Tän päivän teema

Nittaminax

vois olla siivous ja huomenna lihakeiton valmistaminen.
Ennenku mä voin sitä lihakeittoa tehä, mun pitää ottaa se potka tuolta pakastimesta pois sulamaan. Niin se potka on yhestä kinkusta jonka mun ukko haki alennuksesta pari viikkoa sitten. Se joutu polonen raahaamaan sen kinkun tuolta kilometrin päästä mutta onneks tuli bussi ja se pääs sillä osan matkaa.
Ikävintä oli noitten rappusten kipuaminen raskas kinkku selässä. No ku seoli avannut ton oven niin se rojautti sen jäisen kimpaleen tiskipöydälle ja mä hain komerosta sahan ja se rukkasen ettei käsi jäädy ku piti se potka sahata irti.
Ku se oli sahattu niin pistin sen potkan tietenkin pakastimeen odottamaan lihakeiton valmistusta jonka siis teen huomenna.
Eikä meillä edes ole perunoitakaan vielä ostettu.
Täytyy patistaa ukko tänään potun ostoon ja onneks sillä on kuukausikortti bussiin niin voi huristella mielin määrin vaikka joka päivä.

Mut tänään siis pitäis siivota ja ajattelin aloittaa noitten päivälehtien ja mainosten ulos viennillä. Pitää vaan etsiä se iso säkki millä ollaan aikasemmin niitä viety ettei tarvii montaa kertaa ravata rappusissa. Noita lehtiä kun kertyy pikkuhiljaa ku roskis on eri suunnassa ku kauppa ja yhtä pientä nippua viitti viiä päivittäin erikseen.

Pitäisköhän tässä ensin tehä jotain aamupalaa vaikka olen mä hereillä ollut monta tuntia, mut piti ensin lukee toi hesari ja käyä pas..eiku pesulla ja pisulla.
Tekisköhän voileivän ja jois punasta maitoo lasillisen.
No mä kerron kohta tai jossain vaiheessa mitä päätin.

Mut tänään siis teemana siivous.

139

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurkkua vai tomaattia???

• ,,,,,

Eipä huolta. Siivosin jo eilen.

Hieno ilma noitten pakkasten jälkeen. Taidan käydä hiihtämässä ainakin.

• Mul ei ole suksia. :((

• Jäi sanomati et tääl on ainakin hyvä hiihtosää ku pakkastakaan ole ku jotain -10 astetta.

Huomattavasti lauhempaa ku eilen.

• Juustoa vai makkaraa??

• Siluet kevytmeetwursti rasvaprosentti 2 ja Emmental 17% laktoositon kiitos.

• lusiina kirjoitti:

Siluet kevytmeetwursti rasvaprosentti 2 ja Emmental 17% laktoositon kiitos.

Ainii ja mä en pääse siivoileen vielä kun toi mun remonttireiska nukkuu vielä.

• lusiina kirjoitti:

Ainii ja mä en pääse siivoileen vielä kun toi mun remonttireiska nukkuu vielä.

Harmi ja mun edellinen vastaus meni väärään paikkaan, mutta sulle se oli.

• Löytyy vaan tavallista metukkaa, ja edamia ja jotain savujuustoa..öh näyttää olevan kipparia. Kelpaako.

• ,,,,,

Kuusamolainen savujuusto on hyvää.

• Hyvää on ja kelpaa kiitos. Kyytipojaksi maitokahvia kaksi kupillista.Saa kait siihen laittaa vielä tomaattia ja kurkkuakin, jos on.

• lusiina kirjoitti:

Hyvää on ja kelpaa kiitos. Kyytipojaksi maitokahvia kaksi kupillista.Saa kait siihen laittaa vielä tomaattia ja kurkkuakin, jos on.

Ei siis kahviin vaan leivälle :). Jälkiunileivälle.

• ,,,,, kirjoitti:

Kuusamolainen savujuusto on hyvää.

Laitan siis juustoa leivän päälle.

• lusiina kirjoitti:

Hyvää on ja kelpaa kiitos. Kyytipojaksi maitokahvia kaksi kupillista.Saa kait siihen laittaa vielä tomaattia ja kurkkuakin, jos on.

On on kurkkua ja tomaattia, joten syökäämme leivät näin. Kahviakin on.

• Nittaminax kirjoitti:

On on kurkkua ja tomaattia, joten syökäämme leivät näin. Kahviakin on.

Kyllä meidän nyt kelpaa kaffitella. Lasin takana pakkasta -3.9, en hiidä tänäänkään en.

• lusiina kirjoitti:

Kyllä meidän nyt kelpaa kaffitella. Lasin takana pakkasta -3.9, en hiidä tänäänkään en.

Siellähän on tosi lämmintä. En hiihdä minäkään ja kaiken kukkuraksi potkasin varpaani pöydänjalkaan. *kiroilee niin peevelisti* :(

• Nittaminax kirjoitti:

Siellähän on tosi lämmintä. En hiihdä minäkään ja kaiken kukkuraksi potkasin varpaani pöydänjalkaan. *kiroilee niin peevelisti* :(

No auts. Se osaa käydä tosi makeesti. Meillä on lauhaa mut täällä tuulee lähes aina.

• lusiina kirjoitti:

No auts. Se osaa käydä tosi makeesti. Meillä on lauhaa mut täällä tuulee lähes aina.

Tuuli on ikävintä mitä mä tiedän pakkasilla, kesällä se ei tietenkään haittaa. :)

Saas nähä mustuuko toi pikkuvarvas, niin mojova oli isku ja miten käy siivous urakan kanssa.

• Nittaminax kirjoitti:

Tuuli on ikävintä mitä mä tiedän pakkasilla, kesällä se ei tietenkään haittaa. :)

Saas nähä mustuuko toi pikkuvarvas, niin mojova oli isku ja miten käy siivous urakan kanssa.

Minä löin kesällä pikkuvarpaan ovenkarmiin, mustuihan se ja kait murtuikin kun sain kauan pitää leveälestisä tukevapohjaista kenkää niin kuin lastana.Mut paranihan se sitten ajan kanssa kuitenkin.Teippasin sen ensin tuhon vierusvarpaaeeen kiinni, mutta ei tuntunut hyvältä

• lusiina kirjoitti:

Minä löin kesällä pikkuvarpaan ovenkarmiin, mustuihan se ja kait murtuikin kun sain kauan pitää leveälestisä tukevapohjaista kenkää niin kuin lastana.Mut paranihan se sitten ajan kanssa kuitenkin.Teippasin sen ensin tuhon vierusvarpaaeeen kiinni, mutta ei tuntunut hyvältä

Sama juttu mullekin kävi aikoinaan ku viel töissä olin, se oli vaan toisesta jalasta toi nimetön ja saikkua tais tulla viikko tai jotain. Kauan sen paraneminen ihan kuntoon kyllä kesti.
        Ilkeetä jos varvas murtuu ku ei sille voi oikein tehä mitään.

• Nittaminax kirjoitti:

Sama juttu mullekin kävi aikoinaan ku viel töissä olin, se oli vaan toisesta jalasta toi nimetön ja saikkua tais tulla viikko tai jotain. Kauan sen paraneminen ihan kuntoon kyllä kesti.
        Ilkeetä jos varvas murtuu ku ei sille voi oikein tehä mitään.

No näin on, minä en käynyt edes lääkärissä just sen vuoksi kun ei sille voi mitään.

Aikoinaan pikkurillin murtumisesta saikkua 6 viikkoa. Uskomattoman äkkiä jäkistyy lastassa, sai tosiaan tehdä töitä että sai edes jollain tavalla liikkuvan sormen.Virheasentoon pikkulillin nivel jäi, katsoivat murtuman olevan ensin eri paikassa. Käsikirurgi kuiteski sanoi et jos ois hänen sormensa, ei antais leikata. Uudelleenkatkaisuineen puolen vuoden projekti ja vois olla et huonompi vaan tulee. Onneksi vasen käsi ja pikkulilli tuossa mukana kulkee eikä haittaa menoa.

• lusiina kirjoitti:

No näin on, minä en käynyt edes lääkärissä just sen vuoksi kun ei sille voi mitään.

Aikoinaan pikkurillin murtumisesta saikkua 6 viikkoa. Uskomattoman äkkiä jäkistyy lastassa, sai tosiaan tehdä töitä että sai edes jollain tavalla liikkuvan sormen.Virheasentoon pikkulillin nivel jäi, katsoivat murtuman olevan ensin eri paikassa. Käsikirurgi kuiteski sanoi et jos ois hänen sormensa, ei antais leikata. Uudelleenkatkaisuineen puolen vuoden projekti ja vois olla et huonompi vaan tulee. Onneksi vasen käsi ja pikkulilli tuossa mukana kulkee eikä haittaa menoa.

Siin tais sit mennä ihan poikki jos noin kauan lastassa, eikä mikään hiusmurtuma.
        Mutta hyvä jos nyt kaikki on kuitenkin hyvin.

• Nittaminax kirjoitti:

Siin tais sit mennä ihan poikki jos noin kauan lastassa, eikä mikään hiusmurtuma.
        Mutta hyvä jos nyt kaikki on kuitenkin hyvin.

No se sitten jäi ilmeisesti vähän epäselväksi et oliko kokonaan poikki joku kun ensin pivystyksessä katsoivat kuvasta et murtuma ois pikkurillin toisen nivelen kohdalla, mutta sitten kun menin kirurgille niin ihmettelivät jotta siel ei mittään näy vaan se murtuma olikin tuolla kämmenen puolellapikkurillin juuressa. Sairasloma yhnteensä oli kuutisen viikko kuntoutuksineen. Tsi kipeä oli ja kun ruumiillisen työn raataja oli nin ei voinut mennä töihin aiemmin.

• He he. Joku kateellinen sielu pyytänyt poistoon.

Mutta tiedoksi join kahvin ja söin leivän. :))

• Juu, osasin odottaa myös. Ei saa sätätä eikä rupatella.

• ????????

Kateellinen? Mistä?

• ???????? kirjoitti:

Kateellinen? Mistä?

Sitä mäkin ihmettelen, mutta mistä muusta syystä sit?

• k/k
        lusiina kirjoitti:

Juu, osasin odottaa myös. Ei saa sätätä eikä rupatella.

Esihistoriaallinen tieto lusinalle

On sellanen murresana kuin sättääminen,tarkoittaa jonninjoutavaa häiriköintiä ja turhaa pulinaa.
        Eli kolmas niin kuin nyt minä tunkee kahden ihmisen juttuu ja alkaa siin välis sättäämään.

• lusiina kirjoitti:

Juu, osasin odottaa myös. Ei saa sätätä eikä rupatella.

Sätätään nyt niin kauan ku voidaan. Pitää kait seuraavaksi tehä joku lento ketju jonka saa sit lennättääkkin jonnekkin avaruuteen.

• k/k kirjoitti:

Esihistoriaallinen tieto lusinalle

On sellanen murresana kuin sättääminen,tarkoittaa jonninjoutavaa häiriköintiä ja turhaa pulinaa.
        Eli kolmas niin kuin nyt minä tunkee kahden ihmisen juttuu ja alkaa siin välis sättäämään.

Ei kai tää meidän kahden suljettu porina ole? Mukaan vaan ja silleen.
        Mielenkiintoista, en ole koskaan aatellut et sätti tai chatkaan olisi häiriköintiä, kulttuurieroja vissiin?

• Nittaminax kirjoitti:

Sätätään nyt niin kauan ku voidaan. Pitää kait seuraavaksi tehä joku lento ketju jonka saa sit lennättääkkin jonnekkin avaruuteen.

Niin kuin flash viesti ? :)

• lusiina kirjoitti:

Niin kuin flash viesti ? :)

Mikä on flash viesti, mä enää muista, olen mä joskus kuullu.

• Nittaminax kirjoitti:

Mikä on flash viesti, mä enää muista, olen mä joskus kuullu.

No en ole aivan varma mutta oiskohan se semmonen et kun sen lähettää, se häipyy kohta kun vastaanottaja on sen lukenut? Korjatkoon joku jos olen väärässä.

• lusiina kirjoitti:

No en ole aivan varma mutta oiskohan se semmonen et kun sen lähettää, se häipyy kohta kun vastaanottaja on sen lukenut? Korjatkoon joku jos olen väärässä.

Ai sellanen. No en mä ihan sellasta ketjua tarkottanut vaan sellasta älytöntä jonka joku voi sit poistattaa hyvällä mielin. :))

• Nittaminax kirjoitti:

Ai sellanen. No en mä ihan sellasta ketjua tarkottanut vaan sellasta älytöntä jonka joku voi sit poistattaa hyvällä mielin. :))

Älyttömiäkin tarvitaan :)

• Rimmir tänään

Hirmu monta teemaa tällepäivälle, kerkiääköhän kaikki?
      jo tehty: Aamiainen jo syöty, müsslia,yksi liian iso banaani ja piimää. 3 mukia kahvia mustana. vesilasi.
      laskut maksettu netille.

Tulevat toimet: kellariin hakemaan laatikko lahjalle, imuroida ja järjestää paikat kuntoon, suihkuun, kaupungille ostamaan vävypojalle pikku lahja ja ittelle pusero.
      Paketoida lahja lapsenlapselle.
      Tankata auto (sinne uppoaa noin 80 €) ja ajaa 100 kilsaa suuntaansa tuplasynttäreille. Ajella takaisin ja nukkumaan.
      Huh huh, tiukka aikataulu. Nyt toimeen....

• Sivusta seurannut

Aamupäivää vaan kaikille.

Vai on pyydetty taas poistoa.
        Poistonpyytäjät voisivat itse tehdä omista mielenkiinnon aiheista kumpuavan aloituksen. Sellaisen oikein tajunnan räjäyttävän.
        Ei arkielämän asioista kertominen ole pahasta. Sitäpaitsi tässäkin aloituksessa tulee selvästi ilmi mistä puhutaan.

Ei muuta kuin jatketaan. Nyt en ehdi pitempään kirjoitella.
        Mukavaa lauantaita kautta maan.

• Huh, tuossa on jo tekemistä, mutta kyllä sä kerkeet ku olet sen suunnitellukkin. :)

• Sivusta seurannut kirjoitti:

Aamupäivää vaan kaikille.

Vai on pyydetty taas poistoa.
        Poistonpyytäjät voisivat itse tehdä omista mielenkiinnon aiheista kumpuavan aloituksen. Sellaisen oikein tajunnan räjäyttävän.
        Ei arkielämän asioista kertominen ole pahasta. Sitäpaitsi tässäkin aloituksessa tulee selvästi ilmi mistä puhutaan.

Ei muuta kuin jatketaan. Nyt en ehdi pitempään kirjoitella.
        Mukavaa lauantaita kautta maan.

Samoin sinulle tätä enempää jaarittelemati. :)

• Atrian äitien 4 Kaali-käärylettä odottaa paistin-pannua.
      Ainoastaan nuo katson tämän päivän velvollisuudekseni.
      Kammottavaa että täällä ollaan ihan Fahrenheit 451.
      Arvokasta tietoa viedään jätteisiin.

H.

• pthyi...

Kaupan kualkieryleet ovat kuin varjo omatekemistä.
        Niistä ei suuhun jää kuin paha maku ja talipallot.

Hyi, sanon minä, ja oikeassa olen.

• pthyi... kirjoitti:

Saarioisten kasvispihvejä eivät voita edes omatekemät, nam.

• lusiina kirjoitti:

Imuroin juuri la laitoin uuniin ölymaustemarinadilla voidellut bataattisiivut ja lisäksi broileriperhosleikkeitä aurinkokuivatulla tomaatilla. Ihan ite eilen stockamnin herkkutiskiltä valmiina ostin :).

• onniyksillä
        lusiina kirjoitti:

Imuroin juuri la laitoin uuniin ölymaustemarinadilla voidellut bataattisiivut ja lisäksi broileriperhosleikkeitä aurinkokuivatulla tomaatilla. Ihan ite eilen stockamnin herkkutiskiltä valmiina ostin :).

heh meillä on syötävä tavallisia pottuja , stockmannin herkkutiskille on matkaa 800km

• kunnon pottu
        onniyksillä kirjoitti:

heh meillä on syötävä tavallisia pottuja , stockmannin herkkutiskille on matkaa 800km

Me ostamme parhaat potut ihan muualta kuin Stockmanilta.

• onniyksillä
        onniyksillä kirjoitti:

tuota ölymaustemarinaadia vois kyllä seuraavalla hesareisulla ostaa, heh

• pthyi... kirjoitti:

"pthyi..."

Minä olen laiska poika-mies.
        Voiko sinut vuokrata?
        Kääryleiden teon lisäksi en muuta palvelua vaadi.
        Varmaankaan...

H.

• pthyi... kirjoitti:

Pthyi

Kaalikääryleet on pahoja, olkoot kenen tekemiä hyvänsä.

• lusiina kirjoitti:

Lusiina
        Mä en ole muistaakseni edes koskaan niitä maistanut. On multa varmaan jäänyt joku makuelämys kokematta.

• hunksz kirjoitti:

"pthyi..."

Minä olen laiska poika-mies.
        Voiko sinut vuokrata?
        Kääryleiden teon lisäksi en muuta palvelua vaadi.
        Varmaankaan...

H.

Hunksz! Kelvin! Tollasta lukua kuin sulla tuol yläpuolella ei Fahrenheitina taatusti ole.

• onniyksillä kirjoitti:

No täytyy tunnustaa että en minäkään stokkalla yleensä ruokakaupassa käy, mutta nyt kun muuten siellä kävin kävin kurkkaamassa. Bataatti sittarista, mausteet ja öljy kotoa, mutta broisku stokkalta :).

• Nittaminax kirjoitti:

Lusiina
        Mä en ole muistaakseni edes koskaan niitä maistanut. On multa varmaan jäänyt joku makuelämys kokematta.

Tarkoitatko saarioisten kasvispihvejä? Minä ostan joskus niitä aina töihin evääksi ja minusta ne on hyvänmakusia vaikka muutoin kauheasti en valmista osta. Joskus ostin lihatiskiltä, mutta eivät ole niin hyviä.

• kunnon pottu kirjoitti:

Me ostamme parhaat potut ihan muualta kuin Stockmanilta.

Niin mekin.

• onniyksillä kirjoitti:

tuota ölymaustemarinaadia vois kyllä seuraavalla hesareisulla ostaa, heh

No eiku tee ite: öljyä, mausteita valkosipulia tai maun mukaan mausteet. Siivuta bataatti, levitä siivut uunipellille ja voitele seoksella. Uuni 200 astetta ja puoli tuntia. Ja on hyvää. Noh, en tiedä onko marinadi vai vaan ölyinen mausteseos :). Onkos sulla broilerit omasta takaa?

• lusiina kirjoitti:

No eiku tee ite: öljyä, mausteita valkosipulia tai maun mukaan mausteet. Siivuta bataatti, levitä siivut uunipellille ja voitele seoksella. Uuni 200 astetta ja puoli tuntia. Ja on hyvää. Noh, en tiedä onko marinadi vai vaan ölyinen mausteseos :). Onkos sulla broilerit omasta takaa?

800km mihin päin?

• lusiina kirjoitti:

Tarkoitatko saarioisten kasvispihvejä? Minä ostan joskus niitä aina töihin evääksi ja minusta ne on hyvänmakusia vaikka muutoin kauheasti en valmista osta. Joskus ostin lihatiskiltä, mutta eivät ole niin hyviä.

Ku en ole tainnut syödä kenenkään valmistamia, en edes kotitekosia. Porkkana lättyjä olen ostanut ja itekkin tehny ja mun on parempii ku kaupan. :)))

• lusiina kirjoitti:

Niin mekin.

Ihan vaan kaupasta, tosta läheltä, mekin. :))

• namskjamaiskiss
        Nittaminax kirjoitti:

Pthyi

Kaalikääryleet on pahoja, olkoot kenen tekemiä hyvänsä.

Sinun näkemyksesi asiasta. Et ilmeisesti ole koskaan saanut maistaa hyvintehtyjä kaalikääryleitä. Kaikki ruoka voidaan pilata huonolla osaamisella.

• Nittaminax kirjoitti:

Ku en ole tainnut syödä kenenkään valmistamia, en edes kotitekosia. Porkkana lättyjä olen ostanut ja itekkin tehny ja mun on parempii ku kaupan. :)))

Nii, kysyin kun en ollut varma et mihin viestiini vastasit et puhutaanko mistä ruoasta. Minä en tykkää valmiista jauhelihapihveistä, joten monesti jos hamppareita tekee mieli, ostan valmiit kasvspihvit ja teen kasvishampurilaisen.Siis jos ei ole aikaa tehä itse jauhelihapihvejä.Niitä kvispihvejä on sopivan vähän, kaksi kahden pihvin pakkausta samassa paketissa, riittää kahteen eväskertaan. Mainostetaan nyt :)

• minttupuu kirjoitti:

Hunksz! Kelvin! Tollasta lukua kuin sulla tuol yläpuolella ei Fahrenheitina taatusti ole.

"minttupuu"

Rakkaani.
        Se on kirjan nimi.
        Käyhän lukaisemassa.

H.

• namskjamaiskiss kirjoitti:

Sinun näkemyksesi asiasta. Et ilmeisesti ole koskaan saanut maistaa hyvintehtyjä kaalikääryleitä. Kaikki ruoka voidaan pilata huonolla osaamisella.

Tuo on totta. Yksikään ei ainakaan mun maun mukaan ole osannut tehä tai mun makuun ne ei vain kelpaa. Kyllä mä kaaliruuista tykkään, mutta noi jotenkin tökkii.

• hunksz kirjoitti:

"minttupuu"

Rakkaani.
        Se on kirjan nimi.
        Käyhän lukaisemassa.

H.

Olikohan Stephen Kingin kirja kyseessä. Äh mä muista.

• minttupuu kirjoitti:

Romaanin nimi, kurkistaa tulevaisuuteen tai onko jo olevaisuutta?

• lusiina kirjoitti:

Romaanin nimi, kurkistaa tulevaisuuteen tai onko jo olevaisuutta?

Ai se olikin jo, höh

• Harmistus ja kauhistus. Pakkasin niitä lehtiä yhteen mustaan jätesäkkiin jonka olin saanut joskus jostain ja sillä oli ennenkin viety lehtiä ulos, niin eikös se peeveli hajonnut kesken kaiken ja kaikki lehet levähti pitkin lattiaa.
      Sit mä etin yhtä calas ohlssonin kassia jonka ukko oli saanut sieltä liikkeestä, ku kävi ostamassa sellasen emalisen paistinpannun ja raastinrauta jutun. No se raastin oli täysi fiasko mut ei se paljon maksanutkaan, Siin oli sellanen vika et se osa millä puristetaan tai painetaan vaikka perunaa viipaleiksi niin siinähän käet väsyy ku se itse liukuva osa on liian löysä. Se raastin on sellanen saman tyylinen ku mitä ne kauppaa siellä ostosteeveessä.
      Paistinpannu on tosi kätsä ja siinäkin kävi yks hassu juttu.
      Lehessä mainostettiin et se ja se pannu on tarjouksessa. No ukko hyppäs bussiin ja hurautti liikkeeseen ja kysy kassalta et missä niitä on. Kassa vei sen sinne osastolle ja anto pannun ukon käteen. Ukko meni kassalle ja makso. Kotiin ku setuli niin sehän oli ihan väärä pannu ja paljon kalliimpikin kaiken kukkuraksi. Minä sit patistamaan ukkoa takas sinne liikkeeseen et nyt pitää antaa hyvitystä. Siel olikin eri kassa paikalla mut ku ukko selitti miten oli käynyt niin se kassa hyvitti kymmenen euroa ja sehän sopi.
      No kuitenkin tarkastelin uudestaan sitä ostosta ja mainosta niin olihan se sittenkin ihan oikein se alkuperänen maksu sillä erotuksella että emme saaneet siihen kantta. Musta tuntuu että molemmat kuitenkin hyötyi kaupasta.

Ai niin se kassi joka oli kadoksissa, niin löytyhän se siististi viikattuna yhdestä hyllystä joka on tuolla eteisessä. Siin hyllykössä muuten säilytettiin kenkiä sillon ku meidän mukula oli pieni, mutta ei siis enää. Nyt siin säilytetään roskiin meneviä lehtiä.

• Pirre*

Herraisä...saatko ukkosi, sanaasi, lähtemään vaihtamaan paistinpannua, miun vastaava..ei i k u n a oisi lähteny, ei sitten millään, vaikka eihän hän käynykään kuin omissa kaupoissaan, rauta- ja viinakaupassa..siinä ne hänen ruokaostokset :(

• Pirre* kirjoitti:

Herraisä...saatko ukkosi, sanaasi, lähtemään vaihtamaan paistinpannua, miun vastaava..ei i k u n a oisi lähteny, ei sitten millään, vaikka eihän hän käynykään kuin omissa kaupoissaan, rauta- ja viinakaupassa..siinä ne hänen ruokaostokset :(

Hih..tavallaan mä olin silleen ovela. Ku mun teflonpannut oli niin huonoja niin valitin niistä koko ajan niin ukko kultani rupes hermostuu. No sit ku sillä sattu olemaan hammaslekuri samalla suunnalla ku toi liike, niin ei sillä ollut muuta vaihtoehtoa ku käydä siel ostoksilla ja myöskin vaihtaa se ku moka oli niinku sen.
        On se niin lutunen miäs.

Mun ukko ei muuten edes käy viinakaupassa jos en erikseen sitä pyydä, ainoastaan jouluna, tai käy se joskus muutenkin. :))

• Ai niin söin toisen leivän.

• ..nälkänen

Luotsi ei tykkää sun syömisestä

• ..nälkänen kirjoitti:

Luotsi ei tykkää sun syömisestä

Oliskohan silläkin nälkä ja näinhän muutkin kirjottelee. :(

• bessie*

Tämän päivän teema ja ohjelma on se tavallinen teen mitä huvittaa, mutta vähintään 15 minuuttia kodin siisteyden ja puhtauden eteen, huvitti tai ei.
      Tuo 'pakollinen' on jo tehty. Hävitin partsille lojumaan jääneet kinkun liemen rasvan ja lanttusurvoksen. Kipotkin tiskasin, vaikka olin sillä silmällä ne valinnut että energiajätteeseen sitten laitan.
      Sellainen fiilis, että jotain muutakin vielä teen. Olen muistaakseni virittänyt lämpötolpan ajastimen alkamisajaksi 12, joten viimeistään kahdelta lähden jostain Cittarista hakemaan tosi hyviä ja minulle sopivia tarjouksia.

Yhdistetty aamiainen ja lounas oli 4 rahkasta, munanvalkuaisista ja kauraleseistä valmistettua leipästä. Kaksi maustetulla öljyseoksella siveltynä, kaksi mikrossa sulatetuilla suomalaisilla pakastemarjoilla päällystettynä (n. 100 gr mustikkaa, 100 gr mustaherukoita, 6 mansikkaa, rkl hedelmäsokeria). 4 dl mukillinen mustaa kahvia.

Nyt vedän jääkaappi/pakastin setin pois kolostaan ja imuroin takaa.

• Mun on pitänyt vetää kanssa toi jääkaappi systeemi jo viikon irti, mutta en vain ole saanut aikaseksi. Siellä ku on se poistovesiputki tukossa tai jotain, mutta vedet tulee kaappiin sisälle.

• bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

Mun on pitänyt vetää kanssa toi jääkaappi systeemi jo viikon irti, mutta en vain ole saanut aikaseksi. Siellä ku on se poistovesiputki tukossa tai jotain, mutta vedet tulee kaappiin sisälle.

En muuten saanut tuota yhdistelmäkaappia hievahtamaankaan eilen. Kuusi vuotta olen tässä asunut ja mielestäni kerran sen ottanut pois paikaltaan, ainoa ongelma muistaakseni oli paikaltaan irronnut alapaneeli.

Nyt tiedän varmasti, että minä en tuota tule tuosta ulos saamaan ja melkein stressaa. Muistanko edellisen asunnon tekemisiäni, eikö tuon takaa ole imuroitu kuuteen vuoteen tai mahdollisesti kymmeneen vuoteen (talon ikä), onko vain päivien asia että tulee tulipalo...

Pitäisikö ostaa uusi, sehän tuotaisiin kotiin ja vanha vietäisiin pois. Toisaalta tuo on todella hyvä ja äänetön, Rosenlew 'Vähävirtanen'.
        Nyt olis hyvät neuvot tarpeen.

• voi nälkänen

Saahan sitä nälissään ruuasta puhua ja maha täynnä voi nälkästä huastatella.
      Meikäläiselle ruoka ikävä välttämättömyys,en viitsi ajatella ruokaa kuin nälkäsenä kerran päivässä.

• Ei sitä meilläkään syödä kunnon ateriaa ku kerran päivässä, muut syömiset on jotain rääppiäisiä. Leipää tai vanhoja edellisen päivän jämiä jos on jääny.
        Eläke on niin pieni ettei muuhun ole varaa.

• voi nälkänen
        Nittaminax kirjoitti:

Ei sitä meilläkään syödä kunnon ateriaa ku kerran päivässä, muut syömiset on jotain rääppiäisiä. Leipää tai vanhoja edellisen päivän jämiä jos on jääny.

Sulla on varmaan nälkä kun noin kovasti on mielessä

• voi nälkänen kirjoitti:

Sulla on varmaan nälkä kun noin kovasti on mielessä

On on ja vasta tunnin päästä tai kahen voin ruveta syömään, et pärjään aamuun asti.
        Mut nyt on jatkettava siivousta.

• L - L
        Nittaminax kirjoitti:

Ei sitä meilläkään syödä kunnon ateriaa ku kerran päivässä, muut syömiset on jotain rääppiäisiä. Leipää tai vanhoja edellisen päivän jämiä jos on jääny.

Suursiivouksen kunniaksi keitin herkullisen kaurapuuron jota terästin 3:n viljan leseillä.
        Nautimme sen juuri äsken suurella nautinnolla reilun voisilmän kera.
        Pienet eläkkeet eivät merkitse kulinaristisista nautinnoista tinkimistä!

• (>!:)
        L - L kirjoitti:

Suursiivouksen kunniaksi keitin herkullisen kaurapuuron jota terästin 3:n viljan leseillä.

Meijän sika tykkäs kaurapuurosta

• L - L kirjoitti:

Katohan, mä keitin varmaan samaan aikaan mannavelliä jota meinaan nauttia ruisleivän kanssa. Illemmalla teen mikrossa lämmitettyjä "uunileipiä" ku tota tomaattia ja juustoa löytyy ja oreganoa. :)

• (>!:) kirjoitti:

Meijän sika tykkäs kaurapuurosta

Eiks ne tykkää mistä vaan ja kaikesta vanhasta jätteestä. Mäkin tykkään kaurapuurosta vaikka en sika olekkaan.

• Nittaminax kirjoitti:

Katohan, mä keitin varmaan samaan aikaan mannavelliä jota meinaan nauttia ruisleivän kanssa. Illemmalla teen mikrossa lämmitettyjä "uunileipiä" ku tota tomaattia ja juustoa löytyy ja oreganoa. :)

Minun mummo keitti monesti vehnäjauhovelliä ja kyllä oli hyvää leivän kanssa.

• L - L

Tämän päivän teema oli siivous! Vaimoni vaan oli paikalla ja häiriköi!

Olin suunnitellut isoa siistiä kuukauden päähän kun vaimoni ei ole pyörimässä jaloissa vaan on tyttöjen matkalla rälläämässä.
      Nyt jostain käsittämättömästä syystä täytyi ryhtyä rehkimään. Kyllä mattojenkin ulkoilutuksen olisi voinut siirtää kuukauden päähän mutta en ryhtynyt kinaamaan.

Tuo elämäni sulostuttaja tarvitsisi isoon siistiin työnopastuksen.
      Nyt ei ole työjärjestyksestä tietoakaan.
      Eipä sentään hikeentynyt kun mainitsin oman menetelmäni eri vaiheet.

No, olipa ensimmäine kerta moneen vuoteen kun en voinut toteuttaa itseäni.
      Sitä paitsi, yksin ollessani iso siisti on yksi ajantappomenetelmä.

• Hih..ei kai hän nyt lukenut tätä mun alotusta. Onneks meillä ei ole ku yksi matto ja sitäkään ei silleen voi viedä ulos. Tai voi, mutta ei ainakaan tampata. Jos sitä tamppaa menee rystyset verille, on se niin jäykkä matto.

Se on aika tärkee toi työopastus ettei mee eukot ja matot sekasin, et ketkä nyt heittää ulos tai antaa piiskaa tai siis ketä tamppaa ja silleen.

• MIITTINIINA

TÄMÄ ON KESKUSTELUPALSTA, EI CHAT. PITÄISI TIETÄÄ SÄÄNNÖT JA NOUDATTAA NIITÄ.

• nitinati

Miksi täällä vain joidenkin pitäisi noudattaa sääntöjä?

• Kotoilija
        nitinati kirjoitti:

Miksi täällä vain joidenkin pitäisi noudattaa sääntöjä?

Eihän tämä mikään chat näytä olevan, on monta keskustelijaa ja ihan aloituksen mukaisesta aiheesta.

Siivosin eilen ja tänään sain puuhastella omiani käsityökopan ääressä.
        Mies vastasi ruuasta tänään kun oli riistaruuan vuoro.
        Saunavasta on hautumassa ja kuunnellaan lauantain toivottuja.
        Se on perinne lapsesta asti. Koskaan ei voi jättää kuuntelematta.
        Huomenna ulkoillaan ja kerätään voimia jotta jaksaa taas puurtaa työssä viikon.

• Hushus

Tässä ketjussahan keskutellaan. Minkäs sille voi et täällä on niin vähän kirjoittajia että kesksutelutkin näyttävät sätiltä. Menes muualle huutamaan.

• Hönksz
        Hushus kirjoitti:

Tässä ketjussahan keskutellaan. Minkäs sille voi et täällä on niin vähän kirjoittajia että kesksutelutkin näyttävät sätiltä. Menes muualle huutamaan.

Kolme keskustelijaa ei ole keskustelu. Kummasti pari rekisteröitynyttä nimimerkkiä ei itse kommentoi huomautuksiin sättimisestä, ilmaantuukin puskista ihan uusia, rekisteröimättömiä nimimerkkejä, jotka kiinnostuneena lukeneet koko ketjun.

Kun ei uskalla mennä sättiiin, kirjoitellaan parin kaverin kanssa keskusteluissa. Miksihän ne ei ole facebookissa

• Hönksz kirjoitti:

Kolme keskustelijaa ei ole keskustelu. Kummasti pari rekisteröitynyttä nimimerkkiä ei itse kommentoi huomautuksiin sättimisestä, ilmaantuukin puskista ihan uusia, rekisteröimättömiä nimimerkkejä, jotka kiinnostuneena lukeneet koko ketjun.

Kun ei uskalla mennä sättiiin, kirjoitellaan parin kaverin kanssa keskusteluissa. Miksihän ne ei ole facebookissa

Keskustella voi kaksikin keskustelijaa plus he jotka moittivat toisia keskustelusta.
        Mikä sätissä pelottaa "jos ei uskalla"? Ja mistä tiedät tuntemattomista että "eivät ole facebookissa"?

• Elähän sie huuva, kyl me kuullaan vähemmälläkin. Eikä toi nyt ole oikein kivaa ku matkit ja vääntelet mun nikkiä. Sää oot nyt pikkusen tuhma. :((

• Hönksz kirjoitti:

Miks sinne sättiin pitäis mennä, ku siellä kerkee edes kunnolla lukee mitä toinen on vastannu.

• Huomenta päivää kaikille.

Tänää aamuna olenkin ollut reipas ja laitoin lihan kiehumaan ja puolenpäivän aikaan ukkoni lähtee ostamaan pottuja ja vihanneksia. Sen pitäis tuoda porkkanoita, selleriä, lanttua, sipuleita löytyykin omasta takaa. Mitäköhän viel puuttuu, no sekin riittää jos se tuo pari keittojuurespussia.
      On se kätevä se kuukausikortti jolla voi huristella mielinmäärin. Tosin sunnuntaisin niitä busseja kulkee harvakseltaan, mutta ainahan se voi kävelläkkin. Nyt pitää vaan keittää tota lihaa monta tuntia, mutta eihän tässä mikään kiire ole, pyhänä.

Aiku oli hyvää se eilinen mannavelli ja ne ns uunileivät. Säästin pari leipää aamuksi ja söin niistä yhen kahvin kera. Laitoin vaaleelle leivälle pari metukan palaa, tomaattiaja sipulia, päälle roiskasin sitä savujuustoa ja ai ku oli hyvää iltapalana.

• Huomenta. Minä syön tänään Korskikan kananpoikaa (kanakylläinen viikonloppu :) )
        ja riisiä. Jahka palan kotikulmille.Salaattia lisukkeeksi ni jaksaa taas odottaa seuraavaa jääkaapillakäyntiä :)

• lusiina kirjoitti:

Huomenta. Minä syön tänään Korskikan kananpoikaa (kanakylläinen viikonloppu :) )
        ja riisiä. Jahka palan kotikulmille.Salaattia lisukkeeksi ni jaksaa taas odottaa seuraavaa jääkaapillakäyntiä :)

Hih..:)) Mä en jaksais syödä montaa päivää peräkkäin kanaa vaikka siitä tykkäänkin. Toisinaan sanon ukolle et tuopas valmiiksi paistettu ja sit mä napsin siitä parhaimmat palat ja ukko saa mitä jää. Vitsi vitsi :)) puoliks syyään, mut ei sekään siitä silleen välitä.

• Nittaminax kirjoitti:

Hih..:)) Mä en jaksais syödä montaa päivää peräkkäin kanaa vaikka siitä tykkäänkin. Toisinaan sanon ukolle et tuopas valmiiksi paistettu ja sit mä napsin siitä parhaimmat palat ja ukko saa mitä jää. Vitsi vitsi :)) puoliks syyään, mut ei sekään siitä silleen välitä.

No kaksi päivä mullakin on se maksimi samaa. Joskus tulee tehtyä niin iso annos ettei kaksi ihmistä saa syötyä sitä kerralla joten sitten seuraavana päivänä lämmitellään ja tuunataan.

• Alumiini-paperi.
      Sen päällä lepää viimeistä lepoaan kolme Broileria mausteissaan.
      Tosin vain osittain.
      Kuusi rinta-filettä.
      Pulleita ovat.
      Varmaan niillä olisi lennetty hyvin, jos vain aika olisi antanut myöten.

Leikkuu-laudalla on sipuleita ja porkkaneita.
      Pari pikku-perunaa.
      Fiskarsin leveä-teräinen veitsi, joka on teroitettu Fiskarsin teroitus-puikolla.

Broilerit saavat käärin-liinansa Alumiini-paperissa, kunhan Fiskarsin pannu ja voi
      ovat antaneet niille viimeisen voitelun.
      Kotimaista ovat he kaikki.
      Uljaita Suomalaisia.
      Tulen syömään hyvällä ruoka-halulla.
      Tietäen että vuokseni syö moni muukin Suomalainen.

H.

• Katohan, olet oivaltanut asian ytimen. Ei voi ainakaan haukkua verbaalisen ulosannin olevan pitkää ja mitään sanomatonta. Taidan nyt kyllä kehua itseäni, en sinua tai jos nyt pikkusen suakin.

Mun liha kiehuu vähäkyrön alumiinisessa noin 50 vanhassa kattilassa, enkä vielä tiedä millä veitsellä sen leikkaan pieniksi, siis sen lihan, en kattilaa.
        Kovasti on kattilan kansi ainakin aikojen saatossa kärsinyt kun on reunoistaan niin lommoilla.
        Tiedä onkohan mummo mätkinyt sillä vaaria päähän, kun perintö kattila on.

Niin on mullakin sellanen terotin jolla saa puukot teräviksi ja tänään pitää joku noista lukuisista puukoista sit teroittaa josmielii sen lihan pilkkoa.

• Usch....meillä vasta aamu täällä ja pekoniomenapannukakku uunissa. Se syödään sitten puolentunnin päästä raakasurvottujen, itsekerättyjen puolukoiden kaa. Yummy-yammy!

Ilaksi on kanaa teriyaki kastikkeessa. Tein sen jo eilen. Ahhh ja ihanaa kanakonsommeeta. On saanut kiehua viisi tuntia.

• "Paloma.se.co"

Niin moni sika olisi halunut syödä puusta pudonneita Omenoita.
        Vaan tuskin sinun tavallasi.
        Intialainen lapsikin varmaan huutaa vuoksesi nälkäänsä.

Usch...

Tekisi mieleni poiketa teille kylään.
        Kala-miehellä on aina mukanaan veitsi/haarukka-yhdistelmä.
        Ainakin jos hän on käynyt Suomalaisen armeijan :)
        Pitäisi varmaan olla lusikkakin, noin vanhaan kanaan.
        Minulla ei ole hius-verkkoa eikä fööniä.

H.

• Hmmmm..taitaa kaikilla olla tänään joku kanapäivä ja mulla vaan lihakeitto. Noo ei se tahtia haittaa. Pääasia on et ukko tykkää ku se on keittojen ystävä. :))

• Nittaminax kirjoitti:

Hmmmm..taitaa kaikilla olla tänään joku kanapäivä ja mulla vaan lihakeitto. Noo ei se tahtia haittaa. Pääasia on et ukko tykkää ku se on keittojen ystävä. :))

Keitot on hyvä ja varsinkin lihakeitto, joten ei mitään vaan.

• Pistetääns nyt toi sata mittariin täyteen, ku jotenkin ärsyttää pelkkä 99.
      Keitosta sitten muuten tuli tosi mahtavan makuista ja kyllä mä sitä keitinkin hartaasti. Yli neljä tuntia ja meinas olla vaikeuksia saada lihat ja luut pois sieltä kattilasta, no olipahan ainakin kypsää.

Kattelin tossa järvelle ja voi että noi jotkut luistelijat menee kovaa jäätä pitkin ku niillä on sauvat apuna, et ihan katteeks käy. Pakkastakaan ole ku jotain viis astetta, et kyl nyt kelpaa olla jäällä. Mihinköhän vaan pilkkijät on häipyny ku niitä ei ole näkyny lainkaan.

Kohta rupeen määkin syömään ja sit pötköttää telkkarin ääreen. :)

• kysäsempä

oletteko koskaan syöneet munavelliä? Äitini teki sitä aikoinaan. En älynnyt opetella sitä. Se oli muistaakseni hyvää. Tais olla köyhän päivän keitto.

• löysinkin
        kysäsempä kirjoitti:

oletteko koskaan syöneet munavelliä? Äitini teki sitä aikoinaan. En älynnyt opetella sitä. Se oli muistaakseni hyvää. Tais olla köyhän päivän keitto.

marttojen reseptin. On perinneruoka. Sitä meillä syödään huomenna!

• oli hyvää
        kysäsempä kirjoitti:

Tarkoitatko samettivelliä? Sitä meidän äiti teki, mutta ilman vaniljaa ja sokeria, mitä tässä resptissä näkyy olevan

http://pulapulla.blogspot.se/2011/04/samettivelli.html

• ei ole samettivelli
        oli hyvää kirjoitti:

Tarkoitatko samettivelliä? Sitä meidän äiti teki, mutta ilman vaniljaa ja sokeria, mitä tässä resptissä näkyy olevan

http://pulapulla.blogspot.se/2011/04/samettivelli.html

googlettamalla löytyy munavelli. Se on pikkasen erilainen, esim. vaniljasokeria ei ole vaan kanelitanko.

• vielä erikseen
        ei ole samettivelli kirjoitti:

googlettamalla löytyy munavelli. Se on pikkasen erilainen, esim. vaniljasokeria ei ole vaan kanelitanko.

Meillä siinä ei ollut kumpaakaan, ei vaniljasokeria eikä kanelitankoa, eikä tavallistakaan sokeria. Vehnäjauhoja, kananmunaa, maitoa, suolaa.

• ei se äitikää
        vielä erikseen kirjoitti:

Meillä siinä ei ollut kumpaakaan, ei vaniljasokeria eikä kanelitankoa, eikä tavallistakaan sokeria. Vehnäjauhoja, kananmunaa, maitoa, suolaa.

kanelia laittanut. nyt mä vasta sen hokasin. huomenna teen meni syteen tai saveen, kuhan ei pala pohjaa. pohjaanpalanut maito haisee hirveelle.

• tuppipottu

Oletteko syöneet tuppipottuja, niitä äiti keitti kun ei ollut muuta syötävää.

• pottunokka.

Eiköhän meistä jokainen ole niitä syönyt.

• tuppipottu
        pottunokka. kirjoitti:

Eiköhän meistä jokainen ole niitä syönyt.

entä huttuvelliä

• pottunokka.
        tuppipottu kirjoitti:

entä huttuvelliä

Huituvelliä on.

• tuppipottu
        pottunokka. kirjoitti:

Huituvelliä on.

limppisoppa

• pottunokka.
        tuppipottu kirjoitti:

limppisoppa

Mutti.

• pottunokka. kirjoitti:

Mutti.

Oon syöny.

• pepupuska
        lusiina kirjoitti:

Oon syöny.

Pepua? Minä en muttia.

• pepupuska kirjoitti:

Pepua? Minä en muttia.

Olen saanut maistaa myös pepua.

• ???
        lusiina kirjoitti:

Olen saanut maistaa myös pepua.

Tiedätkö eron?

• ??? kirjoitti:

Tiedätkö eron?

En tarkalleen. Muistelen et liittykö ero jotenkin siihen et tarjoillaanko kuumana vai kylmänä ja koostumukseen? Ja aineksiin?

• ero-tuomari
        lusiina kirjoitti:

En tarkalleen. Muistelen et liittykö ero jotenkin siihen et tarjoillaanko kuumana vai kylmänä ja koostumukseen? Ja aineksiin?

Pepu on melkein kuin pelkkää jauhoa, mutti on mutikkaampaa, enemmän vettä.

• syöppö

Ruoka ja juomapalstalta löyty vaikka mitä

• sitä riittää

TV tulee välillä viidestäkin kanavalta

• Pirre*

Antakaa ihmisten keskustella, senkin hapannaamat :), ihan mukavaa jutteluahan tämä on, mielipiteitten vaihtoa parhaimmillaan.

• rössypottu

Kyllä mekin täälläolijat syömme.

• tuppipottu

mitä me syömme

• tuppipottu

rusinasoppa ja 115 täysi

• ZZZ;=)

Kasvispihvi ja taitaa olla 117 täysi

• Tuppipottu

kanakoipea ja riisimössöä paljonko nyt on täysi

• tuppipottua en

ole tietääkseni koskaan syönyt. täytyy ettiä resepti jos olenkin syönyt sitä toiseksi nimettynä. siis sen ruoan.

• tuptup
        tuppipottua en kirjoitti:

ole tietääkseni koskaan syönyt. täytyy ettiä resepti jos olenkin syönyt sitä toiseksi nimettynä. siis sen ruoan.

Kuoripotut = tuppipotut.

• jo vain
        tuptup kirjoitti:

Kuoripotut = tuppipotut.

olen syönyt ja usein. pikkasen nolotta, mutta kun en ollut kuullut.

• henrjii
        tuptup kirjoitti:

Kuoripotut = tuppipotut.

meillä päin ne on umpeloosia

• tuli viikon
        henrjii kirjoitti:

meillä päin ne on umpeloosia

ruokalista. munavelliä, umpeloosia, tuppiperunoita, kuoriperunoita, pottuvoita, perunaröstiä, espanjalainen munakas. Eikä ole pitkä kauppalista, pulkalla vedän säkin pottuja, punaista maitoo, voita ja munia.

• muista ne
        tuli viikon kirjoitti:

ruokalista. munavelliä, umpeloosia, tuppiperunoita, kuoriperunoita, pottuvoita, perunaröstiä, espanjalainen munakas. Eikä ole pitkä kauppalista, pulkalla vedän säkin pottuja, punaista maitoo, voita ja munia.

Unohdit kasvispihviainekset.

• kiitos kun
        muista ne kirjoitti:

Unohdit kasvispihviainekset.

muistutit. taidan kuitenkin nakata valmispihvipaketin pulkkaan. ei tuu niin raskaaks.

• tuppipottu
      • saaaanko ! :)

Saanko syödä voileivän ?

• saaaaaaat
        saaaanko ! :) kirjoitti:

Saanko syödä voileivän ?

Jos omiasi syöt, niin saat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2802
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      353
      2574
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      56
      2265
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2194
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1733
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1629
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      47
      1504
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1449
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1395
    10. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1213
    Aihe