irtoperien veto

tietämätön0

Kuten otsikko jo kertoo ni tähän vois joku asiasta tietävä kertoa että minkälaista työtä on. Esim. Onko ajot pääasiassa etelässä vai onko ajoa myös "syrjäkyliin"? Arvatenkin paljon kylki ja katto lastauksia/purkuja? Mitä tavaraa yleensä tulee Suomeen ja mitä lähtee maailmalle? Kuinka homma pelaa satamissa kun haet ja viet kärrin? Ja sitten vielä se ainainen kysymys: kellä parhaat kärryt? :D

Asialliset kommentit otetaan huomioon ja ei tarvitse kenenkään päteä huonosta palkasta, työajasta jne..
Kiitos jo etukäteen kommenteista!

11

4958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilpo Irtoperä

      1. On ja ei
      2. On
      3. Ruokaa ja juomaa
      4. Puuta,paperia ja rautaa
      5. Hyvin pelaa
      6. Leasing yhtiöillä

    • irtoperä

      No ajot on suurin osa oulun alapuolella, joskus sit ylemmäkskin. Kaikenmaailman kinttupolkuja ja syrjäkyliä joutuu tosinaan koluamaan, talvisin varsin mukavaa 2 akselisella rekkavetruilla mennä kun maajussit tilailee tavaraa suoraan ulkomailta, esim. jotain koneita tai sitten vaikka sikalan rakennustyömaalle tavaraa. Maailmalta tänne tulee milloin mitäkin, kappaletavaraa, teollisuuden raaka-aineita, erilasia koneita, paperia, rakennustarvikkeita, elintarviketta, kukkia, yms. mitä nyt kyseisiin vaunuihin voidaan lastata. Täältä lähtee suurimaksi osin lankkua, vaneria ja paperia, toki kaikkea muutakin mahdollista. Satamissa asionti aika simppeliä, eri satamissa hiukan erilaiset toimintatavat mut kysymällä asiat selvii. Kylhän noi kärrit nykyään alkaa kaikilla olemaan suht ok tasoa, kun vanhat läskikapellit on ruenneet katoamaan. Toki paskoja reuhkoja mahtuu mukaaan, mut esim. LKW walterilla on siisit kärrit. Parastahan tässä hommassa on se kun on hyvin vaihtelevaa, kahta samanlaista päivää ei ole. Reissuhommaa pääsääntöisesti, viikot kuluu autossa. Harmi vaan et vetohinnat on niin huonot että varmaan alle 10n vuoden sisällä hommat siirtyy virolaisille/polakeille ym. halpamiehille. Ite kyl oon hommasta tykänny.

      • irtsikka

        ja se jäi sanomatta että työ on ajoittain aikaa fyysistä ulkotyötä, kun jossain sahan lastauskentällä kiskot kapelleja auki ja heittelet liinoja tuulessa ja tuiskussa. Ei sovi ulkotöitä vierastavalle.


      • huh4
        irtsikka kirjoitti:

        ja se jäi sanomatta että työ on ajoittain aikaa fyysistä ulkotyötä, kun jossain sahan lastauskentällä kiskot kapelleja auki ja heittelet liinoja tuulessa ja tuiskussa. Ei sovi ulkotöitä vierastavalle.

        niin ei ne hommat sovi puukenkä eikä lommikorville


    • tietämätön0

      Jos vetasee huolintaliikkeiden, esim shenkkeri ta älkoowalkkeri kärrejä omalla veturilla, niin saako veturin vapaasti koristaa ledein teipein ja viirein?

      • RahtiSimo

        Tosi LERVO ei näitä hinttarimaisia ledejä, teippejä ja viirejä arvosta. Itse käyn ainakin taukopaikkojen pihoissa repimässä puppelipoikien ledit helvettiin jos ovat päällä ja helposti irti lähtevät!


      • huk

        ei saa pitää olla ihan perusversio,eikä saa olla puukenkiä


      • ipana

        Hahahahehehe


    • Wanha Punaniska

      Oikein Simo!
      ite tapaan trukkikuskina, jos ei homma oikein toimi ja auton tuulilasi viirejä ja mitalleja täys, ni pisttän rukin parkkiin ja sanon lommikorvalle (ylleensä on), että siivoos poika tuulilasi puhtaaks ni jatketaan sit hommia!

    • puusilmä

      Oikein. Tässä taas nähdään miten tosi puukenkä rahtari käyttäytyy. Kannattaa varmaan muistaa että jokainen ollaan se firman "käyntikortti" tuolla liikenteessä ja baarien pihoilla. Joten kannattaa vissii keskittyä siihe omaa hommaa eikä jonku ledivirityksiin

    • puunkuskaaja

      Mun mielestä on siistin näköstä kun semmonen tosi rekkamies viirit, tinkentankelit, lompsaketjut, nahkaliivit, ponnari, puhuu slangia, n.40vuotias, haukkuu aina poliisia, kertoo jonkun "hyvän läpän" aina tankkaus paikalla tuntemattomalle kolleekalle, ei tajuu, että muista suoritteista saa enemmän rahaa puolet lyhyemmällä päivällä ja viimeisenä on aivan TÄYDELLISESSÄ kusessa kun on vähänkin liukasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

      Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1369
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

      Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      66
      1164
    3. Asunnottomuus lisääntyy

      Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      199
      1154
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

      Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      211
      1151
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

      Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

      Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      983
    7. Minä pyydän,

      jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      906
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

      Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      871
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

      Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      778
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

      Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe