Onko okei hankkia lapset muille ja kuinkahan usein tämä on se todellinen syy?
Lasten hankinta muiden rooliodotuksiin vastaamiseksi?
30
127
Vastaukset
- kxlvmlh
Ja sinä olet tehnyt lapset muita varten?! Mitä?
- muistappa
Suomessa on laitonta toimia vuokrakohtuna.
- Keille muille
olet ahteriasi jakanut ja lapsia vääntänyt: mamuille, sarjapettäjille, pelimiehille, Mikkelin mannelle... ??!!!
- clix
aika outo ajatus... toivottavasti tuo ei oo kellään todellinen syy!! Ja taas toisaalta koko aloituskysymys on tosi mustavalkoinen. Lasten haluaminen ja hankinta yhtä lailla kun naimisiin meneminen sun muut asiat jotka "kuuluu elämään" on aika monen asian ja vaikutuksen summa. Muiden odotukset voivat vaikuttaa taustalla tiedostamatta mutta vaikea kuvitella että se voisi olla ainoa syy lasten hankkimiseen, ainakin tällä vuosituhannella.
- Kyseessä tabu
On yleistä ja asia on tabu, jota moni ei myönnä edes itselleen. Itsetunnonpuutteessa haetaan jotain hyväksyntää tai statusta lapsilla. On tarve näyttää muille, että "kyllä meilläkin pystytään".
- yks tyyppi
Ainakin me hankimme siksi että haluamme lapsia. Olen aina tiennyt että haluan jo 18-vuotiaana. Nyt ollaan kolmekymppisiä ja puitteet ovat kunnossa lasta/lapsia varten. Olisi hirveää jos joutuisi elämään lapsettomana. Jos omia ei tule harkitsemme adoptiota köyhästä maasta esim hylätty lapsenkodin lapsi. Myös sijaisperhetoiminta kiinnostaa.
- No jokainen miettikö
Ap:llä ei ole kovin laaja käsitys ihmisten välisistä suhteita ja niiden taustoista, vaan selkeästi vetelee mutkat suoriksi.
- On se tabu
Kuten joku sanoi, kyseessä on tabu ja siksi on helppo oman edun nimissä syyllistää oudoksi sitä joka totuuden julkaisee. Toisinajattelijat on aina pyritty leimaamaan, vaikka tottahan he puhuvat. Mutta kun omalta mukavuusalueelta on vaikea tulla pois ja myöntää toisinajattelijansa olevan oikeassa.
- Katso peiliin :D
Sinulla tässä menee mutkat suoriksi ja käsitykset suppeita.
- gkvmk
On se tabu kirjoitti:
Kuten joku sanoi, kyseessä on tabu ja siksi on helppo oman edun nimissä syyllistää oudoksi sitä joka totuuden julkaisee. Toisinajattelijat on aina pyritty leimaamaan, vaikka tottahan he puhuvat. Mutta kun omalta mukavuusalueelta on vaikea tulla pois ja myöntää toisinajattelijansa olevan oikeassa.
Jos 99% on toistamieltä, olet todennäköisesti väärässä.
- no jokainen miettikö
Katso peiliin :D kirjoitti:
Sinulla tässä menee mutkat suoriksi ja käsitykset suppeita.
No kerroppa 12/32, kenen odotusten takia sinä pukkasit akkasi paksuksi?
Kenelle sinä hommasit pentusi. Koska tämä on mielestäsi ainoa syy hankkia lapsia, niin sinäkin lienet sitä noudattanut.
Olisit voinut laittaa viestit samaan kenttään. Vai leikitkö taas, että joku on kanssasi samaa mieltä? - No jokainen miettikö
On se tabu kirjoitti:
Millä lailla tuo ap:n sekava viesti oli oikeassaolemista?
- Mansikkamäki
Naisilla on biologinen tarve tehdä lapsia. Miehillä on vain tarve saada naista. Pelkkä parisuhde ei riitä siksi naiselle.
- Ajattelevainenxxxx
Eikö tässä biologisille tarpeille voida elää. Jos eläisimme biologisille tarpeille ja luonnon ehdoilla, niin ihmisiä pitäisi kuolla tauteihin ja pakkaseen 70% maailman väkimäärästä. Lisääntyminen kuriin. Ainakin massalisääbtyminen eli se, kun yhdet ja samat jakaantuvat liikaa rasittavia geenejään. Lapsikiintiöt voimaan ja testit pareille jotka lapsia meinaavat siittää.
- Mansikkamäkk
Ajattelevainenxxxx kirjoitti:
Eikö tässä biologisille tarpeille voida elää. Jos eläisimme biologisille tarpeille ja luonnon ehdoilla, niin ihmisiä pitäisi kuolla tauteihin ja pakkaseen 70% maailman väkimäärästä. Lisääntyminen kuriin. Ainakin massalisääbtyminen eli se, kun yhdet ja samat jakaantuvat liikaa rasittavia geenejään. Lapsikiintiöt voimaan ja testit pareille jotka lapsia meinaavat siittää.
Elätkö sinä selibaatissa?
- minuakin kiinnostaa
Ajattelevainenxxxx kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
- Vilpitön panomies
minuakin kiinnostaa kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
Ehkäisy on tätä päivää.
- kenen takia sinä pan
Vilpitön panomies kirjoitti:
Ehkäisy on tätä päivää.
Ylempään kysymykseen.
- Vilpitön panomies
kenen takia sinä pan kirjoitti:
Ylempään kysymykseen.
Panen oman ja partnerin nautinnon takia. Paneminen tuntuu todella hyvälle ja se erittää adrenaliinia. Siksi myöskin ehkäiseminen on keksitty. Itsetunto ja kroppa sinultakin kuntoon, niin nautit seksistä.
- kenelle hankit lapse
Vilpitön panomies kirjoitti:
Panen oman ja partnerin nautinnon takia. Paneminen tuntuu todella hyvälle ja se erittää adrenaliinia. Siksi myöskin ehkäiseminen on keksitty. Itsetunto ja kroppa sinultakin kuntoon, niin nautit seksistä.
Kenen takia sinä panit akkasi paksuksi?
- dr gyro
Tarkoittaako ap sijaissynnyttämistä. Se oli vielä 90-luvulla laillista, mutta joku lakimuutos kielsi sen.
Itse voisin toimia sijaissynnyttäjänä jollekkin sukulaiselle tai muulle läheiselle, että varmasti tietäisin lapsen saavan hyvän kodin. Tuntemattomille en.- Lastensuojelua parha
Itse voisin toimia sijaisehkäisijänä, jos se ehkäisisi kaikki huonot geenit mitä ihmiset suoltaa huonoihin elämiinsä. Käyttäjää sitä korstua!
- Todellakin 12/32
Lastensuojelua parha kirjoitti:
Itse voisin toimia sijaisehkäisijänä, jos se ehkäisisi kaikki huonot geenit mitä ihmiset suoltaa huonoihin elämiinsä. Käyttäjää sitä korstua!
pitäisi päästä pakkoehkäisemään/-steriloimaan vauvakuumeiset teinipissikset (=alle 32 v.)...
- miten on?
Todellakin 12/32 kirjoitti:
pitäisi päästä pakkoehkäisemään/-steriloimaan vauvakuumeiset teinipissikset (=alle 32 v.)...
Ehkäisisittekö siis sukulaisia ja tuttuja?
Miksette itseänne?
- Raskaaksi 2014
Miten tämä aloitus liittyy aiheeseen vauvakuume!?
- Älä jaa tyhmyyttä
Jos et tajua, niin ole hyvä ja käytä kortsua ja pillereitä!
- Nainen yli 32v
Älä jaa tyhmyyttä kirjoitti:
Jos et tajua, niin ole hyvä ja käytä kortsua ja pillereitä!
Ymmärränkö oikein että muiden ihmisten vauvakuume aiheuttaa sinulle äärimmäisen tuskan ja hädän? Oletko ajatellut keskustella ammattiauttajan kanssa, hänelle voisit purkaa tuntojasi. On varmaa vaikea elää tuollaisen ahdistuksen kanssa.
- Täyttyykö 12/32
Nainen yli 32v kirjoitti:
Ymmärränkö oikein että muiden ihmisten vauvakuume aiheuttaa sinulle äärimmäisen tuskan ja hädän? Oletko ajatellut keskustella ammattiauttajan kanssa, hänelle voisit purkaa tuntojasi. On varmaa vaikea elää tuollaisen ahdistuksen kanssa.
myös ensimmäiseltä osaltaan ???
- yks tyyppi
Täyttyykö 12/32 kirjoitti:
Eiköhän kaikki ole jo kurkkuaan myöten täynnä 12/32-juttujasi. Mene hiihtämään!
- mikä hiton 12/32
Täyttyykö 12/32 kirjoitti:
Mikä toi 12/32 on?
Missä siitä löytyy tietoa? Kuka käskee tehdä mitä?
Millä perusteella?
laitatko siitä linkkejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391