toyota corolla 2003 farmarin takaluukun verhoilun irroitus

al_765

Nyt pääsi käymään niin että rekisterikilven valo pitäisi vaihtaa mutta mutta..mites tuo takaluukun muovi jonka alla nuo valot sijaitsee avataan rikkomatta kiinnikkeita?

Onko tähän olemassa jotain kikka kolmosta vai miten tuo oikeen pitäisi saada auki?

Omistajan käsikirjastakaan ei ollut muuta apua kuin että tietää missä nuo kiinnikkeet sijaitsee..

9

4700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin se menee

      Ei tahdo onnistua rikkomatta verhoilua ja/tai kiinnikkeitä. Biltemasta saa muovisia verhoilun avaustyökaluja. Ihan ensimmäiseksi auto pitää saada lämpimään, ettei takaluukun verhoilu halkea kokonaan. Kun saat verhoilun irroitettua, polttimon kannat mitä todennäköisimmin murenevat käsiin. Uusia polttimon kantoja saa marmoritiskilta 20 e/kpl. Motonetistä n 1,5 e/kpl, jos saattuu löytämään sopivan mallisen kulmakannan.

      • Näin se menee

        Hähähä, olipa rekisterikilven valot pimeänä taas omastakin hopasta. Rekisterikilven polttimon ikä on 2v/50 tkm. Tällä kerralla laitoin huonokestoisten w5w -hehkujen tilalle vinkuintian ledit. Katsotaan kestävätkö yhtään paremmin. Kiinnitin ledit kantaosaan plastic paddingilla. Kanta on jo ihan sohjona ja uudet maksaa yli 40 e., osa nro 81275-02080. Seuraavalla kerralla haen motonetistä suoralla kannalla olevat pitimet ja runttaan ne reikiin voimalla.


    • lampåunvaihtaja

      kyllä minä olen vaihtanut valon ulkokautta, tai en nyt ihan varmaan asiaa muista, mutta ainakin helpolla, en todella ole mitään aikonutkaan rikkoa,
      autoni on corolla farkku 2004 rek. toukokuussa.

      muistaakseni oli lasikantaisia pieniä ja keskijarruvalossa iso 21w lasikantainen, vaihdan kaikki parkkivalot aina 2-3 v välein kesällä ja jarruvalot n. kerran 5-6 v autooni, olen lähes kaikkia autojani pitänyt 2- tai 3. autona yli 12 vuotta, muutamaa 15-18 vuottakin.

      edessä h7 on kai Osramin 2 v takuupolttimot, ovat kestäneet aina 1v ja 12 000 km, vaihdan ne joka syksy.

      vanhoihin autoihin joissa suora posliinisulake alumiinisella metallilla, kannatti nekin vaihtaa 8 v kuluttua, niin ei palanut koskaan matkalla

      • Nauretaan yhdessä

        Voisitko kuvauilla muutamalla sanalla miten 2004 farkku corollaan vaihdetaan rekisterikilven polttimot ulkokautta.


    • Haloo??

      Vie merkkilafkaan.

      • h_6538

        Niin tässä kysyttiin neuvoja miten tämän voisi tehdä itse..ihme kommentteja.. ilmeisesti kenelläkään täällä ei ole antaa suoraa neuvoa miten tuon verhoilun saa auki hajoittamatta kiinnikkeitä.


      • Näin se menee
        h_6538 kirjoitti:

        Niin tässä kysyttiin neuvoja miten tämän voisi tehdä itse..ihme kommentteja.. ilmeisesti kenelläkään täällä ei ole antaa suoraa neuvoa miten tuon verhoilun saa auki hajoittamatta kiinnikkeitä.

        Väännetään nyt vielä rautalangasta.

        1) Hanki muovinen verhoilun avaustyökalusarja, esim biltemasta.
        2) Vie auto lämpimään, jotta muoviosat eivät halkea kylmänä avatessa
        3) Selvitä kättöohjekirjan avulla missä kohdass takaluukkua kiinnikkeet sijaitsevat.
        4) Avaa kiinnikkeet työkaluilla
        5) Irroita takaluukun muovisuoja
        6) Irrota polttimon kannan sähköliitin painamalla lukitsinta
        7) Kieräytä polttimon kantaa, kunnes kiertolukitus aukeaa
        8) Nosta plnut W5W-polttimo pois ja asenna uusi tilalle

        Verhoilun irroitustyökalun voi korvata pitkävartisella, tasapäisellä ruuvitaltalla.


    • kiitostiedosta

      Näin se menee. Kerro minulle miten corolla farkkuun 2007 vaihdetaan taakse parkkivalo. Ylin lamppu vissiin...ei mahdu vääntämään eikä kåäntämään sen pikku luukun kautta. Pitääkö irrottaa koko umpio vai mitä?

      • Näin.se.menee

        Omaani olen vaihtanut polttimot kieräyttämällä pihdeillä polttimon kannan auki. Johdoista vetämällä polttimon kanta ulottuvile. Vanha polttimo pois kannasta, uusi tilalle. Jotain rasvaa kannan lukkotappien kylkeen, jotta pyörähtää helpommin paikoilleen. Sormen päillä taiteillen kanta koloonsa ja kieräyttää sen mitä yltää. Pitkäkärkisillä pihdeillä tai ruuvimeisselin taltalla loput. Kieltämättä hyvin hankalaa, mutta olen onnistunut jo kahdesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe