Eläimet eivät ole perheenjäseniä!

Perhe on ihmisiä

Lehtien henkilö- ja perhejutuissa on usein maininta perheestä, kuten mies, kaksi lasta ja koira tai kissa. Eihän eläin voi olla perheenjäsen! Törkeää!

85

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+7

      Minulle koira on aina perheenjäsen, kuten myös muut eläimeni. Lemmikit ovat osa perhettä. Paljon tärkeämpiä kuin muut ihmiset muuta perhettä lukuunottamatta.
      En inhimillistä eläimiä, mutta niin se vaan on, että eläimet ovat rakkaampia!

      • Eläinystävä

        Meidän koirat ovat olleet aina perheenjäseniä. Muutenkin ajattelen, että eläimet ovat paljon "luotettavampia" kuin ihmiset, ne eivät ole ilkeitä niin kuin ihminen voi toiselle olla! Myös allekirjoitan sen että eläimet ovat rakkaampia kuin ihmiset.


      • Anonyymi

        kukin meista kohtelee koiriaan kuten perheenjaseniaan tai muuten asiallisesti, mutta jos jollain on koirien hyvin kohtelua vastaan, pitakoon omana tietonaan.


    • maalaisjärjellinen

      Minun mielestä kun lemmikin ottaa niin täytyy tiedostaa että eläimen tulee olla yksi perheenjäsenistä.

      Se ei kuitenkaan tarkoita sitä että eläintä liikaa inhimillistetään vaan että se on eläin, mutta että sillä on oma paikkansa perheessä ja se hoidetaan yhtälailla kun ihmisetkin: kun se on sairas se viedään lääkäriin, sitä ruokitaan säännöllisesti sille sopivalla ravitsevalla ruoalla, sille järjestetään aktiviteettia, sen hyvästä hoidosta otetaan selvää, siitä pitää olla kiinnostunut. Sille pitää asettaa myös rajat ja säännöt, ei ihmisetkään voi tehdä mitä vaan.

      Jos ei ole valmis ottamaan eläintä perheenjäseneksi niin kannattaa lemmikin hankinta jättää kokonaan, sillä miksi haluaisit kotiisi onnettoman lemmikin?

    • 5+10

      Onko jossain määritelty niin että eläin ei ole perheenjäsen?

      • Ainakaan tuolta

        et mainintaa koirasta löydä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Perhe

        Kaikkea muuta abnormaalia kyllä.


      • Eläimillä on tunteet

        Ei varmaan ole missään määtitelty. Tottakai eläimet jotka asuvat ihmisten kotona ovat perheenjäseniä. Sitäpaitsi tuo fraasi, että eläintä ei saa inhillistää on täysin älytön. Eihän siinä ole mitään järkeä. Jos se tarkoittaa sitä, että eläintä ei saa kohdella kuten ihmistä (murhata, tappaa, kiduttaa,jättää, pettää, ym) niin sitten olen samaa mieltä, Jos se taas tarkoittaa, sitä, että eläitä ei saa hoitaa, suojella, kouluttaa,helliä. niin sitten olen eri mieltä.


      • Pöödipöödipuu
        Eläimillä on tunteet kirjoitti:

        Ei varmaan ole missään määtitelty. Tottakai eläimet jotka asuvat ihmisten kotona ovat perheenjäseniä. Sitäpaitsi tuo fraasi, että eläintä ei saa inhillistää on täysin älytön. Eihän siinä ole mitään järkeä. Jos se tarkoittaa sitä, että eläintä ei saa kohdella kuten ihmistä (murhata, tappaa, kiduttaa,jättää, pettää, ym) niin sitten olen samaa mieltä, Jos se taas tarkoittaa, sitä, että eläitä ei saa hoitaa, suojella, kouluttaa,helliä. niin sitten olen eri mieltä.

        Liika inhimillistäminenkään ei ole esim. koiralle hyvästä. Koira on hyvin miellyttämishaluinen (Tuleekohan yhteen?? Noh, toivotaan että joku pikkusielu saa oivan iltapanon nusasemalla pilkku- ja kirjoitusvirheitä...) ja se tarvitsee selkeät rajat ja pomon joka ilmaisee että koira on alempiarvoinen. Ei siis esim. nuku öitään isännän/emännän vieressä sängyssä, ei kulje ovista ensimmäisenä ja syö vasta muun perheen jälkeen... ja lattialla ;) Se on välittämistä niillä omilla rajoilla ja säännöillä.


      • Rajoja kaikilla
        Pöödipöödipuu kirjoitti:

        Liika inhimillistäminenkään ei ole esim. koiralle hyvästä. Koira on hyvin miellyttämishaluinen (Tuleekohan yhteen?? Noh, toivotaan että joku pikkusielu saa oivan iltapanon nusasemalla pilkku- ja kirjoitusvirheitä...) ja se tarvitsee selkeät rajat ja pomon joka ilmaisee että koira on alempiarvoinen. Ei siis esim. nuku öitään isännän/emännän vieressä sängyssä, ei kulje ovista ensimmäisenä ja syö vasta muun perheen jälkeen... ja lattialla ;) Se on välittämistä niillä omilla rajoilla ja säännöillä.

        Mielestäni myös kaikilla muilla perheenjäsenillä on säännöt. Ja omat sängyt. Tottakai koira tarvitsee rajat, mutta toi inhimillistäminen liittyy ehkä siihen, että esim. oletettaisiin koiran ymmärtävän jokaisen kuulemansa sanan tai sen hienon uuden maton arvon jne. Lelliä voi piloille myös muita kuin koiria (lue: ihmislapsia), ja niistäkin voi tulla tyranneja. Että ei pelkästään liity lemmikeihin nuo rajat ja rakkaus- höpinät. Mulla koirat on kyllä ihan perheenjäseniä.


    • luomuhurtta

      nukkuu sängyssä, kissan ja isännän ja emännän kanssa, ja menee ovesta ekana, ihan käytännön syistä, kun ei osaa sulkea ovea perästä. Siis jos menisin ensin ovesta, sitten tulisi koira, sitten kääntyisin sulkemaan oven, ohittaisin koiran, avaisin ulko-oven, menisin rappusille, kutsuisin koiran, palaisin sulkemaan oven, varsinaista rumbaa! Helpompi avata ovi koiran yli ja mennä itse perässä ja tönäistä ovin jälkeensä kiinni

      • niksipirkko

        Eikai sitä noin hankalasti tarvii tehä!?

        Voisko siitä ovesta mennä itse ensin (HUOM voit pitää kokoajan kahvasta kiinni kun siirryt oven aukeamissuuntaan ja samalla annat koiralle tilaa), koira yleensä seuraa perässä jos et toisin käske, kun molemmat olette ulkona, laitat oven kiinni (tässä vaiheessa on kriittisin hetki: sinun pitää kääntyä tulosuuntaan ja mahdollisesti vaihtaa kättä sulkeaksesi oven)...??

        Mutta harjoittelulla teistä molemmista tulee (hauhau)championeja! Toisilla omistajilla tämä kestää kauemmin ja toisilla onnistuu jo toisella kerralla. Jotkut ei opi ikinä.

        Ja sama sitten sisään mennessä: Avaa ovi, mene sisään ja koira tulee perässä ja voit sulkea oven. Tämä käy jo helpommin, sinun ei tarvitse tehdä kinkkisiä käännöksiä joissa saatat, harjoitustenne alussa varsinkin, mennä askelkuvioissa sekaisin...

        Kokeileppa! Saattaa toimia ja helpottaa kummasti elämistä/olemista ;)

        (Toim.huom. Toki jos teillä on jumalattoman kokonen emäntä/isäntä tai lehmän kokonen koira joka ei ohi mahdu, että ottaa ns. oman tilansa niin silloinhan tuo kuulostaa hieman loogisemmalta toimia noin hankalasti. Mutta itselläni newfoundlandinkoira enkä itsekään mikään laiheliini mutta toimii ongelmitta.)

        Harjoitteluiloa!!! :D


    • Koiraa palvova rva

      Meillä koira on lemmikki ja kaikessa ykkönen. Teemme niin kuin koira tahtoo. Se on perheemme pää käytännössä. Syö parempaa ruokaa, saa parempaa hoivaa.

      • luomuhurtta

        Koiran meno ovesta ekana ei vie asemaani. Sen huomaa jo siitä, että koiran mentyä raput alas, se seisahtuu ja odottaa, kunnes ehdin, joskus varsin hitaasti nilkuttaen, portaat alas, ja jatkaa sitten menoa tiellepäin tai metsään, miten haluaa, ellen anna käskyä jompaan kumpaan suuntaan. Eikä vedä hihnassa, vaan esim. liukkalla kelillä kulkee hyvin varoen, että pysyn pystyssä. Tämä nykyinen (12 v, sakemanni /labbis) on kohtelian koira joka näiden viidenkymmenen vuoden aikana on kanssani asunut. Edelliset, epämääräiset pystykorvat ovat olleet riuskempia liikkeissään, vaan onpa silloin ollut koipikin terveempi ,


      • niksipirkko
        luomuhurtta kirjoitti:

        Koiran meno ovesta ekana ei vie asemaani. Sen huomaa jo siitä, että koiran mentyä raput alas, se seisahtuu ja odottaa, kunnes ehdin, joskus varsin hitaasti nilkuttaen, portaat alas, ja jatkaa sitten menoa tiellepäin tai metsään, miten haluaa, ellen anna käskyä jompaan kumpaan suuntaan. Eikä vedä hihnassa, vaan esim. liukkalla kelillä kulkee hyvin varoen, että pysyn pystyssä. Tämä nykyinen (12 v, sakemanni /labbis) on kohtelian koira joka näiden viidenkymmenen vuoden aikana on kanssani asunut. Edelliset, epämääräiset pystykorvat ovat olleet riuskempia liikkeissään, vaan onpa silloin ollut koipikin terveempi ,

        Eihän se ollutkaan jutun ydin tossa kirjotuksessa että se veis sun asemas vaan se että ettei se ole niin hankalaa, ikään kuin vitsi. Get it? :)


      • Peeku

        Parane pian. Totta kai elukasta pitää pitää hyvää huolta jos sellaisen ottaa mutta jos sitä pitää perheenjäsenenä niin on kyllä syytä hakea hoitoa. Kieroutunut hoivavietti selittää sitäpaitsi nykyihmisen ja perheiden sosiaalisia ongelmia.


      • Koirat kuin lapsia
        Peeku kirjoitti:

        Parane pian. Totta kai elukasta pitää pitää hyvää huolta jos sellaisen ottaa mutta jos sitä pitää perheenjäsenenä niin on kyllä syytä hakea hoitoa. Kieroutunut hoivavietti selittää sitäpaitsi nykyihmisen ja perheiden sosiaalisia ongelmia.

        Eikö tuo nyt mene jakeluun, Tietenkin kaikkai jotka asuvat samassa kodissa voidaan kutsua perheenjäseniksi. Se ei liity mitenkään siihen miten kutakin perheenjösentä kohdellaan. Täysin väärä luulo, on myös se, että koira pitää alistaa, päinvastoin niin ei saa tehdä. Ja ovesta perässä kulkeminen, on pelleilyä. Omat koirani menevät ovesta ensin ihan käytännön syistä (joista täällä jo mainittu) mutta ei tietenkään ilman lupaa. Miksiköhän yksikään useista koiristani, joita minulla on ollut, ei ole pyrkinyt pomoksi vaikka en ole millään tavalla niinsanotusti näyttänyt niille missä sen paikka pitäisi olla. Mitä vähemmän koiraa komennnat, sitä yhteistyö halukkaampi se on,
        Mutta kehua ja palkita pitää aina kun siihen on vähänkin syytä. Sama konsti toimii myös loistavasti lasten kanssa,


    • Höpön höpön

      Peekulle! Koira on perheenjäsen aina meillä ollut,eikä kukaan ennen sinua ole mitään hoitoa tarjonnut.Eikä myöskään kukaan näinä kolmenakymmenenä vuotena,mitä koiria on ollut,ole syyttänyt kieroutuneesta hoivavietistä:)Eikä myöskään ole ollut sosiaalisia ongelmia:)) (Tuo oli hauska)Kaikenlaisia ajatuksia sinunkin päähäsi pälkähtää:)

    • Meillä koirat ovat perheenjäseniä ja rakkaita. Nukkuvat sängyssä jos haluavat, nukutaan päät samalla tyynyllä ;). Menevät ensin ovesta ulos jos haluan, saavat usein pöydästä ruokaa, niitä taputetaan ja hellitään jos tulevat pyytämään hellimistä. Saavat olla sohvalla jne. Mutta jos käsken pois keittiöstä/sängystä, lähtevät välittömästi, eivät mene pihalle vaikka ulko-ovi olisi auki jos kiellän. Ruokakupilla odottavat, menevät maahan tai istuvat jos haluan, tai sitten saavat ottaa ruoan heti kun lasken kupin lattialle. Koulutuskentällä/treeneissä ovat erittäin kuuliaisia ja haluavat olla minulle mieliksi, vaikkei rotu miellyttämishaluinen olekaan. Eivät kyseenalaista koskaan käskyjäni. Palkkioista ei ole säästetty, menisivät vaikka puuhun pienestä nakin palasta jos mamma vaan niin sanoo ;)

      Minä en ole perustanut kasvatusta/koulutusta ikinä mihinkään johtajuuteen vaan luottamukseen ja kunnioitukseen. Ei ole ikinä tarvinnut rankaista koiria eikä tapanani ole rankaista koiraa semmoisesta mitä en ole sille osannut opettaa. Ikinä koirat eivät ole minulle murisseet tai "hyppineet silmille".

      • 15+14

        "Ei ole ikinä tarvinnut rankaista koiria"

        Eikai koiria koulutetakaan rankaisemalla vaan palkitsemalla hyvästä käytöksestä??


      • 15+14 kirjoitti:

        "Ei ole ikinä tarvinnut rankaista koiria"

        Eikai koiria koulutetakaan rankaisemalla vaan palkitsemalla hyvästä käytöksestä??

        Kyllä tuo rankaiseminen on jokapäiväistä varsinkin pk-piireissä, valitettavasti. Oikein pahaa tekee kun koira käyttää rauhoittavia signaaleja, mm. haukottelee, haistelee maata jne. ja siitä hyvästä rankaistaan mm. puristamalla korvasta. Itselläni on mottona se että väärästä toiminnasta jätetään huomioimatta ja oikeasta palkitaan. Sillä on menty ja yhteiselo on todella sujuvaa ja nautittavaa.


    • rauhaaa3
    • Nappeja otsaan niill

      Eivät elukat ole ihmisiä eikä perheen jäseniä.

      • tyhmätyhmempisinä

        Niin sinä elukkanatiedät, etkä siis ole.


    • Rakki mikä rakki

      Eivät! Ja se elukoiden hän, se on se, korkeintaan. Tai koirasta puhuttaessa koira, rakki.

      • koirahulli

        Ois upeaa omistaa useita eri rotuisia koiria ja 8 nöhveröä. 5 urosta ja 3 narttua. Ja mm 27 eri erotusta koiraa ja 5 kult noutaja. 2 kääpivvillakoiiraa


      • kipale

        Kyllä mun elukat on kaikki aina ollut perheenjäseniä. Niin on nykyisetkin, 14 vuotias kissa ja 5kk koira. Ja tulee olemaankin.


    • Täiperhe?

      Mikä on perhe nykyään? Onko se sama kuin yhteinen jääkaappi? Jos, niin koirat tai muut lemmikit (paska sana) eivät siihen kuulu. Jos taas yhteinen huoneisto, niin silloinhan perheeseen kuuluvat myös kaikki hyönteiset ja syöpäläisetkin. MOT

      • Onnellinenperhe

        On se sama,jääkaapissa on jokaisella oma hyllykii. juuuu ja kaik hyonteiset kirput luteet täit torakat ja mitä niit onkaa ni kaik kuuluu tähän ihanaa onnellisee koira perheesee..


    • Mimi----

      Tämänkin voi olla nimim Dog hater.

      • dh=haukullinen??

        Luultavimmin täkäläinen häirikkö haukullinen/myy. On ollut parina päivänä aktiivinen kovasti muutamien kimpussa. Kaikki laitettu eteenpäin!


      • perheellinen elikko
        dh=haukullinen?? kirjoitti:

        Luultavimmin täkäläinen häirikkö haukullinen/myy. On ollut parina päivänä aktiivinen kovasti muutamien kimpussa. Kaikki laitettu eteenpäin!

        perhe on se, mikä syö samasta jaakaapista, eli ihmiset, kissa ja koira. Hevonen on perheen sivujäsen, koska asuu tallissa, mutta on aina mielessä


      • kymysys...
        perheellinen elikko kirjoitti:

        perhe on se, mikä syö samasta jaakaapista, eli ihmiset, kissa ja koira. Hevonen on perheen sivujäsen, koska asuu tallissa, mutta on aina mielessä

        Entäs lehmät ja siat, joita me syödään...


      • vastausus
        kymysys... kirjoitti:

        Entäs lehmät ja siat, joita me syödään...

        Niin kauan kuin ne omassa navetassa tai lätissä asuvat, niin kauvan ne ovat sivujäseniä, joita kutsutaan nimellä Mansikki tai numerosarjallla. Ison sikalan kun omistaa on oikea suurperheellinen.


    • irkku rules

      Lakiko sen määrää vai sinä?Meillä eletään niin kuin ME haluamme ja meidän perheeseen kuuluu ne jotka ME päätämme, ja meidän perheen jäsen on meidän koira.

      Oletko kade koirille?

    • Suivaantunut rouva

      Voi juma mitä juttua tuli tv-uutisten talousjaksolla, että koirille ja muille turhille lemmikeille ostetaan kalliitta asusteita ja niitä rakkeja juoksutetaan hoidoissa eläinsairaaloissa ja huoltamoissa, ja ihmisillä on kuulemma rahaa niin paljon etteivät kysele hintoja vaan maksavat muksisematta. Ja samaan aikaan vanhat ja sairaat ihmiset kituvat Suomessa ja kuolevat nälkään lapset ja muut maailmassa. Tulis nälkä ja tappas! Etenkin turhat ihmiset ja lemmikit.

    • fgdgfhff

      Minulla koirat on karvalapsiani.. ja olen ne nimennyt rakkaiden edesmenneiden sukulaisteni mukaankin ihmisten nimillä.

      Mitä haittaa on siitä ei mitään. Ei minulle ainakaan

      Perhe on nykyään monenlainen perheenpäät voi olla nainen ja nainen tai mies ja mies plus lapset ja lemmikit..perusperhe on muuntunut.

      Minun perhe on minä mieheni ja koirani. Ja olen kiintynyt kaikkiin perheenjäseniini.Ja joulukorttiin laitan kaikkien nimet. :)

      • Suivaantunut rouva

        Niin niin! Siinä ja sinä olet yksi elämältä harhaantunut esimerkki. Joulukorttiinkin! Entä kirput, luteet, täit? Niitäkin on koiran mukana taloudessanne. Likasakkia.


      • ♥♥♥♥♥
        Suivaantunut rouva kirjoitti:

        Niin niin! Siinä ja sinä olet yksi elämältä harhaantunut esimerkki. Joulukorttiinkin! Entä kirput, luteet, täit? Niitäkin on koiran mukana taloudessanne. Likasakkia.

        Ois kiva jos omassa suhteessa ois koiraa. Kissaa. Hevoista. Jne ja suhteeseen kuuluisi mä. Avovaimoni. Tyttöystäväni Annika. Tiia. Hanna-riikka.


      • fgdgfhff
        Suivaantunut rouva kirjoitti:

        Niin niin! Siinä ja sinä olet yksi elämältä harhaantunut esimerkki. Joulukorttiinkin! Entä kirput, luteet, täit? Niitäkin on koiran mukana taloudessanne. Likasakkia.

