Kiusataanko amiksessa herkemmin?

pohdiskelen vain

Käyn tällä hetkellä lukiota mutta olen jo tainnut todeta ettei tämä ole minua varten. Käyn yhdessä Suomen suurimassa lukiossa ja täällä kyllä kukaan ei ole kiusannut.
Kiusattaisiinko tällaista hissukkaa, omassa olossa viihtyvää poikaa? Peruskoulussa ikävä kyllä, tosin siihen on vaikuttanut millainen olen ollut mutta amiksessa ei kyllä ole tarkotuksena vittuilla muille ym.

6

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MolemmissaOpettanut

      Jos vähän tiivistää, niin lukiossa porukat käyvät lämmöllä opettajien suuntaan, amiksessa toisiaan kohtaan. Eli suurempi riski minusta on amiksessa joutua kiusatuksi. Tosin siellä voi taas enemmän vaikuttaa siihen, että missä on ja mitä tekee.

    • liikuntaeiookivaa

      Aijaa.. :/
      Osaisiko joku vielä vastata siihen että jos ei suuntaudu amiksessa mihinkään liikunnanalaan, kuten vaikkapa liikunnanopettajaksi, niin onko siellä pakko käydä liikunnan tunneilla? Voinko saada tutkinnon (ajattelin merkonomia) ilman että käyn yhdelläkään liikuntatunnilla?
      kiitti

    • Iskä

      Liikunta on pakollinen kurssi opetussuunnitelman mukaan kaikilla ammattialoilla. Sinun hyväksesi se on.

      • MolemmissaOpettanut

        Jos koulua aloittaessasi olet täyttänyt jo 18, niin liikuntaa eikä...olikohan se terveystietoa..., tarvitse tehdä.


      • ???
        MolemmissaOpettanut kirjoitti:

        Jos koulua aloittaessasi olet täyttänyt jo 18, niin liikuntaa eikä...olikohan se terveystietoa..., tarvitse tehdä.

        Eikös tullut joku lakiuudistus, että kaikki joutuu nyt menemää niille liikunta tunneille?


    • YoMerkonomi88

      Älä nyt herrajumala lukiosta ainakaan merkonomiksi vaihda. Ammattikoulun merkonomilinjalla oppii samat asiat kuin lukion talousmatikassa ja englannissa. Turhaa opiskelua kun saat samat asiat sieltä lukiosta ylioppilastodistuksen, jolla työnhakusi ja jatko-opintomahdollisuuden ovat huomattavasti korkeammat. Kävin itse lukion ja jatkoin sieltä ammattiopistoon merkonomilinjalle, mikä oli ehkä pahin virhe vähään aikaan. Jos oikeasti haluat kaupalliselle alalle töihin, käy lukio ja mene kauppakorkeakouluun yliopistoon. Merkonomina pääset vain sinne Soneran asiakaspalvelupisteelle jakelemaan esitteitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe