Ajokoiralle mahdollisuus metsälle.

symbals

Minulla on metsästysmaat 78 km Helsingistä. Mikäli asut pääkaupunkiseudulla ja sinulla on hyvä metsästyskoira voisit päästä mukaan koirasi kanssa. Mielellään sellainen koira jolla on GPS-seurantapanta, kuten Tracker Hunter jolla voi seurata koiran liikkeitä kännykällä. Kaverillani on hyvä suomenajokoira, mutta käy myös silloin tällöin pohjoisessa metsällä, jolloin koirallesi olisi käyttöä täällä. Mikäli kiinnostaa laita yhteystiedot.

10

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örk mörk

      Harvemmin pääkaupunkiseutulaisilla on hyviä koiria.

      • Olen metsästänyt yli 30 vuotta täällä etelässä ja kavereillani on ollut eräitäkin suomenajokoiria. Joillakin jo autossa ajavia räksyttäjiä, mutta nykyisellä metsästyskaverillani joka asuu pääkaupunki on jo ainakin 4:s koira ja kaikki ovat olleet huippuluokan koiria. Täysin hiljaa autossa ja kun kahville mennään huoltoasemalle ei kuulu hiiskaustakaan ja odottaa rauhassa kunnes jatketaan matkaa. Kun maille tullaan ja päästetään metsään alkaa tapahtua, eikä putsaa isännän saappaankylkiä. Virhe luulo että pääkaupunkiseudulla ei olisi kunnon ajokoiria. Kaverini on kotoisin Kajaanin läheltä ja metsästää välillä sielläkin ja joillakin tyypeillä siellä on venäjänajokoiria, eivät pärjää hänen koiralleen ollenkaan.


    • ajokokoirajooo

      minulla on kyllä nuori ajokoira, joka on ihan hyvä metsällä, muttei vielä siis valmis. Mutta täällä on kerran aikaisemminkin joku laittanut samanlaisen aloituksen ja paljastui huijariksi jne, joten en varmaan jaksa vaivautua...

      Omakin koirani kyllä pääsee metsälle pohjoiseen, muttei joka viikonloppu, harmi vaan koiran kannalta.

      • Tämä minun tarjoukseni ei ole mikään huijaus. Tarkoitukseni oli vain tarjota mahdollisuus koirallesi silloin kun minun kaverini on pohjoisessa metsästämässä.
        Sääli kun menetit mahdollisuutesi, en välitä epäluuloisista tyypeistä.


    • Jähnis

      Saatampa tulhakki ,kai sie kulungit makshat. Kun tääthä ivalosta lähethään niin viikoksi tulhaan, kai siulla on mökki lämmin ja reilusti evästä meän koira syö pelkkää poronlihaa muuten. Isäntä pärjhää liemiruallakin. Joka kymmenes jänes jää sitten taloon ja loput lastathan junhaan. Koira ajaa ruokapalkalla mutta matkoista velothamma 1000 euroo kun emmä vähämphääkää kehtaa pyytää.

      • Olen minäkin pohjoisessa jopa tehnyt duunia, mutta yleensä olen tavannut hienoja ihmisiä joiden kanssa tulee toimheen. Epäilen ettet ole siellä pohjoisessa edes käynyt, sen verran juntti näytät olevan. Liemiruokia olet näköjään nauttinut tähänkin vastatessasi. Näitähän löytyy Suomesta enemmänkin. Et edes osa pohjosen kieltä.


      • symbals kirjoitti:

        Olen minäkin pohjoisessa jopa tehnyt duunia, mutta yleensä olen tavannut hienoja ihmisiä joiden kanssa tulee toimheen. Epäilen ettet ole siellä pohjoisessa edes käynyt, sen verran juntti näytät olevan. Liemiruokia olet näköjään nauttinut tähänkin vastatessasi. Näitähän löytyy Suomesta enemmänkin. Et edes osa pohjosen kieltä.

        Sanoin tuossa viestissäni "Jos olet pääkaupunkiseudulta" miksi vastasit lapista?


    • ajokoirajoo

      Ihmettelen kyllä kovasti, jos suurin osa tämän ketjun lukioista ei epäluulonen olisi, netissähän pyörii kaikenlaista porukkaa ja tarkoitus ei ollu loukata ketään.

      Minun koiralla olisi kyllä intoa lähteä, mutta ilmeisesti olen sitten se epäluuloinen tyyppi, joka ei pääse matkaan. :)

      No kausi tässä pian loppuukin, mutta onneksi kerkiän viiä koiran omillekkin mehtille 1,5 viikon ajaksi ja ens kautena ongelmat liian pitkän matkan suhteen päättyvät muuton ansiosta. :)

      No ei tuo minun koira sitä paitsi varmaan olis kelvannu, ku huippu kun ei ole ainakaan vielä. :)

      Mutta hyviä loppu kauden metsästelyjä kaikille!

    • Jähnis

      Juu se oli tarkoituskin että huomaat provon. Mestsästyskoirien kasvattajana kirpaisi vaan tuo koirien /jahtimiesten arvostelu ja jopa aliarvioiminen. Huomaat varmaan itsekkin että ilmoituksesi ei aiheuttanut hirmuruuhkaa jahtimaillasi. Vai että hyvät koirat kelpaa ja miehellekkin on asetettu kovat vaatimukset. En tunne yhtään koiranomistajaa joka lähtisi metsälle ko. tilanteessa. Metsälle kun lähdetään nautiskelemaan ja rentoutumaan eikä tappamaan ja koiria/jahtikavereita arvostelemaan. Todennäköisesti kyseessä on maatilkku joka ei sovellu koirametsästykseen ensinkään. Meilläpäin on tällainen sanonta, tää ei ole sitten totta."Senkin äijän maat eukko hameellaan peittää"

      • Sen verran hyvät maat ovat ettei yhtään koiraa ole vielä autonalle jäänyt yli 30 vuoden aikana, ei siis isoja teitä lähellä. Pahoittelen jos otitte herneet nenäänne, ei olut tarkoitus provosoida. Ei tässä mitään eikä ketään arvostella nimeltä mainiten, mutta totuus on se, että on huonoja koiria ja sitten hyviä ja kummistakin on kokemuksia. On myös hyviä ja huonoja koirienkasvattajia. En ole myöskään tappajatyyppiä, jos koira saa ajon ja tuo jäniksen eteeni alta 5 minuuttia annan jänön mennä ihan rauhassa jotta koirakin saa nauttia metsästyksestä.
        Niin jahtikausihan alkaa olla kohta ohi. Toivotan teille kaikille hyvää loppukautta ja erinomaista uutta kautta kun syksy saapuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1654
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      322
      1301
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1207
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1115
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1016
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe