Ensimmäinen auto, p11/p12

18kesäisenisä

Moro nissani kuskit..
Pojalle pitäisi laittaa uutta autoa, ja jaappanilaiset on ainakin meidän perheessä ollut luotettavia, nykyiset kulkupelit on Mazda 6 vm. 2010 ja Nissan Navara vm 2008. Ennen navaraa kakkosautona oli Toyota Corolla, vm '89, joka on ollut suvussa uudesta pitäen ja oli kestävä kone, suurimmilta rempoilta säilytty.. No nyt kuitenkin on silmässä p11 korinen vm. 2000 oleva Nissan Primera porrasperänen, 1,6 litrasella pensakonneela. Jotain edellisiä ketjuja selailin mutta suurinosa sen viesteiltä vaikutti pelleilyltä. Olisi kiva tietää, millanen auto se oikeasti on ja onko edullinen pitää, ja onko kestävä kone kuten "yleensäkin japanilaisissa". Myös noita p12 korillisiakin saa jo alle 5tonnilla, joten nekin mietiskelyn alla.
Olisi kiva saada vastauksia ja keskustelua autoista, kumpi parempi päätös.
Tietenkin nuo p12 korilliset ovat uudempia, ja ehkä myöskin paranneltuja tietyiltä osin joten olisi kiva saada niistäkin mielipiteitä.

13

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romut pannaan

      Haluatko että poikas kuolee liikenteessä??no jos et niin älä nyt hyvä mies osta pojalle mitään vanhaa romua. Uudehko turvallinen auto on pars. Kyllä nuoruus menee ohi jos ajaa jollain pascalla ja 1.6 litraisella koneella hah. Taidat olla vitsimiehiä. 15-20 tonnia saa edullisen pikkuauton takuulla vaiko Peugeot 308? Tai vastaava nykyaikainen auto.

      • 18kesäisenisä

        Morjes, ranskalaiset autot ei tule kuuloonkaan, niin löyhiä pelejä mitä mejän perheessä sitikoita ja pösöjä ollut. Kyllähän sen tietää, että uusi parempi. Mutta kun aina ei ole laittaa sitä kahtakymppiä pojalle ekaksi autoksi. Ja siis tarkennettakoon vielä että auto olisi nyt armeijaan asti ja sitten meinannut ostaa omilla säästöillään toisen. Tarkotus tässä nyt lähinnä etsiä edullista "kolmosautoa" tähän tallouteen ettei tarvi poijjaan vanhempien menojen mukkaan kulkia ku kuitenki ollaan vielä hyvässä työiässä molemmat ;)


    • ei laadukas

      Itsellä oli P12 2,0 2003.niveliä ja kallistuksenvaimentimia meni.suurin ongelma oli öljyn kulutus ja siitä seuranneet viat.saahan niitä aika edullisesti joo..

    • 2 x primera

      P11 ostaisin 2,0 koneella 2000-2002, on viimeisiä vuosimalleja missä vielä on SR20DE kone käytössä. Hyvä suorituskyky kohtuullisella kulutuksella ja ennenkaikkea ehkä yksi nissanin lujimmista konetyypeistä. Mennyt monilla 400-500tkm konetta avaamatta.

      Ei se 1,6 paljon heikompi kone kestoltaan ole, mutta nimenomaan P11 ollut jonkin verran ongelmia nokkaketjujen kanssa 1,6:ssa. Jos autossa usein 4-5 henkeä ostaisin 2,0.

      P11 1,8 on uudempaa konetyyppiä, missä sanotaan olevan 1,6 tehot 2,0 kulutuksella.

      Autona P11 on perinteisempi ja jotenkin sporttisemman oloinen kuin P12, joka vaatii hieman totuttelua.

      P12 on aika tavalla erilainen primera kuin edeltäjänsä. Uudistuneet moottorit (muuttuvalla venttiilien ajoituksella) ovat erilaisia tuntumaltaan. Ahtaissa tiloissa P12 on hieman kömpelö käsitellä. Hyviä puolia on varustelu, sekä korissa on vähemmän ruosteherkkiä ratkaisuja kuin P10/P11. -05 vm:ssa alustaan tuli joitakin parannuksia ja muita uudistuksia autoon.

      1,8 kone sai huonon maineen öljyn syönnistä, ongelmallisiä koneversioita esiintyy n. -03 eteenpäin, -06?. Vanhemmissa vm:ssa 1,8 on kuin muutkin nissanin koneet eli ongelmattomia.

      1,6 on muuttenkin 1,8 järkevämpi kone P12. Paljon taloudellisempi ajossa, mutta suorituskyvyssä ei eroa juuri ole. Jos taloudellisuuss unohdetaan, 2,0 kone on aivan toista maata. Oikeastaan 2,0 pitäisi olla ainut vaihtoehto koko autoon...

      Jos haluat perusauton peruskoneella, osta 1,6 P12 -05-07. Hintaeroa vanhempiin P12 on kuitenkin hyvin pieni.

      Sporttisempi ja halvempi vaihtoehto on sitten 2,0 P11 -00-02.
      Itse en 1,6 P11 enää ostaisi, mielummin sitten monella
      tavalla uudistunut 1,6 P12 -02.

      • 3xnissan ollut

        Se on harhaa että P12 ÖLJYN kulutus ongelma olisi vain 1,8 koneessa, ainakin 2,0 koneessa on myös.vaihteisto pultattu liian tiukalle tehtaalla moottoria vasten ja sylinterit liian ohuet materiaaliltaan.sylinterit menneet kieroksi tästä johtuen maahantuojan mukaan.ei ruoste herkkiä, kurakaaren pokkaukset loistavat, ei lika jää sinne.


      • tuskin useinkaan
        3xnissan ollut kirjoitti:

        Se on harhaa että P12 ÖLJYN kulutus ongelma olisi vain 1,8 koneessa, ainakin 2,0 koneessa on myös.vaihteisto pultattu liian tiukalle tehtaalla moottoria vasten ja sylinterit liian ohuet materiaaliltaan.sylinterit menneet kieroksi tästä johtuen maahantuojan mukaan.ei ruoste herkkiä, kurakaaren pokkaukset loistavat, ei lika jää sinne.

        Asiaa edellinen kirjoitti. Itsellä ollut -97 2.0 kymmenisen vuotta, moottorissa ei mitään ongelmia eikä paljon muutenkaan.

        "P11 ostaisin 2,0 koneella 2000-2002". Samaa suosittelen, jotkut tyytyväisiä P12, mutta enemmän vikoja tuntuu olevan.


    • Varma valinta

      Hieman alle 5000e alkaa saada "uusi korista" -03 Honda Accordia 2,0 bensana.

      Vaikka Nissaneilla ja primeroilla olen paljon ajanut, valintanai kohdistuisi helposti accordiin.

      Tuon korimallin Accordit ovat japanissa tehtyjä. Ovat todella vähävikaisessa maineessa, 2,0 peruskone kestä km hyvin ja kerrankin peruskone on oikein mitoitettu.

      • accordisti

        Kyllä, accordi kestää.ei yleensä muuta mene kuin kulutus osia joskus, jarrupalat, polttimo, renkaat, bensaa.


    • TTH007

      Mulla 2003 p12 1,6 viistoperä. Ajettu 158tkm.
      Iso, taloudellinen ja luotettava.
      Tietenkin autoa pitää huoltaa niin siihen voi luottaa.

      • lisää ikää

        Kyllä, huoltamalla ja ruostesuojaamalla auto kestää.mutta huoltamalla P12 tyyppivika öljyn syönti ei katoa.


      • Liian vaikeaa?
        lisää ikää kirjoitti:

        Kyllä, huoltamalla ja ruostesuojaamalla auto kestää.mutta huoltamalla P12 tyyppivika öljyn syönti ei katoa.

        Öljynsyöntivikaisen P12 on helppo välttää, kun ostaa 1,6.

        Itse olen omistanut 1,8 P12 -02, joka ei syönyt öljyä, koska tyyppivika on vain uudemmissa vm:ssa ja niissäkin vain osassa.

        Autoa ei ole pakko ostaa summissa tai uskoa automyjää, on varsin helppo soittaa aikaisemmille omistajille ja kysyä öljynsyönnistä. Tyyppivikaiset 1,8 ovat yleensä vieneet öljyä ~ uudesta lähtien.

        Ja miksi jättää ostamatta esim. -05 1,8 150tkm jos entisiltä omistajilta varmistuu ettei auto ole öljyä vienyt?

        VAG konsernissa auton mukana tulee öljyä mukana, kun koneen kuuluukin viedä öljyä. Ei niissä vain puhuta tyyppivioista, tms. ;)


      • 3xnissan ollut
        Liian vaikeaa? kirjoitti:

        Öljynsyöntivikaisen P12 on helppo välttää, kun ostaa 1,6.

        Itse olen omistanut 1,8 P12 -02, joka ei syönyt öljyä, koska tyyppivika on vain uudemmissa vm:ssa ja niissäkin vain osassa.

        Autoa ei ole pakko ostaa summissa tai uskoa automyjää, on varsin helppo soittaa aikaisemmille omistajille ja kysyä öljynsyönnistä. Tyyppivikaiset 1,8 ovat yleensä vieneet öljyä ~ uudesta lähtien.

        Ja miksi jättää ostamatta esim. -05 1,8 150tkm jos entisiltä omistajilta varmistuu ettei auto ole öljyä vienyt?

        VAG konsernissa auton mukana tulee öljyä mukana, kun koneen kuuluukin viedä öljyä. Ei niissä vain puhuta tyyppivioista, tms. ;)

        Entisenä omistajana en ollut niin tyhmä että kerroin moisesta viasta, olisin joutunut vastuuseen.vaihdelaatikko pultattu liian tiukasti ja sylinterit venyneet kun ohut rakenteisia.kokemusta oli.


    • TTH007

      Minulla oli Almera 03 1,8 120tkm-180tkm ja syönyt öljyä.
      Appiukolla sama kone ja vuosimalli ja söi öljyä!

      Nyt Primera 03 1,6 ja ei syö öljyä. km 158tkm.

      Syy öljyn kulutukseen on soikeat mäntä kuulemma tai sylinteri?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      171
      22219
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      73
      9420
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      27
      7417
    4. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      321
      6600
    5. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      79
      6281
    6. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      180
      5884
    7. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      32
      4908
    8. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      89
      4536
    9. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      97
      4319
    10. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      115
      3770
    Aihe