Seinän eristäminen

Remppaaja

Onko talviaikaan sisäseinän eristäminen riskaabelia touhua? Pitääkö odottaa että ilmat ulkona lämpenee eli tehdä eristys vasta kesällä? Jostain luin, että voisi kehittää kosteutta rakenteisiin jos remontoi talviaikaan? Itse en paljoa näistä ymmärrä, mitä sanotte te asiasta tietävät?

7

246

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwfqw

no sisäseinien eristämisestä ei ole kovin suurta hyötyä teki sen mihin vuodenaikaan tahansa

• 111df

Älä puhu paskaa

• qwfqw

en puhu peetä. sisäseinien eristys toimii vain äänieristyksenä. jos halutaan parantaa lämpötaloutta niin kannattaa (lisä)eristää ulkoseiniä.

• enpä ole kuullut

Olet ehkä ymmärtänyt väärin. Riski kosteuden tiivistymisestä on silloin, kun eristetään sisäpuolelta. Parasta olisi lisätä eristettä ulkopuolelle, jolloin seinät pysyvät lämpimämpinä ja kuivempina.

• järjellä..

Mielestäni (maallikko) onnistuu hyvin, kunhan et pidä sisällä lämpöjä päällä ennen villojen höyrynsulun asentamista ja teippaamista. Kaikki ilmankosteus tiivistyy kylmiin pintoihin..

• phj

Vanhan seinän höyrysulku poistettava ennen lisä eristämista, jos teet eristystä sisäpulelle.

• mikä on totta

Monta on mieltä mutta puolet rakennuksista rakennetaan Suomessa talviaikana. Syntyvä rakenne kosteudenmuodostuksessa on paaaaljon tärkeämpi kuin rakennusaika. Kun rakenne on oikea niin rakennusaikainen kosteus poistuu rakenteesta hengittämisen myötä muutaman kuukauden aikana. Jokaiselle uuden talon rakentaneelle lienee tuttua, että katon iv-poistosta nousee ensimmäisen talven silminnähden höyryä pakkasella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe