Mitä matkalaukkuun?

Juuri kaivoin matkalaukun esille (lähinnä putsausta varten). Reissuun on vielä reilu viikko aikaa.

Tuli mieleen että voisi olla mielenkiintoinen ketju.

Jo pakatessa tiedän että vähemmälläkin pärjäisi. Osa on aina matkalaukussa Oma sisältö on suurinpiirtein tällainen

passi, lentolippu,
2kynää, 2Sanakirjaa,
1sandaalit, 2 uikkarit, 3 t-paitaa, 3 muuta paitaa lyh.hiha. 1 sukat,
4alushousut, 2shortsit, 1pitkälahkeiset housut.

kylpyvaahto, aurinkovoide, vartaloemulsio(after sun), partateriä, vaahto, hammasharja, tahna, rollon, partavesi.

7

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mams

      Matkalaukkua menomatkalla ei tarvita.
      Paluumatkalle ostaa hyvän matkalaukun paikanpäältä.
      Menomatkalla pikkureppu,jossa kaikki tarpeellinen. Reppu käy rantareppuna perillä.
      Nuo asiat,jotka listasit ovat riittävät ja mahtuvat reppuun. Rahaa tietty tarvitsee ja luottokortit. kaiken muun ostaa periltä (Tesco lotus tai Big C).
      Pelkkä reppu on kätevä kun kulkee käsimatkatavarana ja helpottaa,jos on vaihtolento.

    • vähällä pärjää

      Tapasin kerran jossakin välimeren kupeessa prätkäillessäni kaksi muuta suomalaista prätkäkundia. Käytiin yhdessä bissellä ja katseltiin pyöriä. Kysyin että missäs hotellissa te ootte kun teillä ei ole matkatavaroita ollenkaan. Jätkät sanoi että onpas ja kaivoivat sporttipyöriensä satulan alta muovikassit jossa oli vaihtokalsarit ja t-paita.

      Hävetti siinä kohtaa se oma kuormani jossa oli tankkilaukku, takalaukku, sivulaukut ja sivulaukkujen päällä telttavehkeet ja vielä yksi putkilaukku siinä takalaukun edessä mustekaloilla kiinni.

    • Omasta listasta puuttui kännykän ja kameran laturi.
      Viimeksi menin pelkällä käsimatkatavaralla, ja takaisin sitten oli matkalaukku, ja käsimatkatavara ihan täysi, ja ylipainoakin oli. Onneksi eivät punninneet kuin matkalaukun. Nyt mennään ilman käsimatkatavaroita.

    • Onhan tuo aivan yksiöllistä mitä mukana kuljettaa. Tuossa asiassa ei kukaan voi toista neuvoa. Ex- muijien kaa kun matkattiin niin ei tullut mieleenikään ryhtyä heitä neuvomaan. Poikamiesmatkoja varten(thai)
      olen laatinut tietokoneelle muistilistan itselleni jonka tsekkaan lähtöhetkellä kuin pilotti: Passi 2 kopiota siitä,luottokortti, ajokortti, kilo käteistä eri mestoissa; rahavyössä ja eri taskuissa, känny laturi, muistiinpanovälineet, sanakirja, hygieniavälineet, kalsareita, sandaalit, shortsit 2, t- paitoja 2-3; nämä reppuun tai päälle. Matkalukkuun pari kauluspaitaa ja suorat housut, sukat 2, tsimmarit, joskus sinne tulee tungettua aivan älytöntä kamaa. Ei auta vaikka matkakokemusta on.
      Mutta siinä nuo mitkä minä otan mukaan. Meni nyt ulkomuistista kun se lista on läppärillä ja läppäri ei ole nyt tässä.

    • Erkko Repolampi

      Matkalaukkuun tarvitaan kantokahva, vetoketju, remmit joilla pömppähousut ei mene ruttuun laukun pohjalle, pyörät ja vetokahva. Nimilappua ei pidä unohtaa kans.

    • en keksi

      Minulla on ollut 20 vuotta listat, mitä lentolaukkuun, mitä matkalaukkuun mitä minulla on jo Thaimaassa. Helpottaa hommaa hirveesti, kun näin tekee. Kohta riittää pelkällä cabin-laukulla liikkuminen. Mennessä matkalukussa tuliaisia ja paluussa muutama mangohedelmä .

    • ei kannata raahata

      Eipä sinne paljon mitään tarvi, itse olen aina mennyt pelkän käsimatkatavaralaukun kanssa, eli parit shortsit, pari t-paitaa (jotka heitän aina matkalla roskiin ja ostan periltä uudet), 4 alushousua, yhdet uikkarit, ja sitten ainoat mukana olevat farkut, pitkähiainen paita, takki ja sukat ovat ne jotka ovat menomatkalla päällä.

      Koskaan ei ole laukku mennessä painanut yli seitsemää kiloa. Joskus oon innostunut ostamaan roinaa periltä niin että olen ostanut periltä matkalaukun paluumatkaa varten, Toisinaan olen vaan ahtanut käsimatkalaukun täyteen roinaa ja heittänyt sen paluumatkalla ruumaan (se on laajennettavaa mallia, eli valepohjan avaaminen tuplaa koon) ja ottanut käsimatkatavarat paluumatkalla muovipussiin tms.

      Aina on silti ollut liikaakin tavaraa mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe