masennus?

apua?!

En tiiä kärsinkö masennuksesta. Mulla on univaikeuksia, en jaksa en tehä mitää, en oo kiinnostunu enää melkein mistään. ainuut aisiat jotka enää kiinnostaa on musiikki ja piirtäminen. ennen koulu oli kivaa ja olin kavereitten kanssa joka pv mut nykyään ei oo mitään kiinnostuksia mennä kouluun tai kaverille. En oo tehny läksyjäkään enää. oon koko ajan alakulonen ja koulussa yritän "esittää" normaalia, mut taasku tuun kotiin meen vaa omaan huoneeseen kuuntelee musiikkii tai piirtää. ja tiuskin koko ajan mun perheenjäsenille. Suutuin eilenki niin "kovasti" et haistatin vitut päin naamaa ihan melkein turhasta.. Itken joka päivä aina mun huonees jossa lukaan ei oo näkemässä. Tuntuu ku mul ei ois mitää arvoo tääl maanpääl enää. ajattelen aika itsetuhosesti mut en oo sortunu mihinkää viiltelyyn. ja mua pelottaa et mulle on kehittymässä syömishäiriö.. seuraan ihan tarkasti mitä syön, joskus syön mun mielestä niinpaljo et jätän aina seuraavan ruuan välistä tai syön sillon ihan vähän. Tunnen olevani pullea mut mä tiiän etten oo. En oo kertonu näist jutuista kenellekkään, äitille en vaan pysty enkä tiiä pystyisinkö kaverillekkaan. eli onko mulla masennus tai/ja syömishäiriö? tarvihtisin äkkiä mielipiteitä ! Kiitoos

11

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemii sulle

      Ihminen ikävöi Luojansa yhteyteen.
      Uskon että kaipaat taivaallista isääsi.
      Hän rakastaa sinua omana itsenäsi.
      On tärkeä tietää, että Hän on varannut sulle sielun pelastuksen. Jeesus on ottanut kannettavakseen kaikkien meidän pahat teot. Sä siis voit pelastua, jos uskot Hänen tehneen sen sun puolesta.

      Mut koska Jeesus on kuolleista noussut ja yhä elää, sullakin on ikuinen elämä.
      Lue Raamattua. Sä löydät vastaukset sieltä.
      Jumala rakastaa sua ja välittää susta!

      Mä olin aikalailla sun ikänen kun otin Jeesuksen vastaan sydämeeni. Ja mä sain rauhan ja varmuuden siitä, että olen pelastunut.!

      • apuaa

        jaaahas en kyl mitää raamattuu aijo lukee


    • Tsemii sulle!

      Riparilla saat kuitenkin lukea sitä, joten ei se mitään ällöä oo.

      Mäkin aattelin teininä, ettei Raamattu oo mun juttu, mut sitten löysin sieltä vastaukset just MUN elämän kysymyksiin. Ja oli ne aika samanlaisia kuin sulla...
      Ymmärsin kaipaavani rakkautta. Täälämaailmassa sitä ei löydä vaikka yrittäis kuinka. Sydämensä vaan rikkoo jos luottaa vääriin ihmisiin tai tyhjiin imarteleviin lupauksiin.

      Kun olin tarpeeks ahdistunut, nöyrryin antamaan Jumalalle mahiksen osottaa rakkautensa. Ja Hän tekikin sen; itkin kun kerroin pahat tekoni ja samalla iloitsin, koska tiedostin, että Jeesus pyyhkii ne pois!

      Ja kun seuraavana aamuna heräsin, peilistä vastasi kirkkaat, onnelliset silmät!
      Ei se oo noloo! Noloo on se, ettet uskalla tarttua Raamattuun etsiessäsi Pelastajaa!

    • Tervehdys sinulle!

      Kuinka kauan tämä olotila on sinulla ollut? Onko vanhempasi/opettajasi koulussa huomanneet sinun alakuloisuuttasi? Ovatko kaverisi reagoineet mitenkään muutokseen?

      Kerrot, että sinulla on univaikeuksia. Miten ne ilmenevät, heräiletkö öisin, etkö saa nukutuksi vai oletko aamuisin väsynyt vaikka oletkin nukkunut?

      Onko sinulla mahdollisuus mennä terveydenhoitajalle juttelemaan univaikeuksista? Voisit myös samalla puhua masennuksen tunteesta. Netistä löytyy myös masennustestejä, joista voit kyllä katsoa kuinka paljon pisteitä saat, testi ei suoraan kerro masennuksesta vaan on suuntaa antava. http://www.terveysportti.fi/xmedia/pgr/100.012.html Tässä esimerkiksi yksi hyvä testipohja. Jos terveydenhoitajalle menet juttelemaan univaikeuksista, voit mainita testin tuloksesta.

      On hyvä, että tiedät ettet ole pullukka. On normaalia, että kiinnittää syömisiinsä huomiota, mitä tarkoitat, kun sanot kiinnittäväsi "ihan tarkasti" syömisiisi? On tärkeää syödä, eikä aterioita kannattaisi jättää väliin, vaan hyvä olisi, jos tunnet syöneesi liikaa niin söisit seuraavalla aterialla hieman vähemmän.

      Onko sinulla ketään luotettavaa ihmistä, jolle voisit puhua tuosta arvottomuuden tunteesta, ystäviä, sukulaisia, vanhemmat?

      Hienoa, että sinulla on vielä iloa musiikista ja piirtämisestä. On hyvä, että jaksat kiinnostua vielä niistä. Niiden avulla on hyvä purkaa omia tunteitaanesim. paperille piirtämällä.


      Terveisin,
      Jonna, Jenni ja Kati Jyväskylästä

      • jaaj

        Sain tosta testistä tulokseks kohtalainen tai keskivaikea masennus huono puoli tässä on se ettei vanhemmat usko että mulla on masennus eikä niitä ees näytä kiinnostavan. Itestä tuntuu kummiski vaa pahemmalta kouluki on alkanu mennä huonommin enkä viitti minnekkää kouluterveydenhoitajalle tai vadtaavalle ku siitä vaa ruettas kiusaamaa niinku mun yhelle tutulle kävi


    • Minäkin kokeilin testiä. Olen huomannut itselläni samat asiat kuin aloittajalla, nukahtamisvaikeudet ja yöllä heräily ovat nyt viimeaikoina nousseet pintaan. Tulokseni oli Kohtalainen tai Keskivaikea masennus, enkä ihmettele yhtään. Terveydenhoitaja meidän koululla on täysi pälli, enkä mene juttelemaan sille. Olen käynyt aiemmin terapiassa koska meni aika huonosti ( lue sosiaalielämän sammuminen)...
      Voimia sinulle, aloittaja. Otan osaa ja tiedän miltä tuo tuntuu. D: mutta minulla tulee välillä parempia kausia, väsymys hellittää vähän ja itsetunto saattaa nousta vähän. Yleensä vain laskeakseen, mutta anyways....
      Nyt minulla on huonompi kausi. Väsyttää ja heräilen öisin, ammulla herään ennen herätyskelloani ja väsyttää kauheasti, mutta en saa nukuttua. Tarkkailen myös painoani pakkomielteisesti ja olen laihtunut 5kg. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, mutta vertaistukea voimme ainakin jakaa toisillemme vaikka sähköpostilla. Jos haluat.

    • K N

      soita 112 jos oot hädäs

    • Vaikea Masennus

      37 pistettä nykyään mua melkeen särkee päähän liikaa ja samat jutut mua väsyttää ku kirjotin tän.

    • tavth

      Sulla saattaa olla masennusta, koska mulla on joitakin samoja "oireita" kuin sullakin. Mut kannattaa tehä netistä löytyviä masennustestejä. Ne tuskin on sata varmoja, mut niiden mukaan mulla olis masennus. Kannattaa myös puhua jollekin, koska masennuksesta voi parantua.


      Syömishäiriöstä en ole varma, koska ei ole kokemusta siitä. Mutta kannattaa puhua jollekin. Tsemppiä!

      • hsnyysh

        Kannattaapa nyt tehä näitä koti diagnooseja. :D Menkää lääkäriin älkääkä ryvetkö itsesäälissä ja mainostako teiän "masennusta".
        Ja kyllä, itellä oli samoja oireita. Sain sit ajan psykologille ja nyt menee paremmin. :)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe