Nordnet: Epäergonomisuus

Nordnet & kivikausi

Jostakin syystä en sitten millään pääse sisälle Nordnetin ergonomian "logiikkaan" ja jonka luokittelisin pikemminkin labyrintiksi.

Ensimäisen kerran siihen tutustuin jo vuosia sitten ja sama vastenmielisyys toistuu edelleen joka kerta kun ko. sivulle kirjaantuu.

Liki joka ainoa kerta löydän itseni tilanteesta jossa saa haka ja hakea jotakin toimintoa, informaatiota, arvopaperia ja seikkailla ties missä valikoissa, menettää paikkansa ja kierrellä taas siellä täällä, sekä menettää aikaa aivan turhautumiseen saakka. Lisäksi kaikki on varsin pientä tekstiä tiukkaan pakattuna.

Miten teillä toisilla Nordnetin palveluita käyttävillä, millaisena koette käytettävyyden?

Itselläni tahtoo palaa hihat liki joka ainoa kerta. Nordnet on yksi välittäjistä jota käytän, en erityisen aktiivisesti.

Ergonomisesti tehty sivusto on sellainen jossa ei kadota sijaintiaan ja maksimi infosta on samalla sivulla klikattavissa ja jonka toiminto on suorastaan intuitiivista.

Esimerkki. Kun etsii ja viimein löytää haluamansa arvopaperin ja klikkaa kaupankäyntisivun auki, niin ko. sivulla ei ole namiskaa jotta voisi lisätä sen "omaan listaan" ja laittaa seurantaan (jotta se myös löytyisi nopeasti seuraavaa kertaa varten). "Omat listat" namiska näkyy vaan en onnistunut ko. arvopaperia sen avulla tallentamaan.

Tai kun klikkaa "Oma Salkku" niin sen yhteydessä ei tule "Omat listat" näkyviin, joka olisi sille looginen sijainti. Noinkin yksikertaista aivan perusasiaa ja sen toimintoa saa hakea ja hakea turhautumiseen saakka.

Itse peruskaupankäyntialusta on kerrassaan kivikautinen ei automaattisesti päivittyvine kursseineen jollaista ei saisi nykypäivänä edes tarjota asiakkailleen.

4

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoooo

      Tuon logiikan suhteen Nordnetillä olisi parantamisen vara roimasti, vaikka muuten hyvä välittäjä onkin. Varsinkin jos harvoin käy sivuilla on se aina uusi opettelu, tosin jos päivittäin viitsisi sivuilla seikkailla niin tulisi tutummaksi.
      Hvänä Nordnetissä pidän rahastojen myynti/osto palkkioiden puuttumista leviää pikku hiljaa kilpailijoihinkin.

    • Nordnet & kivikausi

      Välittäjä itsessään on aivan hyvä, mutta on aivan erityisen hämästyttävää kun ko. sivustossa ja kaupankäyntialustoissa on kyse _yrityksen _omasta _ leipäpuusta_, työkalusta ja käyntikortista ja se ettei siitä tehdä ergonomista, toimivaa ja asianmukaista.

      Sen sijaan, että Nordnet käyttäisi aikaa, energiaa ja varoja kaikenlaisiin porkkanoihin ja hedelmäkoreihin sadaksen uusia asikkaita, sen aivan ensi-prioriteettinä tulisi olla panostaa itse työkaluun, sivustoon ja kaupankäyntialustoihin ja niiden tekniseen vakauteen saadakaseen olemassa olevat asiakkaat pysymään, olemaan aktiivisia ja näin sittemmin uusienkin asiakkaiden suhteen.

      Ristiriita. Nordnetin hinnoittelukin perustuu ja kannustaa aktiviteettiin, mutta itse layrintti-kakofonia-sivusto ja tarjotut hyvin puutteelliset perustyökalut eivät todellakaan kannusta aktiivisuuteen.

      Olisi nyt aivan minimi, että peruskaupankäyntialustassa olisi näkyvissä (ilman että niistä jonkin tiedon sivua päivittäessä kadottaa) edes toimeksianto ja sen tila, yleisindeksi ja sen %-muutos, osakkeen tarjoustasot, ylin ja alin päivän taso, prosentuaalinen muutos, kokonaisvolyymi, osto-myyntisuhteen osoittava palkki ja asianmukaisen tarkka grafiikka.

      Tämän lisäksi kaupankäyntisivulle tulee saada näkyviin omat listat kursseineen tarkkailuun ja tämä mieluummin vaikkapa mini-grafiikan selkeyttämänä. Toisinaan kaupat tulee tehdyksi ketjuuntaen ja on muutenkin tärkeä voida tarkkailla useampaa valitsemaansa arvopaperia.

      Tulisi olla luotavissa useampi 'omat listat' taulukko joihin sitten voi tarpeensa mukaan ryhmitellä eri arvopapereiata omien prioroteettiensä mukaan.

      Tämä niin koostettuna / toteutettuna ettei sivua tarvitse srkollata nähdäkseen kaiken information.

      Kaupankäyntisvun informaatioineen ei milloinkaan tule kadota näkyvistä jotakin Nordnetin valikkoa klikatessaan, vaan haetun tiedon tulisi avautua uudelle sivulle, ellei siitä ole riskiä tietoturvalle. Tai vaihtoehtoisesti haettu tieto tulisi avutua kaupankäyntisivun alaosaan jos mahdollista. Kaupankäyntisivun tulisi sulkeutua vain erillisestä poistu-namiskasta.

      Tai, edelleen vaihtiehtoisesti kaupankäyntisivun tulisi avautua omalle sivulleen ellei siitä ole riskiä tietoturvan kannalta.

      Nordetin ei tulisi nakerrella nykyiseen sivustoon muutoksia vaan aloittaa tyhjältä pöydältä ja nostaa pytyyn kokonaan uudet ja todella toimivat ja käyttöergonimiset sivustot. Mahdollisesti valmiita ja hyviksi havaittuja konsepteja olisi saatavilla kohtuullsella kustannuksella ja joihin on mahdollista tehdä tarvittavia omia hienosäätöjä ja tietenkin yrityksen omille väreille je logoille sovellettuna.

      Hieman sama kuin vaikkapa hotelli-ravintolayrittäjä tarjoaisi epäviihtyisät puitteet ja samaan aikana mainostaisi erikoistajouksia, aktiivi-asiakasetuja ym. kampanjoita sadakseen asiakkaita, mutta ei ymmärrä tarjota puitteita jossa asiakkaat viihtyvät ja mieluusti palaavat udestaan takaisin.

    • Anonyymi

      Toiveisiinne on vastattu.

      Nyt Nordnetin käyttöliittymä on uudistettu täysin paskaksi.

      • Anonyymi

        No en nyt tiedä, vuodesta 2014 olen itse ollut Nordnetissä pien-pien-piensijoittajana harrastuksen vuoksi, kun ei näillä pienillä summilla ole mitään merkitystä toimeentulon kannalta.
        No kumminkin, en ole sivuston käyttölogiikassa havainnut mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia.
        Suurin ongelma aiheutui kun kerran noston yhteydessä olivat tehneet virheen tilinumerossa, mutta rahat palautui sitten Nordnetin tilille takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      101
      3811
    2. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2731
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2559
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

      Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2058
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

      Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      30
      1817
    6. Mulla tulee vaan niin

      Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      22
      1591
    7. Rakastan sua

      Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1562
    8. En tunne, en ymmärrä

      enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1358
    9. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

      Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      71
      1333
    10. Olikohan se

      Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1291
    Aihe