Hei minulla on 2010 - 2009? välinen macbook pro 13" läppäri. Koneen tuuletin alkaa huutaamaan täysillä jo vähäisen nettiselauksen vaikka mikään muu ohjelma ei olisi päälläOlen tarkistanut järjestelmävalvojasta syökö joku konetta kokoajan mutta mitää mikä veisi tavallista enemmän tehoa en löytänyt. Olen avannut koneen ja putsannut tuulettimenkin eli se on putipuhdas. Formatoisin myös koneen ja nyt minulla on uusin mavericks. Silti koneen tuuletin käy aivan täysillä ihan surffaamisestakin. Löysin netistä vähän lisää tietoa ja löysin tämän Hardware Testin jonka pitäisi tsekata onko koneessa mitään vikaa eli lykkäsin 2. Asennus CDn koneeseen ja painoin pitkään D nappia jolla pääsin tähän testiin. Laitoin pidemmän testin päälle jonka pitäisi tutkia kone aivan läpikotaisin. Tunnin odottelun jälkeen kävin katsomassa konetta ja testi oli jumittanut 1/3 osaan asti ja kone oli AIVAN tuli kuuma, jopa niin kuuma ettei siihen voinut edes sormella koskea. Koitin sulkea testiä mutta mitään ei tapahtunut. Sammutin koneen ja annoin sen jäähtyä jonkin aikaa, kokeilin uudestaan menin taas testi kohtaan ja kokeilin lyhyempää skannausta. jonka jälkeen kone jumitti jo 7 sekunnin jälkeen? mikä ihme tässä nyt sitten voi olla vikana kun en pääse edes Testillä katsomaan kun kone sekoaa kesken testin. Muuten kone pelittää ihan hyvin lukuunottamatta juuri hidastumista esim youtube ja netti selailu kun kone alkaa huutamaan täysiä tuulettimesta?
Apple Hardware Test Kaatuu?
Huoh_mäcci
1
190
Vastaukset
- 1stMacFinn
Todella vaikea arvata mikä voisi olla vikana. Mahdollisuuksia on monia. Esim. lämpötunnistin ei toimi, tuuletin ei toimi, lämpötahnat eivät toimi, näytönohjain prakaa.
Kokeile vielä SMC ja PRAM nollaus ja yritä sitten uudestaan sitä Harware testiä. Onhan se just sen koneen Hardware Test, eri konemallin ei toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446