Jossain luki, että antibiootteja ei enää saisi ilman reseptiä, mutta jonkun lähteen mukaan saisi joistain apteekeista?
Onko tietoa, että mikä Inglesissä on tilanne?
(ajan, vaivan ja palstatilan säästämiseksi ei tarvitse kirjoittaa kommentteja;
"Miksi et mene lääkäriin? Hyvä, että ei niitä noin vaan saa, jne)
penisilliiniä ilma reseptiä?
21
1694
Vastaukset
- no huh huh
Hyvä ettet ole enää lääkäri koska et ilmiselvästi käsitä miksi antibiootteja ei voi jakaa kun karkkia. En rupea tässä ilmiselvää asiaa selittämään etenkään lääkärille.
- lääkäri evp
Ei siis kellään tietoa?
Pitää lähteä huomenna kyselykierrokselle - asukki68
Monia Suomessa vain reseptillä saatavia lääkkeitä olen ostanut, eikä ole mitään reseptejä kukaan kysellyt. Mutta en osaa sanoa, että onko antibiooteissa joku eri kohtelu, niihin ei ole ollut tarvetta.
- 2+3
Taitaa olla muuttuneet käytännöt antibioottien osalta, aiemmin riitti kun meni apteekkiin ja näytti nieluaan ja sanoi anhiina. Nykyään taitaa tarvita sanoa se ensin lääkärille.
- systeemi muuttunut
2+3 kirjoitti:
Taitaa olla muuttuneet käytännöt antibioottien osalta, aiemmin riitti kun meni apteekkiin ja näytti nieluaan ja sanoi anhiina. Nykyään taitaa tarvita sanoa se ensin lääkärille.
Antibiootteihin tarvitsee reseptin
- 3+19
Saat antibiootit suoraan apteekista kunhan selität vaivasi. Sain Teneriffalla virtsatietulehduksen ja niin vain tuli kunnon antibioottikuuri kun kerroin oireeni apteekissa. Ei tarvinnut lääkäriin mennä. :)
- Pilleripula
Mikä estäsi menemästä lääkäriin, kun ulkomaan sairasvakuutus sinulla luulisi olevan. Ja jos kielimuuria pelkäät, niin Inglesissä saat palvelun suomenkielellä Jardin Atlanticossa Suomi- klinikalla. Lääkäri espanjalainen, mutta kipusiskot suomalaisia.
Siis jos ihan oikeesti antibioottien tarpeessa olisit. - Anonyymi
Olen itse lopen kyllästynyt siihen, että jos Suomessa saa pitkien ja vaivalloisten proseduurien kautta tarpeellisen lääkekuurin, se on niin laimea, ettei se auta vaivaan. Ulkomailla olo paranee jo yhdestä pilleristä.
Sairastamisen vielä sietää, mutta ei sairaana kyyköttämistä, ja turhia ansionmenetyksiä. Mitä sitten tule väitettyyn antibioottiresistanssin, niin laimeasta turhan syömisestä sitä tulee. Oikeastaan koko aiheesta puhuminen on naurettavaa, niin kauan kuin tuotantoeläinten ruokaan sekoitetaan antibiootteja.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174766
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2012581Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731687Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291615- 211409
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon251342Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641227- 1471101
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42962Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74932