Kohta alkaa hiihtoloma

opettajien esimies,

Opettajilla on nyt hyvää aikaa miettiä sitä kurssitusta hiihtolomaviikoksi! Sosiaaliset taidoto vat heillä niin kateissa, joten loma viikko on hyvä kurssitella. Nyt hakuun vaan, ei voi sanoa etteikö ole muistutettu.

Palkka juoksee joten koulutus olisi tarpeen, osaa sitten käyttäytä, eikä miedän opettajien pomojen tarvi puutua pajoa sitten käytökseen. Arvostelemme sitten oepttajat taas ennen kesälomaa, ja annamme suosituksia kesäkurssille. Niitä on varmaan paljon että varaa valita... voi niitäkin alkaa miettimään..

Meillä on ollut tiukat kriteerit mtien arvostelemme opettajat, sanomisia olemme käyttäneet etupäässä, mutta toki kirjallisia huomautuksia olemme muutaman jakaneet... ja opiksi ovat ottaneet. Tarkkailu jatkuu.

23

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Onhan tuohon hiitolomaan vielä kuukausi aikaa. VANHA!

      • oman talon herra

        Mutta kursseille voi hakea aikasemmin ja pitääkin jos meinaa päästä! Mutta jos tahallaan ei hae niin se on merkki, että haluaa vaan nattia ilmaisesta rahasta ja laiskotella.
        Minusta opeteejilta pitää vaatia jatkuvaa kurssitysta, ja olemaan ajan tasalla. Köytöskurssitkaan eivät ole huono asia vaan päinvastoin.

        Jos itse olisin opettaja, meneisin kaikille krusseille mihin olisi mahdollisuus.

        Nyt on oma putiikki, ei ehdi kursseilla kun kerran vuodessa. Se on liian vähän, menisin jos olisi mahdollisuus...kaksi kertaa vuodessa on jo ylellisyyttä oman firman pyörittäjältä...


      • Oppilaiden päällikkö
        oman talon herra kirjoitti:

        Mutta kursseille voi hakea aikasemmin ja pitääkin jos meinaa päästä! Mutta jos tahallaan ei hae niin se on merkki, että haluaa vaan nattia ilmaisesta rahasta ja laiskotella.
        Minusta opeteejilta pitää vaatia jatkuvaa kurssitysta, ja olemaan ajan tasalla. Köytöskurssitkaan eivät ole huono asia vaan päinvastoin.

        Jos itse olisin opettaja, meneisin kaikille krusseille mihin olisi mahdollisuus.

        Nyt on oma putiikki, ei ehdi kursseilla kun kerran vuodessa. Se on liian vähän, menisin jos olisi mahdollisuus...kaksi kertaa vuodessa on jo ylellisyyttä oman firman pyörittäjältä...

        Idiootti provo. Miksi näihin herneaivon tuotoksiin jotkut meistä viitsivät vastata- tai niitä edes yrittää lukea. Minäkin joutessani.

        Lissulla se on viikonloppu jo hurjassa vauhdissa. Eikö sitä millään saada tehoavaan hoitoon?


      • ...
        Oppilaiden päällikkö kirjoitti:

        Idiootti provo. Miksi näihin herneaivon tuotoksiin jotkut meistä viitsivät vastata- tai niitä edes yrittää lukea. Minäkin joutessani.

        Lissulla se on viikonloppu jo hurjassa vauhdissa. Eikö sitä millään saada tehoavaan hoitoon?

        Kyseinen herneaivo luulee olevansa opettajien esimies, koska ei ole vaivautunut tutkimaan kuntansa/kaupunkinsa organisaatiota. Kuntataloudestakaan tällä herneaivolla ei ole mitään käsitystä. Välillä hän kuvittelee, että kaikki oppilaat pitää kuskata taksilla kouluun ja luulee myös että hänen konkurssikypsällä kunnalla on varaa tarjota opettajille ammatillista lisäkoulutusta.


      • Opettajien pomo
        ... kirjoitti:

        Kyseinen herneaivo luulee olevansa opettajien esimies, koska ei ole vaivautunut tutkimaan kuntansa/kaupunkinsa organisaatiota. Kuntataloudestakaan tällä herneaivolla ei ole mitään käsitystä. Välillä hän kuvittelee, että kaikki oppilaat pitää kuskata taksilla kouluun ja luulee myös että hänen konkurssikypsällä kunnalla on varaa tarjota opettajille ammatillista lisäkoulutusta.

        En kuvittele, vaan me kaikki oppilaiden vanhemmat olemme opettajien esimiehiä. Me annamme heille työtä, kun lapsemme ovat koulussa. Kyllä meidän koulussa tarkkaan vahditaan opettajien tekemiset, ja sana kulkee vanhempien kesken. Myös pisteytämme ja annamme muistutuksia, kehoitamme, ohjamme ja teemme valituksia ym, meidän vastuulla on opettejien toiminta lapsiamme kohtaan.

        Meillä opet ovat kursiisa, ja kohtelevat lapsiamme hyvin kun huomautamme heitä.

        Kyllä hyvä vanhempi pitää lastensa puolta, ja huomauttaa opettajia jos on aihetta. Ei he saa tehdä mitä lystää haukkua ja kiusata lapsia.


      • ...
        Opettajien pomo kirjoitti:

        En kuvittele, vaan me kaikki oppilaiden vanhemmat olemme opettajien esimiehiä. Me annamme heille työtä, kun lapsemme ovat koulussa. Kyllä meidän koulussa tarkkaan vahditaan opettajien tekemiset, ja sana kulkee vanhempien kesken. Myös pisteytämme ja annamme muistutuksia, kehoitamme, ohjamme ja teemme valituksia ym, meidän vastuulla on opettejien toiminta lapsiamme kohtaan.

        Meillä opet ovat kursiisa, ja kohtelevat lapsiamme hyvin kun huomautamme heitä.

        Kyllä hyvä vanhempi pitää lastensa puolta, ja huomauttaa opettajia jos on aihetta. Ei he saa tehdä mitä lystää haukkua ja kiusata lapsia.

        Et sinä ole kuin koirasi "esimies".

        Annat sinä sossutädeillekin ja lääkäreillekin töitä, mutta et sinä heidän esimies ole, vain asiakas ja potilas.


    • terv. hoitsu

      Et sinä mikään pomo ole! Olet vain vainoharhainen huonossa perheessä kasvanut väkyttäjä, joka luulee hallitsevansa muita.

      Eikä elämäsi ole raskasta? Hoidoilla saat helpotusta vaikeaan luonnehäiriöösi.

      • Opettajien pomo, äit

        Kyllä me vanhemmat olemme opettajien esimiehiä. Tarkkailemme opettajien toimintaa ja herästi puutumme jos lapsia kohdellaan huonsti, tänäpäivänä se on yleistynyt, usein saa lukea miten lata opettajat kiusaa tai käy käsiksi.

        Kyllä minä ainakin ja muut meidän koulussa puutumme, vahdimme ja opastamme opettajia. Yarkkana pitä olla. Jos me emme antaisi lapsia kouluun, ei opettajila olisi töitä, me annamme opettajille töitä, olemme siis opettajien pomoja.

        Me ainakin neuvomme ja annamme palautetta kun aihetta on, sillä lapset eivät itse uskalla kertoa jos opettaja kiusaa.

        Opettajan kiusaaminen on aika yleistä kouluissa, mutta he tekevät sen niin, että sitä ei huomaa... olen monesti thenyt kantelun koulutoimistoon, ja aina on tullut hyvä päätös ja moite kirjallinen varoitus opettajille.


      • ...
        Opettajien pomo, äit kirjoitti:

        Kyllä me vanhemmat olemme opettajien esimiehiä. Tarkkailemme opettajien toimintaa ja herästi puutumme jos lapsia kohdellaan huonsti, tänäpäivänä se on yleistynyt, usein saa lukea miten lata opettajat kiusaa tai käy käsiksi.

        Kyllä minä ainakin ja muut meidän koulussa puutumme, vahdimme ja opastamme opettajia. Yarkkana pitä olla. Jos me emme antaisi lapsia kouluun, ei opettajila olisi töitä, me annamme opettajille töitä, olemme siis opettajien pomoja.

        Me ainakin neuvomme ja annamme palautetta kun aihetta on, sillä lapset eivät itse uskalla kertoa jos opettaja kiusaa.

        Opettajan kiusaaminen on aika yleistä kouluissa, mutta he tekevät sen niin, että sitä ei huomaa... olen monesti thenyt kantelun koulutoimistoon, ja aina on tullut hyvä päätös ja moite kirjallinen varoitus opettajille.

        Annat sinä psykiatriselle hoitohenkilökunallekin ja poliisille runsaasti töitä, mutta et ole heidän pomonsa.

        Juu kyllä "opettajan kiusaaminen on aika yleistä koulussa" ja aina sinunkaltaisten vanhempien aikaansaamaa. Älä siis enää jatkossa kiusaa opettajaa. Siellä "koulutoimistossa" sinua pidetään ammattivalittajana, eikä kantelusi johda mihinkään toimiin.


      • opettajien pomot!
        ... kirjoitti:

        Annat sinä psykiatriselle hoitohenkilökunallekin ja poliisille runsaasti töitä, mutta et ole heidän pomonsa.

        Juu kyllä "opettajan kiusaaminen on aika yleistä koulussa" ja aina sinunkaltaisten vanhempien aikaansaamaa. Älä siis enää jatkossa kiusaa opettajaa. Siellä "koulutoimistossa" sinua pidetään ammattivalittajana, eikä kantelusi johda mihinkään toimiin.

        Kyllä me ainakin olemme meidän koulussa opettajien pomoja. Kovasti tutkitaan ja vahditaan heidän toimintaa.

        Meillä ei sidetä sitä että opet hyppii nenälle tai kiusaavat lapsia. Siihen kun puuttuuheti se loppuu ja ainakin vähnee.

        Me olemme tärkeässä asemassa kun opettajat tulevat tänne, opetamme ja veuvomme japidämme silmällä.

        Me lasten vanhemat olemme meidän koulussa opettajien pomoja, ja he tietävät sen. Meille ei napista vaan meitä kuunnellaan.


      • opetajien pomo, äiti
        opettajien pomot! kirjoitti:

        Kyllä me ainakin olemme meidän koulussa opettajien pomoja. Kovasti tutkitaan ja vahditaan heidän toimintaa.

        Meillä ei sidetä sitä että opet hyppii nenälle tai kiusaavat lapsia. Siihen kun puuttuuheti se loppuu ja ainakin vähnee.

        Me olemme tärkeässä asemassa kun opettajat tulevat tänne, opetamme ja veuvomme japidämme silmällä.

        Me lasten vanhemat olemme meidän koulussa opettajien pomoja, ja he tietävät sen. Meille ei napista vaan meitä kuunnellaan.

        Minäkin olen opettajien pomo ja tykkään pomottaa. Nautin siitä kun opettajat tekee ihan mitä me teetämme. No saavatan he palkaa toisin kuin me vaikka teeme hyvää työtä koulun hyväksi. Me laitamme opetajat keräämään pulloja, leipomaan pullia ja pitämään rahan keruu iltoja, jotata lapsemme pääsevät luokaretkele. Selaista opetajaa ei vielä ole tullut vastaan, joak uaskaltaisi vastutaa minua. Olen opettajien pomo, maksat heidän palkat ja autan heitä hoitamaan työnsä hyvin. Niin kuin minä tahdon. Sellainen pomo minä olen.


      • joka päivä opastamme
        opetajien pomo, äiti kirjoitti:

        Minäkin olen opettajien pomo ja tykkään pomottaa. Nautin siitä kun opettajat tekee ihan mitä me teetämme. No saavatan he palkaa toisin kuin me vaikka teeme hyvää työtä koulun hyväksi. Me laitamme opetajat keräämään pulloja, leipomaan pullia ja pitämään rahan keruu iltoja, jotata lapsemme pääsevät luokaretkele. Selaista opetajaa ei vielä ole tullut vastaan, joak uaskaltaisi vastutaa minua. Olen opettajien pomo, maksat heidän palkat ja autan heitä hoitamaan työnsä hyvin. Niin kuin minä tahdon. Sellainen pomo minä olen.

        Samoin, meidän koulussa me vanhemmat olemme opetajien esimiehiä. Tarkkailemme heidän toimintaa ja käytöstä. Nopeesti huomaa semmoiset opettajat jotka ovat opettajia vaan että saavat kiusata lapsia.
        Muutama on joutunut jättämään työnsä meillä.
        Käymme tunneilla tarkistamassa heidän tpomintaa sillä on sanottu että tunnille voi tulla katsomaan oepttajien toimintaa.

        Kovasti me annamme ohjeita kun monet heistä on puskasta nousseita noviiseja.. jotka eivät osaa mutta työttömät on helppoja laittaa opettajiksi, se ei vaadi paljon ammattititoa. Siksi on hyvä että meitä vanhempia on siinä taustalla tarkkailemassa ja opastamassa heitä.


      • opettaj pomo, äiti
        joka päivä opastamme kirjoitti:

        Samoin, meidän koulussa me vanhemmat olemme opetajien esimiehiä. Tarkkailemme heidän toimintaa ja käytöstä. Nopeesti huomaa semmoiset opettajat jotka ovat opettajia vaan että saavat kiusata lapsia.
        Muutama on joutunut jättämään työnsä meillä.
        Käymme tunneilla tarkistamassa heidän tpomintaa sillä on sanottu että tunnille voi tulla katsomaan oepttajien toimintaa.

        Kovasti me annamme ohjeita kun monet heistä on puskasta nousseita noviiseja.. jotka eivät osaa mutta työttömät on helppoja laittaa opettajiksi, se ei vaadi paljon ammattititoa. Siksi on hyvä että meitä vanhempia on siinä taustalla tarkkailemassa ja opastamassa heitä.

        Lapset lähti jo kouluun.

        Nyt alkaa soittokierros opettajille sopivasti ennen 8:aa. Saavat kuulla päivän ohjeet ja illalla toinen kierros miten päivä on mennyt. Kyllä ei itse ehdi töihin, kun opettajia pitää valvoa. Onneksi korvaukset juoksevat.


      • opettajan pomo, äiti
        opettaj pomo, äiti kirjoitti:

        Lapset lähti jo kouluun.

        Nyt alkaa soittokierros opettajille sopivasti ennen 8:aa. Saavat kuulla päivän ohjeet ja illalla toinen kierros miten päivä on mennyt. Kyllä ei itse ehdi töihin, kun opettajia pitää valvoa. Onneksi korvaukset juoksevat.

        Hieno homma! On hyvä että oeltte aktiivisia ja välitätee lastenne asioista. Opettajat ovat josku kieroja, ei kannata uskoa kaikkee mitä ne sanoo, pettelevät ja salavat omia asioita ja onglelmia.

        Hyvä. Hienoa jos esimerkillä olemme voineet sysäistä muitakin liikkeelle.


      • tummatar, pomo
        opettajan pomo, äiti kirjoitti:

        Hieno homma! On hyvä että oeltte aktiivisia ja välitätee lastenne asioista. Opettajat ovat josku kieroja, ei kannata uskoa kaikkee mitä ne sanoo, pettelevät ja salavat omia asioita ja onglelmia.

        Hyvä. Hienoa jos esimerkillä olemme voineet sysäistä muitakin liikkeelle.

