Eläke myönnettiin

Minulle

Toista kertaa hain työkyvyttömyyseläkettä ja nyt se myönnettiin! Päätös oli tehty 12 arkipäivässä hakemuksen saapumisesta, joten kyllä Kevassakin näköjään osataan toimia vitkastelematta toisinaan (edellisen päätöksen teko kesti 3 kk).
Eiköhän yöunenikin tästä pikkuhiljaa muutu paremmiksi, kun ainainen stressi vähenee.

6

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MlHie

      Onnittelut!
      On samaa kokemusta joissakin vastaavissa. Että asiat menevät takkuilematta, niinkuin pitää! Normaali päätöksenteko eläkelaitoksissa on 3-6 kk. Jonoa sielläkin...

    • Lämmin suositus

      Kevassa on todella kiitettävää ja nopeaa palvelua.

      Varsinkin osatyökyvyttömyyseläke asioissa on tärkeää, että asiat käsitellään nopeasti, varsinkin kun sillä pystytään vähentämään sairauspäiviä ja pidentämään sitä työuraa, josta tänä päivän keskustellaan niin paljon.

      Osatyökyvyttömänä kevennetyin töin, niin saan pitkitettyä jäämistäni täydelle työkyvyttömyyseläkkeelle. Suosittelen teille sitä lämpimästi vaihtoehtona täyden työkyvyttömyyseläkkeen sijaan, jos vain terveytenne sen jotenkin sallii.
      Jos mahdollista niin ainakin voisi ensin yrittää jos pystyy osa-aikaisesti tehdä työtä, niin se on taloudellisestikkin kannattavaa.
      Itse en pystyisi enää venymään terveyteni kanssa kokopäivätyössä, mutta pärjään osa-aika työssä, ja niin pystyn olemaan vuosia kauemmin työelämässä.

      • mummeli....

        Itselle tuli Ilmariselta työkyvyttömyyseläkepäätös noi 2,5 kuukaudessa. Tosin se oli kovin selkeä näyttötasoltaan, ja ikääkin oli, ja kiirehdin sitä kun olin vailla tulolähdettä odotusaikana. Olivat joustavia.


    • PYNNYYNLAITETTU

      minulle eläke tuli 8 vuoden kuluttua sen aluille laittamisesta, kiitos nopeasta ja niin yksinkertaisesta asiasta,KIITOS!

    • Tosi tarina

      Tiedän montakin tapausta, jotka eivät ole lähteneet hakemaan ajoissa työkyvyttömyyseläkettä sairaudestaan huolimatta, koska toimeentulo pienipalkkaisilla on merkittävä asia ja kun tuo eläke on kuitenkin niin pieni ansiotyöhön verrattuna.
      Edäs heistä oli osatyökyvyttömyyseläkkeellä, tehden 4h:sta päivää eläkeen lisäksi.
      Toiset hakivat täyttä eläkettä, vasta pakon edessä, viimmeistenkin voimien mentyä.
      Heistä useat eivät ehtineen saamaan päätöstä ennen kuolemaansa.
      Yksi sentään ehti saamaan päätöksen iloitsi asiasta suuresti, uskoi elävänsä vielä muutaman vuoden, mutta kuoli jo puolentoista kuukauden päästä myöntävästä päätöksestä.

    • Putinin kameli

      Ihan kiva! Itselle myönnettiin työkyvyttömyyseläke Ilmariselta viime keväänä n. 5vrk kuluttua hakemuksesta. Oli eka hakemus ja sitä ennen 3 vuotta kuntoutustukea. Ikää muutama vuosi päälle 30v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe