Teemoilla kohti kesää

Tammikuu alkaa olla tipattomilla ohi. Ruoka on ollut tammikuun teemani.

Ainoa luopuminen on ollut ylensyöminen. Lisäksi olen lisännyt ruokavaliooni salaatteja, kasvisruokia ja hedelmiä. Lenkkeily on ollut nihkeää pakkasten vuoksi.

Aamulla kävin auttamassa ystävätärtäni hänen toimistollaan. Toteutimme tuleville kokousvieraille kasvis- ja hedelmäpitoisen tarjoilupöydän.

Tuostapa innostuin, ostin kotiinpaluumatkalla porkkanoita, lanttua, perunaa ja selleriä. Ostokset tekivät 2,50 euroa. Kaapista löytyi sipulia, kananmunia, korppujauhoja ja mausteita,

Näillä raaka-aineista syntyi 16 kpl kasvispihvejä.

Kun viitsii hieman nähdä vaivaa säästää. Kaupan valmiit kasvispihvit 4 kpl olisivat maksaneet 2,65 euroa.

Nyt jouluksi ostamani pieni pakkatekaappini saa nyssyköitä hyllylleeen.

Helmikuun teemana voisi olla rapsakasti raitille. sauvoilla solakaksi tai jotain vastaavaa. Mitä?

93

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä nyt noin virallisesti ,noi teemat on niin naulitsevia.
      Mä oon joutunu romuttamaan niin monia teemoja joita nuorena kannatin et ei enää jaksa.
      Sinnitellään nyt nää pakkaset joten kuten ja katotaan sit vaik kesällä jotain helppoo teemaa.

• K/K on hyvä olla suunnitelmia erilaisia visioita tulevasta ja ne voi teemoittaa.
        Eli kärvistellään no, en ainakaan haluan naulata teemat, niin jaksan nämä pakkaset. Nyt muuten alkaa korvessa lämmetä vain -7 C. pitää vähentää vaatetusta.

Minun kesäni on jo teemoitettu ; ))

• En laske euroja

Ihan oikeasti pidät kalliina,jos kasvispihvit 4kpl:tta maksavat2,50€. Vaikkei minulla pitkää työuraa ole,pärjään hyvin. Ruoassa emme säästä, ostamme mitä haluamme hintaa katsomatta. Onneksi olen ollut kaukaa viisas, nain varakkaan miehen. Mies ei edes kuitteja ota kaupasta, ja kun hän kaiken maksaa,niin so what.

Teemani on nautin elämästä,teen mitä huvittaa.

• Maksavat mitä maksavat, mutta omatekoiset ovat aivan iiihhhaaannia.

Oletko ylipainoinen?

• -----
        korpikirjailija kirjoitti:

Maksavat mitä maksavat, mutta omatekoiset ovat aivan iiihhhaaannia.

Oletko ylipainoinen?

Maku on ihan toista luokkaa itse tehtyinä. Lisäksi tulevat halvemmaksi.

• Nautin elämästä

Maksavat mitä maksavat, mutta omatekoiset ovat aivan iiihhhaaannia.

Oletko ylipainoinen?

Siis,minäkö ylipainoinen,no en todellakaan. Roskaruoka lihottaa,ei hyvälaatuinen ravinto. Vielä kun voi pitää kuntoaan yllä Personal Trainerin avulla ja harrastaa ratsastusta. Siinä koko keho saa liikettä ja eläin on aito ystävä. Kodissamme on myös kuntosali..

• Nautin elämästä kirjoitti:

Siis,minäkö ylipainoinen,no en todellakaan. Roskaruoka lihottaa,ei hyvälaatuinen ravinto. Vielä kun voi pitää kuntoaan yllä Personal Trainerin avulla ja harrastaa ratsastusta. Siinä koko keho saa liikettä ja eläin on aito ystävä. Kodissamme on myös kuntosali..

Että menikin näin myöhään, mutta Personal Trainer oli niin mukavaa seuraa, että unohtui palsta tyystin. Joo, silleen.

Minulla on vanha kasvosolariumvempain tuossa makuuhuoneeni nurkassa, taidan tehdä solariunsalongin itellein..

• Elämä on ihanaa
        korppis kirjoitti:

Että menikin näin myöhään, mutta Personal Trainer oli niin mukavaa seuraa, että unohtui palsta tyystin. Joo, silleen.

Minulla on vanha kasvosolariumvempain tuossa makuuhuoneeni nurkassa, taidan tehdä solariunsalongin itellein..

Suosittelen sinullekin Korppis ratsastusta. Opit tutustumaan eläimiin ja ratsastus on hyvää liikuntaa. Miksi et pidä eläimistä. Itse rakastan lähes joka ainoaa koiraa,jonka näen, samoin kissoja. Kommunikoin eläimien kanssa, se on antoisaa. Nähdään talleilla.

• Elämä on ihanaa kirjoitti:

Suosittelen sinullekin Korppis ratsastusta. Opit tutustumaan eläimiin ja ratsastus on hyvää liikuntaa. Miksi et pidä eläimistä. Itse rakastan lähes joka ainoaa koiraa,jonka näen, samoin kissoja. Kommunikoin eläimien kanssa, se on antoisaa. Nähdään talleilla.

Olen hevosfanittaja. Petzen tyttären Marco-hevonen on ihanan lauhkea yksilö.
        Ratsastusta en ole harrastanut koskaan. Mutta olen tehnyt pitkiä kävelyretkiä Marcon kanssa. Veljeni ratsasti nuorena. Nyt hän kuuluu lintubongareiden eliittiin. Nuoret tytöt tykkäävät ratsastamisesta ja olen kuullut ratsastuksen laukaisevan jännitteitä.

Olet varmaan lukenut, että ihailen vapaasti luonnossa eläviä eläimin, jäniksiä, oravia, sorsia, lintuja jne. Esimerkiksi kalalokit ovat loistavia lentäjiä, niitä on kiva katsoa illalla laiturilta kun ne kaartelevat järven yllä ja sukeltavat veteen saalistamaan. Joutsenet ovat ylväitä vierailijoita rantavesissäni. Suojelin raskaana olevaa metsähiirirouvaa, joka asui pihani kannonkolossa. Punainen kollikissa hiippaili mökkitiellä kärkkyen hiirtäni. Hätyytin sen tiehensä sillä ei ollut asiaa tontilleni.

Kesäaamujani häiritsee joskus naapurin räksyttävä koira, mutta onneksi he ovat vain kuukauden kesästä mökillään, joten sen kestää.

En ole koskaan saanut puheyhteyttä villeihin eläimiin, mutta ystävystyimme yksi kesä kahden oravan kanssa. Toinen söi minun kädestä ja toinen petzen.

Itse en voi ottaa lemmikkejä kosta olen allerginen ja myös koska olemme paljon pois Suomesta.

• Nautin elämästä kirjoitti:

Kuntosali kodissa?

Onko teillä ratsastusmaneesi olkkarissa kans.

:D

• minttupuu kirjoitti:

Kuntosali kodissa?

; )))

Tosielämässä ratsastaja rouvan tällä toisen kierroksen miehellä on soutuvene ja ukko kalastaa lisä särvintä pöytään silloin kun hänen verenpaine ei ole koholla.

Ratsastus olisikin rouvalle terapeuttista jos hän pääsisi nousemaan oriin selkään.

• Elämä on ihanaa
        minttupuu kirjoitti:

Kuntosali kodissa?

Alakerrassa on kuntosali, ratsastamassa käyn läheisessä ratsastuskoulussa, mitä ihmeellistä.On meillä myös sauna,uima-allas,takkahuone, kirjastohuone, viinikellari, sekä oma taiteilijanhuoneeni, jossa maalaan.

• Elämä on ihanaa

Ratsastusta en ole harrastanut koskaan. Mutta olen tehnyt pitkiä kävelyretkiä Marcon kanssa. Veljeni ratsasti nuorena. Nyt hän kuuluu lintubongareiden eliittiin. Nuoret tytöt tykkäävät ratsastamisesta ja olen kuullut ratsastuksen laukaisevan jännitteitä.

Olet varmaan lukenut, että ihailen vapaasti luonnossa eläviä eläimin, jäniksiä, oravia, sorsia, lintuja jne. Esimerkiksi kalalokit ovat loistavia lentäjiä, niitä on kiva katsoa illalla laiturilta kun ne kaartelevat järven yllä ja sukeltavat veteen saalistamaan. Joutsenet ovat ylväitä vierailijoita rantavesissäni. Suojelin raskaana olevaa metsähiirirouvaa, joka asui pihani kannonkolossa. Punainen kollikissa hiippaili mökkitiellä kärkkyen hiirtäni. Hätyytin sen tiehensä sillä ei ollut asiaa tontilleni.

Kesäaamujani häiritsee joskus naapurin räksyttävä koira, mutta onneksi he ovat vain kuukauden kesästä mökillään, joten sen kestää.

En ole koskaan saanut puheyhteyttä villeihin eläimiin, mutta ystävystyimme yksi kesä kahden oravan kanssa. Toinen söi minun kädestä ja toinen petzen.

Itse en voi ottaa lemmikkejä kosta olen allerginen ja myös koska olemme paljon pois Suomesta.

Myös villieläimiin voi saada yhteyden, itse viestin alkuun sanattomalla viestinnällä. Eräänlaista telepatiaa ihmisen ja eläimen kesken Sinullakin voisi olla telepaattisia kykyjä.

• apuun Anja!

Voi kauhia...

Tuliko sille oravalle kovatkin mahakivut, kun se söi Petzen?

• bessie*

Piti jo päivällä sinulta kysymäni Korpikirjailija, mutta en sitten ehtinyt.

Niin tuosta kuvasta, oletko sinä siinä Marcon kanssa kävelyllä? Sitä minä vaan, että kun kirjoitit että Marco-hevonen. Ponilta tuo minusta näyttää, shetlanninponilta?
        Hevosiahan nekin tietty on, mutta kyllä niitä Alankomaissakin poneiksi sanotaan?
        Taidat olla melkein 180 cm pitkä (jos tuo on shetlanninponi)? Voi kunpa minäkiin olisin edes vähän pitempi, nyt tiskikaapinkin yläritilä on hieman liian korkealla. Lusikalla tai jollain sieltä joudun alakautta ritilöiden välistä keplottelemaan peremmälle työntyneitä laseja ihan reunalle josta nippa nappa yletyn ottamaan.

• bessie* kirjoitti:

Piti jo päivällä sinulta kysymäni Korpikirjailija, mutta en sitten ehtinyt.

Niin tuosta kuvasta, oletko sinä siinä Marcon kanssa kävelyllä? Sitä minä vaan, että kun kirjoitit että Marco-hevonen. Ponilta tuo minusta näyttää, shetlanninponilta?
        Hevosiahan nekin tietty on, mutta kyllä niitä Alankomaissakin poneiksi sanotaan?
        Taidat olla melkein 180 cm pitkä (jos tuo on shetlanninponi)? Voi kunpa minäkiin olisin edes vähän pitempi, nyt tiskikaapinkin yläritilä on hieman liian korkealla. Lusikalla tai jollain sieltä joudun alakautta ritilöiden välistä keplottelemaan peremmälle työntyneitä laseja ihan reunalle josta nippa nappa yletyn ottamaan.

Kiitos kysymästä.

Marko ei ole poni, vaikka rinnallani tuossa kuvassa näyttää pieneltä. Kävelen näet ylempänä ruohikolla ja Marco alenpana hiekkapolulla Marco on Haflinger Horse eli Itävaltalainen hevonen.

On minulla toki parenpia kuvia ja taidan vaihtaakkin jotta näet pituuseromme tasaisella maalla. Marco on aivan ihana luonteinen ja kun tutustuimme toisiimme meistä tuli heti kamut. .

• korppis kirjoitti:

Kiitos kysymästä.

Marko ei ole poni, vaikka rinnallani tuossa kuvassa näyttää pieneltä. Kävelen näet ylempänä ruohikolla ja Marco alenpana hiekkapolulla Marco on Haflinger Horse eli Itävaltalainen hevonen.

On minulla toki parenpia kuvia ja taidan vaihtaakkin jotta näet pituuseromme tasaisella maalla. Marco on aivan ihana luonteinen ja kun tutustuimme toisiimme meistä tuli heti kamut. .

Nyt näet tuossa Korppiksen kuvassa Marcon ja minut eri kuvakulmasta.

• bessie*

Nyt näet tuossa Korppiksen kuvassa Marcon ja minut eri kuvakulmasta.

No kiitos, ei olisi tarvinnut. Haflingerit on kivoja, kyllä niihin ihastuu helposti. Hyvä kuva se ensimmäinen oli, eikä Marco kovin ponimaiselta siinäkään näyttänyt, mutta kun ei se korkeusero hiekkatien ja nurmikon välillä kai näkynyt kuvassa ja edestä päin ei hevosmaisuuskaan niin selvästi näkynyt.

Kysymällähän asiat selviää, jos vain vastauksen saa, kiitos.

• bessie*

No voi, helmikuussahan sellaisia minulle sopivia päiviä ja teemoja on vaikka kuinka!

Valon päivänä voisin heittäytyä yltiöpositiiviseksi ja tiedä vaikka lähettäisin JAKSUHALEJA teille kaikille!

Tänä vuonna EN lirahduta runebergintorttutaikinaan liikaa karvasmanteliöljyä, jättäisinkö suosiolla pois tykkänään, ja sokerikuorrutusrenkaan voisin kerrankin laittaa nätisti pienisuisella tyllalla pursotinpussista, sen sijaan että valuttaisin lusikasta ja sotkisin tai ottaisin ensimmäisen käteen osuvan huonosti sopivan tyllan.
      Voisin myös opetella uudestaan jotkut runot, tyylillä yksi runo, yksi suomentaja ja pyyhkiä muistista pois omatekoiset sekasuomennokset.

112 päiväksi voisin vihdoin hankkia uuden palovaroittimen, mä epäilen että vanha on kamalan radioaktiivinen. Ja kun nuo pitkät tikkaat tuolta sängyn alta kerran otan, niin voisin kehitellä jotain tekemistä niidenkin ympärille samalla.

Lainan päivänä voisi taas ruveta yltiöpositiiviseksi ja viedä vaikkapa Runebergin torttuja kirjaston porukalle, jaksuhalien kera ilman muuta.

Saamelaisten päiväksi voisin ampaista Lappiin riekkumaan.

Äidinkielen päivän kunniaksi voisin opetella vähintään kymmenen kielioppitermin merkityksen kirjoittaa tänne virheettömällä suomenkielellä jonkun luonto- tai tunnelmakuvauksen.

Keksi sinä Kalevalan päiväksi jotain?

• ,,,,,

Vain hyvällä, kirjoitamme suomen kielellä suomenkielistä tekstiä.

• bessie*
        ,,,,, kirjoitti:

Vain hyvällä, kirjoitamme suomen kielellä suomenkielistä tekstiä.

Niinhän se on, mutku tällainen vähän koulutettu työläisnainen osaajia täällä luettuaan tulee epävarmaksi että iso vai pieni ässä ja päätyy kirjoittamaan 'varman päälle' suomenkielellä. :)

• bessie* kirjoitti:

Niinhän se on, mutku tällainen vähän koulutettu työläisnainen osaajia täällä luettuaan tulee epävarmaksi että iso vai pieni ässä ja päätyy kirjoittamaan 'varman päälle' suomenkielellä. :)

Otti niin koville tämän päivän puuhastelut, jotta aloituksen tehtyäni pötkähdin pitkälleni. Vaivuin uneen. Vanha työkaverini (muuten tapasin hänet tänään sattumalta kaupassa) sanoi minulle, ett' ovikello soi. Menin ovelle ja aukaisin, mutta oven takana oli joku ja ovi rtsähti kovalla äänellä sitä outoa vastaan siellä ovan takana. Heräsin.

No, se siitä.

Olet Beessie keksinyt tosi hyviä ideoita, Olet luova herramme muurahainen siis kuulumme samaan sakkiin ja kawe kans..

Helmikuun tokana poltetaan kynttilöitä molemmista päistä, jaa ah..silloin lie parasta olla pois koneelta.

Kalevalan päivänä teemme luonnollisesti matkan Kalevalakylään Kuhmoon. Laulamme Joukahaisen vai kuka hän olikaan pois jaloista kuleksimasta ja tuumailemme Väinämöisen kanssa henkeviä.

• Lorena*

Otti niin koville tämän päivän puuhastelut, jotta aloituksen tehtyäni pötkähdin pitkälleni. Vaivuin uneen. Vanha työkaverini (muuten tapasin hänet tänään sattumalta kaupassa) sanoi minulle, ett' ovikello soi. Menin ovelle ja aukaisin, mutta oven takana oli joku ja ovi rtsähti kovalla äänellä sitä outoa vastaan siellä ovan takana. Heräsin.

No, se siitä.

Olet Beessie keksinyt tosi hyviä ideoita, Olet luova herramme muurahainen siis kuulumme samaan sakkiin ja kawe kans..

Helmikuun tokana poltetaan kynttilöitä molemmista päistä, jaa ah..silloin lie parasta olla pois koneelta.

Kalevalan päivänä teemme luonnollisesti matkan Kalevalakylään Kuhmoon. Laulamme Joukahaisen vai kuka hän olikaan pois jaloista kuleksimasta ja tuumailemme Väinämöisen kanssa henkeviä.

Älähän hätäile nyt olisi mahdollista harrastaa hiihtoa ja fiilistellä kuvan sankareiden tapaan, hiihto antaa muuten timmit takamukset, ja hyvän mielen hiihdon antamasta koitoksesta.

http://vuosanka2014mpkk.blogspot.fi/2014/01/sukset-helpottavat-taistelijan.html

Hmm-m osa nuorisosta eivät osaa hiihtää!

• bessie*

No, se siitä.

Emmä tiedä tuosta Kuhmosta, se kuulostaa jotenkin liian rauhalliselta. Ei viitsi niin kauas tyhjää kyläraittia lähteä katselemaan.

Meinaatko että voi tulla liikaa älynvälähdyksiä helmikuun tokana. Ei täällä varmaan niin pimeää ole, että ne pahasti silmään pistäisivät. Anna palaa vaan.

• Pirre*

Mie en odota kesääkään sen kummemmin, minua ei talvi rassaa; miun pysäkkejä ovat kerran kuukaudessa olevat om.hoitaja vapaat, 3 vrk:tta per kuukausi eli neljä päivää vientipäivineen ja hakuineen.. mitähän keksisi teemoiksi kullekin vapaalle :/, missään etempänä ei kerkee käymään :(, tulisi edes hiihtokelit.

Sinulla on eri asia kun odotat sitä matkaa, ja odottavan aika on tunnetusti pitkä :)

• Jaksamista *

Minä otin enemmän vapaata kuin sen 3vrk kuukaudessa.
        Saatoin jopa lähteä pariksi viikoksi reissuun.
        Viisi vuotta meni ilman ainoatakaan vapaata, sitten aloin pitää la-su joka viikko vapaina.
        Maksamaan tuli, vaikutti tukeen, ym..Mutta oli pakko löysätä että jaksoin edes sen verran.

• Kävin katsomassa mummia. Mietin miten hoitajat jaksavat. Olet elänyt pitkässä suhteessa, uskon ei ole helppoa katsoa kun rakas viereltä sairastaa. Mummi hoiti kaksi viikkoa ukkia kotona ja ukki oli laitoksessa toiset kaksi viikkoa. Ei hän olisi muuten jaksanut.

Kun ukki kuoli mummi ikään kuin antoi periksi ja luovutti.

Muista pitää huoli itsestäsi.

En minä nyt odottamalla odota sitä matkaa. Olemmehan joka vuosi olleet keväät Hollannissa, nyt ottaa koville miten kestämme kevään pakkaset ja tuulet.

En kyllä enää tosta talvea täällä Korvessa kituuta. No, syksyllä matkaamme taas Hollantiin.

Kesä mökillä se on suomalaisen unelma ja myös meidänkin.

• Pirre*
        Jaksamista * kirjoitti:

Minä otin enemmän vapaata kuin sen 3vrk kuukaudessa.
        Saatoin jopa lähteä pariksi viikoksi reissuun.
        Viisi vuotta meni ilman ainoatakaan vapaata, sitten aloin pitää la-su joka viikko vapaina.
        Maksamaan tuli, vaikutti tukeen, ym..Mutta oli pakko löysätä että jaksoin edes sen verran.

Ei ollut tarkoitus pilata päiväänne, valituksillani, mutta kiitos, kohtalotoverit ymmärtää - kyllä mieki luovutan sittenkun..joskus jne..en saituuttani tässä kituroi, tekisi kyllä mieli lähteä kotoa pois vähäksi aikaa, matkoille siis, mutta vaikea on saada pitemmille lomajaksoille hoitopaikkaa.

• Pirre*

Kävin katsomassa mummia. Mietin miten hoitajat jaksavat. Olet elänyt pitkässä suhteessa, uskon ei ole helppoa katsoa kun rakas viereltä sairastaa. Mummi hoiti kaksi viikkoa ukkia kotona ja ukki oli laitoksessa toiset kaksi viikkoa. Ei hän olisi muuten jaksanut.

En minä nyt odottamalla odota sitä matkaa. Olemmehan joka vuosi olleet keväät Hollannissa, nyt ottaa koville miten kestämme kevään pakkaset ja tuulet.

En kyllä enää tosta talvea täällä Korvessa kituuta. No, syksyllä matkaamme taas Hollantiin.

Tuo "rakas" nyt liian juhlallinen sana jo näillä yhteisillä vuosilla, mutta vanhasta totuttumuksesta vaikka..:)

• Kartanpiirtäjä
        Pirre* kirjoitti:

Ei ollut tarkoitus pilata päiväänne, valituksillani, mutta kiitos, kohtalotoverit ymmärtää - kyllä mieki luovutan sittenkun..joskus jne..en saituuttani tässä kituroi, tekisi kyllä mieli lähteä kotoa pois vähäksi aikaa, matkoille siis, mutta vaikea on saada pitemmille lomajaksoille hoitopaikkaa.

Tuu meille kylään. Tänne länsijöötanmaalle. Helsingistä Göteborgiin ei ole pitkä matka.

Olet tervetullut!

• Selfmademan

Kävin katsomassa mummia. Mietin miten hoitajat jaksavat. Olet elänyt pitkässä suhteessa, uskon ei ole helppoa katsoa kun rakas viereltä sairastaa. Mummi hoiti kaksi viikkoa ukkia kotona ja ukki oli laitoksessa toiset kaksi viikkoa. Ei hän olisi muuten jaksanut.

Mitä se tarkoittaa?

• näin ymmärrän
        Selfmademan kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

Pirre on kai omaishoitaja? Joskus varmaan uhohtuu itsensä ajatteleminen toista hoitaessa.

• näin ymmärrän kirjoitti:

Pirre on kai omaishoitaja? Joskus varmaan uhohtuu itsensä ajatteleminen toista hoitaessa.

Juuri näin, Pirre on hyvä ihminen ja toivon hänelle vain hyvää. Joskus ihmiset, jotka elävät toisten kautta unohtavat itsensä ja menetttävät elämän halunsa jäädessään yksin.

• Pirre*
        korppis kirjoitti:

Juuri näin, Pirre on hyvä ihminen ja toivon hänelle vain hyvää. Joskus ihmiset, jotka elävät toisten kautta unohtavat itsensä ja menetttävät elämän halunsa jäädessään yksin.

Elä sie korppis, en ole keskimääräistä ihmistä kummempi, hitutus on pinnassa monesti, mutta olen ehkä sairastanut aina korostunutta vastuunkantajan syndroomaa *onkohan sellaista?* , ja velvollisuuden tuntoni on tinkimätön; en voisi elää jos jättäisin sairaan ihmisen pulaan, joka on lasteni isä ja joka on tehnyt työtä kotimme ja perheemme eteen, ja kaikista vioistaan huolimatta (miustakaan ei niitä puutu) on ihminen jonka kanssa olen elänyt suurimman osan elämääni, ei sen kummempaa, ja enhän mie elä hänen enkä lastenikaan kautta, ihan tämä on oma elämäni, nyt vain tällainen.

• Pirre*
        Selfmademan kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa?

Mahdollisuuksien puitteissa pidän, ja nykyään jo yhteiskunta/kunta jo mahdollistaa, jonniiverran, omaa aikaa, sitä omasta itsestä huolenpitoa.

• Pirre*
        näin ymmärrän kirjoitti:

näin ymmärrän -nikille, olenhan mie om.hoitaja, mutta kyllä mie muistan sääliä itseäni ihan tarpeeksi he, - pidän huolta myös toisesta, joka on vielä tolpillaankin, mutta ei pärjäisi missään nimessä yksin, eikä halua mihinään laitosmaiseen hoitopaikkaan, jos niitä nyt oisi mistä ottaakaan.

• Pirre*
        Kartanpiirtäjä kirjoitti:

Tuu meille kylään. Tänne länsijöötanmaalle. Helsingistä Göteborgiin ei ole pitkä matka.

Olet tervetullut!

Göteborgiin!, kiitos kutsusta, oisihan se mukava tutustua joskus siihenkin kohtaan taivasta, mutta taijjan käydä Joensuussa ensin :), kuhan pääsen...

• tlr56

tipaton ja hiilariton tammikuu
      aurinkoo punkkuu ja kevyttä ruokaa tuo tullessaan helmikuu
      puoleenväliin asti
      sen jälkeen jatkuu huikaton ja hiilariton helmikuu
      maaliskuu jatkaa mauttomuutta
      huhtikuu huikattomuutta
      toukokuussa haudataan viimevuosi jos ilma suosii
      kesäkuussa jo keskikalja maistuu ja possun file paistuu
      heinäkuussa pidetään hellettä mutta ei hellitetä
      elokuussa ehdottomasti kevennetään
      syyskuussa jo ketoosissa kellitään...

• Sinulla on upeita ajatuksia. Nyt tuli Petzeni joten lopetan, jatkan myöhemmin ; )

• lapin muija

Teillähän on mukavan tuntosia teema hommia koko keväälle.
      Kyllä tuo rukavalio homma on täälläki tapetilla koko ajan..
      Muntta paanpas tähän mun teeman, lastenlasten ,lasten ja heidän puolisoiden synttärit.
      Tammikuu vapaa...
      Helmikuu 3
      Maaliskuu vapaa..
      Huhtikuu 2
      Toukokuu 3
      Kesäkuu 3
      Heinäkuu 1
      Elokuu vapaa
      Syyskuu 1
      Lokakuu 1
      Marraskuu vapaa
      Joulukuu 3
      Viime vuonna tein voileipäkakun kaikille, edellisenä ostin teddyviltit.
      nyt ois taas keksittävä mikä olis tään vuoden teema.

Muuten 24 pakkasta täällä.
      Nyt en oo vielä keksinyt mitä tekisin

• tlr56

tänä vuonna sun on varmaan tehtävä jotain makeeta
        jokaiselle oman näköinen kakku
        oikeen ällöttävän imelä ja kunnon kaloripommi
        huomaat missä mun ajatukset kulkee
        kädestä suuhun ei paljon muuhun
        täällä on pakkasta enää 13,4
        aamulla oli 27
        puolittunu aamusta
        rupee jo leivinuunin lämpö vaikuttaan sisälläkin enemmän.

• lapin muija
        tlr56 kirjoitti:

tänä vuonna sun on varmaan tehtävä jotain makeeta
        jokaiselle oman näköinen kakku
        oikeen ällöttävän imelä ja kunnon kaloripommi
        huomaat missä mun ajatukset kulkee
        kädestä suuhun ei paljon muuhun
        täällä on pakkasta enää 13,4
        aamulla oli 27
        puolittunu aamusta
        rupee jo leivinuunin lämpö vaikuttaan sisälläkin enemmän.

Joo,jos muut mässää niin mie senkun hoikistun...yes,yes.....pannaanpa harkintaan......jäi muuten yks pois ko ei viel tiä millon pulpahtaa maailmaan....

• lapin muija kirjoitti:

Joo,jos muut mässää niin mie senkun hoikistun...yes,yes.....pannaanpa harkintaan......jäi muuten yks pois ko ei viel tiä millon pulpahtaa maailmaan....

Tammikuussa tasoitellaan
        helmikuussa aloitetaan
        maaliskuussa mennään
        toukokussa ei toppuutella
        kesäkuussa ei kuiloteta
        heinäkuussa rymistellään
        elokuussa ollaan vain
        syyskuussa kovistellaan
        lokakuussa kärvistellään
        marraskuussa kauhistellaan
        joulukuussa velkaannutaan

• Paloma please@

Mitä pistit sanomahan, mitä mielesi sinkoili, miksi sanat ponnistelit,
      miksi suusi sulkeutui.

Kalevalan kietähän minä, mennenöökö perille?

• @korppis, jatkan tästä huomenna, olen ottanut paljon kipulääkettä (ientulehdus ja kävin tänään hammashoitajalla joka todella teki kipeää) kirjoitin jotain arkipäivästä ja teemojen puuttumisesta juuri tässä vaiheessa...ja sitten luin jostain miten äärettömän tylsiä me olemme jotka kerromme arkipäivästämme. On kai se uskottava.

Täällä ei siis saa olla oma itsensä vaan joka ikinen puskajunkkari saa olla jakelemassa ohjeita toisille mitä saa ja mitä ei saa kirjottaa.

Mutta, huomenna jatketaan, uusilla eväillä.

• yksi niistä

Toivottavasti me puskikset emme ole enää huomenna sinun eväitäsi. Ei me kaikki olla yhtä pahoja.

• Paloma@

Emme voi olla ulkoavaruuden ihmeiden tekijöitä, emme voi kertoa elämästä jos meillä ei ole elämää. Ei ole tarinota ilman kokemusta. Ei ole kasvispihvejä ilman tekijöitä.

Toivon sinulle hyvää yötä ja paranae pian.

Suukkoja; )

• yksi niistä kirjoitti:

Toivottavasti me puskikset emme ole enää huomenna sinun eväitäsi. Ei me kaikki olla yhtä pahoja.

Vaikka sanoinkin aika pahasti "jokikinen" en tietenkään tarkoittanut jokikistä. Mulla oli huono ilta ja alkoi mättää aivan mahdottomasti tuo ainainen ohjeiden antaminen miten ei saisi kirjoittaa. Olemme selvästi jakautuneet useampaan leiriin ja minä kuulun niihin jotka pohjustavat osaanottonsa omaan elämäänsä ja arkipäiväänsä. Jotkut toiset pohjustavat skandaalilehdistön kohu-uutisiin, televisio-ohjelmiin tai sepittämään runoja ja mahdollisimman vaikeasti tulkittavia viestejä joista saa sitten arvuutella että olenkohan minä ihan tarpeeksi älykäs tähän seuraan.

Taitaa olla parasta jos antaa olla. Let it be.

• korppis kirjoitti:

Paloma@

Emme voi olla ulkoavaruuden ihmeiden tekijöitä, emme voi kertoa elämästä jos meillä ei ole elämää. Ei ole tarinota ilman kokemusta. Ei ole kasvispihvejä ilman tekijöitä.

Toivon sinulle hyvää yötä ja paranae pian.

Suukkoja; )

@korppis, kiitos. :) Tänään on parempi päivä, ibuprofeiini puree.

Tossa ylempänä taisin jo vastata edelliselle mikä minua alkoi mättää eilen illalla. Minun mielestäni on niin hemmetin epäreilua tulla anonyyminä arvostelemaan meidän (jotka olemme rekattuja ja osallistumme aktiivisesti kirjoitteluun omalla nimimerkillämme, ei koskaan puskasta, vaan aina itsenämme) omaan arkipäiväämme ja omiin kokemuksiimme perustuvaa keskustelua. Minun mielestäni omiin kokemuksiin perustuva keskustelu on ainakin yhtä arvokasta kuin heittää joku iltiksen linkki jostain skandaaliuutisesta. Mutta: olemme tylsiä, blogaamme, ei ole keskustelua.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tossa ylempänä taisin jo vastata edelliselle mikä minua alkoi mättää eilen illalla. Minun mielestäni on niin hemmetin epäreilua tulla anonyyminä arvostelemaan meidän (jotka olemme rekattuja ja osallistumme aktiivisesti kirjoitteluun omalla nimimerkillämme, ei koskaan puskasta, vaan aina itsenämme) omaan arkipäiväämme ja omiin kokemuksiimme perustuvaa keskustelua. Minun mielestäni omiin kokemuksiin perustuva keskustelu on ainakin yhtä arvokasta kuin heittää joku iltiksen linkki jostain skandaaliuutisesta. Mutta: olemme tylsiä, blogaamme, ei ole keskustelua.

"Paloma.se.co"

Paljon suukkoja!!!!

Huomasin lehdestä pienen tarinan.
        Se Kertoi Juha Miedosta ja Puu-suksista.
        Minullakin oli aikanaan Järviset, ihan kisa-pelit, koska kisoja vähän hiihtelinkin.
        Sain niitä suksia yhdeltä sen ajan SM-hiihtäjältä.

Pikaista paranemista ikenellesi.
        yst.
        H.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Paloma@

Huomasit varmaan, että taas heti aamusta alkoi sopan keitto.

Emme voi mitään, tietty joskus hituttaa kuten Pirre kivasti ilmaisi. Niin, tästäpä aasinsilta seuraavaan. Kirosanat ovat kauhistuksen kanahäkkejä fiksuille ja minä tollikka en osaaa käyttäytyä kun kirjoitan sen ruman sanan siten kun se sanotaa.

Pitäänee alkaa kiroilemaan eri kielillä ; )

Minä vosin päräytellä hollanniksi, mutta pitää ensin ottaa Petzeltä oppitunti.
        Kielillä kirjoittamisesta sen verran, että koska minulla on useita ulkomaalaisia facebookystäviä. Olen alkanut tekemään päivitykset englannin kielellä ja viime aikoina hollannin kielellä.

Blogataan se on kivaa itsekseen puhumista ja samalla kirjautuu muistikirja tulevaisuuden varalle. Niin ja vaikka juttumme ei ketään kiinnostakaan, blogissani ollut runsaasti vierailuja.

• opi uskossa

Paloma@

Emme voi mitään, tietty joskus hituttaa kuten Pirre kivasti ilmaisi. Niin, tästäpä aasinsilta seuraavaan. Kirosanat ovat kauhistuksen kanahäkkejä fiksuille ja minä tollikka en osaaa käyttäytyä kun kirjoitan sen ruman sanan siten kun se sanotaa.

Kielillä kirjoittamisesta sen verran, että koska minulla on useita ulkomaalaisia facebookystäviä. Olen alkanut tekemään päivitykset englannin kielellä ja viime aikoina hollannin kielellä.

Blogataan se on kivaa itsekseen puhumista ja samalla kirjautuu muistikirja tulevaisuuden varalle. Niin ja vaikka juttumme ei ketään kiinnostakaan, blogissani ollut runsaasti vierailuja.

helluntalaiset osaavat puhua kielillä hurmio tilassa vaikka kukaan ei niitä ymmärrä

• Nyt ladulle

Paloma@

Pitäisköhän sinun alkaa blokata myöskin mandariinikiinan ja udmurtin kielellä. Niissäkin ilmansuunnissa varmaan kaivataan valtavasti päivityksiäsi kasvispihveistäsi.

Hienoahan se tietysti on, että pystyy noin monella kielellä kirjoittamaan tuolla koulutuspohjalla. Mites se taas menikään... Ai niin Shadow word Talvivaara!

• Nyt ladulle kirjoitti:

Pitäisköhän sinun alkaa blokata myöskin mandariinikiinan ja udmurtin kielellä. Niissäkin ilmansuunnissa varmaan kaivataan valtavasti päivityksiäsi kasvispihveistäsi.

Hienoahan se tietysti on, että pystyy noin monella kielellä kirjoittamaan tuolla koulutuspohjalla. Mites se taas menikään... Ai niin Shadow word Talvivaara!

" Blokkaako ladu" itse?

Vastaa englanniksi, please.

• All you need is love.
      Teema, joka on totta ja toimii aina.... :)

• A little lovin' goes a long way....
        Hyvä teema koko talveksi.
        Aina kukkivaan toukokuuhun saakka.

• Kyllä se on niin että aina omatekemä on paremman makuista ku joku teollisesti tehty.
      No jotkut nuoremmat voi väittää vastaan, mutta ne onkin syötetty niillä "äidin tekemillä ruuilla" mitä saarioinen mainostaa.
      Kyllä mäkin pidän valmiista lindströmin pihveistä, mutta neonkin ainoat, melkein.

Ja jos isommalle porukalle tekee, aina itse valmistetut tulee halvemmaksi.

• Keskipäivää kaikille@

Kirjoitin facebokin seuraavasti.

Ystäväni. Työpaikat Suomessa ovat tärkeitä. Voimme itse kukin vaikuttaa siihen, että Suomessa on tulevaisuudessakin työtä ja jatkuvat yt-neuvottelut loppuisivat. Tuetaan nyt postilaisia. Lähetetään viikolla 7. ystävänpäivätervehdykset postikorteilla.

Laittakaa viestini kiertoon, Kiitos!

• "Luhti-Kerttunen"

Voisit kirjoitella sinne myös toivomuksen että tasa-päistävä koulu-laitos on
        heti-miten purettava ja tiedon-jakelu viisaanpiin käsiin.
        Lisää älykkyyttä kansalle, uusia firmoja ja töitä.

H.

• löpäläpälässynlää
        hunksz kirjoitti:

"Luhti-Kerttunen"

Voisit kirjoitella sinne myös toivomuksen että tasa-päistävä koulu-laitos on
        heti-miten purettava ja tiedon-jakelu viisaanpiin käsiin.
        Lisää älykkyyttä kansalle, uusia firmoja ja töitä.

H.

Koululaitoksen kannattaisi parantaa kulkuaan, kuin sika juoksuaan.
        Olisi ehkä osannut sinullekin opettaa koMparartiivin oikeudellisuuden.
        Ei aihetta jatkoon.

• demeter1

Korppis, tuohon facebook-viestiisi liittyen:

"Työpaikat Suomessa ovat tärkeitä. Voimme itse kukin vaikuttaa siihen, että Suomessa on tulevaisuudessakin työtä ja jatkuvat yt-neuvottelut loppuisivat."
        (korppis).

Mitenkähän me tuohon voisimme vaikuttaa ? Kukaan ei tiettävästi ole alentamassa palkkojaan ja kun työ on halvempaa muualla, se teetetään siellä. Yrityksillä ei ole yhteiskuntavastuuta, niiden tavoite on vallata markkinat ja
        tuottaa voittoa omistajilleen.

Kun kävin viimeksi maalla, pääkadun näkymät olivat tosi masentavat: tarjolla oli enimmäkseen tyhjää liiketilaa, yleisin kulkuneuvo taisi olla rollaattori...
        Kirpputoreja oli keskustassa kolme ja siinä ne uudet yritykset sitten olivatkin.

Yhtä autiota oli Enontekiön keskustassa, kun siellä syksyllä kävimme. Tai no,
        olihan siellä matkailualan yrittämistä, mutta kovin uupuneelta vaikutti ainakin meidän majoittamme.

Kasvukeskuksissa on tietenkin vilkkaamman oloista, mutta tiuhaan näyttävät pienyrittäjät vaihtuvan ainakin meidän kulmilla. Ja jos suurteollisuus, suuryritykset, häipyvät muualle, mistä tulevat korvaavat työpaikat, ei ymmärrä....

• Korppis*
        demeter1 kirjoitti:

Korppis, tuohon facebook-viestiisi liittyen:

"Työpaikat Suomessa ovat tärkeitä. Voimme itse kukin vaikuttaa siihen, että Suomessa on tulevaisuudessakin työtä ja jatkuvat yt-neuvottelut loppuisivat."
        (korppis).

Mitenkähän me tuohon voisimme vaikuttaa ? Kukaan ei tiettävästi ole alentamassa palkkojaan ja kun työ on halvempaa muualla, se teetetään siellä. Yrityksillä ei ole yhteiskuntavastuuta, niiden tavoite on vallata markkinat ja
        tuottaa voittoa omistajilleen.

Kun kävin viimeksi maalla, pääkadun näkymät olivat tosi masentavat: tarjolla oli enimmäkseen tyhjää liiketilaa, yleisin kulkuneuvo taisi olla rollaattori...
        Kirpputoreja oli keskustassa kolme ja siinä ne uudet yritykset sitten olivatkin.

Yhtä autiota oli Enontekiön keskustassa, kun siellä syksyllä kävimme. Tai no,
        olihan siellä matkailualan yrittämistä, mutta kovin uupuneelta vaikutti ainakin meidän majoittamme.

Kasvukeskuksissa on tietenkin vilkkaamman oloista, mutta tiuhaan näyttävät pienyrittäjät vaihtuvan ainakin meidän kulmilla. Ja jos suurteollisuus, suuryritykset, häipyvät muualle, mistä tulevat korvaavat työpaikat, ei ymmärrä....

Demeter@

Voin toki yrittää tehdä jotain, esim kuten kerroin pyytää ihmisiä lähettämään ystävänpäiväkortit postin välityksellä. Se on kannaottoni ja se voi poikia jotain, tiedä häntä. Jos vain voivotellaan mitään ei tapahdu.

Tiimari on tehnyt konkurssin, voimme ostaa sieltä kortit edullisesti, Korven Tiimari toimii vielä toistaiseksi.

Pikkuinen osanotto, mitäpä sitä meikäläinen muuta voisikaan..

Kirjauduin jo ulos joten käytän korppista se on samoin kuin mieskin helpompi ja lyhyempi kirjoittaa kuin Korpikirjailija tai miesystävä ; )

• demeter1
        Korppis* kirjoitti:

Demeter@

Voin toki yrittää tehdä jotain, esim kuten kerroin pyytää ihmisiä lähettämään ystävänpäiväkortit postin välityksellä. Se on kannaottoni ja se voi poikia jotain, tiedä häntä. Jos vain voivotellaan mitään ei tapahdu.

Tiimari on tehnyt konkurssin, voimme ostaa sieltä kortit edullisesti, Korven Tiimari toimii vielä toistaiseksi.

Pikkuinen osanotto, mitäpä sitä meikäläinen muuta voisikaan..

Kirjauduin jo ulos joten käytän korppista se on samoin kuin mieskin helpompi ja lyhyempi kirjoittaa kuin Korpikirjailija tai miesystävä ; )

Niin. Mikäpä siinä, mutta kuten kerroit, Lidlistä sinäkin ostokset teet - ja minä...))

• p-pauke*

Joo, jokainen lähettämään ystävänpäiväkorttia, mutta katsotaanhan, että kortti on kotimaista tuotantoa.

Sitten mennään saksalaiseen ruokakauppaan ostamaan ruokaa ja tarkkaan katsomme, että ostamme sitä edullista ulkolaista tuotetta, jotta jää raha, jonka voimme tuhlata ulkomaan matkoihin ja sieltähän tietty ostamme kaikki vaatteet ym. krääsät.

Ollaan me hyviä!

• demeter1
        p-pauke* kirjoitti:

Joo, jokainen lähettämään ystävänpäiväkorttia, mutta katsotaanhan, että kortti on kotimaista tuotantoa.

Sitten mennään saksalaiseen ruokakauppaan ostamaan ruokaa ja tarkkaan katsomme, että ostamme sitä edullista ulkolaista tuotetta, jotta jää raha, jonka voimme tuhlata ulkomaan matkoihin ja sieltähän tietty ostamme kaikki vaatteet ym. krääsät.

Ollaan me hyviä!

Heh, p-pauke..)) Ja Viron matkojahan me tehdään alvariinsa. Halpaa viinaa ja halpaa terveyden- ja kauneudenhoitoa, vaatteetkin kannattaa ostaa sieltä, kuulemma.
        Mutta joku sentäs saattaa tilata satamasta taksin, että saa lastinsa roudattua turvallisesti kotiin...
        Ollaan me hyviä..))

• demeter1 kirjoitti:

Niin. Mikäpä siinä, mutta kuten kerroit, Lidlistä sinäkin ostokset teet - ja minä...))

Niinpä kerroin ja lisäsin koska puhutaan työpaikoista. Lidlin henkilökunta on ihan kotimaista.

Osa tuotteista myös.

Kun olin ostovoimainen asiat olivat toisin. Jossakin on säästettävä ja se on ruoka. Ruoka Suomessa on sika kallista. Siihen en voi vaikuttaa.

• demeter1 kirjoitti:

Heh, p-pauke..)) Ja Viron matkojahan me tehdään alvariinsa. Halpaa viinaa ja halpaa terveyden- ja kauneudenhoitoa, vaatteetkin kannattaa ostaa sieltä, kuulemma.
        Mutta joku sentäs saattaa tilata satamasta taksin, että saa lastinsa roudattua turvallisesti kotiin...
        Ollaan me hyviä..))

Korvesta on pitkä matka Viroon. Tulee liian kalliiksi sinne hakea viinaa siltä suunnalta siksi teenkin viinini itse. Koska meillä ei kasva viinirypäleitä, päärynöitä niin ne täytyy korvata ulkolaisilla raaka-aineilla.

Ajattelin ennen Amerikan matkaa, laitattaa tekoripset ihan Korven kosmetologilla ; )

• hoono kaappa
        korppis kirjoitti:

Niinpä kerroin ja lisäsin koska puhutaan työpaikoista. Lidlin henkilökunta on ihan kotimaista.

Osa tuotteista myös.

Kun olin ostovoimainen asiat olivat toisin. Jossakin on säästettävä ja se on ruoka. Ruoka Suomessa on sika kallista. Siihen en voi vaikuttaa.

Meillä liiterissä on kaikki myyjät "hoonosoomi".

• demeter1
        korppis kirjoitti:

Korvesta on pitkä matka Viroon. Tulee liian kalliiksi sinne hakea viinaa siltä suunnalta siksi teenkin viinini itse. Koska meillä ei kasva viinirypäleitä, päärynöitä niin ne täytyy korvata ulkolaisilla raaka-aineilla.

Ajattelin ennen Amerikan matkaa, laitattaa tekoripset ihan Korven kosmetologilla ; )

Niinpä. Tässä kun asustaa meriliikenneväylien tuntumassa, niin tilaisuus tekee varkaan. Ei minusta, kun en juuri mitään kuluta, mutta tutut suhaavat Tallinnassa jatkuvasti, kuka hammaslääkärissä, kuka leikkauttamassa hiuksiaan, kuka mitäkin. Eivätkä pidä soppailureissujaan minään, kunhan halvalla pääsevät.
        Eli mitä isot edellä, sitä pienet perässä...

• p-pauke*
        demeter1 kirjoitti:

Ollaan me hyviä..))

Tätähän tämä. Vieläköhän Haaparannassa on ruuhkaa? Itärajalla ainakin, mikäli mediaan on uskomista.

Unohdit tuosta Viron tuonnista tämän työvoiman. :))

• hoono kaappa kirjoitti:

Meillä liiterissä on kaikki myyjät "hoonosoomi".

Missäpäin?

• hoono kaappa
        korppis kirjoitti:

Missäpäin?

09-alueella

• demeter1
        p-pauke* kirjoitti:

Tätähän tämä. Vieläköhän Haaparannassa on ruuhkaa? Itärajalla ainakin, mikäli mediaan on uskomista.

Juu, rajankäyntiä - vai olisko kansainvälistä yhteistyötä..))

Niin. Työvoima. Halpatyövoimallahan yritykset tekevät tulosta (laadun kustannuksella, kuulemma)... Meidänkin naapurissa on isot rakennustyömaat eikä siellä näytä noudattettavan ainakaan meidän maan työaikalakeja. Sunnuntainakin pauke käy...

Vierastyövoiman käytössä on tietysti jo riistopolitiikkaan mukana....

• hoono kaappa kirjoitti:

09-alueella

Kun vierailin syksyllä Helsingissä. Huomasin, että hoono soomi on aika yleinen kieli muissakin ruokakaupoissa. Lidlissä en vieraillut.

• Pirre*
        p-pauke* kirjoitti:

Ei ollu ruuhkaa kun kävin ulukomailla itänaapurissa varhain tänä aamuna.

• ....niin !

Mistä niitä töitä ja uusia virmoja,ei niitä hokemalla tuu,kun entisetkin häviää hyvää vauhtia.

• mimmimummi*

Eräällä kauppaketjulla on meneillään kampanja....osta suomalaisia tuotteita kymmenellä eurolla enemmän ...kuukaudessa. Luot näin 10.000 uutta työpaikkaa vuodessa... Kun näitä uutisia postista...ja muitakin lueskelee niin tuntuu aika utopistiselta tämän kampanjan toteutuminen...

• Kieltämättä pieneläkeläisenä joutuu tinkimään, suosi suomalaista tuotetta periaatteista. Asioin usein Lidlissä. Täydelle ostoskassille tulee noin 5 euroa vähempi hintaa kuin esim. Prismasta ostetuille tuotteille.

Työllistäähän Lidl monta suomalaista nuorta.

• henrjii

jos munat on omasta takaa, niin paripussilista pakastekasvissuikaleita, niin ei maksa kun 60 C, ja on hyviä ja maukkaita kasvispihvejä.

• Pitää kokeilla. Nyt niitä pihvejä on pakkasessa, mutta kun loppuvat kokeilen. Kiitti vihjeestä,

• qwertopå
        korppis kirjoitti:

Pitää kokeilla. Nyt niitä pihvejä on pakkasessa, mutta kun loppuvat kokeilen. Kiitti vihjeestä,

joo

• 10-20

Toive olisi kiloja pois, mutta kun on särkyjä ja sitten painoa pois ei käy yhteen.

Hyvä on terveillä kertoa kuinka kaikki käy.

• Raihnaanen

Nälkä kurnii vatsassa ja vesi on kielellä kun lukee näitä kommentteja. Tiistaina on tähystys ja pitänyt olla kevyellä ruualla viikon verran. Huomenna juon sitten mahantyhjennyskuurin, neljä litraa . Lisäksi vettä.
        Tämän kuurin jälkeen olisi hyvä jatkaa ja syödä kevyemmin, saisi muutaman kertyneen kilon pois.
        Pitäisiköhän leikata nättikroppaisen ihmisen kuva ja liimata siihen päälle oma kasvoikuvat eli tekisin aarrekartan. Olen pari kertaa tehnyt ja ihmeekseni todennut, että toiveet ja ajatukset ovat toteutuneet. Sitä ilmeisesti alitajuisesti toimii niin että haaveet toteutuvat.

Kristiina Harju on kirjoittanut kirjan aarrekartoista ainakin. Kiva kirja.

• Raihnaanen kirjoitti:

Nälkä kurnii vatsassa ja vesi on kielellä kun lukee näitä kommentteja. Tiistaina on tähystys ja pitänyt olla kevyellä ruualla viikon verran. Huomenna juon sitten mahantyhjennyskuurin, neljä litraa . Lisäksi vettä.
        Tämän kuurin jälkeen olisi hyvä jatkaa ja syödä kevyemmin, saisi muutaman kertyneen kilon pois.
        Pitäisiköhän leikata nättikroppaisen ihmisen kuva ja liimata siihen päälle oma kasvoikuvat eli tekisin aarrekartan. Olen pari kertaa tehnyt ja ihmeekseni todennut, että toiveet ja ajatukset ovat toteutuneet. Sitä ilmeisesti alitajuisesti toimii niin että haaveet toteutuvat.

Kristiina Harju on kirjoittanut kirjan aarrekartoista ainakin. Kiva kirja.

Kun olin vapaa-ehtoistyöni pätevöitymiskoulutuksessa, teimme itsellemme arrekartan mitä tulevaisuudelta odotamme ja haluamme. Kun nyt katselen karttaa silloin tekemäni tie on osoittautunut hyvin kuljetuksi.

Olen muuten pudottanut painoa (pysyvästi) kaksi kiloa tavoitteestani 4 - 5 kilosta.

Paastolla voi päästä hyvään alkuun. En kuitenkaan itse onnistunut olemaan yhtä päivää vedellä. Olen pienentänyt aterioiden määrää ja syön paljon salaatteja.

• ekologista

Kun olin vapaa-ehtoistyöni pätevöitymiskoulutuksessa, teimme itsellemme arrekartan mitä tulevaisuudelta odotamme ja haluamme. Kun nyt katselen karttaa silloin tekemäni tie on osoittautunut hyvin kuljetuksi.

Olen muuten pudottanut painoa (pysyvästi) kaksi kiloa tavoitteestani 4 - 5 kilosta.

Paastolla voi päästä hyvään alkuun. En kuitenkaan itse onnistunut olemaan yhtä päivää vedellä. Olen pienentänyt aterioiden määrää ja syön paljon salaatteja.

Tehkää itse kortit kierrätetystä paperista säästyy puita. sähköpostikortti olisi ekologisempi kun ei postiautot pörräis. Työttömiä tulee, pitäis käyttää palveluja,suutareita, kengänkiillottajia... niitä ei katukuvassa enää Suomessa näy.

• ekologista kirjoitti:

Tehkää itse kortit kierrätetystä paperista säästyy puita. sähköpostikortti olisi ekologisempi kun ei postiautot pörräis. Työttömiä tulee, pitäis käyttää palveluja,suutareita, kengänkiillottajia... niitä ei katukuvassa enää Suomessa näy.

Kajaanin Prismassa on ylimielinen ja epäkohtelias suutari. En enää ikinä vie hänelle kenkiäni. Kysyin bootsien kantalappujen vaihtoa. Hän sanoi 12 euroa. Kun hain kengät hän pyysi 14 euroa. Ihmettelin hintaeroa ja hän haukkuin minut pystyyn. Nämähän on miesten bootsit, ja miesten bootsit maksaa 14 euroa. Sanoin eikä ole vaan ne ovat minun bootsini. Eikö sulla ole rahaa maksaa kahta euroa lisää jne.jne.

Palvelua, palvelua...

Hyvä idea, jonka olin jo unohtanyt, teenkin ystävänpäiväkortit itse käytän valokuvia ja kuvankäsittelyohjelmaa tulee persoonalliset kortit. Näinhän olen usein tehnytkin.

• Ihanaa täällä on luuta käynyt ; ) Kiitos Luotsi, ketju on siistiytynyt sillä aikaa kun kävin kolaamassa mökkitien. Hyötyliikuntaa parhaimmillaan. Vähän yli satametriä mökin portilta mäkeä ylös rinteen päälle tienhaaraan. ; )

Nyt kelpaa ajella, ei ota auton pohja kiinni lumeen ja ajourat ovat tasaiset.

• Kielimuuri

Ihanaa että sinun ilkeilyjäsi poistettiin.

• Kielimuuri kirjoitti:

Ihanaa että sinun ilkeilyjäsi poistettiin.

Onko sinulla tapana ilkeillä itesseis?

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      148
      8168
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3260
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      404
      2415
    4. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      29
      2002
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      289
      1885
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      168
      1789
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      20
      1650
    8. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1495
    9. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      22
      1293
    10. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1279
    Aihe