        Kyllä olemme sysäisseet monta opetajaa mieron tiele. Ei ole asiaa meidän lasten kouluun kiusamaan laspia ainskaan. Voi sitä koulua jokaa saa riesaskeen tämän hunttion. Liekö sillä papereitakaan tai ainakaan opettajan papereita. Voin kokemuksestani sanoa, että viisi opetajasta aina yksi on k usipää. On niissä ollut kouluttamsita opetajoksi. Eikä oppineetkaan lähtivät ties minne. Minua kutsutaankin täälä vahtimestariksi ja siitä olen ylpetä.
        Jatketaan siskot tätä rataa ja muistetaan että meidän mustien on pidettävä yhtä.


    • Koulunkäynninohjaaja

      Opetappa sinä lapsesi solmimaan luistintennauhat. Opeta häntä tervehtimään ja kiittämään. Opeta syömään haarukalla ja veitsellä lautanen tyhjäksi. Opeta olemaan kiilaamatta ruoka- ym. jonossa. Opeta odottamaan puheenvuoroaan viittaamalla ja ääneti. Opeta laittamaan tavaransa paikoilleen ja pitämään kynä ja kumi tallessa. Opeta huolehtimaan läksyistään ja olemaan myöhästymättä koulusta.

      Mutta ennenkaikkea hanki lapsellesi lämpimät vaatteet pakkaskaudelle!
      Hansikkaat ja puuvillanilkkasukat eivät ole pakkaskauden vaatetusta.
      Lapsi tarvitsee lämpimät kintaat ja villapohjasukat.

      • hih olitpa hauskan j

        Petteleppa sinä kunnioittamaan lasten vanhempia ja kohtelemaan lapsia hyvin, men kurssille.
        Opettele olemaan hiljaa ja olla puuttumatta lasten vanhempien ja lasten asioihin, olethan vaan pelkkä avustaja.
        Opettele käytöstavat joill apuhuttelet lapsia ja opettajien pomoja, sillä me vahdimme myös näitä ammattitaidottomia ja korsistota otettuja työttömiä joita avustajiksi kutsutaan, liika ryppyily voi viedä sinut takasin kortistoon ja sossun luukulle.
        Opettele huolehtimaan omista asioista, ja olemaan siellä luokan perällä, oltehan vaan avustaja jolla ei ole pätevyyttä koristotsta kun olet joutunut tulemaan päivärahalla työhön.

        Mutta ennenkaikkea, hanki itsellesi siistit vaatteet ja jätä kännykkä ja naistenlehdet kotiin jotta ei ne ressukka pooikaystävät työttömät hekin, soittele kesken työpäivän joutvaia rupattelemaan.
        Myös muista pipo ja villahousut, kun noin kiristää ja pitää leikkiä fiksua.. mistä lie jäätyneestä päästäsi noitakin lauot.

        Oli jotenkin hauksa lukee kun pelkkä avustaja leikkii fiksua...heh.. avustaja... no eipähän sitä kortistosta muuta saa kun halpaa työvoimaa.. joilla ei ole ammattitaiota.. säälin sua, mene kouluun ja opiskele itsellesi ammatti ettet ole vaan avustaja.


      • Sulla hyvät jutu

        Pysyppä sinä avustaja vaan siellä omalla paikalla, äläkä puutu toisten asioihin. Työtön vailla ammattia oleva kortistolainen, hih... onko kiva leikkiä "fiksua" ?? tuo oli hauskin juttu pitkään aikaan minkä olen lukenut.

        Vähän samaa kuin kuin nuo eduskunnan ihmiset ministerit ja kansanedustajat... ei mitään pätevyyttä eikä ammattitaiota, mutta leikitään fiksua, ja katso mikä on tulos??? Suomi on täysin rapakunnossa...
        Pelkään pahoin että ammattitaidottomat kortistolaiset alasajaa koulujärjestelmänkin vielä... huh huh, onneksi ei ole enää itsellä koululaisia, ei tarvi pelätä joka hetki.

        Kannattaisko hankkia koulutus tai ammattipätevyys?? Kyllä.


    • kko töissään

      Potkittinko sinut pois töistä. Syy työpaikkakiusaaminen.

      • kko töissään

        Hups kun meni väärälle!

        Piti mennä tuolle ”sulla hyvät jutut”
        Anteeksi!


      • Oikea opettaja
        kko töissään kirjoitti:

        Hups kun meni väärälle!

        Piti mennä tuolle ”sulla hyvät jutut”
        Anteeksi!

        Arvoisa koulunkäynninohjaaja, yritä olla välittämättä tuon herneaivon jatkuvista rimanalituksista. Minä en hänen kommenttejaan viitsi lukea, eikä niistä ihan helpolla selvää ottaisikaan.

        Arvostan koulunkäyntiohjaajien työn erittäin korkealle. Monien tuntien pito ja monien luokkien opettaminen olisi hirveän paljon hankalampaa, jos luokassa ei olisi toista vastuullista aikuista. Poikkeuksetta myös koulunkäyntiohjaajilla on laajaa pedagogista osaamista ja taitoa selittää asioita oppilaille niin, että hänen on mahdollista ne oppia. Myös luokan työrauhan kannalta työnne on äärimmäisen arvokasta. Vaikka pidän omasta työstäni paljonkin, pidän siitä vielä enemmän silloin, kun saan koulunkäyntiohjaajan työparikseni. Niitä tunteja on valitettavan vähän, mutta ymmärrän kyllä sen, että heitä tarvitaan kipeästi muuallakin.


      • no tää oli jo aika h
        Oikea opettaja kirjoitti:

        Arvoisa koulunkäynninohjaaja, yritä olla välittämättä tuon herneaivon jatkuvista rimanalituksista. Minä en hänen kommenttejaan viitsi lukea, eikä niistä ihan helpolla selvää ottaisikaan.

        Arvostan koulunkäyntiohjaajien työn erittäin korkealle. Monien tuntien pito ja monien luokkien opettaminen olisi hirveän paljon hankalampaa, jos luokassa ei olisi toista vastuullista aikuista. Poikkeuksetta myös koulunkäyntiohjaajilla on laajaa pedagogista osaamista ja taitoa selittää asioita oppilaille niin, että hänen on mahdollista ne oppia. Myös luokan työrauhan kannalta työnne on äärimmäisen arvokasta. Vaikka pidän omasta työstäni paljonkin, pidän siitä vielä enemmän silloin, kun saan koulunkäyntiohjaajan työparikseni. Niitä tunteja on valitettavan vähän, mutta ymmärrän kyllä sen, että heitä tarvitaan kipeästi muuallakin.

        ;)) voihan vitsi. Kirjoitit itsellesi.... hehhee... arvoisa koulunkäynninavustaja.... heheee eipä ole hullumpaa täällä vielä lukenu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Coi hyvänen aika...;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


      • Oikea opettaja
        no tää oli jo aika h kirjoitti:

        ;)) voihan vitsi. Kirjoitit itsellesi.... hehhee... arvoisa koulunkäynninavustaja.... heheee eipä ole hullumpaa täällä vielä lukenu!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Coi hyvänen aika...;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

        Nyt sulla on kyllä mennyt erittäin pahasti överiksi. Onko lääkkeet loppu vai oletko tahallasi jättänyt ottamatta?

        Totuushan kuitenkin on, että koulunkäynninohjaajat ovat erittäin tärkeitä koulumaailmassa! Voin hyvin kuvitella, että sekä koulunkäynninohjaaja että opettaja saavat kaksin käsin vääntää sinun lastesi kanssa ja silti niistä on vaikeaa saada vähääkään sinua kummempia. Voi sentään!

        Koska muutenkin kirjoittelet tuutin täydeltä runsasta soopaa, toivon hartaasti, että ei pidä paikkaansa sekään, että sinulla on lapsia. Vaikea kuvitella, että jossakin olisi niin uskomattoman hölmö mies, että sinun kanssasi olisi ***inut. Tai no tietysti, kyllähän miehissäkin on niitä vajakkien hyväksikäyttäjiä. Mutta lopputulos on murheellista katsottavaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe