Mieheni on 22v opiskelija. Asumme yhdessä kerrostaloasunnossa jossa asumisen äänet eivät pahemmin onneksi kuulu. Mieheni kärsii herkkäunisuudesta sekä myös unettomuudesta. korvatulppakokeilu tehty, ei toimi. Unilääkkeisiinkään tämä jääräpää ei "alennu"
Hän ei voi nukkua jos itse olen valveilla, vaikken meteliä edes pidä. korkeintaan hänen nukkuessaan makaan sohvalla räpläämässä puhelinta tai koneella äänet Mutella. joskus jopa kaksion toisessa huoneessa. Lisäksi stressi opiskelusta aiheuttaa helposti unettomuutta että arkisin herran unet jäävät siihen 2-3tuntiin...
Olisiko kellään Mitään samankaltaista kokemusta tai saatika neuvoo että mitä sitä tekis?
Mieheni herkkäunisuus. apuja?
11
920
Vastaukset
- neuvoton avopuoliso
itsekkään en valvo klo 00:00 myöhempään mut välillä tuntuu olevan se ja sama että valvonko vai nukunko mutta silti samassa viivassa ollaan joka aamu.
- Joku voi auttaa...
Seuraavat auttavat nukkumiseen;
- melatoniini
- teaniini
- kauranversouute
- teaniini kauranversouute
- kamomilla
- valeriaana
- tryptofaani
- ulkoilu ja kaikenlainen liikunta muutenkin
- makuuhuone hyvinkin viileä. Joillakin olen kuullut olevan jopa 15 astetta. Yleisin nukkumalämpötila lienee 17-20 astetta.
Noita kaikkia voi kokeilla, yhdessä tai erikseen. Varmaan kannattaa aloittaa yksitellen ja lisätä muitakin ja määrää jos ei toimi. Kaikissa noissa aineissa on määräsuositukset. Kannattaa noudattaa ja aloittaa alarajoilta.
Nuo siis eivät ole unilääkkeitä vaan luontaistuotteita tai ravintolisiä, ihan miten vain.
Paras unilääke kautta aikojen on muuten ollut ja on, lempiminen.
Yksi hyvä unilääke on uneen kehitetyt äänitteet, joita on monenlaisia, mm. meren aaltojen ääniä. Eli ne soi illalla tai läpi yön miten parhaaksi kokee.
Viilentävä pyyhe otsalla kuulemma myös auttaa nukahtamiseen...
Mikä toimii kullakin löytyy vain kokeilemalla. ei seuraamalla muita vaan kokeilemalla itse.- Voi kokeilla.
Jenkeissä näkyy olevan tuollainen tuote kuin melatoniinin ja teaniinin yhdistelmä, Melatonin plus;
http://www.iherb.com/Schiff-Melatonin-Plus-3-mg-180-Tablets/53575#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=melatonin theanine&rc=26&sr=null&ic=2
Melatoniiini on "unihormoni" ja teaniini rauhoittaa... Yhdessä voi nukuttaa ja antaa levollisemman unen.
- Höpöohjeita.
Ei n u s si minen ainakaan minun uniongelmaan millään tavalla oo vaikuttanu. Ja se on mulla tosi paha. Pahimmillaan valvonu 5 vuorokautta putkeen sekuntiakaan nukkumatta.
- Joo.
Noo, suurimmalle osalle vaikuttaa myönteisesti. Jos ei vaikuta sinuun, niin sitten ei.
Se ei poista sitä tosiasiaa että "Paras unilääke kautta aikojen on muuten ollut ja on, lempiminen." Mutta sekin on tosiasia ettei paraskaan ohje auta kaikkia. Amen.
- vältä apteekkia
melatoniini rauhoittaa mielen
saa marketista edullisesti- stressi pois
Riittävä fyysinen rasitus muutamia tunteja ennen nukkumaanmenoa on meillä paras unilääke. Eli vaikkapa 10 km kävelylenkki!
- tosi on....
stressi pois kirjoitti:
Riittävä fyysinen rasitus muutamia tunteja ennen nukkumaanmenoa on meillä paras unilääke. Eli vaikkapa 10 km kävelylenkki!
joo.
- Muistakaa tuossa se
stressi pois kirjoitti:
että mitä kovempi treeni sitä enemmän tarttee olla aikaa treenin ja unen välillä.
Minä pyrin pitämään pari tuntia vähintään väliä, ja jos on kovempi treeni niin 3 h. Toisaalta jos on lenkille lähtiessä vähän aikaa nukkumaanmenoon, niin treenin tehokkuutta ei saa nostaa. Nimittäin keho ei heti laskeudu levolle kovan treenin jälkeen...
Kokemusta on..
- Mitrtzapiini
Ole onnellinen että miehesi ei "alennu" unilääkkeisiin, sillä nykypäivänä lääkärit kirjoittavat unettomuuteen lähes ainoastaan mielialalääkkeitä. Ne tekevät ihmisestä tunteettoman zombin, joka kylläkin nukkuu hyvin. Mielellään jopa kaiken aikaa.
- Eräs876
Hei Aloittaja
Itselläni alkoivat univaikeudet opiskeluaikoina kuten miehelläsikin. Herkkäunisuus on säilynyt läpi elämän ja esim, en myöskään pystyisi saamaan unta, jos joku on samassa huoneessa valveilla esim. lukemassa tai pelaamassa. Kanssaihnisille todella ärsyttävää.
Samoin työstressi tulee uniin mm. nukahtamisvaikeuksina ja keskellä yötä heräämisenä, jonka jälkeen ei saa enää unta.
Vähitellen tilanne meni siihen, että mikään muu ei auttanut kuin unilääkkeet. En todellakaan olisi halunnut ottaa niitä, mutta parin tunnin unilla tai kokonaan ilman nukkumista on aika kamala olo niin työssä kuin kotonakin. Unilääkkeet ovat tuonneet helpotuksen elämääni. Eihän unilääkettä tarvitse ottaa kuin silloin tällöin pahimman yli päästäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953