penisilliiniä ilma reseptiä?

lääkäri evp

Jossain luki, että antibiootteja ei enää saisi ilman reseptiä, mutta jonkun lähteen mukaan saisi joistain apteekeista?

Onko tietoa, että mikä Inglesissä on tilanne?

(ajan, vaivan ja palstatilan säästämiseksi ei tarvitse kirjoittaa kommentteja;
"Miksi et mene lääkäriin? Hyvä, että ei niitä noin vaan saa, jne)

21

1694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no huh huh

Hyvä ettet ole enää lääkäri koska et ilmiselvästi käsitä miksi antibiootteja ei voi jakaa kun karkkia. En rupea tässä ilmiselvää asiaa selittämään etenkään lääkärille.

• lääkäri evp

Ei siis kellään tietoa?
      Pitää lähteä huomenna kyselykierrokselle

• asukki68

Monia Suomessa vain reseptillä saatavia lääkkeitä olen ostanut, eikä ole mitään reseptejä kukaan kysellyt. Mutta en osaa sanoa, että onko antibiooteissa joku eri kohtelu, niihin ei ole ollut tarvetta.

• 2+3

Taitaa olla muuttuneet käytännöt antibioottien osalta, aiemmin riitti kun meni apteekkiin ja näytti nieluaan ja sanoi anhiina. Nykyään taitaa tarvita sanoa se ensin lääkärille.

• systeemi muuttunut
        2+3 kirjoitti:

Taitaa olla muuttuneet käytännöt antibioottien osalta, aiemmin riitti kun meni apteekkiin ja näytti nieluaan ja sanoi anhiina. Nykyään taitaa tarvita sanoa se ensin lääkärille.

Antibiootteihin tarvitsee reseptin

• 3+19

Saat antibiootit suoraan apteekista kunhan selität vaivasi. Sain Teneriffalla virtsatietulehduksen ja niin vain tuli kunnon antibioottikuuri kun kerroin oireeni apteekissa. Ei tarvinnut lääkäriin mennä. :)

• Pilleripula

Mikä estäsi menemästä lääkäriin, kun ulkomaan sairasvakuutus sinulla luulisi olevan. Ja jos kielimuuria pelkäät, niin Inglesissä saat palvelun suomenkielellä Jardin Atlanticossa Suomi- klinikalla. Lääkäri espanjalainen, mutta kipusiskot suomalaisia.
      Siis jos ihan oikeesti antibioottien tarpeessa olisit.

• Anonyymi

Olen itse lopen kyllästynyt siihen, että jos Suomessa saa pitkien ja vaivalloisten proseduurien kautta tarpeellisen lääkekuurin, se on niin laimea, ettei se auta vaivaan. Ulkomailla olo paranee jo yhdestä pilleristä.

Sairastamisen vielä sietää, mutta ei sairaana kyyköttämistä, ja turhia ansionmenetyksiä. Mitä sitten tule väitettyyn antibioottiresistanssin, niin laimeasta turhan syömisestä sitä tulee. Oikeastaan koko aiheesta puhuminen on naurettavaa, niin kauan kuin tuotantoeläinten ruokaan sekoitetaan antibiootteja.

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4766
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      201
      2581
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1687
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1615
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      21
      1409
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      25
      1342
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      147
      1101
    9. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    10. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      932
    Aihe