Oliko d-vitamiinin syytä?

yliannosko?

Päätin tänään aloittaa d-vitamiinin käytön. Otin kaksi 10mg..tai mitä ne nyt olikaan...onko ne milligrammoja :) tablettia kerralla. Noin puol tuntia sen jälkeen tuli kummallisia vilunväreitä ja oli muutenkin outo olo. Voiko noi tabletit olla syynä?

15

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100µg
      • yliannosko?

        Mikä hemmetin trolli...Jos sua kismitti mun kysymys noin paljon, niin oisit jättänyt vastaamatta!! Mua ei yhtään auta tollaset vastaukset.

        Minä en seuraile yötä päivää vitamiinien saantisuosituksia.


      • hguyifudtrdgukhlxfy
        yliannosko? kirjoitti:

        Mikä hemmetin trolli...Jos sua kismitti mun kysymys noin paljon, niin oisit jättänyt vastaamatta!! Mua ei yhtään auta tollaset vastaukset.

        Minä en seuraile yötä päivää vitamiinien saantisuosituksia.

        Asiallinen vastaus: tabletit eivät voi olla tuntemuksiisi syynä.

        Ja ilmainen vinkki: D-vitamiini kannattaa nauttia jossakin muussa kuin tablettimuodossa.


      • yliannosko?
        hguyifudtrdgukhlxfy kirjoitti:

        Asiallinen vastaus: tabletit eivät voi olla tuntemuksiisi syynä.

        Ja ilmainen vinkki: D-vitamiini kannattaa nauttia jossakin muussa kuin tablettimuodossa.

        Meinaatko tippoina vai ihan aidosti ruoasta?

        Ja kiitos asiallisesta vastauksesta. :)


      • jlhvcgxfdxfchukhilk
        yliannosko? kirjoitti:

        Meinaatko tippoina vai ihan aidosti ruoasta?

        Ja kiitos asiallisesta vastauksesta. :)

        Kuten tuossa toisaalla sanottiinkin, öljykapselit on tehokas tapa saada se vitamiini myös imeytymään.


      • trolli?
        yliannosko? kirjoitti:

        Meinaatko tippoina vai ihan aidosti ruoasta?

        Ja kiitos asiallisesta vastauksesta. :)

        Mistä tipoista tai ruuasta aattelit syödä 100 mcg vuorokaudessa?


      • ölukgyjhilöjkvcuvjbk
        trolli? kirjoitti:

        Mistä tipoista tai ruuasta aattelit syödä 100 mcg vuorokaudessa?

        Mikä siinä on että pitää ivata, jos toinen ei tiedä? Kaikki kunnossa, halooo?

        Kun syö 10kg lohta, saa D-vitamiinia tuon 100 mikrogrammaa. Siitä vaan pistelemään.


      • tosi edullinen

      • yliannosko..
        jlhvcgxfdxfchukhilk kirjoitti:

        Kuten tuossa toisaalla sanottiinkin, öljykapselit on tehokas tapa saada se vitamiini myös imeytymään.

        Kiitti.Täytyykin sit ostaa noita öljykapseleita. :)


      • yliannosko
        trolli? kirjoitti:

        Mistä tipoista tai ruuasta aattelit syödä 100 mcg vuorokaudessa?

        Kuka on sulle sanonut, että ottaa 100 mcg ? HÄH??? :/


    • d-vitamiini hyväksi

      Me nautimme D-vitamiinia 2000 iu:ta pv. Ei ole mitään ongelmia vaan päinvastoin. Meillä on öljykapseleita.

    • 5875421
      • 383

        Mitkä ovat mielestäsi täydelliset arvot? Optimmalinen on yli 100µg nmol/L .


    • 100µg

      D3-vitamiinia on Suomessa eri vahvuuksina kuivatabletteina, imeskelytabletteina tai öljykapseleina sekä imeväisille on tippoja. Joita myydään ruokakaupoissa, apteekeissa, verkkokaupoissa sekä luontaistuotekaupoissa (tuotteet ja hinnat vaihtelee paikoittain ja paikkakunnittain). Apteekeissa on suppein ja kallein valikoima, joten D-vitamiinit kannattaa ostaa muualta. Öljykapseleissa EI ole lisä- eikä makeutusaineita, joten lienevät parhaimpia valmisteita. Öljykapseleiden imeytyvyys on todettu monissa tutkimuksissa tabletteja paremmaksi joten osta niitä ja ota aina rasvaa sisältävän ruuan kanssa, koska kyseessä on rasvaliukoinen vitamiini.

      Myös Suomalaisista verkkokaupoista saa edullisemmin kuin kaupasta:
      http://www.ebn.fi/vitamiinit-mineraalit-c-36.html?page=2

      http://www.manninen.info/shop/index.php?route=product/category&path=99_71

      Tässä luotettava kauppa ulkomailla:
      http://www.iherb.com/Vitamin-D

      Softgel = öljykapseli eli parasta, mitä rahalla saa. Öljyjä on erilaisia eli jos on allergiaa esim. kalalle tai soijalle, niin valitse esim. auringonkukkaöljyssä oleva valmiste.

      1000IU = 25µg

      2000IU = 50µg

      4000IU = 100µg

      5000IU = 125µg

      iHerbin tilausohjeet (visa tarvitaan):

      http://quublog.blogspot.fi/2013/02/iherb-info-perusinfoa-ohjeita-vinkkeja.html

    • 100µg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      109
      2155
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      119
      1666
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1266
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe