Olen kuullut, että tämä uusin korimalli Corollasta olisi kovin ruosteherkkä ja, että kynnyskotelot olisivat jääneet suojatta tehtaan jäljiltä(suojaava vaha puuttuisi kokonaan).
Olenko oikeassa?
Uusi Corolla ja RUOSTE
50
10475
Vastaukset
- sinkilä
Kerro nyt sitten samantien mistä tämän kuulit.
- Urho-poika
Mää taas kuulin pataljoona hevosmiähilt että siin o maailma paras ruastesuajaus. Semmotti mää kuulin. Mää ain kuule kaikelaist.
- Tommi
Eihän tuo korimalli ole ollut markkinoilla kuin hetken, tuskinpa siitä ruostumisesta kukaan osaa sanoa juuta eikä jaata..
- Alkuperäinen
Juuri siksi tämän eräs ruostesuojauksia etelä-suomessa tekevä ystäväni minulle kertoikin, kuulemma todella tuore malli ja jo alkaa ruoste-ongelmat. Ei oikein uskaltanut sanoa vielä muita paikkoja, kuin nuo kynnyskotelot.
Alkuperäinen kirjoitti:
Juuri siksi tämän eräs ruostesuojauksia etelä-suomessa tekevä ystäväni minulle kertoikin, kuulemma todella tuore malli ja jo alkaa ruoste-ongelmat. Ei oikein uskaltanut sanoa vielä muita paikkoja, kuin nuo kynnyskotelot.
Ylitin tässä itseni valehdellessani ja ehkä joku jopa uskoo, sellainen joka ei tunne minua eikä sairauttani.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Ylitin tässä itseni valehdellessani ja ehkä joku jopa uskoo, sellainen joka ei tunne minua eikä sairauttani.
Lopeta jo idiootti, nolo PenttiHolisti, mummon mussukka yli 50v.
- sankki
Älä nyt puhu paskaa siellä, tuskinpa mikään auto alkaa vielä 1-2 kuukaudessa kesäolosuhteissa ruostumaan.
Ihanko kaverilta kuultua, todella luotettava tietolähde sinulla.. - Alkuperäinen
En siis aivan tarkkaan muista tätä juttua näistä suojavahoista jne, mutta kertokaapa Corollan omistajat, kuinka on asian laita.
- Caesar
Aven ohjekirja kertoo että runko on paitsi sinkitty myös upotettu fosfaattikylpyyn. Joka taas lukemani mukaan on tämän hetken tehokkain ruostesuojaustapa. Onko Corolla tässä suhteessa erilainen, onko joku lukenut ohjekirjasta?
- noppa
Caesar kirjoitti:
Aven ohjekirja kertoo että runko on paitsi sinkitty myös upotettu fosfaattikylpyyn. Joka taas lukemani mukaan on tämän hetken tehokkain ruostesuojaustapa. Onko Corolla tässä suhteessa erilainen, onko joku lukenut ohjekirjasta?
...Ohjekirja sanoo...sanoohan se kaikenlaista positiivista. Sinuna kyllä olisin ottanut asiasta selvää jo liikkeessä. Sinkitys ja fosfatointi ei korvaa suojamassaa ja kotelovahaa, koteloiden sisältähän se ruostuminen alkaa! Em. toimenpiteet hidastavat ruostumisen alkua maalivaurioissa. Myönnä vaan että ei tohota ole mitenkään ruostevapaan maineessa...sitähän ei ohjekirjassa kerrota.
- Caesar
noppa kirjoitti:
...Ohjekirja sanoo...sanoohan se kaikenlaista positiivista. Sinuna kyllä olisin ottanut asiasta selvää jo liikkeessä. Sinkitys ja fosfatointi ei korvaa suojamassaa ja kotelovahaa, koteloiden sisältähän se ruostuminen alkaa! Em. toimenpiteet hidastavat ruostumisen alkua maalivaurioissa. Myönnä vaan että ei tohota ole mitenkään ruostevapaan maineessa...sitähän ei ohjekirjassa kerrota.
Kyllä se on sillä lailla, että ei ohjekirjaan ole auton valmistajalla varaa ei-paikkaansa pitävää asiaa kirjoitella. Se nimittäin joutuisi siitä oikeudelliseen vastuuseen ja hätäisesti sittenkin, ainakin niissä maissa joissa erilaiset vahingonkorvausoikeudenkäynnit on kokonaan oma elinkeinonsa.
Emme liene kumpikaan ruostesuojausspesialisteja, mutta miksi vaha ja massa koteloiden SISÄLLÄ enää paljoakaan lisäarvoa antaisi. Kiveniskemiä vastaan ulkopinnoilla massa varmaan auttaakin. Maine perustuu menneeseen ja uskomuksiin, ja varmaan ainakin osittain voi olla ansaittuakin. Nyt kumminkin puhutaan näistä nykyautoista. - Elvis Leija
Viikko sitten vaihdoin Corollan (18 kk omistuksen jälkeen) Aveen. Eivät ainakaan liikkeessä löytäneet ruostetta. Itse en myöskään havainnut ruostetta autossa, vaikka pohjaa kesällä katselinkin. Hassulta tuntuisi, että mikään uusi auto niin nopeasti ruostuisi. Itse en mitään lisäsuojsuksia autoon teettänyt.
- noppa
Caesar kirjoitti:
Kyllä se on sillä lailla, että ei ohjekirjaan ole auton valmistajalla varaa ei-paikkaansa pitävää asiaa kirjoitella. Se nimittäin joutuisi siitä oikeudelliseen vastuuseen ja hätäisesti sittenkin, ainakin niissä maissa joissa erilaiset vahingonkorvausoikeudenkäynnit on kokonaan oma elinkeinonsa.
Emme liene kumpikaan ruostesuojausspesialisteja, mutta miksi vaha ja massa koteloiden SISÄLLÄ enää paljoakaan lisäarvoa antaisi. Kiveniskemiä vastaan ulkopinnoilla massa varmaan auttaakin. Maine perustuu menneeseen ja uskomuksiin, ja varmaan ainakin osittain voi olla ansaittuakin. Nyt kumminkin puhutaan näistä nykyautoista....eihän se sinkitys ja fosfatointi sinne koteloiden sisälle pääse, kotelot jäävät sisäpuolelta peltipinnalle, ellei sinne suihkuteta suoja-ainetta niin...jokainen tietää mikä on lopputulos koska kosteus tiivistyy koteloihin. Sinkki auttaa nimenomaan ulkopinnoilla koska esim. kiveniskemissä sillä kuroutuva ominaisuus puhtaalla metallipinnalla. Tohotan vika se on jos on jäänyt kotelot suojaamatta...laatuako? Jälkisuojaus kannattaa AINA!
- ...
noppa kirjoitti:
...eihän se sinkitys ja fosfatointi sinne koteloiden sisälle pääse, kotelot jäävät sisäpuolelta peltipinnalle, ellei sinne suihkuteta suoja-ainetta niin...jokainen tietää mikä on lopputulos koska kosteus tiivistyy koteloihin. Sinkki auttaa nimenomaan ulkopinnoilla koska esim. kiveniskemissä sillä kuroutuva ominaisuus puhtaalla metallipinnalla. Tohotan vika se on jos on jäänyt kotelot suojaamatta...laatuako? Jälkisuojaus kannattaa AINA!
Kun auton kori sinkitään, se upotetaan kylpyyn. Ja ne kotelot eivät ole umpinaisia eli kyllä aineet pääsevät kaikille pinnoille. Ja prosessi on sähköinen eli käsittely suorastaan imeytyy käsiteltäville pinnoille.
Eri asia on sitten se että miten ko. käsittelyt riittävät Suomessa. Suola ja kosteus on vaikea yhdistelmä. Ruostetutkimuksissa on todettu että paras yhdistelmä on kun koteloissa on myös perinteisiä ruostesuojaaineita sinkityksen lisäksi.
Itselläni ei ole kahden edellisen Corollan kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia ruostumisen kanssa. Jos ajaisin hiekkateillä suojauttaisin autoni. Asfaltilla ajettaessa ei näytä olevan minkäänlaisia ongelmia omassa käytössäni ruostumisen suhteen. Eli tutkimuksien tulokset tuntuvat olevan teoreettisia. Ehkä 15-20 vuotiaana alkaa näkyä ongelmia mutta onko sillä sitten enää väliä. Takuuhan on 12 vuotta mikä lienee tutkittu kestoikä, ei sitä huvikseen mennä lupaamaan. - Reidari
noppa kirjoitti:
...eihän se sinkitys ja fosfatointi sinne koteloiden sisälle pääse, kotelot jäävät sisäpuolelta peltipinnalle, ellei sinne suihkuteta suoja-ainetta niin...jokainen tietää mikä on lopputulos koska kosteus tiivistyy koteloihin. Sinkki auttaa nimenomaan ulkopinnoilla koska esim. kiveniskemissä sillä kuroutuva ominaisuus puhtaalla metallipinnalla. Tohotan vika se on jos on jäänyt kotelot suojaamatta...laatuako? Jälkisuojaus kannattaa AINA!
Niissä vitun koteloissa on reikiä siks että vesi pääsöö ulos ja fosfaatit sisään. Millä luulet sitä vahaa niihin saatavan? Rautaruukki turaa sitä valssamolla, vai? Umpinaista on vaan sun pääs ja vahaa korvissa.
Reidari kirjoitti:
Niissä vitun koteloissa on reikiä siks että vesi pääsöö ulos ja fosfaatit sisään. Millä luulet sitä vahaa niihin saatavan? Rautaruukki turaa sitä valssamolla, vai? Umpinaista on vaan sun pääs ja vahaa korvissa.
Ei ei, päässä minulla on vekkuli skitsofrenia. Hihii.
- Totuuden_Tietäjä
fosfaattiveessä on uitettu kaikki korollat sanos myyjät miullekkin! just puolvuotta sitten tuli miunkin tytär sieltä ja voipi paksusti!! Lisääksi imaamit on suojannut joka ainuan kottosen!!!
- pekka
http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp
Toivottavasti on ruotsinkieli sulla hallussa.- noppa
...siinä se on, täällähän aina toitotetaan tilastoista. Tässä nyt on todistettu Corollan korroosioherkkyys! Tekeeköhän valmistaja mitään asian hyväksi...laadunparannusta, ave sentään pärjäsi vähän paremmin. Vai olisikohan tässä maahantuojan paikka vaikuttaa...jälkisuojaus?
- Elvis Leija
...oli kaiketi aiheena? Ei se, kuinka nopeasti autot ovat todellisuudessa ruostuneet?
Vaikea kuvitella että Volvo V50 ja Pösö 407 olisivat jo alkaneet ruostua...
Voi olla että ruotsinkielentaitoni on puutteellinen... - tulkinta
Elvis Leija kirjoitti:
...oli kaiketi aiheena? Ei se, kuinka nopeasti autot ovat todellisuudessa ruostuneet?
Vaikea kuvitella että Volvo V50 ja Pösö 407 olisivat jo alkaneet ruostua...
Voi olla että ruotsinkielentaitoni on puutteellinen...Siis yrität kertoa, että ruostesuojauksen laatu ja auton todellinen ruostuminen eivät liity toisiinsa.
Samaa logiikkaa tällä palstalla esiintyy muutenkin kiusaksi asti. - noppapikari
noppa kirjoitti:
...siinä se on, täällähän aina toitotetaan tilastoista. Tässä nyt on todistettu Corollan korroosioherkkyys! Tekeeköhän valmistaja mitään asian hyväksi...laadunparannusta, ave sentään pärjäsi vähän paremmin. Vai olisikohan tässä maahantuojan paikka vaikuttaa...jälkisuojaus?
näytä. Corolla 2002:sta vi bilägare loihe lausumaan, jotta: "Corolla är, precis som alla nya Toyota, välbyggd med få skarvar i karossen. Dörrar, huv och baklucka är bra limmade i fogarna och vaxbehandlade i nederkant. Karossen är helgalvaniserad och skiktet är mellan 7 och 10 my tjockt, beroende på var plåtarna sitter."