        Heh ei meillä ole noita kodissamme luteita ja täitä..enpä ole kuullut että lude olisi perheenjäsen tosin ehkä niinkin jos kyse on linssiluteesta..meillä on niin söpö koira että siitä on tuhat ja yksi kuvaakin voisihan sitä linssiluteeksi kutsuakin.

        Harmittaako? Mieti sitä suivaantunut rouva?. ;)

        Minulla tosiaan on koirat lapsen sijaan sillä olen niistä aina pitänyt enemmän kuin vauvoista. :)


      • fgdgfhff
        ♥♥♥♥♥ kirjoitti:

        Ois kiva jos omassa suhteessa ois koiraa. Kissaa. Hevoista. Jne ja suhteeseen kuuluisi mä. Avovaimoni. Tyttöystäväni Annika. Tiia. Hanna-riikka.

        Kieltämättä tutultani tuli kortti ja en heti erottanut kuka on ihminen ja kuka eläin..eläimillekin kun annetaan ihmisten nimiä ja ihmisille mitä oudompia nimiä nykyään. Noo nuuni nuppu sopisi minusta koirallekin..:)


      • Suivaantunut rouva
        fgdgfhff kirjoitti:

        Heh ei meillä ole noita kodissamme luteita ja täitä..enpä ole kuullut että lude olisi perheenjäsen tosin ehkä niinkin jos kyse on linssiluteesta..meillä on niin söpö koira että siitä on tuhat ja yksi kuvaakin voisihan sitä linssiluteeksi kutsuakin.

        Harmittaako? Mieti sitä suivaantunut rouva?. ;)

        Minulla tosiaan on koirat lapsen sijaan sillä olen niistä aina pitänyt enemmän kuin vauvoista. :)

        Hui mitä lasten ja vauvojenkin aliarvostusta! Miten voi joku edes verrata elukkaa ja lasta toisiinsa? Kiinassa oli Maon aikaan selvä laki: vain hyötykoirat olivat laillisia, muut hävitettiin, tehtiin nahoista asusteita ja ruhot syötiin. Suomessa kinataan nyt eduskuntaa myöten tasa-arvoisesta juridisesta avioliittolaista, samaa sukupuolta olevat voitasiin siviilivihkiä keskenään. Se kun sallittaisiin, niin kohta vaadittaisiin koiran ja ihmisen liittoa! Onneksi Timo Soini jaksaa vastustaa moista linjaa.


      • 1+10
        Suivaantunut rouva kirjoitti:

        Hui mitä lasten ja vauvojenkin aliarvostusta! Miten voi joku edes verrata elukkaa ja lasta toisiinsa? Kiinassa oli Maon aikaan selvä laki: vain hyötykoirat olivat laillisia, muut hävitettiin, tehtiin nahoista asusteita ja ruhot syötiin. Suomessa kinataan nyt eduskuntaa myöten tasa-arvoisesta juridisesta avioliittolaista, samaa sukupuolta olevat voitasiin siviilivihkiä keskenään. Se kun sallittaisiin, niin kohta vaadittaisiin koiran ja ihmisen liittoa! Onneksi Timo Soini jaksaa vastustaa moista linjaa.

        Vertaat johonkin ikivanhaan tapaan jota toteutettiin kiinassa vuonna kukka ja keppi. Herää todellisuuteen! Nykypäivä on nykypäivää ja ei olla missään kiinassa, vaan suomessa. Ihanko tosissasi itse vertaat ihmisten välistä liittoa koiran (!!) ja ihmisen väliseen.... Huh huh. Eipä muuta sanottavaa sinulle..doghater.


      • Suivaantunut rouva
        1+10 kirjoitti:

        Vertaat johonkin ikivanhaan tapaan jota toteutettiin kiinassa vuonna kukka ja keppi. Herää todellisuuteen! Nykypäivä on nykypäivää ja ei olla missään kiinassa, vaan suomessa. Ihanko tosissasi itse vertaat ihmisten välistä liittoa koiran (!!) ja ihmisen väliseen.... Huh huh. Eipä muuta sanottavaa sinulle..doghater.

        Ei Maon Kiinasta ole monta vuosikymmentä! Siellä mentiin kieltämättä pitkälti liiallisuuksiin eläinten kohtelussa, mennään vielä mm. nylkemällä turkiseläimiä elävältä, mutta jotenkin se koiraesimerkki kuvasi meitä vuosituhansia edellä olevan kiinalaisen kulttuurin tasoon, joskaan ei nykykatsannossa hyväksyttävään. Niin sanottuja lemmikkejä (miten inhottava sana!) rakastetaan enemmän kuin kieltämättä alunperin eläimiin myöskin kuuluneita ihmisiä, joskin pidemmälle jalostuneita elukoita, niin että mahdottommuus ei olisi laillisille ihmisten sekä eläinten välisille virallisille liitoille, jos kaikki sallitaan. Jos tasa-arvoinen (???) aviolittolaki menee läpi lakiasianvaliokunnassa ja sitten eduskunnassa, niin huh huh (sinua seuraten), ei olisi ihme jos tulevaisuudessa olisi vihkilehti-ilmoitus: täten kutumme Teidät poikamme Ylervi Yletyisen ja marakatti Sonian häihin. Ei kukkia, mutta banaanit toivottavia.Tai: koiraprinsessamme Tania ja herra Tahvo Ylenanto vihitään tänään maistraatissa. Toivotaan luita lahjoiksi.


      • fgdgfhff
        Suivaantunut rouva kirjoitti:

        Ei Maon Kiinasta ole monta vuosikymmentä! Siellä mentiin kieltämättä pitkälti liiallisuuksiin eläinten kohtelussa, mennään vielä mm. nylkemällä turkiseläimiä elävältä, mutta jotenkin se koiraesimerkki kuvasi meitä vuosituhansia edellä olevan kiinalaisen kulttuurin tasoon, joskaan ei nykykatsannossa hyväksyttävään. Niin sanottuja lemmikkejä (miten inhottava sana!) rakastetaan enemmän kuin kieltämättä alunperin eläimiin myöskin kuuluneita ihmisiä, joskin pidemmälle jalostuneita elukoita, niin että mahdottommuus ei olisi laillisille ihmisten sekä eläinten välisille virallisille liitoille, jos kaikki sallitaan. Jos tasa-arvoinen (???) aviolittolaki menee läpi lakiasianvaliokunnassa ja sitten eduskunnassa, niin huh huh (sinua seuraten), ei olisi ihme jos tulevaisuudessa olisi vihkilehti-ilmoitus: täten kutumme Teidät poikamme Ylervi Yletyisen ja marakatti Sonian häihin. Ei kukkia, mutta banaanit toivottavia.Tai: koiraprinsessamme Tania ja herra Tahvo Ylenanto vihitään tänään maistraatissa. Toivotaan luita lahjoiksi.

        Heh vai harmittaa sinua että koiruuteni on minun rakkaita perheenjäseniä siinähän harmittelet..elävä olento on elävä olento oli sitten lapsi tai koira..

        Eroa ei ole muuta kuin että on eri nisäkäslaji..ihminen on vain ylentänyt ihmisen muka ei eläimeksi. ;)

        Suivaannuitko? ;)


      • fgdgfhff
        fgdgfhff kirjoitti:

        Heh vai harmittaa sinua että koiruuteni on minun rakkaita perheenjäseniä siinähän harmittelet..elävä olento on elävä olento oli sitten lapsi tai koira..

        Eroa ei ole muuta kuin että on eri nisäkäslaji..ihminen on vain ylentänyt ihmisen muka ei eläimeksi. ;)

        Suivaannuitko? ;)

        Kiinnostaa tietää missä vaiheessa apinaeläimet muuttui eläimestä ihmiseksi Jumalan kaltaiseksi..häntäluuhan on vielä suivaantuneella rouvallakin ja geenit lähestulkoon samat kuin simpanssilla. ;).


      • 9+13
        Suivaantunut rouva kirjoitti:

        Ei Maon Kiinasta ole monta vuosikymmentä! Siellä mentiin kieltämättä pitkälti liiallisuuksiin eläinten kohtelussa, mennään vielä mm. nylkemällä turkiseläimiä elävältä, mutta jotenkin se koiraesimerkki kuvasi meitä vuosituhansia edellä olevan kiinalaisen kulttuurin tasoon, joskaan ei nykykatsannossa hyväksyttävään. Niin sanottuja lemmikkejä (miten inhottava sana!) rakastetaan enemmän kuin kieltämättä alunperin eläimiin myöskin kuuluneita ihmisiä, joskin pidemmälle jalostuneita elukoita, niin että mahdottommuus ei olisi laillisille ihmisten sekä eläinten välisille virallisille liitoille, jos kaikki sallitaan. Jos tasa-arvoinen (???) aviolittolaki menee läpi lakiasianvaliokunnassa ja sitten eduskunnassa, niin huh huh (sinua seuraten), ei olisi ihme jos tulevaisuudessa olisi vihkilehti-ilmoitus: täten kutumme Teidät poikamme Ylervi Yletyisen ja marakatti Sonian häihin. Ei kukkia, mutta banaanit toivottavia.Tai: koiraprinsessamme Tania ja herra Tahvo Ylenanto vihitään tänään maistraatissa. Toivotaan luita lahjoiksi.

        Koirat on kyllä koiria edelleenkin, se että ne ovat perheenjäseniä, ei "ylennä" niitä ihmiseen verrattaviksi. Sinä olet "rouva" tässä ainoa joka puhuu niistä ihmisen veroisina kun kuvittelet jo että niitä vihitään ihmisten kanssa tulevaisuudessa.

        Kyllä normaalit koiranomistajat ymmärtävät eron ihmisen ja koiran välillä. Silti minunkin koirani saavat nukkua samassa sängyssä ja syödään välillä samaa banaania, koira luonnollisesti saa oman palansa minun katkaisemanani. Ja ne ovat minulle lemmikkejä, perheenjäseniä, rakkaita, lapsen korvikkeita, mutta silti koiria. Niille on omat käyttäytymissääntönsä eikä niitä pueta turhaan prinsessavaatteisiin eikä syötetä lusikalla. Ja ennenkuin joku tarttuu tuohon lapsenkorvike-sanaan, tarkoitan sitä että kyllä ihmisen perusluonteeseen kuuluu hoivavietti, jota se toteuttaa sitten eläinten tai vaikka naapurin kersan kanssa, jos ei omia lapsia ole.

        Tietysti ymmärrän sen että te joilla ei ole eläimiä, ette voi käsittää miten niistä todellakin tulee perheenjäseniä, halusitte te tai ette. Nykymaailmassa koira on lemmikki, susi on sen luonnossa elävä sukulainen. Koirasta kuuluu lainkin mukaan huolehtia ja on aivan tavallista että eläin, joka ihminenkin muuten on, josta ihminen huolehtii monta vuotta, tulee tärkeäksi omistajalleen.


      • Suivaantunut rouva kirjoitti:

        Hui mitä lasten ja vauvojenkin aliarvostusta! Miten voi joku edes verrata elukkaa ja lasta toisiinsa? Kiinassa oli Maon aikaan selvä laki: vain hyötykoirat olivat laillisia, muut hävitettiin, tehtiin nahoista asusteita ja ruhot syötiin. Suomessa kinataan nyt eduskuntaa myöten tasa-arvoisesta juridisesta avioliittolaista, samaa sukupuolta olevat voitasiin siviilivihkiä keskenään. Se kun sallittaisiin, niin kohta vaadittaisiin koiran ja ihmisen liittoa! Onneksi Timo Soini jaksaa vastustaa moista linjaa.

        Kiinassa viellä tänäkin päivänä 10 miljoonaa koiraa vuodessa syödään tai niiden turkkia käytetään hyväksi.


      • tyryruyuyt
        power.light kirjoitti:

        Kiinassa viellä tänäkin päivänä 10 miljoonaa koiraa vuodessa syödään tai niiden turkkia käytetään hyväksi.

        Eipä ole kauaa siitäkään kun ihmisen lihaa myytiin venäjällä kun saksalaiset saartoi kaupungin ja ihmiset alkoi nähdä nälkää vuonna. Ruumiita haettiin hautausmaalta..sodat aiheuttaneet näin muuallakin.

        ja nykyäänkin jotkut sairaat harrastaa kannibalismia. Tai kuten kuubalaiset kun joutuivat lentoonnettomuuteen.

        Ja muuallakin on ollut sekä rituaalikannibalismia uskonnollisesti.etc.

        Ja eläimet syö myös ihmisen lihaa toisinaan kuten vaikka hain mielestä ihminen on riistaa.
        Mutta silti nämäkin ihmiset on olleet perheenjäseniä. ;)


      • tyryruyuyt kirjoitti:

        Eipä ole kauaa siitäkään kun ihmisen lihaa myytiin venäjällä kun saksalaiset saartoi kaupungin ja ihmiset alkoi nähdä nälkää vuonna. Ruumiita haettiin hautausmaalta..sodat aiheuttaneet näin muuallakin.

        ja nykyäänkin jotkut sairaat harrastaa kannibalismia. Tai kuten kuubalaiset kun joutuivat lentoonnettomuuteen.

        Ja muuallakin on ollut sekä rituaalikannibalismia uskonnollisesti.etc.

        Ja eläimet syö myös ihmisen lihaa toisinaan kuten vaikka hain mielestä ihminen on riistaa.
        Mutta silti nämäkin ihmiset on olleet perheenjäseniä. ;)

        Muissakain maissa kuin vaan Kiinasa viellä tänäkin päivänä syödään koiria, sekä kissoja.

        Leningradissa piirityksessä lopuui ruoka ja Neuvostojoukot söivät ihmisiä, myöskin suomalaiaiset olivat ks; kaupunkingin piirttämistä auttamassa.

        Mutta onhan sitä viellä tänäkin päivänä kannibaliaa.

        Eläimillä niin kun ihmisillä esintyy kannibaliaa, itse olen nähnyt kun rotta syö kuoleen lajitoverinsa.

        Eräs koiran omistaja sai vainajan häpäisystä sytteen, kun koiransa kanteli onnetomuus paikalta vainajan kättä suussaan.


    • fdgfdggfd

      Harmittaako? Suivaannuttaako?

      Kyll mää niin kovin mieleni pahoitin kun eläimistä välitetään ja jopa niistä julkisesti puhutaan perheenjäseninä ..;))

    • aggrreeee

      meillä ei koirat nuku sängyssä ,ei makaa sohvalla.eikä ole samassa tilassa kun me syömme.ei edes silmät ole ruokailuhuoneen puolella. ne saavat maata jaloksissa lattialla kun katon telsua ,kulkea mukana mihin menenkin,ja saavat ruuanjämät kuppeihinsa josta saavat sitten ruoka aikaan ne. luita annan jatkuvasti ja lihaa ruuan seassa.se on niiden herkkua,kunnon luut etenkin. ne ovat meille kavereita . ovat varmasti tyytyväisiä kun saavat olla ihan koiria .

      • Toinen suivaantunut

        Nm aggrreeee: oikeia suhtautuminen sinulla koiriin, ne eivät saa hallita perhettä, vaan ovat kotieläimiä, eivät lemmikkejä, jotka ottavat keskeisen elintilan ja jopa komennon perheissä liiallisen hellittelyn takia, mm. röhöttävät sängyissä jne.


      • 11+7
        Toinen suivaantunut kirjoitti:

        Nm aggrreeee: oikeia suhtautuminen sinulla koiriin, ne eivät saa hallita perhettä, vaan ovat kotieläimiä, eivät lemmikkejä, jotka ottavat keskeisen elintilan ja jopa komennon perheissä liiallisen hellittelyn takia, mm. röhöttävät sängyissä jne.

        Liikaa taas ajattelette jotkut että esimerkiks sängyssä nukkumisella on jotain tekemistä sen kanssa että koira muka "hallitsee" perhettä. Kaikki koirat mitä oon omistanut, ovat saaneet mennä sänkyyn ja sohvalle, ja ovat kaikessa mukana muutenkin elämässämme. Keittiössäkin toinen makaa ihmisten ruokailun ajan pöydän alla, ja toinen istuu pöydän vieressä ja tuijottaa. Eivät hypi pöydille eivätkä komenna. Ovat siinä vaan jos sattuu jotain murua tippumaan, eipä pyöri muruja koskaan lattialla :) Edellinen koiramme makoili sohvalla ja tuijotti keittiöön jos ihmiset söi, tai kävi vähän välillä pöydän reunalla mulkasemassa mitä tapahtuu.
        Mitä haittaa on kellekään tosta, en käsitä. Jokainen saa päättää mitä koirilleen sallii ja mitä ei, vieraisillekin jos mennään niin koirat käyttäytyvät sitten taas sen talon sääntöjen mukaan. Kotona on vapaampaa.

        Ja meidän koirat on ihan tottelevaisia, menevät pois jos käsketään mutta ei ole aihetta käskeä. Eikä ne komenna eikä sotke eikä varasta pöydiltä tms. Ihanaa on sitäpaitsi kylmänä talvi-iltana makoilla sohvalla koirat kainalossa, välillä 30kg nyytti sylissä.
        Ei tarvi olla nipo, elämä on paljon nautinnollisempaa.


      • fddgfddggdfg
        11+7 kirjoitti:

        Liikaa taas ajattelette jotkut että esimerkiks sängyssä nukkumisella on jotain tekemistä sen kanssa että koira muka "hallitsee" perhettä. Kaikki koirat mitä oon omistanut, ovat saaneet mennä sänkyyn ja sohvalle, ja ovat kaikessa mukana muutenkin elämässämme. Keittiössäkin toinen makaa ihmisten ruokailun ajan pöydän alla, ja toinen istuu pöydän vieressä ja tuijottaa. Eivät hypi pöydille eivätkä komenna. Ovat siinä vaan jos sattuu jotain murua tippumaan, eipä pyöri muruja koskaan lattialla :) Edellinen koiramme makoili sohvalla ja tuijotti keittiöön jos ihmiset söi, tai kävi vähän välillä pöydän reunalla mulkasemassa mitä tapahtuu.
        Mitä haittaa on kellekään tosta, en käsitä. Jokainen saa päättää mitä koirilleen sallii ja mitä ei, vieraisillekin jos mennään niin koirat käyttäytyvät sitten taas sen talon sääntöjen mukaan. Kotona on vapaampaa.

        Ja meidän koirat on ihan tottelevaisia, menevät pois jos käsketään mutta ei ole aihetta käskeä. Eikä ne komenna eikä sotke eikä varasta pöydiltä tms. Ihanaa on sitäpaitsi kylmänä talvi-iltana makoilla sohvalla koirat kainalossa, välillä 30kg nyytti sylissä.
        Ei tarvi olla nipo, elämä on paljon nautinnollisempaa.

        Näin se on ei todellakaan tarvi olla nipottaja ja silti on säännöt kaikille perheenjäsenille..ja samaa mieltä yhteistoiminta laumassa on tärkeämpää kuin oletus "hallinnasta".

        Meillä koiruudet ja muutkin eläimet rakkaita perheenjäseniä ja ei ole kyseenalaistanut "asemaansa" ja rotu joka usein annetaan pois pitovaikeuksien takia.
        Pyrin selkeään johdonmukaiseen koulutukseen ja kasvatukseen mutta haluan että koira on silti omaalotteinen ja iloinen ja tekee asioita omasta tahdostaan. Kunnioitus ansaitaan hyvällä koiranymmärryksellä ja pidolla..

        Meillä olisi joku varmaan pöyristellyt kun koiramme katseli tv:stä luontoohjelmat tuolissa istuen. ja eka koira kävi meidän kanssa saunassa kun halusi..hui hai..huumoririkasta minusta. Ja koirani olleet mitä parhaimpia terapaeuttejakin jaksavat kuunnella murheet ja istua kalliolla niin kauan kuin tarvitsin..ilon tuottajia nuo koirat. :)

        Ja luotettavampia kuin puolisoni..jätin leivän kupin päälle lattialle ja kun muistin että voi ei nyt se on mennyttä niin koiraei ollut koskenutkaan leipääni mutta puoliso oli napannut samaan aikaan mun karkkini sohvalta. :)


      • fddgfddggdfg
        fddgfddggdfg kirjoitti:

        Näin se on ei todellakaan tarvi olla nipottaja ja silti on säännöt kaikille perheenjäsenille..ja samaa mieltä yhteistoiminta laumassa on tärkeämpää kuin oletus "hallinnasta".

        Meillä koiruudet ja muutkin eläimet rakkaita perheenjäseniä ja ei ole kyseenalaistanut "asemaansa" ja rotu joka usein annetaan pois pitovaikeuksien takia.
        Pyrin selkeään johdonmukaiseen koulutukseen ja kasvatukseen mutta haluan että koira on silti omaalotteinen ja iloinen ja tekee asioita omasta tahdostaan. Kunnioitus ansaitaan hyvällä koiranymmärryksellä ja pidolla..

        Meillä olisi joku varmaan pöyristellyt kun koiramme katseli tv:stä luontoohjelmat tuolissa istuen. ja eka koira kävi meidän kanssa saunassa kun halusi..hui hai..huumoririkasta minusta. Ja koirani olleet mitä parhaimpia terapaeuttejakin jaksavat kuunnella murheet ja istua kalliolla niin kauan kuin tarvitsin..ilon tuottajia nuo koirat. :)

        Ja luotettavampia kuin puolisoni..jätin leivän kupin päälle lattialle ja kun muistin että voi ei nyt se on mennyttä niin koiraei ollut koskenutkaan leipääni mutta puoliso oli napannut samaan aikaan mun karkkini sohvalta. :)

        Pakko lisätä ykköskoiramme saunottelusta..eli oli vain hetken saunassa ja löylyä ei silloin heitetty..ja pääsi uimaan sen jälkeen ja sai vettä ..eli ei suositeltavaa ja oltava varovainen..jos jonkun muukin koira mökillä menee saunojien kera saunaan. :)

        Koiran hikoilu kun ei ole niin helppoa kuin ihmisellä ja piilee vaara tuossa.


    • Suivaannun myöskin

      Ja mitä kirppupesiä ne ovatkaan! Ei koskaan koiraa ihmisasuntoihin. Lapin ja tundran saamelaisten ja muiden alkuperäikansojen koirat ovat aina ulkona, talvisin nukkuvatkin lumessa, kuin esivanhempansa sudet, se on oikeaa koirin elämää. Sivilisaatio ja hölmöt ihmiset ovat hellitelleet koirat pilalle ja jalostaneet luionnossa toimeentulematrtomia piskirotuja.

      • Issu57

        Heh, et ole tainnut kuulla PESISTÄ! Nukkuvat lumessa LOLLOOLLOO!!!!


      • huii
        Issu57 kirjoitti:

        Heh, et ole tainnut kuulla PESISTÄ! Nukkuvat lumessa LOLLOOLLOO!!!!

        Minkähänlainen meteli täällä nousee jos uskaltaa sanoa että koirat piereskelee aika kauheesti. Taitaa tulla tekstiä, mut piellään korvia....


      • kipale
        huii kirjoitti:

        Minkähänlainen meteli täällä nousee jos uskaltaa sanoa että koirat piereskelee aika kauheesti. Taitaa tulla tekstiä, mut piellään korvia....

        Toi piereskelykin riippuu ravinnosta. Meillä ennen pieri ja sillon kyllä haisikin.. Lopetin nappulan antamisen, jo loppui ilmavaivat ja pökäleetkin on normaaleja


    • Tyrmistynyt äijä

      Tämän päivän maakuntalehden perhesivulla kerrotaan tangokuningas-kuningatar-parista. Heidänkin perhettä käsittelevässä rivissä todetaan vanhempien ja lapsien lisäksi perheeseen kuuluvan kaksi lapinkoiraa. Perheeseen! Törkeää! Elukatko perheenjäseniä?

      • fgfghgh

        Kaikesta sitä jaksaa ihmiset tyrmistyä. :)

        Meilläkin on aikuiset lapset ja eläimet perheenjäseniä. Ja kaikkialle laitan eläimeni nimet..kortteihin siis.


    • Tyrmistynyt äijä

      Kun et minua kortita! Kaikki eläinnimillä varustetut postikortit revin välittömästi, sillä eiväthän elukat tiedä eivätkä tietoisesti ole mukana korttiterveisissä. Älytöntä!

      • fgfghgh

        No siinähän sitten revit ;)

        Vaikka luulen etten tunne sinua . Sillä minullekin tulee usein kortteja missä koirilleni lähetetään jopa terveisiä että hali ja koirani nimi..tai kerrotaan mitä heidän koiralle kuuluu..koiraihmisiä kun on tuttavapiirissäni paljon.

        Paras oli että naapurini oli löytänyt kortin jossa samanlainen koiruus kuin minulla niin lähetti kortin koiralleni ja hänen nimellä. Eikä edes terveisiä minulle vain koiralleni. Huumoria..

        Ja ystäväni usein lähettävät kortin jossa koirani näköinen koira..kun haluaa huomioida minut.

        Kevennä vähän sinäkin. :)


      • fgfghgh
        fgfghgh kirjoitti:

        No siinähän sitten revit ;)

        Vaikka luulen etten tunne sinua . Sillä minullekin tulee usein kortteja missä koirilleni lähetetään jopa terveisiä että hali ja koirani nimi..tai kerrotaan mitä heidän koiralle kuuluu..koiraihmisiä kun on tuttavapiirissäni paljon.

        Paras oli että naapurini oli löytänyt kortin jossa samanlainen koiruus kuin minulla niin lähetti kortin koiralleni ja hänen nimellä. Eikä edes terveisiä minulle vain koiralleni. Huumoria..

        Ja ystäväni usein lähettävät kortin jossa koirani näköinen koira..kun haluaa huomioida minut.

        Kevennä vähän sinäkin. :)

        Usein myös jos olen palannut vanhaan asuinpaikkaani ja tulee vanhoja tuttuja vastaan niin ei kauaakaan kun jo kysellään mitä koiralleni kuuluu ja ikävä sitä..herttaista minusta.


      • tokitoki
        fgfghgh kirjoitti:

        Usein myös jos olen palannut vanhaan asuinpaikkaani ja tulee vanhoja tuttuja vastaan niin ei kauaakaan kun jo kysellään mitä koiralleni kuuluu ja ikävä sitä..herttaista minusta.

        mikähän palstan aloittajalla mielessä .. toki koira on perheenjäsen.


    • Rabatt1

      Koira on lemmikki ja tärkeä perheenjäsen, mutta koira ei kumminkaan voi olla koskaan samassa asemassa kuin ihminen. Koira ei ole ihminen. Koira on perheenjäsen ja voi olla "ystävä" mutta koira on kumminkin koira ja se tulee muistaa. Koiran kanssa voi harrastaa vaikka mitä mutta koira ei korvaa ystäviä ja perhettä. Usein tämä pääsee ihmisiltä unohtumaan ja koira asetetaan ihmisen asemaan:

      "Nyt 2.9.2012 en luopuisi tuosta mahtavasta koirasta mistään hinnasta. Ilman sitä en voisi elää.. Vaikka se tekee tuhoja ja puree minua. Minä en hakkaa sitä vaan annan sille asianmukaista kohtelua,rakkautta,rajoja ja ruokaa.
      Se nukkuu vieressäni jokainen yö... Se syö samaan aikaan kuin minä.. Se lenkkeilee samaan aikaan kuin minä.. Piccolo on elämäni ensimmäinen kadulta ottama koira ja en piccoloa muuksi vaihtaisi. En vaikka saisin ilmaiseksi rotukoiran. "


      http://koira-kadulta.blogspot.com

      ja lopussa pitää vielä haukkua rotukoiratkin!!! Oikeaa "koiranystävän" käytöstä tuollainen. Pitäisi myös muistaa että eläin on aina eläin, mitään eläintä ei voi eikä tule verrata ihmiseen. Jokseenkin huolestuttavaa jos tuon blogin kirjoittaja ei oikeasti pystyisi elämään ilman lemmikkiään.

    • Americanbull-raateli

      Katso yle-uutiset tänään Naistenpäivänä: tappajakoirat raatelivat naisen melkein hengiltä Helsingissä. Nämäkö perheenjäseniä?

      • sattuuhasitä

        Sille sattu ny vaa huono päivä.


      • kaikille sattuu
        sattuuhasitä kirjoitti:

        Sille sattu ny vaa huono päivä.

        Vissiin väärällä kintulla noussu aamulla ylös.


      • hgfjhgjhgj

        Olihan Hitler ja mussolini ja stalinkin perheenjäseniä. ;)


    • no jopas on

      No huhhuh tää on taas näitä elämättömiä joilla ei ole mitään muuta tekemistä kuin ruikuttaa. Hanki elämä!

      • ???

        tarkoitat kait? eläimittömiä


      • valaistui...

        Siis; hanki eläin saat elämän. Onpa yksinkertaista. Miten viisasta. Suorastaan mykistyn!


    • sinä et yllä

      No, sen päättää jokainen perhe itse,ei laki, ei vitanomainen ja ihan VIIMEISENÄ sinä.Hoida omat asiasi ja anna jokaisen tehdä kuten parhaaksi näkee.Esim. minun koirani on aina tärkeämpiä, kuin esim.sinä tai joku muu huuhaatyyppi!

    • Tyrmistynyt katsoja

      TV1 Puoli seitsemän -ohjelmassa punatukkainen (tunnista itsesi) naistoimittaja tänään 11.03.2014 koirien keinohedelmöittämistä koskeneessa jutussa kysyi näyttelijähaastateltavalta ottaisko hän keinohedelmöitetyn PERHEENJÄSENEKSI? Siis koiran ja perheenjäseneksi! Kyllä ovat arvot sekaisin nuorilta toimittajilta. Ilmankos haastateltava mykistyi täysin ja sivuutti kysymyksen järkevänä miehenä.

    • Lehdenlukija

      Asikkalan Urajärvellä jälleen yksi rakki puri pahasti poskeen sitä silittämään tullutta koulutyttöä. Haava vaati lukuisia tikkejä. Älä luota koskaan koiraan, ne ovat aina arvaamattomia eivätkä mitään perheenjäseniä! Purijakoirat on hävitettävä.

      • Haist huilu

        Levittelet sitten tähänkin ketjuun noita tappajajuttujasi. Eikö sulle monta ketjua siitä aiheesta jo riitä? Minunkin koirani ovat perheenjäseniä siinä missä ihmisetkin, ja aivan yhtä rakkaita. Onni on kun elämästä löytyy niin vilpittömiä ystäviä!


    • Justiinsa niin

      Kuin nim.sinä et yllä kirjoitti.Jokainen perustaa oman perheensä,ja siihen kuuluu perheenjäseniä tasan ne mitkä itse haluaa siihen mieltää.Meillä ne ovat myös koirat,ja sinä ja sinun ajatuksesi voi mennä niin kauas kun pippuri kasvaa niinsanotusti.

    • Koirat on tapettava!

      Minuakin on purrut susimainen koira, siis.... Ei armoa.

      • Kaikki sileeks

        Niin elikä kaikki koirat pitää siis tappaa,tappaisit samalla ihmiset koska mekin ollaan eläimiä,samaten kissatkin koska nekin on melkein koiria onhan niilläkin 4 jalkaa ja turkki.ja sitten hevoset ja lehmät koska nekin sillointällöin potkii jonkun hengiltä,ovat siis vaarallisia nekin.Ja sitten myös autot ja mopot kun nekin tappaa.Räjäytetään samantien koko maapallo niin päästään kaikesta pahasta.Myös sinusta.


      • justnii
        Kaikki sileeks kirjoitti:

        Niin elikä kaikki koirat pitää siis tappaa,tappaisit samalla ihmiset koska mekin ollaan eläimiä,samaten kissatkin koska nekin on melkein koiria onhan niilläkin 4 jalkaa ja turkki.ja sitten hevoset ja lehmät koska nekin sillointällöin potkii jonkun hengiltä,ovat siis vaarallisia nekin.Ja sitten myös autot ja mopot kun nekin tappaa.Räjäytetään samantien koko maapallo niin päästään kaikesta pahasta.Myös sinusta.

        Nii just tää on meidän kehittyneiden ihmisolentojen ainut tapa laittaa asiat järjestykseen. Hyvä sinä!!!


    • YETI

      Onneksi minulla ei ole ihmisperhettä, eläimet antavat minulle kaiken sen, mitä ihmisiltä en koskaan tule saamaan.. pyyteetöntä rakkautta, sitä minä koiraperheeltäni saan! Olisi tietysti hienoa, jos joku omanlajini edustaja voisi olla samaa mieltä kanssani ja ehkä keskustella syvemminkin.

    • Antaa kukkien kukkia

      Leben und leben lassen. Aber morgen morgen nur nicht heute....

    • Hipheivaan

      Juuri muutama päivä sittenhän esiteltiin ilta-sanomissa kuninkaallinen perhekuva,jossa myös kurkisteli musta cokkeri,prinssin kainalossa:)Että sellainen perheenjäsen tällä kertaa:))

    • Anonyymi

      Aivan oikein. Jos eläin on perheenjäsen, tulee eittämättä mieleen eläimeen sekaantuminen...
      Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe