Siivoilin nurkkia ja löytyi kaikki tarvittavat romppeet yksinkertaisen säädettävän teholähteen tekemiseen.
Tai en tiedä löytyikö, on vain 24v dinkiskoon asennettaivia hakkuri powereita joissa mitä luultamannin ei ole galvaanista erotusta, toisin kuin muuntajassa.
Voikohan näitä kytkeä rinnan/sarjaan niin että toimii luotettavasti?
hakkuriteholähteiden kytkeminen sarjaan samasta potentiaalista?
5
170
Vastaukset
- Da_Niet
Jos ei ole galvaanista erotusta, niin ei onnistu. Galvaanisen erotuksen (hakkurimuuntajan ensiö ja toisiokäämi eristetty toisistaan) onnistuu.
- Lisäys
Lisäksi tietysti takaisinkytkentä (jänniteregulointi) pitää olla optoerottimen kautta.
- onnistuuko
juu, näin ajattelinkin. Luulen että samaa kelaa varaa ja purkaa tuollaiset mahd halvat dinkisko-aparaatit.
Voisikai sitä asian varmistaa laittamalla hyvin pienen lasiputkisulakkeen piiriin, tai ehkä skoopillakin mutta sulake lienee varma vastaus. Koitapa hakea tyypillä ja valmistajalla netistä, saattaa olla kerrottu manuaalissa tuo kytkettävyys sarjaan-rinnan.
- onnistuuko
Ei ole mainintaa siitä, mutta kokeilun tuossa eilen ja ihmeekseni toimivat sekä sarjassa että rinnan. manuaaleissa luki että ulostulo on eroitettu "isolated" ei muuta.
En voi uskoa että tuossa varattaisiin eri kelaa kun miltä teho otetaan ulos. Scooppi näyttää 230v sekä 24v syötön välistä 100VAC mutta halpa yleismittari 0.00V
Idea on siinä että powerissani alle 24v jännitteellä virtalähteet on rinnan, mutta kun tarvitaan lisää jännitettä zeneri päästää läpi ja rele vaihtaa sarjakytkentään.
Eihän hakkureita tarkoitus ole rinnan kytkeä mutta luulen että potikasta saa säädettyä ne niin että kuormittuvat riittävän tasaisesti kun ovat virtarajoituksella oikosulkusuojattuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen242655Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään402322Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.621298Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2991221- 41986
- 42967
- 76870
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh73843Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175793Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup93772