Hei! Tänään aamulla huomasin koiran anaalirauhasen oleen tulehtunut ensimmäistä kertaa. Soitin noin puolen tunnin päästä eläinlääkärin ja varasin ajan huomiselle. Puhelun jälkeen tarkistin vielä kerran koiran rauhasta ja se oli suurentunut ihan älyttömästi lisää noin pienessä ajassa. Soitin lääkärille uudestaan ja sainkin kiire ajan tälle päivälle.
Toimenpide meni kuulemma hyvin, rauhasta huuhdottiin ja puristettiin nukutuksessa. Aloitettiin kipu ja antibioottikuuri. Kotiin päästyään koira oli tietenkin vähän "tötteröö" ja lepäilikin niinku piti.
Unen jälkeen huomasin, että viltissä oli vähän verta. Kävin suihkuttamasta rauhasta ja laitoin kortisonivoidetta niinkuin lääkäri käski. Kun operaatio oli ohi ja koira kävi istumaan, klöntti puhkesi. Vertaa ja mätää ei tullut anaalin kautta vaan kaikki puhkesi ihon läpi.
Oon ihan paniikissa, ja lääkäri kenen luona kävin ei ole enää auki. Mitä helvettiä teen?!
Anaalirauhanen puhjennut!?!
6
5949
Vastaukset
- usko siskoa
Älä toki panikoi, kyllä se paranee kun on antibiootti päällä. Suihkuttelet ja pidät puhtaana. Voithan huomenna vielä soittaa varmuudeksi klinikalle.
- epätoivonen029
Kiitos viestistäsi. Mutta onko se "yleistä", että heti tyhjentämisen jälkeen rauhanen on täynnä mätää ja puhkee? Sitähän just puhjettiin :o
AP
- Kyllä hoituu
On normaalia. Tuskin kaikkea märkää saa kerralla pois eli pari päivää voi vuotaa ennenkuin antibiootti alkaa toimia.
Suihkuttelet pari kolme kertaa päivässä ja huom! Kuivaa hyvin eli painele pyyhkeellä kuivaksi ympäröivä alue. Alue on arka ja jos ei kuivata kunnolla niin iho ärtyy. - Apua12334848393
Koirallani puhkesi klo 1 yöllä anaali rauhanen ja pesin se mutta se viedään kuitenkin eläin lääkäriin!!!!!!! Joudutaanko se lopettamaan kun on jo monta kertaa puhkeillut? Onko se sama kun peräpukama? Onko se kasvain? OLEN HÄDÄSSÄ
- feq
Se eläin lääkäriin vai eläin eläinlääkäriin? Anaalirauhanen vai anaali tappi?
- Koiratäti
Hei, sinun kannattaisi nuolla häntä hieman rauhallisemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275