Hotelli hollywood vai downtown?

ensimmäinen kerta USA

Olen lähdössä kesällä perheeni kanssa Los Angelesiin muutamaksi päiväksi josta matka jatkuu Las Vegasiin. Auto on vuokrattu mutta hotellia ei vielä. Olemme ajatelleet varata hotellin hollywoodista (koska haluamme nähnä esim. Walk of fame yms.) mutta monet ovat sanoneet että ei kannata. Kannattaako siis ja olisiko hyviä ehdotuksia hotelleista sieltä? Kriteerinä hotellille olisi hyvä sijainti ja suht edullinen hinta. VAI kannattaako varata hotelli downtownista ja käydä sieltä päivä reissu hollywoodissa?

5

400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • USA_1974

      Itse olen tykännyt Long Beachista. Siellä on kohtuullisen hintaisia hotelleja, Long Beachin keskustassa kaikki palvelut, metrolla pääsee Los Angelesin Down Towniin (n. 50min), ja Univerasaliin. (metrolippu$5/päivä tms)

      Long Beachilla:
      - Queen Mary (joka kyllä kannattaa käydä jos tykkää vanhoista risteilyaluksista). Tuolla on tullut majoituttakin monta kertaa
      - Kauppoja, ruoka ja juomaravintoloita
      - Kiva kävelytie rannassa, jota pitkin pääsee Belmont Shorelle (n. 5km)
      - Aquarium (ei minusta kummoinen)

    • 1009

      LA:n downtownissa on vain virastoja ja plastiikkakirurgeja. Virastoajan jalkeen sinne jaa vain spurguja. Ei ole maan paras kaupunki ensimmaiseksi USAn kokemukseksi.
      Joka paikkaan on pitka matka ja ruuhkat saattavat olla mahtavia. Nahtavyydet kaukana toisistaan.
      t.usalainen

    • USA_1974

      Minusta taas LA on hyvä kohde lentää, ja sieltä on aika kiva visiteerata monessa paikassa.
      - Shoppailua: Outletteja löytyy useampiakin.
      - Beacheja.
      - Kivoja kaupunkeja lähistöllä: aiemmin mainittu Long Beach, Santa Monica, Santa Barbara, Ventura. Eteläänpäin: Beacheja. Laguna Beachilla kannattaa visiteerata Selänteen ravintolassa. Vielä kun etelään menee niin Ocean Beach, Carlsbad ja tietenkin San Diego.
      - Ei mahdoton matka ajella vaikka Las Vegasiin tai San Franciscoon.

      Tuo on totta että LA:ta ei voi ajatella kaupunkina. Itse ajattelen että se on semmoinen 'lääni' jossa on paljon kohteita. Osaan pääsee julkisilla, osaan tarvitaan autoa. Downtownissa ei tosiaan ole paljoa nähtävää.

    • eeza

      Hei! Sanoisin että katsokaa hotelli jostain läheltä rantaa kuten venice beacheltä tai santa monicasta. Santa Monicassa on esimerkiksi pacific park (pieni huvipuisto laiturilla) ihania ruokapaikkoja, ostoskeskuksia, kauppoja niin pienelle kuin isolle budjetille sekä ranta. Santa Monicasta löytää myös kauniita pastellitaloja jonkin verran. Hollywood on likainen ja rähjääntynyt kaupungin osa jossa ei juuri ole enää muuta kuin tuo kyseinen walk of fame sekä tietenkin Oscar juhlien teatteri. Walk of fame ei ole niin Glamouria täynnä kuin voisi luulla...olen kuullut kaikkien sielä käyneiden sanovan sen olevan pettymys. Myös itse jouduin toteamaan sen. Kadut ovat osasta haljenneita, lähes kaikki kaupat ovat krääsä ja matkamuistomyymälöitä jotka pyytävät toinen toistaan kovempia hintoja turistikrääsätä. Kadut ovat roskaisia, niitä ei siivota ja myös niillä liikkuu paljon kodittomia jne. elannon toivossa. katu on myös täynnä Hollywood Star Tour myyjiä jotka noin kolmen metrin välein yrittävät myydä jos jonkinlaista matkaa. Luulen myös että kauenpana saatte hotellin ilmaisella autopaikalla kun välttämättä Hollywoodista ei löydy hotellia jossa olisi autopaikka.

      • Matka varattuna taas.

        Suosittelen Hollywoodia, mutta länsiosaa. Itäinen osa on juuri tuota rähjäistä jossa krääsäkauppoja.
        Downtownissa ei tosiaan ole oikein mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe