibioottien osalta, aiemmin riitti kun meni apteekkiin ja näytti nieluaan ja sanoi anhiina. Nykyään taitaa tarvita sanoa se ensin lääkärille.


      • systeemi muuttunut
        2+3 kirjoitti:

        Taitaa olla muuttuneet käytännöt antibioottien osalta, aiemmin riitti kun meni apteekkiin ja näytti nieluaan ja sanoi anhiina. Nykyään taitaa tarvita sanoa se ensin lääkärille.

        Antibiootteihin tarvitsee reseptin


    • 3+19

      Saat antibiootit suoraan apteekista kunhan selität vaivasi. Sain Teneriffalla virtsatietulehduksen ja niin vain tuli kunnon antibioottikuuri kun kerroin oireeni apteekissa. Ei tarvinnut lääkäriin mennä. :)

    • Pilleripula

      Mikä estäsi menemästä lääkäriin, kun ulkomaan sairasvakuutus sinulla luulisi olevan. Ja jos kielimuuria pelkäät, niin Inglesissä saat palvelun suomenkielellä Jardin Atlanticossa Suomi- klinikalla. Lääkäri espanjalainen, mutta kipusiskot suomalaisia.
      Siis jos ihan oikeesti antibioottien tarpeessa olisit.

    • Anonyymi

      Olen itse lopen kyllästynyt siihen, että jos Suomessa saa pitkien ja vaivalloisten proseduurien kautta tarpeellisen lääkekuurin, se on niin laimea, ettei se auta vaivaan. Ulkomailla olo paranee jo yhdestä pilleristä.

      Sairastamisen vielä sietää, mutta ei sairaana kyyköttämistä, ja turhia ansionmenetyksiä. Mitä sitten tule väitettyyn antibioottiresistanssin, niin laimeasta turhan syömisestä sitä tulee. Oikeastaan koko aiheesta puhuminen on naurettavaa, niin kauan kuin tuotantoeläinten ruokaan sekoitetaan antibiootteja.

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe