Thaisikkki ja muut ostokset

Matkatuumailija

Kannattaako ostaa silkkiä? Onko sitä Khao Lakissa tarjolla vai pitääkö mennä Phuketiin ja mikä on hintataso? Mitä muuta siletä voi ostaa tuomisiksi. Jätetään tavallinen turistikrääsä pois.

4

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaishiiri

Olin juuri kysymässä samaa! Vastauksia odotellessa.

• Eipä ole omiin silmiin kangaskauppaa ihan khao lakissa sattunut. Kankaita tosin edullisesti thaimaasta voi ostaa, jos kaupan vain löytää. Itsekin olen tulijaisiksi niitä pyynnöstä ostanut.

Joitakin vuosia sitten takua pa:n markkinoilla oli kankaita myynnissä.
      Le meridienin lähellä on ainakin ollut kangaskauppa, ison tien varressa.
      nykytilannetta en tiedä.

Koska elintarvikkeiden tuominen suomeen on kiellettyä en suosittele ostamaan, chili paprikoita, tuoretta kurkumaa, osterinlientä, phad thai maustekastiketta, thai soijaa, currya ... ;) Mitä ei marketeista löydy, voisi löytyä mohin taran lähellä olevasta katoksellisesta torista, josta jotkut paikalliset ravintolatkin hakevat elintarvikkeita.

Itselläni on joskus ollut harkinnassa ostaa muovinen astiasto, kesällä ulkona syömistä varten. Voisi heittää vanhat pois. Lautaset maksaa alle 50snt kpl ja sarjaan saa neliskulmasia, pyöreitä, syviä ja matalia lautasia, tarjottimia, mukeja yms.
      wokkipannut, jotka ovat huomattavasti paksumpia kuin suomessa myytävät, ovat myös tosi edullisia. Keittiötarvikkeita kannattaa katsella lam kaenista, jos sellanen kiinnostaa.

Khao lak ei tosiaankaan ole mikään shoppailun mekka. Hinnat tippuu huomattavasti kun turistialueelta poistuu.

bang niang markkinoiden vieressä olevista liikkeistä, katselin grilliä. Yritin sitä tingata ihan tosissaan, kun hinta tuntui kovalta. Päätin asian jättää hautumaan, ja palata ehkä seuraavilla markkinoilla. lam kaenista sain isomman grillin 1000thb halvemalla tinkimättä.

• mahasarakham1

Aitoa silkkiä on ainakin täällä:
      http://www.jimthompson.com
      Ja vanha Suomi keskustelu aiheesta löytyy nimellä silkkiä Bangkokista.
      Kaduilla ja rannoilla myytävä "Thaisilkki" on huonompi laatuista kuin esim.jimthompsonin silkki.
      Bangkokissa kannattaa silkki ostokset tehdä.Siellä on ihan omat silkkimarkkinat.Gooklesta löytyy mestat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      199
      2280
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      3
      2099
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      317
      1837
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      94
      1600
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      83
      1475
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1230
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1111
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      996
    Aihe