Mikäs tässä nyt niin huonolta sinusta kuulostaa? hyvin tehty, vahakäsitelty, kokonaan galvanoitu kori. Mitä nyt viel pitäis olla? Kullasta väännetyt pellit, vai?
Ettei nyt olis ongelma enemmän korvien välissä kuin autossa, taitaapi ruostua nyt oma toisen merkkinen auto sitä tahtia että pistää kirjoittelemaan tuskissaan? - noppa
noppapikari kirjoitti:
näytä. Corolla 2002:sta vi bilägare loihe lausumaan, jotta: "Corolla är, precis som alla nya Toyota, välbyggd med få skarvar i karossen. Dörrar, huv och baklucka är bra limmade i fogarna och vaxbehandlade i nederkant. Karossen är helgalvaniserad och skiktet är mellan 7 och 10 my tjockt, beroende på var plåtarna sitter."
Mikäs tässä nyt niin huonolta sinusta kuulostaa? hyvin tehty, vahakäsitelty, kokonaan galvanoitu kori. Mitä nyt viel pitäis olla? Kullasta väännetyt pellit, vai?
Ettei nyt olis ongelma enemmän korvien välissä kuin autossa, taitaapi ruostua nyt oma toisen merkkinen auto sitä tahtia että pistää kirjoittelemaan tuskissaan?...en jaksanut tutustua noihin vanhempiin...näköjään pärjäsi paremmin kuin uudet, onkohan uusissa vähän niinkuin kertakäyttöauton ajattelutapa? Pidetään 2-3 vuotta ja sitten pois...ei tunnu hyvältä jällenmyyntiarvon kannalta...ei kai kukaan halua ruostetta ostaa?
- Elvis Leija
tulkinta kirjoitti:
Siis yrität kertoa, että ruostesuojauksen laatu ja auton todellinen ruostuminen eivät liity toisiinsa.
Samaa logiikkaa tällä palstalla esiintyy muutenkin kiusaksi asti.Tietysti ne liittyy toisiinsa. Mutta uusista autoista ei varmuudella voi vielä vuoden jälkeen sanoa, mikä on herkkä ruostumaan. Tietysti heikko suojaus edistää ruostumista, mutta niin myös auton omistajan toimet ja alkuperäisen raaka-aineen laatu. Hyvä suojauskaan ei pelasta huonolaatuisesta teräksestä tehtyä autoa. Totuudenmukaista tilastoa ruostumisesta saataneen vähintään viisi vuotta vanhoista autoista. Ellei tämä uusi EU-direktiivi suojausaineiden käytön vähentämisestä ruostuta nykyautot jo parin vuoden jälkeen...
- noppapikari
noppa kirjoitti:
...en jaksanut tutustua noihin vanhempiin...näköjään pärjäsi paremmin kuin uudet, onkohan uusissa vähän niinkuin kertakäyttöauton ajattelutapa? Pidetään 2-3 vuotta ja sitten pois...ei tunnu hyvältä jällenmyyntiarvon kannalta...ei kai kukaan halua ruostetta ostaa?
mitä luulevat ostavansa. mut on kumminkin nuo jälleenmyyntihinnat pirun korkeita.
- tulkinta
Elvis Leija kirjoitti:
Tietysti ne liittyy toisiinsa. Mutta uusista autoista ei varmuudella voi vielä vuoden jälkeen sanoa, mikä on herkkä ruostumaan. Tietysti heikko suojaus edistää ruostumista, mutta niin myös auton omistajan toimet ja alkuperäisen raaka-aineen laatu. Hyvä suojauskaan ei pelasta huonolaatuisesta teräksestä tehtyä autoa. Totuudenmukaista tilastoa ruostumisesta saataneen vähintään viisi vuotta vanhoista autoista. Ellei tämä uusi EU-direktiivi suojausaineiden käytön vähentämisestä ruostuta nykyautot jo parin vuoden jälkeen...
On eri asia puhua ruostumisesta ja ruostumisalttiudesta. Jälkimmäinen on kuluttajille arvokasta tietoa, koska näin voidaan arvioida, mitä toimenpiteitä autolle kuuluu tehdä. Erityisen merkityksellistä tieto on, jos autoa aiotaan pitää useita vuosia.
Toyotan tapauksessa voidaan pitää varmana, että lisäruostusuojausta tarvitaan lähes joka mallissa varsin vähillä kilometreillä.
Eikös muuten hyvä suojaus pidä huonolaatuisen teräksen ruosteettomana? Teräslaaduissa ei niin suuria eroja toki ole kuin suojauksessa.
Uudet EU-direktiivit tekevät autojen ruosteenestosta entistä haastavampaa ja ruostesuojauksen testaamisesta entistä tärkeämpää. - noppa
noppapikari kirjoitti:
mitä luulevat ostavansa. mut on kumminkin nuo jälleenmyyntihinnat pirun korkeita.
...on Suomi= autoilun luvattu maa. Verottaja kyllä pitää huolen siitä.
- noppapikari
noppa kirjoitti:
...on Suomi= autoilun luvattu maa. Verottaja kyllä pitää huolen siitä.
Mukavaahan se olis jos joskus se päivä nähtäisiin että autoja myytäis samaan hintaan kuin 80 km helsinkiä etelämpänä. Voisi silloin panna sen 35 te aven sijasta vaikka audi a6:seen, jos siltä tuntuisi. Tai ottaa 20 te:lla ave octavian sijasta ja panna 15 tonnia johonkin muuhun mukavaan. Välillä tuntuu että meitä suomalaisia kusetetaan turhan raskaasti...
- ...
Faceliftistä ei ole mitään tutkimustuloksia. 2002 -mallissa taso on muistaakseni 3/5 ruotsalaisten mukaan eli hyväksytty taso.
Jos asia epäilyttää, tämä on helposti korjattavissa: auto ruostesuojaamolle jo uutena. Eikä maksa edes paljon. Sinkkiähän kaikissa uusissa autoissa on jo valmiina. Erot syntyvätkin lähinnä massauksesta ja kotelosuojauksesta vanhaan tapaan. Valitettavasti ainakin EU on jopa rajoittanut liuottimien käyttöä uusissa autoissa, eli ympäristösyistä uusimmissa malleissa massausta on epäilemättä koko ajan hankalampi toteuttaa jo tehtaalla.- paljon...
Kunnollinen ruostesuojaus maksaa n. 600 euroa (esim. TM:n testivoittaja, Stop-Rust Oy), eli mielestäni aika paljon. Mieluusti olisi tuonkin summan laittanut autotehtaan kontolle siten, että kosla olisi jo valmiiksi hyvin ruostesuojattu (kuten esim. ranskalaiset autot tätänykyä).
Toisaalta ainahan sitä voi käyttää autonsa ruostesuojauksessa jossain Pärnäsen korjaamolla parilla sadalla eurolla, ja aiheuttaa samalla enemmän vahinkoa korille kuin ilman suojausta koko suojausta. - sol wagon 03
paljon... kirjoitti:
Kunnollinen ruostesuojaus maksaa n. 600 euroa (esim. TM:n testivoittaja, Stop-Rust Oy), eli mielestäni aika paljon. Mieluusti olisi tuonkin summan laittanut autotehtaan kontolle siten, että kosla olisi jo valmiiksi hyvin ruostesuojattu (kuten esim. ranskalaiset autot tätänykyä).
