Hei minulla on 2010 - 2009? välinen macbook pro 13" läppäri. Koneen tuuletin alkaa huutaamaan täysillä jo vähäisen nettiselauksen vaikka mikään muu ohjelma ei olisi päälläOlen tarkistanut järjestelmävalvojasta syökö joku konetta kokoajan mutta mitää mikä veisi tavallista enemmän tehoa en löytänyt. Olen avannut koneen ja putsannut tuulettimenkin eli se on putipuhdas. Formatoisin myös koneen ja nyt minulla on uusin mavericks. Silti koneen tuuletin käy aivan täysillä ihan surffaamisestakin. Löysin netistä vähän lisää tietoa ja löysin tämän Hardware Testin jonka pitäisi tsekata onko koneessa mitään vikaa eli lykkäsin 2. Asennus CDn koneeseen ja painoin pitkään D nappia jolla pääsin tähän testiin. Laitoin pidemmän testin päälle jonka pitäisi tutkia kone aivan läpikotaisin. Tunnin odottelun jälkeen kävin katsomassa konetta ja testi oli jumittanut 1/3 osaan asti ja kone oli AIVAN tuli kuuma, jopa niin kuuma ettei siihen voinut edes sormella koskea. Koitin sulkea testiä mutta mitään ei tapahtunut. Sammutin koneen ja annoin sen jäähtyä jonkin aikaa, kokeilin uudestaan menin taas testi kohtaan ja kokeilin lyhyempää skannausta. jonka jälkeen kone jumitti jo 7 sekunnin jälkeen? mikä ihme tässä nyt sitten voi olla vikana kun en pääse edes Testillä katsomaan kun kone sekoaa kesken testin. Muuten kone pelittää ihan hyvin lukuunottamatta juuri hidastumista esim youtube ja netti selailu kun kone alkaa huutamaan täysiä tuulettimesta?
Apple Hardware Test Kaatuu?
Huoh_mäcci
1
279
Vastaukset
- 1stMacFinn
Todella vaikea arvata mikä voisi olla vikana. Mahdollisuuksia on monia. Esim. lämpötunnistin ei toimi, tuuletin ei toimi, lämpötahnat eivät toimi, näytönohjain prakaa.
Kokeile vielä SMC ja PRAM nollaus ja yritä sitten uudestaan sitä Harware testiä. Onhan se just sen koneen Hardware Test, eri konemallin ei toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516284
- 461715
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381384- 451018
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3201001Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45903Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13899Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845