hakkuriteholähteiden kytkeminen sarjaan samasta potentiaalista?

Onnistuuko

Siivoilin nurkkia ja löytyi kaikki tarvittavat romppeet yksinkertaisen säädettävän teholähteen tekemiseen.

Tai en tiedä löytyikö, on vain 24v dinkiskoon asennettaivia hakkuri powereita joissa mitä luultamannin ei ole galvaanista erotusta, toisin kuin muuntajassa.

Voikohan näitä kytkeä rinnan/sarjaan niin että toimii luotettavasti?

5

192

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Da_Niet

Jos ei ole galvaanista erotusta, niin ei onnistu. Galvaanisen erotuksen (hakkurimuuntajan ensiö ja toisiokäämi eristetty toisistaan) onnistuu.

• Lisäys

Lisäksi tietysti takaisinkytkentä (jänniteregulointi) pitää olla optoerottimen kautta.

• onnistuuko

juu, näin ajattelinkin. Luulen että samaa kelaa varaa ja purkaa tuollaiset mahd halvat dinkisko-aparaatit.

Voisikai sitä asian varmistaa laittamalla hyvin pienen lasiputkisulakkeen piiriin, tai ehkä skoopillakin mutta sulake lienee varma vastaus.

• Koitapa hakea tyypillä ja valmistajalla netistä, saattaa olla kerrottu manuaalissa tuo kytkettävyys sarjaan-rinnan.

• onnistuuko

Ei ole mainintaa siitä, mutta kokeilun tuossa eilen ja ihmeekseni toimivat sekä sarjassa että rinnan. manuaaleissa luki että ulostulo on eroitettu "isolated" ei muuta.

En voi uskoa että tuossa varattaisiin eri kelaa kun miltä teho otetaan ulos. Scooppi näyttää 230v sekä 24v syötön välistä 100VAC mutta halpa yleismittari 0.00V

Idea on siinä että powerissani alle 24v jännitteellä virtalähteet on rinnan, mutta kun tarvitaan lisää jännitettä zeneri päästää läpi ja rele vaihtaa sarjakytkentään.

Eihän hakkureita tarkoitus ole rinnan kytkeä mutta luulen että potikasta saa säädettyä ne niin että kuormittuvat riittävän tasaisesti kun ovat virtarajoituksella oikosulkusuojattuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      551
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe