Määräaikaisen vuokrasopimuksen purkaminen ilman pätevää syytä

eienääikinämääräaika

Eli tein määräaikaisen vuokrasopparin, eli olin tyhmä. Muutin asuntoon sitä näkemättä ja nyt mulla olisi mahdollisuus saada paljon halvempi ja parempi asunto, mutta se täytyisi ottaa jo maaliskuusta alkavaksi. Haluan lähteä tästä asunnosta, mutta paljonko mun tulee maksaa vuokranantajalle tästä väliä että pääsen pois täältä? Onko siihen jotain tiettyä, esim 1kk vuokra maksaa ekstraa vai voiko hän vaatia multa kaikki vuokrat 12kk edestä? Ja mites kun täällä aloitetaan putkiremontti keväällä, eikä vuokranantaja siitä mulle mitään kertonut, vaikka oli varmasti tien´toinen asiasta kun asunnon mulle vuokrasi. Ja tarvitsen pikaista vastausta sillä haluaisin muuttaa maaliskuuhun mennessä.

6

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimus on sopimus

      Ehdota, että maksat 1 - 2 kuukauden ylimääräisen vuokran. Sopimus on sopimus, josta pitää pitää kiinni.

      Voit yrittää myös vaatia sopimuksen purkua perusteena tuo putkiremontti, ellei siitä sinulle todellakaan kerrottu. Vaikutusta on toki sillä, miten putkiremontti on aiottu tehtäväksi, ja paljonko se vaikeuttaisi asumistasi. Pahimmissa tapauksissa vuokralainen saa asua remontin ajan korvauksetta tai lähes korvauksetta.

      Mutta kysymällä vuokranantajalta asia selviää.

    • eienääikinämääräaika

      Niin no ajattelinkin, että jos kysyisin kävisikö 1kk vuokran ylimääräinen maksu hänel. Kun 2kk vuokra on jo niin suuri, ettei olisi järkeä tästä lähteä, mutta toisaalta tiedän etten tulisi tuollaista uutta asuntoa mistään enää saamaan ja niin kovasti sinne haluaisin muuttaa. mitä luulet auttaisiko jos sanoisin itse yrittävän etsiä tähän uuden vuokralaisen, vai onko se ennemminkin vuokranantajan homma?
      Nyt vain pitäisi uskaltaa kysyä vuokranantajalta...

      Niin putkiremontista ei oltu sanallakaan sanottu, mutta toki en tiedä kuinka iso se tulee olemaan ja koska tarkalleen. Nyt keväällä ainakin lapun mukaan ja kyllähän tuollaiset asiat päätetään jo ainakin vuotta aikaisemmin.

      • Mene juttelemaan

        Vuokranantajaa kiinnostaa erityisesti vakaat tulot asunnosta, tietysti!

        Jos etsit uuden vuokralaisen tilalle, eikä vuokranantajalle tule taloudellista tappiota, vain hassu jättäisi suostumatta. Ainakaan jos vielä saa ylimääräisen kuukauden vuokran.


    • Vuokraisäntä

      Juttele asiasta vuokranantajan kanssa. Yhdessä vuokra-asunnoistani asui pariskunta määräaikaisella sopimuksella. Sen puolivälissä he löysivät itselleen paremmin sopivan asunnon, mutta sen saadakseen heidän piti ottaa se heti. Pariskunta otti reilusti minuun yhteyden ja kertoi tilanteensa. Päästin heidät lähtemään asunnosta heti tarvitsematta maksaa edes seuraavan kuukauden vuokraa ja palautin vuokravakuuden saman tien. Kiitokseksi pariskunta teki todella perusteellisen lähtösiivouksen. Minulta tietysti kesti kuukauden löytää uudet vuokralaiset, mutta yhden kuukauden vuokran jääminen saamatta ei ole kovin tärkeää.

    • asunnonvälittäjä

      Soita taloyhtiön isännöitsijälle ja kysy millainen putkiremontti taloon on tulossa.
      Mikäli taloyhtiöön on tulossa perinteinen putkiremontti kestää se noin kaksi kuukautta ja asunto on sinä aikana asuinkelvoton. Mikäli tälläisen putkiremontin tulo on sinulle jätetty asuntoa vuokrattaessa kertomatta voit purkaa vuokrasopimuksen. Ja se osapuoli joka jotain korvausta mahdollisesti maksaa et kyllä ole sinä. Asia on tietysti hyvä hoitaa hyvässä yhteisymmärryksessä vuokranantajasi kanssa. Mikäli asiassa jotain ongelmia ilmenee kannattaa kysyä neuvoa vaikka oikeusaputoimistosta.

    • Asennekysymyksiä

      Onpahan tuota tullut asuttua putkiremontin keskellä (käyttövesi & lämmitys) ja ikkunarempan keskellä, yms, ei herkkua, muttei mahdotonta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe