Voiko muuttaa

saaristoasukki

Olemme eläkkeellä oleva pariskunta ja asumme nytkin saaristossa, mutta tuntuisi mukavalta asua ahvenanmaalla. Vene mellä on, jolla sulavesiaikaan liikumme melko paljon, miten mahtaa olla venepaikan ja asunnon ostamisen kanssa vai tarviiko mennä vuokralle, onko joku kiinnostunut vaihtamaan asuntoa kanssamme

17

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manda ja Valtter

      Hyvä pariskuntanne myö Mandan kaa ollaa asuttu tielä Ahvenanmuolla jo
      monta vuottakii ja tänne ollaan asennettu kimpsumme. Manda hää huostaa
      että meillä suottas olla tallinvintillä tilloo jos teissä eioo täitä ja lutteista ootta
      vappaita. Vuokroo myö haluttas vuon työnnä kun kärräisitte sontoo pois meijä
      tallista, sillä työ kuittoisitte asumisenne jos siihen ootta tyytyväisiä.
      Sielä vintillä on pehkuja joissa voitte muota ja kiehnätä vaikka ja mittee työ
      teetkii se on teijjä asii.

      Tere tulemast tänne Ålandi

    • Manda ja Valtter

      Työ eläkeläispariskunta elkee huoliko myö autetaan Mandan kanssa teittiä
      ja kaikki järjestyy ihan kohta. Ve teillä jo tuntuu olevan ja sillä piestään sitten
      laskee siakkaverkkoi tuonne lahtiloihin ja kattokaas sit meil on suolasilakkaa
      pitkäksaikoo eikä työ nälkää kuolla täällä saarella.

    • saaristoasukki

      Pitihän se arvata että näin se menee

    • Hehehehe

      "Vene mellä on, jolla sulavesiaikaan liikumme melko paljon"

      Onko veneellä liikkumiseen muitakin vaihtoehtoja? :D

    • saaristoasukki

      on kyllä tosin työaluksemme on jäissäkulkukelpoinen, mutta se kuuluukin työhistoriaamm meillä on se vielä mutta ei ole jatkajaa

    • Valtter ja Manda

      Elkee huoliko kyllä myö teijjät otetaan vastaan tiellä Manda keittää teille
      lesseistä ja akanoista puuroo ja on meillä suolasilakoitakii tuolla tynnöreissä.

      Työ tunnutte olevan merihenkisiä ja Ålannissa on hyvä etu kun ravinto
      pittää hankkia merestä ja elämä tiellä on kovvoo luotoloilla kun talvellä ei
      piäse kunnolla liikkumaan ennenkuin jiät vahvistuu.

      Manda tuolla kuorsoo ja miekii meen pehkuihin hetkohta.

      Tere tulemast vua

    • saaristoasukki

      Kirjoitukseni oli provo, testasin vaan voiko täällä tosiasioista kirjoitta. Eli senpituinen se

      • Nyfiken

        Kuten näit, häirikkö on tappanut keskustelun ja karkoittanut suomenkieliset ahvenanmaalaiset pois. Suomi24 kuittaa kuitenkin joka palstasta mainostuloja joka klikkauksella kun tämä palsta avataan, joten häirikkö ylläpitää niiden tulosta.


      • Huomioinut

        Hyvä saaristoasukki aloituksesi oli selvästi sen tuntuinen että se herätti epäilykset
        provoilemisesta. On hyvä sekin että tunnustit tuon möhläyksesi kyllä Ahvenanmaa
        pärjää ilman teitä provoilijoitakin että hyvää vointia teille.


    • saaristoasukki

      Mielestäni koetin asiallisesti tositarkoituksella avata keskustelua Ahvenanmaalle muutosta, katsokaa itse mitä vastauksia sain. Tietenkin kirjoitukseni on sananvalinnaltaan tökerö,mutta aikeeni oli puhdas joten vastaajat saavat syyttää itseään jos keskustelu tyrehtyy

      • fghdjbjyjytjty

        Kyseessä on vain yksi häirikkö, joka kuittailee itselleen.
        Kun ite aloitin opinnot Mhaminassa syksyllä, löysin tän palstan ja luulin että täällä voi oikeesti vaihtaa tietoja etc mutta ei näköjään. joskus vilkaisen mut totesin taas pelleilyksi, siksi kirjotin tuon raukkaparka-jutun. Sehän hän on.


    • saaristoasukki

      Kylläpä on törkeää kohtelua pikkupennuilta eikö teillä ole minkäänlaisia tapoja tai onko niin että luulette saavanne opit koulussa koska opintaival tuntuu olevan kesken. Kyllä eväät esiintymiskelpoiseen elämään ja käytökseen tulee saada kotoa.Mitä väärää olen ilmaissut kun tuollaista asiatonta törkyä alatte minulle syöttämään, törkeitä pentuja

    • Petter Pettersson

      Mutta sinä ylpeä tollo sieltä muka saaristostasi ja onko mätätoukka syönyt
      järkesi kun yritit tulla Ahvenanmaalle lorvimaan ja viemään kalastajilta saaliit?

      Ahvenanmaa on itsenäinen ja pärjää ilman svinnejäkin jotka vain pilaavat
      saariston roskillaan.

      • Pitä jo riittä

        Åland on itsehallinto ja se on siinä nyt teille apinoille!


    • Stefan Nygyivist

      Åland on itsehallintoa ja te suomalaisen pässipäät saatte haista pitkäävitua!

    • eippath

      Ilman muuta voitte muutta Ahvenanmaalle.Itse olen myös asunut siellä, ja vihdyin tosi hyvin.Nyt asun kylläkin jo Suomessa, mutta joka kesä olen käynyt moikkaamassa entisiä kavereitani

    • Valtter ja Manda

      Myö mandan kaa ollaa tielä ja otetaan joskus saijjua ja vodkoo.
      Työ vierasmuolaiset luikurit ootte tervetulleita tänne meijä suarelle
      kuhan ootte sitte ihmisiksi ettekä ala riehumaan ja särkemää paikkoja?
      Manda tuossa jo heristellöö kaulintaan siihen tyyliin että sitä sua ne
      jotka tiälä alkaa humalassa riekkuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe