Siivoilin nurkkia ja löytyi kaikki tarvittavat romppeet yksinkertaisen säädettävän teholähteen tekemiseen.
Tai en tiedä löytyikö, on vain 24v dinkiskoon asennettaivia hakkuri powereita joissa mitä luultamannin ei ole galvaanista erotusta, toisin kuin muuntajassa.
Voikohan näitä kytkeä rinnan/sarjaan niin että toimii luotettavasti?
hakkuriteholähteiden kytkeminen sarjaan samasta potentiaalista?
5
188
Vastaukset
- Da_Niet
Jos ei ole galvaanista erotusta, niin ei onnistu. Galvaanisen erotuksen (hakkurimuuntajan ensiö ja toisiokäämi eristetty toisistaan) onnistuu.
- Lisäys
Lisäksi tietysti takaisinkytkentä (jänniteregulointi) pitää olla optoerottimen kautta.
- onnistuuko
juu, näin ajattelinkin. Luulen että samaa kelaa varaa ja purkaa tuollaiset mahd halvat dinkisko-aparaatit.
Voisikai sitä asian varmistaa laittamalla hyvin pienen lasiputkisulakkeen piiriin, tai ehkä skoopillakin mutta sulake lienee varma vastaus. Koitapa hakea tyypillä ja valmistajalla netistä, saattaa olla kerrottu manuaalissa tuo kytkettävyys sarjaan-rinnan.
- onnistuuko
Ei ole mainintaa siitä, mutta kokeilun tuossa eilen ja ihmeekseni toimivat sekä sarjassa että rinnan. manuaaleissa luki että ulostulo on eroitettu "isolated" ei muuta.
En voi uskoa että tuossa varattaisiin eri kelaa kun miltä teho otetaan ulos. Scooppi näyttää 230v sekä 24v syötön välistä 100VAC mutta halpa yleismittari 0.00V
Idea on siinä että powerissani alle 24v jännitteellä virtalähteet on rinnan, mutta kun tarvitaan lisää jännitettä zeneri päästää läpi ja rele vaihtaa sarjakytkentään.
Eihän hakkureita tarkoitus ole rinnan kytkeä mutta luulen että potikasta saa säädettyä ne niin että kuormittuvat riittävän tasaisesti kun ovat virtarajoituksella oikosulkusuojattuja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6092772- 1071462
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671446Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831370- 1381246
- 1121232
- 1001040
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1351023- 48940
- 47871