Ulosoton kesto

Muumelina

Elämä ei mene aina niinkuin suunnittelee ja tiedän maksavani siitä nyt kovan hinnan..

Ulosottoon menossa n.35000e (10 eri luottoa/korttivelkaa ym) ja kun nettopalkasta viedään se 1/3 niin maksan n.650e/kk.
Osaako kukaan kertoa korkoineen, kuluineen ja taulukko maksuineen kaikkinensa kuinka monta vuotta minulla arviolta menee että pääsen vapaaksi ulosotosta ja voin jatkaa elämääni viisaampana eteenpäin?

Kiitos asiallisista vastauksista!

18

2287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdfgeretegdfdg

n. 7v

• öökkk

4-5v

• 123123

viivästys korko taitaa olla vajaat kolme tuhatta euroa tolle summalle ja ulosotto perii kuluja ensinmäiset kaksi vuotta. voi 2-3 tonnia lyhentyä ensinmäisenä vuonna.

• riimut

Hei, ulosotossa velka lyhenee tosi hitaasti kun tulee ulosoton kulut päälle. Maksa vuosi tai kaksi ulosottoon ja hakeudu sitten velkajärjestelyyn. Helpottaa todella paljon henkisesti kun tiedät sen päivän jolloin velat on maksettu
      Varaa myös aika paikkakuntasi velkaneuvontaan jotka osaavat neuvoa miten sinun kannattaa toimia.
      Itsellä sama asia koettuna ja maksan velkajärjestlussä vielä noin kolme vuotta ja saan maksettua kaiken velkani. Innolla odotan vuotta 2017 jolloin kaikki velat maksettu,

• riimut

Hei taas, huomioi vielä että päälle tulevat käräjäoikeuden kulut jotka ovat jopa tuhansia euroja yhteensä.

• öööökkkkkk
        riimut kirjoitti:

Hei taas, huomioi vielä että päälle tulevat käräjäoikeuden kulut jotka ovat jopa tuhansia euroja yhteensä.

Ei se ulosotto mikään mörkö ole velat tulee maksettua ja jääkin jotain.
        Itse olen kohta noin 50000 maksanut pois vähän yli 5 vuodessa.

• fgjfdgj34
        riimut kirjoitti:

olikohan 200€ per tuomio, suurinpiirtein...eli 10 velkojaa = 2000€, eipä paljn tunnu tuossa 35000€ velassa :P

Viivästyskorot on puolestaan 8%

Minuakin kiinnostaa tietää miten nuo velat voi lyhentyä jos velkojia on 10kpl ja tuo 500€ jaetaan heidän kesken !?!? (jos uo veisi vaikkapa 150 uo-kuluja, jää 500 velkoihin)

• bhvvjnv
        fgjfdgj34 kirjoitti:

olikohan 200€ per tuomio, suurinpiirtein...eli 10 velkojaa = 2000€, eipä paljn tunnu tuossa 35000€ velassa :P

Minuakin kiinnostaa tietää miten nuo velat voi lyhentyä jos velkojia on 10kpl ja tuo 500€ jaetaan heidän kesken !?!? (jos uo veisi vaikkapa 150 uo-kuluja, jää 500 velkoihin)

Ei se niitä 10 joka kk maksa mulla makso parjammillaan 3 kerralla ja oli varmaan 10 .

Pari isompaa lyhensi lomarahoilla ym niin sai nopeemmin.
        Mutta joku 1000 velkakin on nopeasti pois js menee 700-800 kk.

• 5556^^
        fgjfdgj34 kirjoitti:

Ei ne nykysin enäö ole kuin joku 100 max.
        Itse jouduin maksamaan joniun 250 per tuomio.
        Vtutahan se kun 100 vippi oli uossa noin 500

• ex_vippaaja
        5556^^ kirjoitti:

Ei ne nykysin enäö ole kuin joku 100 max.
        Itse jouduin maksamaan joniun 250 per tuomio.
        Vtutahan se kun 100 vippi oli uossa noin 500

Makselet velkaa pienemmäksi, alle 34k€, ja sitten haet järjestelylainan takausta Takuu-Säätiöstä. Äläkä velkaannu enää vaan kerää pieni hätävararahasto pahoja aikoja varten... pitäis onnistuu kun luototkin menny.

• jamassa
        öööökkkkkk kirjoitti:

Ei se ulosotto mikään mörkö ole velat tulee maksettua ja jääkin jotain.
        Itse olen kohta noin 50000 maksanut pois vähän yli 5 vuodessa.

Paljonko maksoit kuukaudessa. Saman verran menossa uo:hon, kiinnostaa kanssa kauanko mahtanee mennä.

• Kylmä totuus

Milläs niitä maksellaa jos ei oo mitään mistä maksellaan? Ruoka yksin on jo niin kallista, että kun meet kauppaan ja makselet sen verran että sulla on vielä sen kolmannenkin leipäpalan päällä muutakin ku ylähuulta, niin jo on kauppaan taas 30 euroa mennyt.
      Hienoa, että Suomi on tämmönen verohelvetti. Karkkipussi, limupullo ym. herkut ovat varsin suolasissa hinnoissa, koska joukkoon on tällätty niin jumalattomasti sokeri- ja muuta haittaveroa.
      Vastaavasti kaljakopanhinta ei oo kahdeksassa vuodessa noussut juurikaan. Saapahan kansa juoda lämpöisessä tuttuuden- ja turvallisuudentunteessa, niin yhä enemmän ihmiset joutuvat sinne ulosoton piiriin.
      Itse en juo lainkaan. Olen työtön ja ulosotossa, joten eihän tästä elämästä tulisi hittoikaa, jos tässä pitäis vielä juoda ja kantaa rahojaan baarien kassaan. Mutta syöminen on jo niissä hinnoissa - ja kallistuu jatkossakin - että monelle vielä tulee suuria taloudellisia ongelmia.

• ex_vippaaja

Ok, työttömänä voi unohtaa tuon säätiön takauksen. Mutta aloittajalle varteenotettava vaihtoehto. Kylmä totuus, millaset tulot sulla on? Ei luulisi työttömänä paljon(tai yhtään) UO velkoja maksettavan... yleensä velka palautetaan velkojalle ulosotosta kun on todettu varattomaksi yms. Itse pärjään hyvin 30-50€ ruokarahalla viikonkin.

• kokemusta kyllä on
        ex_vippaaja kirjoitti:

Ok, työttömänä voi unohtaa tuon säätiön takauksen. Mutta aloittajalle varteenotettava vaihtoehto. Kylmä totuus, millaset tulot sulla on? Ei luulisi työttömänä paljon(tai yhtään) UO velkoja maksettavan... yleensä velka palautetaan velkojalle ulosotosta kun on todettu varattomaksi yms. Itse pärjään hyvin 30-50€ ruokarahalla viikonkin.

Totta. Keskituloinen uo:ssa oleva pärjää pääsääntöisesti hyvin,vaikka olisi useampikin tonni ulosotossa. Palkasta menee 1/3 uo:hon ja loput elämiseen. Lisäksi on mahdollisuus hakea Takuusäätiön takausta velkojen maksuun,kun velkasaldo on max 34000 €. Pienituloinen kymmenien tuhansien uo-velat taitaa olla aika vaikeasti ratkaistava yhtälö. Joka tapauksessa, jos jo uo:ssa tuhansia/kymppitonneja velkaa, lienee järkevintä päästää loputkin vipit/kulutusluotot ulosottoon ja korkeintaan asuntolaina hoitaa hyvin,jos sellainen on. Erittäin kalliiksi tulee makuuttaa useamman tuhannen kulutusluottoa esim. Big Bankilla tai vastaavalla. Korot ja viivästyskorot ovat huikeat. Todnäk halvemmalla selviää, kun pyytää perinnän keskeytystä ja lainaaja saattaa saada velkansa jopa nopeammin takaisin kuin ap suunnitelmassa. Ja oikeastaan kaikkien pidempiaikaisessa uo:ssa olevien kannattaisi käydä velkaneuvojalla, joka tekee realistisen arvion tilanteesta.