Toisaalta ainahan sitä voi käyttää autonsa ruostesuojauksessa jossain Pärnäsen korjaamolla parilla sadalla eurolla, ja aiheuttaa samalla enemmän vahinkoa korille kuin ilman suojausta koko suojausta.Mille autolle tuo suojaus noin paljon maksaa? Itte vein corolla just suojattavaksi kyseiseen liikkeeseen. Ns. "uuden auton käsittelyn" eli pohjan massauksen olis saanu 400 egeen. Itse päädyin kuitenkin täys suojaukseen eli kaikki ikkunan alareunasta alaspäin. Hinta 450 euroa.
Se mitä jäi ottamatta hinnan takia oli Lokarin sisälokasuojat. Hinta oli niinkin huimaava kuin 120 euroa! On vaan s#&*#tanan kallista muovia! Ja nyt puhutaan kahdesta kappaleesta eli taakse asennettavista lokareista. Mahtaa olla tosi high-techiä nuo muovihärpäkkeet...
- Tojolla
Yhtään ruosteista E12 corollaa ei ole näkynyt, eikä kukaan voi väittää moista ennen kuin ne alkavat ruostumaan.
Todennäköisesti ne ovat vain parempia kuin aikaisemmat mallit ja minua ei ainakaan yhtään huoleta alkaako 03 corollani ruostumaan sen kolmen vuoden aikana kun se minulla on.
Pelkkää provojen (ilm.kateellista) suun pieksäntää.- Kalle
Corollahan ei voi ruostua, koska MINÄ omistan sellaisen, vai?
- Sepi
Jos joku olisi autosta kateellinen niin tuskin kuitenkaan Toyota Corollasta! :))
- Tojolla
Sepi kirjoitti:
Jos joku olisi autosta kateellinen niin tuskin kuitenkaan Toyota Corollasta! :))
että jotkut yrittävät väkisin keksiä vikoja ja levittää niitä minkä ehtii?
Kyllä tuntuis olevan kateutta, varsinkin kun oma 316 bmw vuodelta -83 on levinnyt tielle ja toyotat senkun porskuttaa. - Manu
Sepi kirjoitti:
Jos joku olisi autosta kateellinen niin tuskin kuitenkaan Toyota Corollasta! :))
Suomalaiset ajelevat keskimäärin 10 vuotta vanhoilla romuilla, että varmasti kateellisia riittää, kun jollain on uusi auto.
- Sepi
Tojolla kirjoitti:
että jotkut yrittävät väkisin keksiä vikoja ja levittää niitä minkä ehtii?
Kyllä tuntuis olevan kateutta, varsinkin kun oma 316 bmw vuodelta -83 on levinnyt tielle ja toyotat senkun porskuttaa.Monet auton ostoa harkitsevat haluavat ennen ostopäätöstä etsimällä etsiä vikoja (ja niitähän läytyy kaikista autoista).
Toinen luku on nämä trollaajat, jotka iskevät otolliseen (helpoiten provosoituvaan) ryhmään. Tässä tapauksessa esim. Läskit ihmiset tai Corollan omistajat.
- Corollasta
Alla ruosterekisterin teksti uudesta corollasta
Uuden Corollan ruostumattomuustakuu on pitkähkö,
mutta auto ei tule näyttämään kovinkaan nätiltä takuuajan loputtua, vihjaa Vi Bilägaren ruostesuojaekspertti Thomas Widström auton ruostesuojauksesta.
Kori on tosin galvanoitu 90 prosenttisesti, mutta sen lisäksi ei ole mitään muuta käsittelyä.
Pyörien kohdalla on sisälokasuojat, mutta takana ne on valmistettu huovasta, ja testiautossa ne olivat märät huolimatta pitkästä helleaallosta.
Lokasuojien reunat ovat vanhanaikaista rakennetta joka kerää likaa ja kosteutta. Kulumissuoja auton alla peittää puolinaisesti ja on helppo löytää useita päällekkäisiä levyjä ilman mitään suojaa.
Pluspuolelta ruoste-ekspertti mainitsee muovista tehdyn polttoainetankin ja edessä olevat pienet roiskeläpät, jotka suojaavat osaa kynnyskotelosta sora- ja likaroiskeilta. Näitä roiskeläppiä tarvitaan, sillä mitään suojavahaa ei kynnyskoteloiden sisältä löydy.
Arvosanaksi tulee heikko kakkonen- ...
Tuo teksti lienee uudesta Versosta. Muut korimallit saavat arvosanan 3/5.
- Anonyymi
Corolla vm 2001vuonna 2019 ; takapyörien roiskeet rikkoneet maalin ja sinkityksen (ohut); pelti ruosteessa. Pohjamaali ohuemppa kuin 1996 Corollassa. Vahva pohjamaali kestää paremmin kuin ohut sinkitys. Kyljissä paksumpi pohjamaali noin 70 cm korkeudelta. Kiven osuma muualla aiheuttaa ruostepilkun, joka etenee maalin alla kuin fransuissa ennen. Takakaarien sisällä ei suojausta; ruostepilkkuja. Takapyörän kotelossa pintaruostetta. Ei massa, pohjamaalia. Kynnyskotelo takaoven alta ruosteessa. Nostokohdat ja kolhut pintaruosteessa. Koteloissa ei suojausta. Peltinen bensatankki; pintaruostetta. Etupyörät suihkupuhaltavat kyljet; ovien vaaka-pystyreunat, takaoven kaaret ruosteessa. Pari senttiä leveämpi roiskeläppä mahd. estäisi tuon. Läpinäkyvä teippi takakaaressa ja takaovien etureunassa kulunut puhki eikä suojaa enää Etulokasuojien reunat ruosteessa. Ovissa alareunassa pintaruostetta. Mutta on auto jo 18 vuotta vanha, ajettu 300 tkm, syö oljyä 0,4l /1000 km, bensaa 7-8l/100 km. Volvo Amazoniin käytettyyn 60 kg maalia. Paljonkohan nykyautoihin uhrataan pintasuojausaineita (maali suojaukset)?
Kuten tästäkin ketjusta ehkä huomaatte, olen sekoillut täällä jo 15 vuoden ja noin 500.000 viestin voimalla.
- Anonyymi
Ja kuten tiedämme ruostesuojakäsittelyt ja sinkitys on jätetty tyystin pois 2010 jälkeen kaikista Toyotan malleista ja osasta jo aiemmin.
Suomalainen ei vaan tiedä asioista mitään ja menee loppuun asti tyhmänä ja vanhoissa uskoissa ja harhoissa. - Anonyymi
"XnXX
23.9.2004 9:42"
ALOITTAJA VALEHTELI JA MEUHKASI COROLLAN RUOSTEESTA JO VUONNA 2004 KUTEN ALOITUKSESTA NÄKYY JA SUOSIO VAIN NOUSI SEN VUOKSI HURJASTI.- Anonyymi
Ja höpön höpö! Potentiaalinen uuden Corollan ostaja vähät välittää suomi24-teinihörhöulostuksista.
- Anonyymi
Ovatko Corollat jo valmiiksi ruosteessa Suomeen saapuessaan.
- Anonyymi
Katselin liikkeessä uutta Corollaa ja ruostettahan siinä oli tukivarsissa jo uutena. Ei noista vanhana jää mitään jäljelle!
- Anonyymi
Hyvä että kerroit. Tilasin sen sijaan edullisen ja ruosteettoman Dacia Lodgyn.
- Anonyymi
Dacia on ollut ainoa auto missä on Tuulilasin testissä havaittu jo uudessa tuotossa ruostumista ja paikka oli tulipelti. Kyseessä oli se mikälie maasturi.
- Anonyymi
Dacia on kuitenkin paljon halvempi kuin Toyota mutta yhtä hyvä ellei parempikin.
- Anonyymi
Corolla e12 pohjassa lienee edessä aukkoja, mitkä tulpattu. Näistä auenneista aukoista pääsevä tiesuola ruostuttaa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä923181Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991777Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461637- 901470
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051457Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4071350Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21229Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381117Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun344959Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden272946