Pakko tätäkin kysyä, oon ite myös teini-ikäinen poika samoin sisko, vuoden vanhempi. Mietin vaan että onko 50e kuukausirahaa paljon? Jos omat vaatteet maksaa krääsät mitä liekin ostaa. Vanhemmat maksaa puhelinlaskun johon kuuluu myös kytkyllä puhelin (25e) bussimatkat ruuat (roskaruoka myös) ja harrastukset. Koska vanhempani ovat yrittäjiä (eli hyvin kiireisiä ja jään monestikkin viikossa kotiin yksin) Eivät joululahjoja tai synttärilahjoja anna kuin rahalla (jouluna 100e, synttärit 100e) Vuodessa siis n. 800 euroa vaatteisiin ja krääsään.. Harrastan valokuvausta ja vanhempani eivät kuitenkaan pidä sitä "harrastuksena" joten objektiivit ja kamerat ostan itse. Salilla käyn ja se maksetaan ainakin. Joskus aikasemmin kun olimme aika köyhiä niin opin jo tuolloin miten käyttää rahaa joten en tiedä onko tuo liian suuri. ANTEEKSI ROMAANI!
Liian paljon kuukausirahaa?
Werta
1
175
Vastaukset
- 9+10
Jos ostat itse vaatteetkin niin tuo on ihan hyvä määrä minusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2534567Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1312993Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412752Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741740Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061574Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn231475- 551324
- 931235
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2051098- 471085