aluksi haluisin kysyä miten tämä suhtautuu muihin koiriin koska ollaan ajateltu tällainen hankkia mutta meillä on toinen urossheltti ja tään cuvac olisi myös uros niin tuleeko ne toimeen?
ja sitten se cuvacien käyttö. Meillä tutuilla on pieni cuvac kennel ja ne pitää niitä enimmäkseen seurakoirina mutta talvella ainakin kyllä cuvacit pääsee jonkinlaiseen vetotyöhön tai reippailemaan vaan. Kysyisin nyt teiltä että mitä muita töitä cuvacille voi antaa vai voiko se olla loppujenlopuksi se seurakoira mutta ei siis ihan sellainen sohvan nurkassa istuva.
ja taas asiasta poikkeava, cuvacit kasvaa aika isoiksi varsinkun on uroskoira niin onko tällaisesta koulutuksesta hihnassa vetämiseen apua (muistaakseni olen jostain kuullu):
kun hihna on kireällä pysähdyn ja odotan että koira kääntää päänsä minuun ja katsoo minua. Sitten kehun ja ekaksi vaikka namin vai mitä muita konsteja on ?
p.s. jos on jotain lisätietoa vielä näistä (turkinhoito, tms.) niin kertokaa ihmeessä
Slovakiancuvacin käyttö ?
3
101
Vastaukset
- Lukenut
Rodun kotisivuilta saa varmasti parhaat ohjeet pääsee myös kasvattajien kanssa juttelemaan.http://www.slovakiancuvac.fi/
- dtghj
kiitos !
- epäileväinen
Minkä ikäinen olet? Auttavatko muut perheenjäsenet koiran koulutuksessa ja hoidossa jne.? Miten asutte?
Kuvatzit ovat vartioivia paimenkoiria. Ne lähinnä lepäilevät päivin ja valpastuvat iltahämärissä, tällaista ainakin olen kuullut tiibetinmastiffista. Vartioivat paimenkoirat, varsinkin nuoret urokset, eivät ole helppoja "kouluttaa" varsinkaan aloittelijan. Ne eivät innostu eivät nameista eivät leluista, jos synnynnäinen vartiointi-reviirivietti sanoo muuta. Eli tämäntyyppinen koira sopii parhaiten maalle (karjatilalle) ja taajamaoloissa varsinkin vaatii itseään raskaamman muskelimiehen taluttimen päähän esim. jääkeleillä. Ei lasten eikä teinien koira, naisen ehkä jos itsellä on elopainoa REILUSTI ja jämäkät otteet kaikessa.
Naapuristossa oli yksi vuosia sitten, puri maantiellä tilan ohi pyöräilevää naista jalkaan, muuta en muista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408