Kysyn mielipidettänne luistelumonoista.
Onko aivan yksi hailee, minkä merkkiset monot ovat (pilot siteisiin)?
Vai onko jollakin tietoa jostakin merkistä mitä kannattaa välttää kuin ruttoa?
On meinaan monon osto edessä tulevaa talvea varten.
- Hartjes?
- Jalas?
- Salomon?
- Adidas?
- Sportful?
Kiitos asiallisista vastauksista
mono asiaa
14
18507
Vastaukset
- Salomon
Mulla on nyt ollu pari talvea Salomonin Active 9 -mallin monot, joihin vaihdoin Adidaksen melko vanhoista, minulle liian kapealestisistä monoista jalkaongelmien takia. Ne Addut eivät vielä olleet Salmonin valmistamat.
Tuo Active 9 on siitä keltaisesta kisamallista seuraava malli alaspäin ja ihan kelpo. Nythän Salomonilla on ykkösmallina hopeanharmaa kisamalli, jossa on kapea lesti. Ei takuulla sovi kaikille. Niissä keltaisissa on leveähkö lesti, kuten minunkin monoissani. Adidaksen kilpamonot oli ainakin viime talvena Salomonin valmistamat ja samat kuin ne Salomonin keltaiset.
Sekä vanhat Addut, että nykyiset Salomonit olen joutunut käyttämään suutarilla vetoketjujen takia. Tuntuu olevan monoissa heikko paikka. Saattaa tietty käyttäjässäkin vikaa.
Muista merkeistä ei ole kokemuksia.
Mutta kannattaa mennä liikkeeseen ja sovittaa mitkä istuu jalkaan kuin valettu. Niiden kanssa kassan kautta kotiin.- Penripa
Penripa Moi !
Kuten edellä, minunkin salomonin vapaan kengistä hajosi vetskari, ovat vajaan vuoden ikäiset ja hiihdetty tuhannen kilsaa. Mielestäni heikko esitys 250 euron tuotteesta.
Maahantuoja ilmoitti kyselyyni että kengän voi lähettää heille korjattavaksi, aikaa korjaukseen menisi matkoineen yli viikko, kuka nyt parhaaseen hiihtoaikaan jaksaa niin kauan odottaa.
Ei kuulemma kelpaa jos oman paikkakunnan suutari korjaisi ja maahantuoja maksaisi,näin asiakas hyötyisi ajassa ja maahantuoja euroissa. Kun ei niin ei oo touhussa järkee.
- Zip
Minulla on semmoset Salomonin harmaat monot. Ne on loistavat monot, vaikka niihin totutellessa meni kyllä aikaa, kun ne oli ihan erilaiset kuin entiset keltaiset.
- Fischer
Fischerillä pitäis olla uusi luistelumono kannattaa katsoa!!!
- HaTH
Onko kenelläkään kokemusta uudesta Fischeristä? Kokeilin ensin Salomon Active 9:ää, missä kohtuullisen korkealla varrella ja tiukalla nillkatuella pannaan jalka polvesta alaspäin kuin kipsiin. Sen jälkeen Fischerin 5000 Pilot Centrix tuntui aivan erilaiselta, kun erillistä nilkkatukea ei ole ollenkaan. Tukeva kenkä sekin on, mutta jalka pääsee joustamaan nilkasta aivan eri tavalla. Olen itse perinne-pertsaaja ja luisteluhiidossa vasta-alkaja, joten en tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto. Fischer on mukavampi, mutta onko nilkan tukeminen tärkeää tehon tai jaksamisen kannalta? Voiko tiukka nilkkatuki heikentää jalan verenkiertoa?
T HaTH
- stereo
Kuinkas monon koko-asia sitten?
Kuinka napakat monot kannattaa hankkia? Kuinka paljon kärkeen tyhjää tilaa? - :o)
Salomonit on ihan parhaat monot.. Voit vaikka ostaessa kysyä, että saatko käydä kerran hiihtämässä ja palauttaa monot jos ne ei oo hyvät. itse tein niin, mutta ei tarvinnu palauttaa...
- Pekka
mulla on ollu jo monet salomonit peräkkäin eikä ole mitään valittamista niissä ollut
- Parempi järjestelmä!
Yhdet Salomonit meni vaihtoon,kun kärki irvisteli...Pilot systeemi tuntuu kolholta ja joustamattomalta,päkiän jousto olematon!Ei hyppää kukaan tasajalkaakaan pitkälle ilman päkiän taivutusta,joten miten rennosti loikkaat nousua.Rottefellan yksi kiinnitys rauta antaa joustoa ja levike suksen päällä tukevan tunteen,joten suosittelen muillekin!!
Tähän systeemiin on muitakin kenkiä,mutta itselläni on Punaiset Alpinat.
- pjk
Ittellä on ne Salomonin harmaat, silloisista pilot-siteisiin sopivista ne halvemmat. Tasan samaa monoa saa myös adidaksena. Ihan OK mono harrastajalle. Vaimolla samanikäiset keltaiset, ja ainakin pohjallisen materiaali tukevampi. Molemmissa ovat pohjalliset koht. voimakkaasti muotoillut, joten kannattaa varmistaa se sopivuus. Pikanauhat ovat näppärät, ja säätöjäkin löytyi. Oma luistelumono on yhden sukan kanssa aika napakka, kun en sillä pakkasella hiihdä, vaan vaihdan pertsaan, jonka monoon menee jo paksumpikin sukka.
- Kuntoilija
Monot on oltava jämäkät, nilkkaa tukevat jotta suksella liukuminen onnistuu. Itselläni oli aiemmin ns.yhdistelmä monot,jotka oli liian rennot pohjasta, puuttui sivukierto jäykkyys.Ostettuani Salomonin kelta mustat luistelu monot, hiihto tuntuu paremmalta. Yhdet sukat riittää,napakasti monon pitää istua.Jos meinaa paleltaa, päälle monon suojat ovat hyvä ratkaisu.Kaupassa kun ottaa pohjallisen kengästä ja siinä katsoo tyhjää tilaa on 1-1,5 cm.
- Pursuit
Kuntoilija kirjoitti:
Monot on oltava jämäkät, nilkkaa tukevat jotta suksella liukuminen onnistuu. Itselläni oli aiemmin ns.yhdistelmä monot,jotka oli liian rennot pohjasta, puuttui sivukierto jäykkyys.Ostettuani Salomonin kelta mustat luistelu monot, hiihto tuntuu paremmalta. Yhdet sukat riittää,napakasti monon pitää istua.Jos meinaa paleltaa, päälle monon suojat ovat hyvä ratkaisu.Kaupassa kun ottaa pohjallisen kengästä ja siinä katsoo tyhjää tilaa on 1-1,5 cm.
Takaa-ajo hiihdon myötä on kehitetty loistavia yhdistelmä monoja.Esim.Alpinan pursuit(Punainen) joka itselläni on,toimii loistavasti molemmissa lajeissa.Luistelussa jopa paremmin kuin erikois mono.johtuu taipuisasta pohjasta!Usko tai älä,mutta totta se on!Pursuit mono kuuluu Rottefellan järjestelmään.
Norjassa tämä Rottefellan systeemi on valta asemassa!
- asgdoptjprhjo
eihän tos ees oo alpina monoa... tos sen näkee et miten typeriä tääl on nää ns. hiihtäjät.. ostavat tollasta paskkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
- 7+20
pilot side
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829