Eli tein määräaikaisen vuokrasopparin, eli olin tyhmä. Muutin asuntoon sitä näkemättä ja nyt mulla olisi mahdollisuus saada paljon halvempi ja parempi asunto, mutta se täytyisi ottaa jo maaliskuusta alkavaksi. Haluan lähteä tästä asunnosta, mutta paljonko mun tulee maksaa vuokranantajalle tästä väliä että pääsen pois täältä? Onko siihen jotain tiettyä, esim 1kk vuokra maksaa ekstraa vai voiko hän vaatia multa kaikki vuokrat 12kk edestä? Ja mites kun täällä aloitetaan putkiremontti keväällä, eikä vuokranantaja siitä mulle mitään kertonut, vaikka oli varmasti tien´toinen asiasta kun asunnon mulle vuokrasi. Ja tarvitsen pikaista vastausta sillä haluaisin muuttaa maaliskuuhun mennessä.
Määräaikaisen vuokrasopimuksen purkaminen ilman pätevää syytä
6
352
Vastaukset
- sopimus on sopimus
Ehdota, että maksat 1 - 2 kuukauden ylimääräisen vuokran. Sopimus on sopimus, josta pitää pitää kiinni.
Voit yrittää myös vaatia sopimuksen purkua perusteena tuo putkiremontti, ellei siitä sinulle todellakaan kerrottu. Vaikutusta on toki sillä, miten putkiremontti on aiottu tehtäväksi, ja paljonko se vaikeuttaisi asumistasi. Pahimmissa tapauksissa vuokralainen saa asua remontin ajan korvauksetta tai lähes korvauksetta.
Mutta kysymällä vuokranantajalta asia selviää. - eienääikinämääräaika
Niin no ajattelinkin, että jos kysyisin kävisikö 1kk vuokran ylimääräinen maksu hänel. Kun 2kk vuokra on jo niin suuri, ettei olisi järkeä tästä lähteä, mutta toisaalta tiedän etten tulisi tuollaista uutta asuntoa mistään enää saamaan ja niin kovasti sinne haluaisin muuttaa. mitä luulet auttaisiko jos sanoisin itse yrittävän etsiä tähän uuden vuokralaisen, vai onko se ennemminkin vuokranantajan homma?
Nyt vain pitäisi uskaltaa kysyä vuokranantajalta...
Niin putkiremontista ei oltu sanallakaan sanottu, mutta toki en tiedä kuinka iso se tulee olemaan ja koska tarkalleen. Nyt keväällä ainakin lapun mukaan ja kyllähän tuollaiset asiat päätetään jo ainakin vuotta aikaisemmin.- Mene juttelemaan
Vuokranantajaa kiinnostaa erityisesti vakaat tulot asunnosta, tietysti!
Jos etsit uuden vuokralaisen tilalle, eikä vuokranantajalle tule taloudellista tappiota, vain hassu jättäisi suostumatta. Ainakaan jos vielä saa ylimääräisen kuukauden vuokran.
- Vuokraisäntä
Juttele asiasta vuokranantajan kanssa. Yhdessä vuokra-asunnoistani asui pariskunta määräaikaisella sopimuksella. Sen puolivälissä he löysivät itselleen paremmin sopivan asunnon, mutta sen saadakseen heidän piti ottaa se heti. Pariskunta otti reilusti minuun yhteyden ja kertoi tilanteensa. Päästin heidät lähtemään asunnosta heti tarvitsematta maksaa edes seuraavan kuukauden vuokraa ja palautin vuokravakuuden saman tien. Kiitokseksi pariskunta teki todella perusteellisen lähtösiivouksen. Minulta tietysti kesti kuukauden löytää uudet vuokralaiset, mutta yhden kuukauden vuokran jääminen saamatta ei ole kovin tärkeää.
- asunnonvälittäjä
Soita taloyhtiön isännöitsijälle ja kysy millainen putkiremontti taloon on tulossa.
Mikäli taloyhtiöön on tulossa perinteinen putkiremontti kestää se noin kaksi kuukautta ja asunto on sinä aikana asuinkelvoton. Mikäli tälläisen putkiremontin tulo on sinulle jätetty asuntoa vuokrattaessa kertomatta voit purkaa vuokrasopimuksen. Ja se osapuoli joka jotain korvausta mahdollisesti maksaa et kyllä ole sinä. Asia on tietysti hyvä hoitaa hyvässä yhteisymmärryksessä vuokranantajasi kanssa. Mikäli asiassa jotain ongelmia ilmenee kannattaa kysyä neuvoa vaikka oikeusaputoimistosta. - Asennekysymyksiä
Onpahan tuota tullut asuttua putkiremontin keskellä (käyttövesi & lämmitys) ja ikkunarempan keskellä, yms, ei herkkua, muttei mahdotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279