• 5 henkeä perheessä

Jos asut isommassa kaupungissa, lienee työttömällä aikaa juosta tarjousten perässä. S- ja K-kaupat kilpailevat mukavasti asiakkaista. Ostat näistä ketjuista aina ne halvimmat tarjoukset. Viikko sitten oli erilaisia leipiä 1€/kpl. Ostin viikon leivät pakkaseen. Ja peruna, makaroni (myös kuitupitousempi) sekä juurekset ovat halpoja. Arkimaito myös edullista. Vaikkei ne uo-velat lyhenekään sillä,että työttömänä minimoit ruokakustannukset, jää sinulle vähän käyttövaraa muihin menoihin tai asioihin. Kolmellakymmenellä eurolla saa aika hyvätkin ruoat hankittua.

• bhvvjnv
        kokemusta kyllä on kirjoitti:

Totta. Keskituloinen uo:ssa oleva pärjää pääsääntöisesti hyvin,vaikka olisi useampikin tonni ulosotossa. Palkasta menee 1/3 uo:hon ja loput elämiseen. Lisäksi on mahdollisuus hakea Takuusäätiön takausta velkojen maksuun,kun velkasaldo on max 34000 €. Pienituloinen kymmenien tuhansien uo-velat taitaa olla aika vaikeasti ratkaistava yhtälö. Joka tapauksessa, jos jo uo:ssa tuhansia/kymppitonneja velkaa, lienee järkevintä päästää loputkin vipit/kulutusluotot ulosottoon ja korkeintaan asuntolaina hoitaa hyvin,jos sellainen on. Erittäin kalliiksi tulee makuuttaa useamman tuhannen kulutusluottoa esim. Big Bankilla tai vastaavalla. Korot ja viivästyskorot ovat huikeat. Todnäk halvemmalla selviää, kun pyytää perinnän keskeytystä ja lainaaja saattaa saada velkansa jopa nopeammin takaisin kuin ap suunnitelmassa. Ja oikeastaan kaikkien pidempiaikaisessa uo:ssa olevien kannattaisi käydä velkaneuvojalla, joka tekee realistisen arvion tilanteesta.

minulla oli taas niin paljon velkaa että en voinut edes hakea takausta. Mutta nyt 5v myöhrmmin muutama tonni jäljellä.
        Loppukesästä jo varmasti kaikki hoidettu ehkä jo aikasemminkin

• hgkfghk
        bhvvjnv kirjoitti:

minulla oli taas niin paljon velkaa että en voinut edes hakea takausta. Mutta nyt 5v myöhrmmin muutama tonni jäljellä.
        Loppukesästä jo varmasti kaikki hoidettu ehkä jo aikasemminkin

Kerrotko paljon oli velkaa, montako velkojaa ja paljonko sulla meni kuukaudessa uo:oon ?

• bhvvjnv
        hgkfghk kirjoitti:

Kerrotko paljon oli velkaa, montako velkojaa ja paljonko sulla meni kuukaudessa uo:oon ?

Jossain 53000 paikkeilla.
        Kk mennyt riipouen kk 750-900. Ja loma kk ym isomman tietty.
        Mutta noin 10000-11000 vuodessa.
        Velkojia en edds jaksa muistaaa. Kai ne tuolta papereista selviäisi.
        Pari kolme ekaa vuotta meni aika sumussa.
        Rupesin olemaan aika Tuttu näky haastemiehen toimistolla.
        Mutta kokonaisuudessaa semmonen 5v 3kk rupeama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      57
      2794
    2. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      36
      2409
    3. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      92
      1673
    4. Anita ei saanut Heikkiä pihalle

Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.
      Kemijärvi
      85
      1295
    5. Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!

Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1139
    6. Emotionalisuuden puute.

Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o
      Sinkut
      155
      821
    7. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      80
      754
    8. Ei ole vaikea päättää kumpi

Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.
      Ikävä
      52
      696
    9. Ymmärrätkö jo nyt, että

Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt
      Ikävä
      44
      672
    10. 43
      655
    Aihe